E36 sarniirid

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
ReinoT
Huviline
Postitusi: 505
Liitunud: 31.10.2007 09:26 54
Peamine sõiduk: BMW e39 530d
Asukoht: Tartu

E36 sarniirid

Postitus Postitas ReinoT »

Ülevaatuselt ei lastud siis läbi siis liialt kulunud eesmiste sarniiride tõttu. Küsimus siis oleks, et kas pean vahetama terved sarniirid ära? Või vahetatakse ainult mingid puksid? Tahaks seda teha United Motorsis aga kui kalliks see võib umbes minna? Ja kas on vaja ka sild reguleerida peale seda? Auto on 318IS coupe `92.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Sarniire saab bemmil vahetada vaid koos õõtsadega ja UMis võid arvestada ühe õõtsa hinnaks 1500 krooni keerus.
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Postitus Postitas toom »

Ei pea koos õõtsaga vahetama, õõtsa peab aga vahetuseks alt ära võtma.
prelude20
Huviline
Postitusi: 3724
Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
Peamine sõiduk: Metroo
Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja

Postitus Postitas prelude20 »

saab eraldi vahetada. lihtsalt ostad sharniirid ja lased kuskil töökojas vahetada kuna vajavad pressi olemasolu. ja ise ostsin aavest lemförderi omad mingi 250-270 krooni tükk
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

diislijoodik kirjutas:Lisaks võiks uue šarniiri ja augu vahele panna laagriliimi. Seega, kui tahad liigseid riske maandada, osta uued õõtsad koos šarniiridega.
Just. Alumiiniumõõtsa seest vana sarniiri välja pressides ja uut sisse pressides kipub see õõtsa auk ise veidi välja venima ning vahetatud sarniir pole seal enam nii kõvasti kinni kui esialgne. Oht, et äkkpidurdusel vms suuremal koormusel sarniir õõtsast eraldub, on päris suur. Edasi mõtle ise.
Indrek
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

E36 -el on alumiiniumõõts?
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Kristjan_K kirjutas:E36 -el on alumiiniumõõts?
Minu viga. Ei ole jah.
Indrek
rasmus23
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 16.06.2006 14:47 47
Peamine sõiduk: Volvo FH12/ODIN
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas rasmus23 »

Loen ja naeran siin omaette, kõik seletavad kuidas teha, aga mis auto kohta käib seda ei ole ju öeldud. Ühed räägivad kolmanda seeria kohta, teised jälle viienda kohta.

3 seeria - mõlemad šarniirid on vahetatavad, st. saab vahetada ilma õõtsa vahetamata (kusjuures, välimised vahetatakse ilma õõtsa alt ära võtmata)

5 seeria - minuteada on viiestel mõlemad šarniirid vahetatavad vaid koos õõtsaga, (neid küll taastatakse, aga mina eelistan iga kell uut šarniiri vanale mis on taastatud)
seppa
Huviline
Postitusi: 3082
Liitunud: 03.11.2005 08:53 58
Asukoht: Rakvere ja ''Põhjaeesti''

Postitus Postitas seppa »

rasmus23 kirjutas:Loen ja naeran siin omaette, kõik seletavad kuidas teha, aga mis auto kohta käib seda ei ole ju öeldud. Ühed räägivad kolmanda seeria kohta, teised jälle viienda kohta.

3 seeria - mõlemad šarniirid on vahetatavad, st. saab vahetada ilma õõtsa vahetamata (kusjuures, välimised vahetatakse ilma õõtsa alt ära võtmata)

5 seeria - minuteada on viiestel mõlemad šarniirid vahetatavad vaid koos õõtsaga, (neid küll taastatakse, aga mina eelistan iga kell uut šarniiri vanale mis on taastatud)
Auto on 318IS coupe `92.
Nutan ja kallan ,naeran ja tallan
Fack The Fuel Economy
chulo
Huviline
Postitusi: 584
Liitunud: 04.12.2005 02:54 25
Asukoht: Rapla-Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas chulo »

Minuarust pole siin naerda midagi, pole ju öeldud, millised šarniirid läbi on. Igal juhul tuleb need pressida. UM-ist saab ka originaal šarniire 385 eeku, või siis autopartnerist lemförderit, mis on tegelikult sama asi.
Välimisi saab küll eraldi originaalina, aga sisemised tuleb võtta b-osana.
ReinoT
Huviline
Postitusi: 505
Liitunud: 31.10.2007 09:26 54
Peamine sõiduk: BMW e39 530d
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ReinoT »

Kirjutasin ilusti, et esimesed sarniirid ja kirjutasin ka auto, aga see selleks.
Ma ei jaga eriti seda auto värki. Küsisin meili teel ka UM-ist aga pole veel vastust saanud. Ja kui saan, siis tahavad ka VIN koodi raudselt veel :P
Mingi koht on ju netis www.autoosad.ee Möllasin seal ning sarniiride kohta järgmised hinnad: SARNIIR, ALUMINE, kinnitus õlg teljele - 299.-
SARNIIR, ALUMINE, kinnitus esitalale - 259.-
Seal vist on B-osad, tootjamaaks Saksamaa. Aga mis tähendab kinnitus esitalale ja õlg teljele. Ja mis välimistest ja sisemistest chulo rääkis? Kui UM-is originaal on 385.- siis pole eriti nagu hull.
ehh :roll: Andke andeks mu juhmusele :)
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Postitus Postitas toom »

Välimine-kinnitus teljele
sisemine-kinnitus esitalale
sisemist UM-ist ei saa eraldi, vaid koos õõtsaga.
rasmus23
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 16.06.2006 14:47 47
Peamine sõiduk: Volvo FH12/ODIN
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas rasmus23 »

UM ei anna sulle välimist šarniiri originaali. kasutab samamoodi "Lemförderit"
Samahästi võid selle osta kolmandiku võrra odavamalt mujalt poest ja lasta siis UM-s vahetada. Neil seal spets. tõmmitsad ja asjad ning läheb päris kähku, mul vahetati umbes poole tunniga mõlemad välimised ära (ja hind on tükitöö alusel)
BigMoneyWaste
Huviline
Postitusi: 96
Liitunud: 30.01.2007 07:13 01
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas BigMoneyWaste »

Just lasin kõik neli sarniiri vahetada, Pärnu autoasi tegi töö 950.- tööraha ja sarniirid Lemförderi omad ~1500 4tk.

Välimiste vahetusele pidavat kuluma 2h kui sisemised ka siis veel +30min, mul oli tööajaks 2,25h.
BigMoneyWaste, worth every penny!
chulo
Huviline
Postitusi: 584
Liitunud: 04.12.2005 02:54 25
Asukoht: Rapla-Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas chulo »

to rasmus 23

Annab jah tehase originaali! Kontrolli järgi kui ei usu! Varuosa kood 31 12 6 758 510. Neil need pidevalt laos sees.
rasmus23
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 16.06.2006 14:47 47
Peamine sõiduk: Volvo FH12/ODIN
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas rasmus23 »

chulo kirjutas:to rasmus 23

Annab jah tehase originaali! Kontrolli järgi kui ei usu! Varuosa kood 31 12 6 758 510. Neil need pidevalt laos sees.
Pärnu UM võtab need šarniirid kõrval asuvast salomest, teiste kohta ma ei tea.
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

rasmus23 kirjutas:
chulo kirjutas:to rasmus 23

Annab jah tehase originaali! Kontrolli järgi kui ei usu! Varuosa kood 31 12 6 758 510. Neil need pidevalt laos sees.
Pärnu UM võtab need šarniirid kõrval asuvast salomest, teiste kohta ma ei tea.
on sul selle väite tõestuseks ka midagi ette näidata või lahmid huupi?
rasmus23
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 16.06.2006 14:47 47
Peamine sõiduk: Volvo FH12/ODIN
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas rasmus23 »

kui keegi näha tahab, siis mul kõik tsekid olemas, niiet on küll tõestus.
Kasutaja avatar
Pavel_V
Huviline
Postitusi: 3538
Liitunud: 09.12.2006 20:05 46
Peamine sõiduk: BMW E46 330 ///M-Pakett
Asukoht: Helsinki Finland. Jõgeva, Estland!
Kontakt:

Postitus Postitas Pavel_V »

Teie auto esisillas on võlimised sarniirid eraldi vahetatavad ja tehas ei
näe ette peale vahetust sildade reguleerimist.
Sarniiri hind on 383.- krooni tükk. Koos tööga kahe sarniiri vahetus maksab
2185.- krooni.

United Motors AS
estex
Huviline
Postitusi: 627
Liitunud: 05.02.2006 23:39 22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas estex »

Räägime natuke hindadest:

Saksa kvaliteet ning A osa:
Lemförder sarniir sisemine (pikk) 290,00 Tootekood 10533
Lemförder sarniir välimine (lühike) 390,00 Tootekood 10536

Itaali B osa:
RTS sarniir sisemine (pikk) 204,00 Tootekood 93-09563
RTS sarniir välimine (lühike) 336,00 Tootekood 93-09564

Soovitav vahetada õõtsa puksid ning kondid kõik korraga.

Lemförder õõtsa puksikomplekt 310,00 Tootekood 10559
Lemförder kondid 310,00 tk Tootekoood 10575

Ise paigaldasin lemförder e30 õõtsad ja M3 puksid - soovitan!

Vahetusega aitas Carmasters.
BMW325i_93
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 17.12.2007 17:43 00

Postitus Postitas BMW325i_93 »

Minul läks ühe sarniiri vahetus maksma 600.-(sarniir´+vahetamine),
Seda muidugi väljaspool Tallinnat. ;)
Kasutaja avatar
Janar_R
Huviline
Postitusi: 389
Liitunud: 04.08.2007 10:51 06
Asukoht: Tartu/Võru

Postitus Postitas Janar_R »

Mind huvitab see, et kuidas sisemine šarniir oma pesast kätte saada. Kusagilt kuulsin, et tuleb pinge all hoida õõtsa ning siis šarniiripesa küljele vasaraga koputada. Kas tõesti on nii?

Terv, Janar
chulo
Huviline
Postitusi: 584
Liitunud: 04.12.2005 02:54 25
Asukoht: Rapla-Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas chulo »

Jep!
BMW - Big Mexican Woman
2002 E46 320d touring - igapäeva liikur - müüdud
1990 E30 316i kupee (M50b25 3l stroker) - pühapäevane projektikas
Kasutaja avatar
Tiho
Huviline
Postitusi: 68
Liitunud: 30.01.2005 14:19 57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tiho »

estex kirjutas: Ise paigaldasin lemförder e30 õõtsad ja M3 puksid - soovitan!
Mis kasu neist e30 õõtsadest on? Minu teada on e30-nel täpselt sama õõts mis e36, ainult M3 ja touringu õõts alumiiniumist.
Või on seal miskit veel ?
BMW E28 524tdA-ex
BMW E36 323iT individual
BMW E91 330d
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2614
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Postitus Postitas kapa »

diislijoodik kirjutas:Kui kobad pressivad, siis teevad uuel šarniiril tolmukatte katki- see on lihtne juhtuma, kui toetusrakis puutub pressimise ajal vastu šarniiri. Seega võiks tegijale vennale enne peale vaadata, kas ta on üldse suuteline seda tööd tegema ja enne õõtsa paikapanekut tolmukastted piinlikult üle kontrollida. Lisaks võiks uue šarniiri ja augu vahele panna laagriliimi. Seega, kui tahad liigseid riske maandada, osta uued õõtsad koos šarniiridega.
Miks seda liimi sinna vahele vaja on kui see pressistuga on ?
õõtsapuksid (nt.e39 Ü)ka liimid õõtsa sisse ????????
Vasta