Probleem E36 325i 92' Jahutusüsteemiga LUKKU
Postitatud: 17.07.2008 23:23 29
Uurisin siis foorumist, nagu ka eelmised korrad, üritasin leida vastuseid, aga täpselt minu sümptomitega pole probleemi vist olnud.
Probleem algas siis talvel, umbes Jaanuaris, auto olnud muidu minu käes Septembrist ja sellist jama enne polnud, aga siis lihtsalt sõitsin, hakkas parkima kui järsku lõi hullu tossu kapoti alt üles, tegin siis kapoti lahti ja vaatasin, et voolik mis tuleb mootorist on katki. Jätsin muidugi auto seisma, tõmbasime köie otsas, ei sõitnud, panin uuesti vooliku kinni, õhutasin, sain siis päeva sõita kui samamoodi hakkas temp. minema üle poole, siis ostsin radika korgi, õhutuskorgi, veepumba, termostaadi (A-Varuosad).
Sai vahetatud termostaat ja korgid, veepump oli korras. Nüüd siis üle 5-6 kuu jälle sama asi, surve sees. Temp. hakkas päev päevalt aina kõrgemaks minema, lõpuks oli temp. sõites juba kolmveerandi peal, mingi aja pärast nagu jahutas, temp. langes poole peale, sooja õhku tuli ka. Siis tuli mingi vilin ning mõtlesin, et kuna temp. kõrge siis äkki mingi voolik laseb õhku või miskit läbi, et tuleb nagu turbo hääl sõites. Sai siis vaadatud üle ja avastasin, et jälle üks voolik oli tulnud radika küljest kuidagi lahti, oli küljes, aga klamber oli järgi andnud ning kohe kohe oleks ära tulnud, panime korraliku klambri, õhutasime jälle ära, jahutusvedeliku, mitte tosooliga. Sai proovisõit tehtud, arvatavasti liiga väike (10 km), temp. jäi poole peale, aga hääl oli ikka, nüüd 2 päeva seisi ja oli jälle sama asi, tuli hull toss sõites ja temp. läks jälle kolmveerandi peale, jäin siis seisma ja seekord oli radikast ülevalttulev voolik üldse lahti mootori küljest, vedeliku tasapind muidu oli veerandi peal. Üldiselt on selle jahutussüsteemiga peale eelmist korda jamamist olnud vähemalt 2 kuud vahelduva eduga, kui lõpuks sai korda nii, et sai sõita, nüüd hakkab sama asi jälle pihta. Kuidas tekib järsku surve sisse, saad sõita 3 kuud peale eelmist jama ja täpselt sama asi hakkab uuesti.
Küsiks nüüd otse, et mis on tunnused kui plokikaas on kõver ning kui suur on tõenäosus? Kuna temp. pole täiesti punasesse jõudnud ja pole tähele pannud kui keema läheb siis on muidugi ka väike sõitmine sellise olekuga vist toimunud. Seekord lihtsalt ei saanud jääda Kristiinesse ummikusse ning pidin natuke sõitma, et saaks tee äärde jääda.
Äkki keegi oskab miskit soovitada ka mida teha, kontrollida, vahetada?
Endal hakkab loogiline mõtlemine otsa saama juba ja ei oska enam kuhugi mujale pöörduda kui foorumisse kus ka mehaanikuid ja asjatundjaid.
Probleem algas siis talvel, umbes Jaanuaris, auto olnud muidu minu käes Septembrist ja sellist jama enne polnud, aga siis lihtsalt sõitsin, hakkas parkima kui järsku lõi hullu tossu kapoti alt üles, tegin siis kapoti lahti ja vaatasin, et voolik mis tuleb mootorist on katki. Jätsin muidugi auto seisma, tõmbasime köie otsas, ei sõitnud, panin uuesti vooliku kinni, õhutasin, sain siis päeva sõita kui samamoodi hakkas temp. minema üle poole, siis ostsin radika korgi, õhutuskorgi, veepumba, termostaadi (A-Varuosad).
Sai vahetatud termostaat ja korgid, veepump oli korras. Nüüd siis üle 5-6 kuu jälle sama asi, surve sees. Temp. hakkas päev päevalt aina kõrgemaks minema, lõpuks oli temp. sõites juba kolmveerandi peal, mingi aja pärast nagu jahutas, temp. langes poole peale, sooja õhku tuli ka. Siis tuli mingi vilin ning mõtlesin, et kuna temp. kõrge siis äkki mingi voolik laseb õhku või miskit läbi, et tuleb nagu turbo hääl sõites. Sai siis vaadatud üle ja avastasin, et jälle üks voolik oli tulnud radika küljest kuidagi lahti, oli küljes, aga klamber oli järgi andnud ning kohe kohe oleks ära tulnud, panime korraliku klambri, õhutasime jälle ära, jahutusvedeliku, mitte tosooliga. Sai proovisõit tehtud, arvatavasti liiga väike (10 km), temp. jäi poole peale, aga hääl oli ikka, nüüd 2 päeva seisi ja oli jälle sama asi, tuli hull toss sõites ja temp. läks jälle kolmveerandi peale, jäin siis seisma ja seekord oli radikast ülevalttulev voolik üldse lahti mootori küljest, vedeliku tasapind muidu oli veerandi peal. Üldiselt on selle jahutussüsteemiga peale eelmist korda jamamist olnud vähemalt 2 kuud vahelduva eduga, kui lõpuks sai korda nii, et sai sõita, nüüd hakkab sama asi jälle pihta. Kuidas tekib järsku surve sisse, saad sõita 3 kuud peale eelmist jama ja täpselt sama asi hakkab uuesti.
Küsiks nüüd otse, et mis on tunnused kui plokikaas on kõver ning kui suur on tõenäosus? Kuna temp. pole täiesti punasesse jõudnud ja pole tähele pannud kui keema läheb siis on muidugi ka väike sõitmine sellise olekuga vist toimunud. Seekord lihtsalt ei saanud jääda Kristiinesse ummikusse ning pidin natuke sõitma, et saaks tee äärde jääda.
Äkki keegi oskab miskit soovitada ka mida teha, kontrollida, vahetada?
Endal hakkab loogiline mõtlemine otsa saama juba ja ei oska enam kuhugi mujale pöörduda kui foorumisse kus ka mehaanikuid ja asjatundjaid.