1. leht 2-st

Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub osta?

Postitatud: 23.01.2019 01:18 14
Postitas ZuzLik
Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMW'd tasub osta? Või äkki on see juba eos maha kandmiseks mõeldud idee?

Teen ka mingi hääletuse erinevatest mudelitest ja oleks hea kui lisad alla ka mingi lihtsama kommentaari miks just selline valik.

Ehk siis arvestame nii, et eelarve auto ostmiseks on näiteks piiramatu. Aga hilisemad hoolduskulud võiksid siiski normaalsuse piiresse jääda. Mis on normaalsuse piir? Normaalne on minumeelest vahetada kindla aja tagant autol vedelikud ja filtrid ning häält tegema hakkavad silladetailid, samuti kulunud veermiku detailid. Küll aga ma ei pea normaalseks vahetada alla 100,000km sõitnud autol: mootori sees olevaid osasi, igasuguseid lisavarustuse detaile, kütusesüsteemi osasi, uute moodsate tulede juppe ... jne.

Olen kuulnud üsna palju selle kohta et N-seeria mootorid on paras jama, õlivahetusi tuleb tegelikult teha 2x tihedamini kui tehas ette näeb ja siis ei saa ka kindel olla, et mootor laiali ei lähe vms. Aga F30 Faceliftiga kaasnes ka täiesti uus mootori tüüp "B-seeria" ... nende kohta pole ma mitte midagi kuulnud. Ehk siis mis tagasisidet on kuulda olnud B-seeria mootorite kohta? Võiks ju oletada et N-seeria ebaõnnestumise tõttu ja päris suure negatiivse tagasiside tõttu, tegid BMW tehase insenerid uue mootori tüübi parema õlituse ja paremate materjalidega vms.?! Iga 15,000km tagant õli vahetada pole absoluutselt probleem (see on nii mõnegi inimese aastane läbisõit ja kord aastas teha õlivahetust on täiesti ok!) Kui aga ka see pole piisav, et mootor vastu peaks, siis mul pole sõnu!

Kummad on üleüldiselt vastupidavamad/vähem kulukamad/mõtekamad kas diislid või bensukad? Ise arvaks, et talvel tuleb ilmselt bensiinimootor rohkem kasuks. Kuna bensiin plahvatab kergelt ka krõbedamate ilmadega ja ei nõua selleks suurt panust ka akult, mootor teeb ringi või paar ja töötab. Diiselmootoril vähe kobedamat akut vaja, et eelsüüteküünlad saaks kohe toite, kõrgsurvepump tahab oma osa saada ja lõpuks võid ikkagi avastada, et pole autoga paar kuud sõitnud ning sees on endiselt suvine kütus ja võidki käiama jääda mootorit. Lisaks käivitamisele on diiselmootorid väga mürarikkad. Ise omasin korraga kahte E46'te ... üks bensiini, teine diisel mootoriga. Diisel mootori hääl oli vaikse ilmaga kuulda paarisaja meetri kaugusele, seevastu bensiini mootori hääl kadus paarikümne meetri pealt juba ära ja siis ei saanud arugi kas auto ikka töötab või mitte. Üle päeva seisab maja ees üks F10 diisel mootoriga, no see ei ole normaalne mis traktori häält see teeb. Kaugelt vaatad ilus 5'ne bemm, lähemale jõudes tahaks juhile öelda, et pane mootor seisma, rikud selle heliga pildi ka ära vms. Ükspäev oli situatsioon kus see F10 oli pargitud, tuled kustus aga mootor töötas. Tulin parasjagu töölt, parkisin kõrvale, võtsin käigu välja, mootor langes vabade pöörete peale ja ma ehmatasin jumala ära, et mis nüüd juhtus? Miks mul mootor vabapööretel sellist heli teeb. Uksed olid endiselt kinni jne. Kui auto välja suretasin, siis sain aru et see heli tuleb kuskilt mujalt mitte minu autolt. Kui ukse lahti tegin siis oli ikka jube küll ... ehk siis isegi uuemad diiselmootorid teevad endiselt väga koledat heli, mis minu silmis rikub juba auto olemust.

Tegin mingid tabelid kus peaks olema kõik erinevad mudelid kirjas (andmed bmwfans.info lehelt - mudel, mootoritähis ja aastaarv ... mootori spetsifikatsioonid on võetud wikipediast):
Pilt
Pilt

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 23.01.2019 08:52 38
Postitas Juss1
Mulle tundub, et oled end juba veennud, et diisel jääb valikust välja. Sinu poolt ette antud sisendparameetritega ma võtaks 328i või 330i, sest neil jõudu ka natuke. Eelistaks uuemaid mootorimudeleid, kuna võiks eeldada et enamasti on ikkagi neis asjades edasiminek mitte tagasi. Kes detailsemalt kursis võib ümber lükata.

PS. Uutel mootoritel on tehase poolt antud õlivälp 30 000 ehk kui vahetada 2x tihemini kui sealt ette nähtud ongi 10-15 tuhat.

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 23.01.2019 11:34 13
Postitas jargo
Jään ka teemat jälgima,kuna sellest võib tulla päris hariv arutelu!

Alles see kuskil oli,kus keegi oli oma bmw küljele üles loendanud asjad ja summad,mis kulusid vist esimese 60000 kilomeetri läbimisel.
Ei mäleta,mis mudel ja mis mootoriga see oli,kuid nimekiri oli lõputu!

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 23.01.2019 12:24 42
Postitas WhipLash
Algus oli objektiivne ja mida edasi, seda subjektiivsemaks teema kujunes. :D
Tundub küll, et siit diislit ei taheta.

Küsimus tekib, kui palju sa saad siit asjakohast tehnilist infot, millel ka tõepõhi all otsuse tegemisel? (Kindlasti mujalt pead juurde uurima)
Isiklike kriteeriume on puudu. Kui siit kujuneb välja, et kõige soovituslikum mudel on siit 316, aga süda ütleb 335dX, siis pole nagu midagi rääkida :)

Igal ühel omad head/vead, aga prooviks äkki üldkogumi kitsendust?
Isiklikult soovitan (enese harimise mõttes) proovida näiteks valikute hindamist Saaty meetodil. Kindlasti on mingid kriteeriumid ja soovid, mille põhjal otsustust teed.

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 24.01.2019 00:06 50
Postitas ZuzLik
Juss1 kirjutas:Mulle tundub, et oled end juba veennud, et diisel jääb valikust välja ...
WhipLash kirjutas:Algus oli objektiivne ja mida edasi, seda subjektiivsemaks teema kujunes. :D
Tundub küll, et siit diislit ei taheta ...
Ma tegelikult ei taha otseselt diislit välistada ka :D ... Lihtsalt tõin kaks punkti välja mis räägivad bensiinimootori kasuks ja tõin omast kogemusest mõne näite ka juurde lihtsalt. Sellepärast selle teema/hääletuse tegingi, et iga inimene saaks ikka oma isiklikku arvamust avaldada.

Üks suur pluss diiselmootori puhul oleks mul jällegi see, et ma saaksin diislit hulgimüügihinnaga kätte, ehk siis 20-30% odavamalt kui jaemüügist. Aga see oleks mulle umbes 400€ kokkuhoidu aasta peale ja ma pole kindel kas ma seda summat tahan ikka kokku hoida nende miinuste kõrvalt. Kui aga keegi suudab ära tõestada, et diiselmootorit on odavam üleval pidada, siis tuleb juba ilmselt aasta peale kokkuhoidu rohkem. Ehk siis kumma mootori remont on odavam kas diisel- või bensiinimootori? Kumb kütus üldse rohkem mootorit lõhub jne ... ? Ennemuiste räägiti ikka, et diisel võtab vähem kütust (tänu ülelaadimisele?) aga, et kui mootor laiali läheb, siis remont on kordades kallim kui bensukal. Hetkel F30'st kõneldes, on ju kõik mootorid ülelaadimisega, seega peaks ka bensiinimootorite kütusekulud langema hakkama, niiet see eelis peaks diislil ära kaduma. Kütuse hinnad on samuti jaemüügis suht samad diislil ja bensiinil (tänasel päeval vähemalt ... 10 aastat tagasi oli ka see diisli üks plussidest). Ehk siis kui võtta võrdlusesse F30 320i (N-seeria 135kw rida4 2liitrit turbo) ja F30 320d (N-seeria 135kw rida4 2liitrit turbo), siis võiks ju oletada et nende mõlema kütusekulud jäävad samasse auku (või on samade parameetritega mootori kütusekulu endiselt diisli kasuks?) ... ehk siis kumb siit praegu mõttekam osta oleks? Siis saakski juba otsad kokku võtta kumma kütusega mootorit eelistada tuleks. Minul puudub igasugune informatsioon hindade kohta mis kulub diiselmootori remondiks võrreldes bensiinimootoriga, kuigi sisetunne väidab, et diislil seal vähe keerukamad lahendused kasutusele võetud (erinevad kütuse pumbad, pihustid, küünlad) seega lihtsalt oletaks, et diislit on kulukam remontida. Mida rohkem ma seda kütuse võrdlust enda peas lahti seletan, seda rohkem tekib küsimus miks keegi üldse tahab diisliga sõita? Ilmselt jääb mul midagi märkamata, ehk siis teadmistest puudu ja siinkohal tuletegi kõik teie mulle abiks ning muutke minu arusaam asjast ümber. :)

Kui nüüd korra tagasi tulla selle võrdluse juurde F30 320i vs. F30 320d, siis jah näen et diislil on väänet kõvasti rohkem ... 270Nm vs. 380Nm, aga mida ma selle väändega tegelikkuses peale hakkan? Panen adra taha ja lähen põldu kündma? :lol: Kiirendus 0-100km/h on endiselt bensiinimootori kasuks!
jargo kirjutas:... Alles see kuskil oli,kus keegi oli oma bmw küljele üles loendanud asjad ja summad,mis kulusid vist esimese 60000 kilomeetri läbimisel.
Ei mäleta,mis mudel ja mis mootoriga see oli,kuid nimekiri oli lõputu!
Sellise läbisõiduga masinal peaks ju veel garantii olema? Või oli see nimekiri tõesti kuluosadest mis ei lähe garantii alla? :roll:

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 24.01.2019 00:33 32
Postitas Tarmo
Siin siis sellest lagunevast 750 juttu.

https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/i ... aab-edasi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 24.01.2019 01:31 59
Postitas ZuzLik
Heh ... lugesin läbi ja sain ise oma küsimusele vastuse:

"Kõik parandused on läinud küll garantiiremondi alla, kuid omanik märkis, et tal on auto remondi pärast tulnud juba enam kui 25 korda sõita taksoga, ühe sõidu hinnaks ligi 20 eurot." :mrgreen:

Ja jutu lõpp oli ka, minujaoks vähemalt, etteaimatav. Esiteks on luksusautol (7 seeria) lisasi 10 korda rohkem kui 3 seeria masinal (millest meil siin parasjagu jutt käib). Ja teiseks ei ole see kodanik just väga hoolikalt oma sõidukiga ümber käinud (mitmeid kordi keretöödes käinud ja lisaks veel velge ka sirgestamas ... ja siis imestab miks kuskil mingi vibra sees on. :lol:).

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 24.01.2019 02:56 58
Postitas ttsys
Su üles pandud dilemma võtab kohe uued mõõtmed, kui vaatad oma rahakotti ja võrdled, mida selle eest turul saada. Järgmine peatükk on kasutatud F30 (loe: liisingust sule sappa saanud). Kui statistikat vaatad siis näed, et karjuv osakaal on diislid. Järgmine avastus või vähem avastus saab olema see, et need 80-100 tuhande juures olevad kõik diislid, eranditult kõik, lödisevad-luksuvad-törisevad nagu on just adra eest lahti ühendatud. 30 000km õlivälp on peegeldus kogu sellele loole. Mine vaata ja katsu BMW kasutatud valiku platsil olevaid ja siis saad aru, millest räägin.
Seejärel vaatad uuesti oma rahakotti ja üsna varsti hakkad aduma, et lödiseva diisli saab oluliselt odavamalt pelgalt juba nõudluse-pakkumise turutõrkest tingitult, sest kasutatud diisleid on järelturul oluliselt rohkem - see teeb need odavamaks ja kui midagi on odav siis see meelitab vaeseid nagu herilasi magusa peale. Kui värv meeldib ja hind on sobiv siis valdava enamuse kasutatud BMW ostjaid ei huvita see, et midagi lödiseb või lonkab... mingist haisust ja tahmamisest rääkimata. Viimaseks, aga mitte vähem olulisena - turul kohtuvad automaatselt äärmustena 2 osapoolt, kes otsivad lolli müüjat, kes ei tea, mida ta müüb või siis lolli ostjat, kes ei tea, mida ta ostab.
Väljajuhatus: üle 100 000km sõitnud BMW hooldusskeemiga F30 on peavalu iga mootoriga. Need F30, mis meie kliimasse sobivat hooldust saanud ei müüda ära veel 100 000km juures ja kui müüakse siis reeglina nn loll ostja ja loll müüja omavahel dialoogi ei astu. Kõik tahavad järelturult "BMW pärleid" saada ja neid on nii diisleid kui bensukaid, aga neid on ülimalt vähe + nende hind peletab nagu katk unistajad eemale.
Kõik see kokku on tugev argument, miks uus BMW osta ja kui liisingust ühel päeval sulg sappa antud siis üldse ei huvita, mis peavaluga see jääk kedagi orjastab. Kui võtta uus ja a la 10 aastaks siis loomulikult ka hooldad seda esimesest perioodist nagu kauamängijat.

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 24.01.2019 09:46 38
Postitas antti22
Eks see eelistus tulebki igal ühel endal vastavalt soovidele välja arvutada ning siis teha kompromisse. Ttsys oli selles mõttes kindlasti õigus, et turg paneb oma paika ning kuna 2-6 aastat tagasi oli diiselmootoritega sõidukite müük selges ülekaalus, siis hetkel kasutatud autode turul on peale diisli midagi väga keeruline leida. Kui on siis on "haruldane" ja kajastub kohe ka hinnas. Tänasel hetkel ma tahaks loota (ilma numbreid teadmata), et ehk müüakse täna rohkem muu kütuseliigiga masinaid kui diisleid, sest siis saavad ka "vaesed" osta normaalsete mootoritega autosid 3-5 aasta pärast, olgu see siis lihtsalt turbobensukas, hübriid või elektriauto. Sest diislil on kõik need puudused mida teemaalgataja välja tõi ja sõiduauto puhul tänapäevaste tehnoloogiate juures ei ole kuskilt otsast mõistlik selle haisupommiga sõita.

Ma heameelega ei sõidaks üldse diiselmootoriga sõiduautoga, aga samas ma oman kahte sellist.... :lol: . Ning sama on ka selles teemas küsitu kohta, sellistel tingimustel ma ei ostaks kohe kindlasti mitte diislit, aga just nädal tagasi ostsin... Lihtsalt minu sõitude juures on kütusekulu oluline ja mis peamine: ostuhind ka väga oluline, turg ja enda vajadus määras ära, et ei jäänud väga muud üle kui diisel osta. Antud valikust ja neil tingimustel (raha pole probleemiks) ilmselt uuena või vähekasutatuna võtaks hübriidi, kuna see lihtsalt on mõistlik koos linnasõitudega (lootes et BMW hübriid toimib vähemalt sama hästi kui näiteks Porsche oma) ja natuke enam kasutatuna B58 mootoriga R6 turbobensuka, sest see on lihtsalt äge :D . Aga seni kuni endal sellistele tingimustele vastavaid võimalusi pole, pean leppima hädise N47 diisliraipega :lol:

Karm reaalsus:
Auto24 otsing,
3-seeria, diisel alates 2013.a: Vasteid 111, odavaim 9500 EUR. Ning odavaim on ka universaal kerega.
3-seeria, bensiin alates 2013a.: Vasteid 5, odavaim 15 300 EUR. Ning odavaim universaal 26 900 EUR (ja ka ainuke universaal)

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 24.01.2019 23:53 12
Postitas ZuzLik
ttsys kirjutas:...
Vaikselt juba ootasingi millal sa selle teema leiad ja sõna võtad, sest sul lihtsalt on alati asjast oma arvamus ja sa absoluutselt ei karda seda välja öelda. :D Ja ma isiklikult ei tunne ka seda, et sinu jutt on minu poole pöördumiseks kirjutatud, vaid ikka üldiselt kõigile lugemiseks, sest muidu tekiks tunne kas sa ikka oled minu postitused läbi lugenud või lugesid ainult pealkirja. Aga igal juhul tänan sellise vastukaja eest!

Igaks juhuks siiski täpsustaks mõne fakti üle, sest natuke nagu tundus, et sa tahtsid siiski konkreetsele inimesele (nagu sul tavaks on) kelleks olen antud juhul mina, lihtsalt "ära panna". Tsiteerin siis mõne sinu poolt öeldud lause (ja vastan neile):
ttsys kirjutas:Su üles pandud dilemma võtab kohe uued mõõtmed, kui vaatad oma rahakotti ...
Minu rahakotti pole küll kellelgi vaja vaadata! See teema sai algatatud sellepärast, et saada võimalikult palju adekvaatset infot F30 kohta tehnilise poole pealt. Rõhutan: "tehnilise poole pealt"!!! ... Sellepärast kirjutasingi esimeses postituses et: eelarve on auto ostmiseks piiramatu! Et ei tekiks siin mõtetut ilkumist kellel on rohkem raha pangakontol või suurem sissetulek vms. Aga usun, et sa said sellest isegi aru ja kirjutasid oma lause, küll mulle suunatult, kuid siiski kõigile teadmiseks mõttega. Peace! ;)
ttsys kirjutas:... kõik diislid, eranditult kõik, lödisevad-luksuvad-törisevad nagu on just adra eest lahti ühendatud. 30 000km õlivälp on peegeldus kogu sellele loole. Mine vaata ja katsu ... siis saad aru, millest räägin.
Jällegi eeldan, et see info on kõigile, kuigi endiselt pöördud sa otseselt minu poole seal viimases lauses, sest ma pole ju kordagi diisleid kummardanud, pigem just teen neid minagi maha ja ei saa hästi arugi miks inimesed neid ostavad.
ttsys kirjutas:... üsna varsti hakkad aduma, et lödiseva diisli saab oluliselt odavamalt ... see meelitab vaeseid nagu herilasi magusa peale.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Sa võiksid kirjanikuks hakata, jutt sul küll vähemalt jookseb. Lihtsalt mainin veelkord ära, et asi ei ole soetamise hinnas, vaid selles kui palju mingi mudeli hooldamiseks (elus hoidmiseks) kulutusi tegema tuleb hakata. Ei tahaks nagu surevat lehma hakata lauta ostma, millega vaja iga nädal loomaarsti juures käia ja ravimeid seljakotiga osta. Pigem loodaks ikka saada tõulooma, kes küll võib vajada natuke hellemat hoolt kuid püsib terve ja tugev. :)

Ja ise mainiks siis lõpetuseks, et ma ei ole kordagi mõelnud osta 100,000'se läbisõiduga masinat, millel garantii on juba läbi saanud ning ilmselt on jah vaid kohustuslikud hooldused tehtud ja selle tulemusel on juba mootorile liiga tehtud. Siiani olen vaadanud ainult 2016 aasta ja uuemaid masinaid (bensukad), mille läbisõit on 20,000 või vähem. Ehk siis need peaks ju ilusti saama veel "päästa"? Või mitte? Oletame, et ostan auto millel on läbisõit 16,000 ja teen kohe õlivahetuse ära, siis peaks nagu korras olema ju, saab ilusti selle vahehoolduse ära teha jne.

Juhin veelkord tähelepanu sellele, et teema algatamise mõte oli koguda infot f30'ne kohta tehnilise poole pealt. Millist mootorit eelistada, mida vältida. Millist kütust, veoskeemi, lisavarustust jne. eelistada ja mida vältida, ehk siis mis asjad hakkavad tõenäolisemalt hiljem probleeme tekitama ja mis mitte. Lootsin, et siin võtavad sõna ikka inimesed kellel on kogemusi F30'ga ... autoremondiga tegelevad inimesed, mõni F30 omanik, võibolla on kellegi tuttaval, sõbral, pereliikmel F30 ja tänu sellele rohkem sellega koku puudet jne.

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 25.01.2019 00:12 09
Postitas ttsys
Just. Vähematki soovi pole ära panna - ikka sisse lükata infoga nagu alati. ;) Jutt sai laia kaarega, sest puudub konkreetne F30, mida kommenteerida. Väljajuhatus peab seega just väga hästi sobima, sest BMW-l ei ole halba mootorit vaid on tarbijad, kes ei tea ega ei oska hinnata milline mootor sobitub nende vajaduste ja tarbimisskeemiga. Kui on soetatud vale tarbimisskeemiga sõiduk ja hakata nutma, mis seal on kõik paha siis eeskätt just selle teema algatajal ei ole selle infoga sisuliselt muud peale hakata, kui teha linnuke lahtrisse skeem kattus/ei kattunud. Kõik. F30 mootorid on kõik väga halvad ja samal ajal on kõik väga head. Seal ei ole mootorit, mida otseselt vältida ja pole ka sellist, mis kõigile jube hea ning õige. Sama asi varustusega. F30 lisad on kõik "lux" või "cosmos lux" - mida targem auto seda suurem naeratus omanikul ja ka seda autot kasvõi koos roostega kunagi 1000€ eest müües (iseasi kui palju siis veel töötab, aga see ei ole selle jutu point!). Niisiis tee omale selgeks oma tarbimisskeem ja siis on võimalik unistada. Kui raha ei ole faktor siis mina näen õigete skeemide taha sisuliselt ainult hübriidi. Või miks seda pole valikus? Hind kõrge või mis? ;) Kui hind ei ole faktor siis selles mõttes isegi teema tegemiseks ei olnud ju vaja aega kulutada, saar-poll uuringust rääkimata. ;)

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 25.01.2019 10:15 10
Postitas Rainer.K
Tuttaval on selline auto 2,8 bensiin ja suurematest lagunemistest mainis ära vanose, tagatulede ledid, o2 sensor, paisupaagi kalduvus puruneda, väga kapriisne piduriklotside suhtes, vihmasensori ja kiirushoidja probleemid, soojendusmootor, kardaani vahepukk, kliimakompressor ja klapisääretihendeid ning mootori ketti on ka vahetatud.
Kindlasti ei või eeldada, et turboga bensiinimootor on sama küttekuluga kui diisel sest linnasõidul külma mootoriga võtab ta ikkagi 14 sajale.
Sooja mootoriga ja maanteel kerge jalaga saab 7,5-8 sajale.
Isiklik arvamus on, et kui selline auto omale osta siis mida vähem asju seal küljes on seda murevabam on selle pidamine.

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 25.01.2019 15:28 13
Postitas ttsys
2.8 bensiini ei ole F30 valikus. 328i on N20B20 ehk 2 liitrit. Sama mootor ja teise seadega on ka 320i. Ka N26B20 on samuti 2 liitrine. Pealegi N26 (SULEV) on ainult USA turule. 330i on B48B20B ehk samuti 2 liitrine mootor. 335i on 3 liitrit, 6 rida ja 340i samuti 3 liitrit 6 rida. Mudeli nime 2 viimast numbrit ei tähenda alati liitreid.
Kui vanos, kett, klapisääretihendid... siis on läbisõit 150 000 + km teema. Kõik nõrga ülemise osa õlituse teemad, mis käivad 5a BMW hooldusprogrammi nimekirja. See teema algatajat sisuliselt puuduta, kui 20 000 sõitnud auto võtab. ;)

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 25.01.2019 17:33 36
Postitas Frenzi
Üldiselt laialt vaadates, pole ka eriti enam vahet kas ostad diisli või bensiini, sest bensiinimootorid on neil kõik otsepritsega juba. See tähendab, et põhimõtteliselt sama, mis ka diislil. Olemas on kõrgsurvepump, kallid pihustid jne.

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 25.01.2019 21:58 29
Postitas Rainer.K
Kuna praegu arutluse all oleval bensiinimootoril on tõesti nii turbo, kõrgsurvepump ja pihustid silindris ning diislil on samuti kõik need asjad mida on kallis remontida siis mõtlev inimene eelistab diislit sest seal on vähemalt kütusekulu väiksem.
Oletades, et see auto ongi 150 000 sõitnud siis tekib küsimus kas nüüd ongi kõik BMW mootorid sellised mis ei jõuagi sellise läbisõiduni ilma remondita?
Kuidagi eriti on asi alla käinud siis.
Oleks mõni autotootja sellist asja üritanud näiteks 2008 aasta siis ta oleks varsti pidanud poe kinni panema.

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 25.01.2019 23:18 12
Postitas RaikoK
Niipalju kui mina lugenud ja sirvinud olen, siis kõige "vastupidavamaks" tundub ,et F30 peal on kujunenud üllatuslikult kõige keerulisema ehitusega 335i :D

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 27.01.2019 11:57 59
Postitas Volum
Võrreldes diisliga on bensuka kõrgsurve osad ikka väga odavad.

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 27.01.2019 15:53 15
Postitas -Priit-
Ei lugenud siit välja, et kas kõik F30 bensiini mootorid on kõrgesurvepumbaga, või tuli see alates faceliftist ehk siis need B seeria mootorid?

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 27.01.2019 17:10 39
Postitas Frenzi
Juba E9X LCI on kõrgsurvepumbaga bensukad.

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 27.01.2019 20:01 09
Postitas RaikoK
Tiksuvad kohapeal nagu diislid :lol:

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 01.02.2019 17:18 41
Postitas AndresX
B või D võiks valida selle järgi kas sõidad rohkem linnas lühikesi otsi või rohkem maanteed.

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 19.02.2019 09:15 57
Postitas MargusM
Antud teema pakub huvi kuna endal plaanis paari aasta pärast oma E91 330d M57 välja vahetada uuema vastu. Mina olengi see loll ostja, kes otsib lolli müüjat :D .Enda arust olemasoleva autoga see plaan mul õnnestus. Ostsin auto Saksamaalt, kui läbisõit oli 270000 ja kõik tehtud tööd dokumenteeritud. Läbisõit nüüd 320000 ja selle aja jooksul on enamus õlivahetusi tehtud 20-30 tuh vahel. Lisaks tavapärasele hooldusele on suurematest töödest vahetatud turbo, pidurikettad, tagumised rattalaagrid, esiklaas, 2x eelsüüteküünlad, termostaadid. Viimane kontroll näitas, et vaja vahetada esiamordid ja tagasillas üks hoob, põhja alt kasti ja mootori vahelt õline.
Ma pean sellist tulemust väga heaks. Töötava mootori hääl on puhas ning ei erine sõbra uue x5 häälest. Kas mul on autoga lihtsalt vedanud, et loodan naiivselt F30 sama tarbimisskeemiga jätkata? Ma ei usu ümmargust juttu, et kõik mootorid on halvad ja head. Minevikust vaadates on ikka igal keretüübil sama läbisõidu juures häid ja kehvemaid mootoreid. Antud teemas sooviks, et sõna võtaks konkreetsete F30 omanikud, kes teavad auto ajalugu. Kui ma näen, et massiliselt esineb tõsiseid probleeme läbisõidul alla 200000, siis olen nõus ka rohkem maksma ja väiksema läbisõiduga auto poole vaatama aga siiski millist mootorit eelistada?

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 19.02.2019 11:39 10
Postitas ttsys
Laks on selles, et M57 taolist mootorit ei ole sisuliselt enam olemas! See ongi lolli ostja nõrk positsioon, kui hakata varasema pealt eeldama. See haare tõmbab ainult kokku. Mitte ükski diisel viimase 5 aasta autode peal ei oma mitte mingit positiivse argumendi omadust ega eelist, kui aastane läbisõit jääb alla 50 000 - 60 000km. Usuga ei ole seal mitte midagi pistmist. Jäägi ostjad ostavad F30 peale eelkõige N47, sest neid on kõige rohkem ning muu jaoks raha ei ole. 300 000km N57n on selleks ajaks heas korras vähemuses, sest hakkab juba oluliselt varem remonti küsima. EURO5 ja EURO6 teevad diislitele lõpu.

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 08.03.2019 10:43 29
Postitas eero
Bens-diisel valiku saab kohe alguses lõplikult ära teha olenevalt, milleks autot vaja on. Kas suurem osa km sõidetaks linnas või maanteel. Diisel pole mõeldud/ei sobi linnas ökotamiseks - DPF, EGR jm. pidevalt tahma täis ja umbes.

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 17.03.2019 15:48 44
Postitas Larry530i
Naljakas täitsa seda teemat siin lugeda............inimene kellel on piiramatult vahendeid auto soetamiseks tahab saada sisuliselt 0 kuluga hooldused tehtud?Need 2 asja ei sobi teps mitte kokku omavahel. :roll:
Kui on piiramatult vahendeid siis mine osta esindusest tutikas auto ning ära tunne muret selle üle kas see mootor(mis iganes sulle paras tundub) kestab nüüd 100 000 või 300 000 kui sa niivõinaa liisingperioodi lõppedes selle välja vahetad.

Ise ostsin samamoodi selle ´´sita´´ mootoriga F11 (N57T) ja ei saa küll öelda,et mootor mingeid ebamääraseid helisid teeks või pläriseks ja lödiseks nagu siin TTSYS koguaeg ärjepidevalt kõikide sama ajastu diislite kohta väidab.Küll jah mul ei ole esimeste aastate 180kw mootor vaid sama mis LCI mudelitele pannakse(190kw)
LS 207k millest sisuliselt 90% on olnud maanteesõidud.Auto näeb seest kui väljast välja uueväärne.
Seega pead lihtsalt oma valiku tegema.Minu jaoks diisel tundub igast pedaali asendist võrreldes sarnase küttekuluga bensukaga dünaamilisem ja see ongi otsustav.Autot tuleb hooldada niivõinaa,kes teeb seda 30k tagant kes 10k tagant kes ei tee üldse ning kui tekibki mingi probleem siis tuleb see korda lihtsalt teha mitte foorumis halamas käia,et hoolduskulud on kallid.

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 17.03.2019 16:00 37
Postitas ttsys
1. N47 on see, mis 70 000 - 100 000km juures lödiseb, väriseb vmi. Minge vaadake ise, kus need reas seisavad ja ostjat ootavad. ;)
2. F30 ja F11 on oluliselt erinevad mateeriad.
Larry530i kirjutas: Ise ostsin samamoodi selle ´´sita´´ mootoriga F11 (N57T) ja ei saa küll öelda,et mootor mingeid ebamääraseid helisid teeks või pläriseks ja lödiseks nagu siin TTSYS koguaeg ärjepidevalt kõikide sama ajastu diislite kohta väidab.

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 18.03.2019 13:46 32
Postitas Frenzi
Larry530i kirjutas:Ise ostsin samamoodi selle ´´sita´´ mootoriga F11 (N57T) ja ei saa küll öelda,et mootor mingeid ebamääraseid helisid teeks või pläriseks ja lödiseks nagu siin TTSYS koguaeg ärjepidevalt kõikide sama ajastu diislite kohta väidab.Küll jah mul ei ole esimeste aastate 180kw mootor vaid sama mis LCI mudelitele pannakse(190kw)
Vaevalt sa oleks selle auto ostnud kui mootor ebamääraseid helisi teeks ja kindlasti oled selle autoga alles paar k km sõitnud. See võimalus on väga väike, et selle aja jooksul jõuab mingi probleem mootoris esineda. Küll aga soovitatakse 200k pealt 190kw ketid ära vahetada.

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 18.03.2019 23:10 33
Postitas Larry530i
Frenzi kirjutas:
Larry530i kirjutas:Ise ostsin samamoodi selle ´´sita´´ mootoriga F11 (N57T) ja ei saa küll öelda,et mootor mingeid ebamääraseid helisid teeks või pläriseks ja lödiseks nagu siin TTSYS koguaeg ärjepidevalt kõikide sama ajastu diislite kohta väidab.Küll jah mul ei ole esimeste aastate 180kw mootor vaid sama mis LCI mudelitele pannakse(190kw)
Vaevalt sa oleks selle auto ostnud kui mootor ebamääraseid helisi teeks ja kindlasti oled selle autoga alles paar k km sõitnud. See võimalus on väga väike, et selle aja jooksul jõuab mingi probleem mootoris esineda. Küll aga soovitatakse 200k pealt 190kw ketid ära vahetada.
Ja kui tekibki ketiga mingi mure siis lasen ära vahetada ja paneb järgmised 200k veel lõdva randmega otsa.
Inimesed näevad korralises autohoolduses mingit jubedat pseudoprobleemi ma vaatan.
Korra 5 aasta jooksul 1500 eurot ei ole teab mis suur summa eriti kui arvestades et uuena maksab selline auto mingi 60 000 kanti?
Ja ma oleks ostnud selle auto ka siis kui tal oleks ketiga probleem olnud,lihtsalt sellejagu oleks hinda alla kaubelnud.

ttsys kirjutas:1. N47 on see, mis 70 000 - 100 000km juures lödiseb, väriseb vmi. Minge vaadake ise, kus need reas seisavad ja ostjat ootavad. ;)
2. F30 ja F11 on oluliselt erinevad mateeriad.
Larry530i kirjutas: Ise ostsin samamoodi selle ´´sita´´ mootoriga F11 (N57T) ja ei saa küll öelda,et mootor mingeid ebamääraseid helisid teeks või pläriseks ja lödiseks nagu siin TTSYS koguaeg ärjepidevalt kõikide sama ajastu diislite kohta väidab.
Pole ju mingit vahet kas keretähis on F30 või F11 kui juttu on mootoritest.
Olen näinud ka N47 mootoriga pilli millel üle 400k ees aga käib jätkuvalt nagu siidi,kui õlivahetustega ei hakka tehasevälpa taga ajama ning iga 10-15k tagant seda teha siis ei teki probleeme nii kähku.

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 19.03.2019 18:05 48
Postitas martinr112
Järelturult on ju praktiliselt võimatu leida sellist, mis oleks tehase hooldusplaanist erinevalt hooldatud vähemalt positiivses suunas. Need kes ostavad uue ja hooldavad omavoliliselt 15k tagant, ei müü maha seda nii ruttu, vaid tahavad ise 400k km saada sõita.

Re: Millise mootoriga (ja kas üldse) F30 kerega BMWd tasub o

Postitatud: 20.03.2019 06:29 32
Postitas Larry530i
martinr112 kirjutas:Järelturult on ju praktiliselt võimatu leida sellist, mis oleks tehase hooldusplaanist erinevalt hooldatud vähemalt positiivses suunas. Need kes ostavad uue ja hooldavad omavoliliselt 15k tagant, ei müü maha seda nii ruttu, vaid tahavad ise 400k km saada sõita.
Siis ongi ju 2 varianti.
Kas tuleb osta tutikas või tuleb kohe arvestada ketikomplekti vahetuse + muude asjadega mis profülaktika mõttes tuleks kohe ära vahetada. :roll: