E46 320CD ulmeline kütusekulu ja tahmamine, lisaks eelsüüde

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded

Moderaatorid: MargusA, Kert, Ander, Caspar, Henri.

TairoT
Huviline
 
Postitusi: 4
Liitunud: 21.08.2018 20:28 39
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: BMW E46 320CD

Postitus 01.12.2018 20:05 38

Ülalmainutud masinal, mootoriks M47TUD20(110kw), on külmadega kütusekulu hüppeliselt kasvanud, lisaks on ostmisest saadik(augusti keskpaik) auto isuga tahmanud, nii kui kergelt gaasipedaali puutuda, on lont taga. Püsikaga sõites pole täheldanud tahma. Hetkel tean, et masinal vaja vahetada termostaat, kuna seier ei lähe keskele, kuid kuid kas tõesti termostaat suudab sellist tahmamist esile kutsuda? Ning madalamate temperatuuridega kütusekulu niipalju kasvatada? Hetkel täispaagiga ca 600km sõidetud, ja juba tuli põleb, kusjuures 80% sõitu maanteed. Täna hommikul sõites märkasin, et iga 300m sõidu kohta kukkus range ühe km võrra. Käisin diagnostis, siis öeldi, et kolmanda pihusti näit erineb teistest veidi, kuid muidu korras, ka EGR on mul puhtaks tehtud, samuti sisselaske kollektor, niipalju kui ulatasin. Pöörklapid on veel sees.

Edit: Seni kimbutas masinat eelsüüteküünalde mittetoimimine(mootori ajus kõigi küünalde vead sees), vahetasin eile siis nii küünlad, kui ka relee. Relee/moodul Behru oma, küünlad Bosch'i toodang. Vanadele küünaldele 12V peale andes hakkasid kõik 4 hõõguma, mis annaks aimu, et siiski mooduli viga, või mõni kolmas tegur. Kuid täna endiselt külmakäivitus nutune, ainult täkuga jõuab käima vedada, siis ka ainult nagu vana russ, võtab pütad ühekaupa järgi. Kas asi selles, et vanast ajast vead sees, või pigem viga kuskilt mujalt otsida?

Mõned küsimused võivad olla veidi võhiklikud, tegu siiski mu esimese BMW'ga. :oops:

Tänud ette kõigile kaasamõtlejatele
Viimati muutis TairoT, 02.12.2018 20:35 36, muudetud 1 kord kokku.

unicoil
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 450
Liitunud: 06.02.2013 22:31 25

Postitus 02.12.2018 07:19 36

Termostaat kindlasti mõjutab kütuse kulu eriti miinus kraadidega. Tahmamise koha pealt oluline teada, kas on näiteks chipitud,lisaks õhufiltri olukord. Arvutitestiga kontrollida vead ja lisaks teha õhukulusüsteemi test. Pihustite tühikäigu testiga ei selgu alati kehvasti pihustavad pihustid, sellek vaja pihustid stendida, et saada selge ülevaade.

TairoT
Huviline
 
Postitusi: 4
Liitunud: 21.08.2018 20:28 39
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: BMW E46 320CD

Postitus 02.12.2018 20:29 53

Enda teada chipitud pole, lisaks olen lasnud sõita inimesel, kes on chipitud masinaga sõitnud, liigub halvemini, seega välistaks selle. Õhufilter sai peale ostmist üsna koheselt vahetatud, kaabliga seotud tegevustega hakkan uuel nädalal uurima

Tauri.
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 2631
Liitunud: 05.02.2009 19:40 22
Asukoht: Võru
Peamine sõiduk: X5

Postitus 02.12.2018 20:59 47

Kontrolli kas kuskil rõhulekkeid pole, näiteks mõni turbo lõdvik või cooler katki.
BMW

martinlink
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 649
Liitunud: 08.09.2014 08:42 09
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: e46 320dM 110kW
Telefon: 56502141

Postitus 04.12.2018 09:18 40

Kuidas soojalt käivitumisega lood on?
Mingeid veakoode loobib pärast käivitumist?

Kütusekulu on kindlalt seotud termostaatidega. Tahm kas lekkivast pihustist või õhupuudusest (rõhuleke nt. intercooleri ühendustes), samas harvem esinevaid variante teisigi.

Kui lähemalt uurida vaja, võib kirjutada.

StenV70
Huviline
 
Postitusi: 1266
Liitunud: 12.04.2009 12:34 56
Asukoht: Tallinn

Postitus 04.12.2018 10:29 04

Mu 320d aitas tahmamise vastu õhulugeja vahetus.
Mingit veadeadet selle kohta polnud esialgu aga live andmeid vaadates olid soovitud ja mõõdetud koguse vahed päris suured.

TairoT
Huviline
 
Postitusi: 4
Liitunud: 21.08.2018 20:28 39
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: BMW E46 320CD

Postitus 04.12.2018 19:54 25

martinlink kirjutas:Kuidas soojalt käivitumisega lood on?
Mingeid veakoode loobib pärast käivitumist?

Kütusekulu on kindlalt seotud termostaatidega. Tahm kas lekkivast pihustist või õhupuudusest (rõhuleke nt. intercooleri ühendustes), samas harvem esinevaid variante teisigi.

Kui lähemalt uurida vaja, võib kirjutada.


Soojalt ja vähese külmaga (nt eile õhtul 2,5 kraadi) poolest pöördest. Aga maakodus (Otepää lähedal) -8 kraadiga käia või aku tühjaks, ei lähe, lõpuks kuidagi täku abiga läheb. Veakoode saan homme vaadata. Kui just ei saa täna Tallinnas aidata. Küttekulu probleemile siis lahendus teada, tuleb lihtsalt ära osta uued termostaadid. Pole common-railidega sina peal, lekkiva pihusti korral aitab vaid uus pihusti/ots? või annab neid kuidagi muud moodi ka "lappida"?

martinlink
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 649
Liitunud: 08.09.2014 08:42 09
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: e46 320dM 110kW
Telefon: 56502141

Postitus 04.12.2018 20:03 10

Tihtilugu on ökonoomseim variant kuskilt kasutatud pihusti leida, kuid sellega jälle omad riskid. Remont parem variant (vigane võib olla ka muu osa peale otsa).

Võrdlemisi väikeste temperatuurierinevuste juures mittekäivitumine vihjab endiselt eelsoojenduse süsteemi probleemile, samas võimalik ka starteri "nõrk" töö, mis siis külmalt rohkem tunda annab.

Volum
Huviline
 
Postitusi: 2596
Liitunud: 26.02.2010 20:59 57
Asukoht: BMW Diagnostika Tartus

Postitus 04.12.2018 22:17 44

martinlink kirjutas:Remont parem variant (vigane võib olla ka muu osa peale otsa).

IMA kodeeritud pihusteid ei remondi mitte kuidagi, kui pihusti pärast "remonti" ära ei kalibreerita ja uue kodeeringu saab. Ükski Eestis olev firma sellist teenust ei paku. Pakutakse ainult otste või muu osa vahetust ja "käib kah". Ilmaasjata pole välja mõeldud pritse tunnusväärtused nii avamisaegadel kui ka pritsekoguste täpsustamisel.

martinlink
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 649
Liitunud: 08.09.2014 08:42 09
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: e46 320dM 110kW
Telefon: 56502141

Postitus 04.12.2018 22:33 26

Tartus oma pihustitele remontijat otsides (ca. 2 aastat tagasi) komistasin ühe koha otsa küll, kes väidetavalt ka uued IMA koodid oleks väljastanud. Kas see ka paika oleks pidanud, ei saanudki teada - sain korralikud "teise ringi" pihustid ja remontimiseks ei läinudki.

Tavajuhul küll, pigem üle põlve, huupi ja võimalikult kasumlikult :roll:

teet82
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1770
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Postitus 04.12.2018 23:16 34

Arusaadav, et iga pihusti saab natuke erinev tootmise käigus ja sealt tulenevad need koodid. Ise olen aru saaanud nii, et see IMA kood on nullasend, mida aju siis vajadusel korrigeerib. Kui suvaliselt paigaldades trehvavad kokku füüsiliselt nõrk pihusti ja tugeva IMA koodiga silinder, siis lähevad lihtsalt korrektuurid suureks ja valeks. Sest nõrk pihusti tuleks saada miinusest nulli ja nullist positiivseks, õige IMA koodi puhul ainult nullist positiivseks.. Eks see segane jutt on :lol:

Aga üpris kindlalt on iga remonditud pihusti parem kui mingi vigane originaal, tulgu ta siis ilma IMA koodita või mitte.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!

patrik
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3826
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri

Postitus 05.12.2018 09:39 15

Satud tallinna, leian vead 15 minutiga
Kontaktid profiilis
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520

Silver88
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1450
Liitunud: 05.09.2010 21:56 34
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: E46 330d/6k. 04'/E91 320dA 06'
Telefon: 56642342

Postitus 05.12.2018 10:05 49

Volum kirjutas:IMA kodeeritud pihusteid ei remondi mitte kuidagi, kui pihusti pärast "remonti" ära ei kalibreerita ja uue kodeeringu saab. Ükski Eestis olev firma sellist teenust ei paku. Pakutakse ainult otste või muu osa vahetust ja "käib kah". Ilmaasjata pole välja mõeldud pritse tunnusväärtused nii avamisaegadel kui ka pritsekoguste täpsustamisel.


IMA koodi saab kaasa ka kui küsida, iga käest pmst kellel stend on. Lihtsalt reeglina pole IMA kodeeringut vaja muuta. Ma ise näiteks panin enda EU3 autole EU4 pihustid. Mitte ühegi IMA koodiga sa ilma mootorisofti näppimata EU4 pihusteid vastavaks ei saa.
Erilised on muidugi need mehed, kes üle 100000km sõitnud pihustile IMA koode ajusse sisse hakkavad toksima, kuna see IMA kodeering on juba nagunii pihusti kulumise pärast hoopis teine. Ehk siis jutu mõte on, see IMA kodeering pole asjata küll välja mõeldud, ent ega see tuksis või kulunud pihustit paremaks ei muuda :)
Sisuliselt see IMA kodeering on mingi +-0.x mg. ehk siis pmst eelpritse.


Mine 3. ja 4. seeria

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: TuutBMW