1. leht 5-st

e46 pöörded kõiguvad?

Postitatud: 20.12.2007 22:22 37
Postitas thend
Probleem siis selles, et kohapeal olles, kui käima panna masin külmalt, siis pöörded kõiguvad. kakub korraks alla 500 ja siis kohe miskit 900 ja nii paarkorda. Natukene sõites on asi ikka sama, kuid kui kauem sõita siis ais kaob.

Postitatud: 20.12.2007 22:33 42
Postitas Zipp
mul alguses tööle pannes hoiab üks pool minutit või tiba rohkem 1000pöörde juures siis langetab vaikselt 600-700 peale...

oma loogikat kasutades ajab mootor end soojaks alguses kõrgemate pööretega? :roll:

Postitatud: 20.12.2007 22:53 57
Postitas thend
sellest saan isegi aru, kuid ta kukub kiirelt alla 500 ja siis kohe 900 peale ja nii mitu korda järjest, nagu hakkaks välja surema, kuid samas kohe kakub pöörded üles tagasi.

Postitatud: 21.12.2007 08:19 36
Postitas Tarmo_K
Nukaandurid, lambdad...selline arvamine, nagu ma aru saanud, suht huupi panek. Lihtsam on diagnostikasse minna. Mul kõigub ka vahest külma mootoriga, sooja mootoriga ei taha käivituda vahest ja jõudu siis ka pole...sisselaske nukaandur peetis. Diagnostika näitas kohe ära.

Postitatud: 21.12.2007 08:22 01
Postitas thend
ega ei oska öelda, kas seda ka need Carsoft asjad mida siin pakutakse müüa ära näitavad?

Postitatud: 21.12.2007 08:29 51
Postitas Tarmo_K
Pole aimugi, uuri mõne diagnostiku käest või selle käest, kes müüb.

Postitatud: 21.12.2007 11:13 50
Postitas andresv
Veakoode carsoft näitab, kuid nagu Priit siin ühes teemas väitis, neid veatekste mis koodide taga on, neid ei saa usaldada ning osadel koodidel puudub üldse tekst.
Kogemused siis E46 328 veakoodide lugemisel, ei mina ega auto omanik palju targemaks ei saanud.

Postitatud: 21.12.2007 11:15 54
Postitas thend
no selge. Hetkel siis kirja pandud 24 punkti testile :) eks siis kaeme mis puust masin on :)

Postitatud: 05.01.2008 17:28 30
Postitas zaruljom
kas test tehtud? mul oli sama jama eelmine aasta ja diagnostika näitas nuka anduri viga. kui see vahetati, siis enam ei teinud seda. samas seda 100% väita ei saa, et selles viga oli, sest kui see mul ära vahetati, siis läksid ilmad ka kohe soojemaks ja probleem kadus. seeaasta aga kordus see kõik jälle ja seoses alanud nädala külmalainega probleem ainult süvenes ja ühekorra isegi suri välja. pean ka uuesti diagnostikasse minema. minul see probleem tekib siis, kui termomeetri näit on sinise ala poole peal. kui seier juba üle termomeetri sinise ala läheb, siis probleem kaob.

Ei teagi nüüd, kas siis jälle nuka andur või midagi muud. Igatahes tean, et just täpselt selline probleem on paljudel olnud. kuid konkreetset diagnoosi polegi asjale saanud võibolla mitme asja kokkulangemine vms. :)

Autoks siis e46 328 1998

Postitatud: 05.01.2008 21:11 54
Postitas thend
ei 24p. test seda välja ei näitanud, et miskit viga. soovitati ainult küünlad ära vahetada, mida ma ka tegin ja asi jäi nagu järgi, ei kõigu enam. Kuid 1 kord korraks kõikus ja siis jälle oli ok.

Postitatud: 07.01.2008 20:48 43
Postitas zaruljom
tegin siis täna hommikul väikse kaadri. mul oli just inspection2 ja küünlad vahetati ära. vaadates tundub päris jube see asi :) Algul on vähe, siis intervall suureneb ja kui mootor soe siis jääb järgi. Külma oli -7 väljas. Soojade ilmadega ei ole selilst asja. Aga ega siin vist silmaga aru saa :P tuleb aeg kirja panna diagnostikasse.

Postitatud: 07.01.2008 21:11 03
Postitas thend
Minul tegi sama jama, kuid peale seda, kui küünlad said vahetatud jama ka kadus. Vahest viskab korraks kusagile natuke ja siis jälle vait tükiks ajaks.

Postitatud: 08.01.2008 08:59 12
Postitas patrik
eile õhtul seoses kahe samasuguse veaga auto diagnostikale istusin googles:

http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e39/7494631-2.html

Postitatud: 08.01.2008 09:00 42
Postitas patrik
seega siis lisaks tavalisele diagnostikale teen edaspidi ka vanose testi

Postitatud: 08.01.2008 09:12 46
Postitas siim_s
zaruljom kirjutas:kas test tehtud? mul oli sama jama eelmine aasta ja diagnostika näitas nuka anduri viga. kui see vahetati, siis enam ei teinud seda. samas seda 100% väita ei saa, et selles viga oli, sest kui see mul ära vahetati, siis läksid ilmad ka kohe soojemaks ja probleem kadus. seeaasta aga kordus see kõik jälle ja seoses alanud nädala külmalainega probleem ainult süvenes ja ühekorra isegi suri välja. pean ka uuesti diagnostikasse minema. minul see probleem tekib siis, kui termomeetri näit on sinise ala poole peal. kui seier juba üle termomeetri sinise ala läheb, siis probleem kaob.

Ei teagi nüüd, kas siis jälle nuka andur või midagi muud. Igatahes tean, et just täpselt selline probleem on paljudel olnud. kuid konkreetset diagnoosi polegi asjale saanud võibolla mitme asja kokkulangemine vms. :)

Autoks siis e46 328 1998
Lugu sama. (e46 328i 1998) Külmalt mootor käib umbes 15sekundit normaalselt siis pöörded langevad korraks ja kõik taastub taas ja nii kordub.
Küünlad olen vahetanud alla aasta tagasi
Carsoftiga nagu jah mainitud oli, võibolla viga ei ole võimalik leida. Igatahes antud programm ütles mootori kohta OK
Isegi truumi juures oli kõik bro eelmine aasta (suvel). Siis käisin lihtsalt kontrollis, kuna auto oli just soetatud ja antud viga ei osanud mainida
Proovin siis selle vanose lahtiühendamise triki ära, et kindel olla.

Postitatud: 08.01.2008 09:15 17
Postitas zaruljom
ma küll ei lugenud lõpuni seda pikka juttu, aga peale testi tegemise ja probleemi konstanteerimise pole midagi peale hakata siis ve?

Postitatud: 08.01.2008 11:09 33
Postitas thend
kas keegi äkki, kelle oli niipalju tahtmist ja ega kogu see jama läbi lugeda võtaks asja kokku ja seletaks ära, mida täpsemalt tegema peab ja kuidas?

Postitatud: 08.01.2008 13:21 15
Postitas siim_s
thend kirjutas:kas keegi äkki, kelle oli niipalju tahtmist ja ega kogu see jama läbi lugeda võtaks asja kokku ja seletaks ära, mida täpsemalt tegema peab ja kuidas?
Kui on tahtmist, on ka aega. Kui ei ole tahtmist teada saada, mis siis üldse siia teema tegid?
--------------
At the end of the engine warm up period (elevated idle rpm) the valve timing is adjusted. Thus it is at this stage of the cold startup cycle when the valve timing is being adjusted that M52TU engines encounter the “vanos problem”.

- Seal replacement consideration
It’s quite intuitive to consider replacing the vanos piston seals as a solution to the vanos malfunction. The problem is also likely resolved by just replacing the inner supporting seals. These inner seals should also be easier to acquire than the Teflon outer seals.
Unfortunately this solution is more complicated than is initially perceived.
...
Pilt

Eelnevalt on aga ka mainitud:

BMW does not provide the vanos pistons or piston seals as a separate part. A new (remanufactured) vanos needs to be purchased to acquire the piston seals. A new vanos costs ~$500. A BMW dealership vanos replacement repair is ~$1,000.
Some owners have had their vanos replaced one winter only to have the “vanos problem” recur the next winter.

The “vanos problem” is practically an epidemic. There are numerous M52TU owners with this ailment. It’s also evident that a routine replacement of the 6-cylinder double vanos piston seals is necessary for the proper function of the vanos.

--------------

Paneb mõtlema. :?

Postitatud: 08.01.2008 13:40 17
Postitas vull
mul ka tsipa pöörded kõiguvad, aga mul mingid racing vms küünlad ka (ngk Iridium IX BKR6EIX)
varem, kui karterituulutustihend vana oli, siis kõigutas mürina saatel autot ka, aga peale tihendivahetust jäi lihtsalt väike mürin sisse.
patrik ei leidnud ka mootorist ühtegi viga ning vanost mul pole. küünlajuhtmed on ka mingi aeg vahetatud niiet jääbki üle ainult küünalde peale süü ajada?
samas 2000rpm juures töötab mootor nagu siid. alla selle kõigub väheke. lihtsalt vana mootor siis?:P

Postitatud: 08.01.2008 13:54 10
Postitas siim_s
vull kirjutas:mul ka tsipa pöörded kõiguvad, aga mul mingid racing vms küünlad ka (ngk Iridium IX BKR6EIX)
varem, kui karterituulutustihend vana oli, siis kõigutas mürina saatel autot ka, aga peale tihendivahetust jäi lihtsalt väike mürin sisse.
patrik ei leidnud ka mootorist ühtegi viga ning vanost mul pole. küünlajuhtmed on ka mingi aeg vahetatud niiet jääbki üle ainult küünalde peale süü ajada?
Oleneb kui palju need küünlad sul sõitnud juba on ja palju mootor sõitnud on :). Keera küünlad välja, vaata üle
Kui ikka korralikult küünal enam ei anna sädet siis peaks juba podisema hakkama ja vahele jätma, see on kindlasti rohkem aru saada

Postitatud: 08.01.2008 13:57 52
Postitas vull
ise mingi juunikuus ostsin tutikad ja vahetasin vanad bosh-id ära. sõit läks sitaks sujuvaks küll, aga seda ei mäleta, kas vanade küünaldega ka nimodi mürises..

Postitatud: 08.01.2008 16:48 33
Postitas raul123
tõenäoline lahendus näib olevat siis vanose mõlema klapi välimise tihendi välja vahetamine. Uusi tihendeid saab aga ainult tutika vanose pealt. Samas esindajad väidavad: "Ring might not be only reason for vanos unit to fail".

Keegi võiks osta umist uue vanose, keegi võiks need O-ringid sealt ära mõõta ja keegi võiks neid O-ringe tootma hakata. Küll siis keegi paika kah paneks

Postitatud: 08.01.2008 18:32 55
Postitas jürgen
Kunagi alfonze kirjutas kuskil vanose teemast ja seal oli selline link kust saab tellida seda tihendite komplekti. http://www.beisansystems.com/products. Igatahes minu autol patrik diagnoosis, et vanos annab veateate ja mina tellisin selle komplekti ära. Praegu ootan kui komplekt kohale jõuab ja siis lasen ära vahetada.

Postitatud: 08.01.2008 19:08 55
Postitas vull
ma täpsustaks veel niipalju, et patrik ei teadnud sellest väiksest mürinast midagi, sest mul läks tookord meelest seda mainida talle :P lasin lihtsalt üld-diagnosti südamerahuks teha ja sellega mingeid vigu välja ei tulnud.

et mõni äkki teab niisama öelda, millest see väike mürin aeg-ajalt mootorisse tuleb. üks variant on muidugi küünlad..
samas külma mootoriga, ma vaatasin täna, et ei kõigugi pöörded enam :|
eitea siis :roll:
natukese kõikumise all mõtlesin nii 1-2mm tahhokal

Postitatud: 09.01.2008 09:37 22
Postitas siim_s
jürgen kirjutas:Kunagi alfonze kirjutas kuskil vanose teemast ja seal oli selline link kust saab tellida seda tihendite komplekti. http://http://www.beisansystems.com/products. Igatahes minu autol patrik diagnoosis, et vanos annab veateate ja mina tellisin selle komplekti ära. Praegu ootan kui komplekt kohale jõuab ja siis lasen ära vahetada.
Kasulik link. Sellise lahenduse peale peab täitsa mõtlema.
Vaatasin huvi pärast ka vanose hinda UMis. 11361440142 Müügihind 5671.82.- :roll:

Postitatud: 09.01.2008 12:58 17
Postitas zaruljom
see, et ta külma käes nii käitub. kas siis tegelikult ikkagi on vanos katki ja kui mootor norm temperatuuri saavutab, siis ikkagi on võimsust vähem ja kütusekulu suurem? Pealegi, mis see vanose eluiga siis on antud juhul? Ma pakun, et mingi 50k km. ja kui nüüd UM uus osta, kas siis on arvata, et peatselt see ka pekki läheb?

Postitatud: 09.01.2008 13:44 06
Postitas jürgen
zaruljom kirjutas:see, et ta külma käes nii käitub. kas siis tegelikult ikkagi on vanos katki ja kui mootor norm temperatuuri saavutab, siis ikkagi on võimsust vähem ja kütusekulu suurem? Pealegi, mis see vanose eluiga siis on antud juhul? Ma pakun, et mingi 50k km. ja kui nüüd UM uus osta, kas siis on arvata, et peatselt see ka pekki läheb?
Mine käi diagnostikas ära, siis saad teada kas on vanos või on midagi muud. Minu autol on vanose viga.

Postitatud: 09.01.2008 14:10 36
Postitas zaruljom
eks ma ikka lähen jah ;)

ma hetkel uurisin üldiselt selle vanose kohta lihtsalt.

edit:
lugesin nüüd ise ka kogu loo läbi, pole vaja enam ümber jutustada ;)

Postitatud: 09.01.2008 18:44 37
Postitas Andrez
Kas see vanose probleem on siis ainult uuematel masinatel? Mul veeuputuse aegne e34 ja sümptomid täpselt samad aga M50B20TU vanos peaks vist veidi prostam olema ning toimima lihtsalt on/off reziimis? Targemad komenteerige.

Postitatud: 09.01.2008 23:05 31
Postitas zaruljom
jürgen kirjutas:Kunagi alfonze kirjutas kuskil vanose teemast ja seal oli selline link kust saab tellida seda tihendite komplekti. http://http://www.beisansystems.com/products. Igatahes minu autol patrik diagnoosis, et vanos annab veateate ja mina tellisin selle komplekti ära. Praegu ootan kui komplekt kohale jõuab ja siis lasen ära vahetada.
palju maksis ja kaua aega läheb? loomulikult siis ära unusta siin teada anda, kuidas kulges ;)