1. leht 1-st

Probleem E36 325i 92' Jahutusüsteemiga LUKKU

Postitatud: 17.07.2008 23:23 29
Postitas str
Uurisin siis foorumist, nagu ka eelmised korrad, üritasin leida vastuseid, aga täpselt minu sümptomitega pole probleemi vist olnud.
Probleem algas siis talvel, umbes Jaanuaris, auto olnud muidu minu käes Septembrist ja sellist jama enne polnud, aga siis lihtsalt sõitsin, hakkas parkima kui järsku lõi hullu tossu kapoti alt üles, tegin siis kapoti lahti ja vaatasin, et voolik mis tuleb mootorist on katki. Jätsin muidugi auto seisma, tõmbasime köie otsas, ei sõitnud, panin uuesti vooliku kinni, õhutasin, sain siis päeva sõita kui samamoodi hakkas temp. minema üle poole, siis ostsin radika korgi, õhutuskorgi, veepumba, termostaadi (A-Varuosad).
Sai vahetatud termostaat ja korgid, veepump oli korras. Nüüd siis üle 5-6 kuu jälle sama asi, surve sees. Temp. hakkas päev päevalt aina kõrgemaks minema, lõpuks oli temp. sõites juba kolmveerandi peal, mingi aja pärast nagu jahutas, temp. langes poole peale, sooja õhku tuli ka. Siis tuli mingi vilin ning mõtlesin, et kuna temp. kõrge siis äkki mingi voolik laseb õhku või miskit läbi, et tuleb nagu turbo hääl sõites. Sai siis vaadatud üle ja avastasin, et jälle üks voolik oli tulnud radika küljest kuidagi lahti, oli küljes, aga klamber oli järgi andnud ning kohe kohe oleks ära tulnud, panime korraliku klambri, õhutasime jälle ära, jahutusvedeliku, mitte tosooliga. Sai proovisõit tehtud, arvatavasti liiga väike (10 km), temp. jäi poole peale, aga hääl oli ikka, nüüd 2 päeva seisi ja oli jälle sama asi, tuli hull toss sõites ja temp. läks jälle kolmveerandi peale, jäin siis seisma ja seekord oli radikast ülevalttulev voolik üldse lahti mootori küljest, vedeliku tasapind muidu oli veerandi peal. Üldiselt on selle jahutussüsteemiga peale eelmist korda jamamist olnud vähemalt 2 kuud vahelduva eduga, kui lõpuks sai korda nii, et sai sõita, nüüd hakkab sama asi jälle pihta. Kuidas tekib järsku surve sisse, saad sõita 3 kuud peale eelmist jama ja täpselt sama asi hakkab uuesti.
Küsiks nüüd otse, et mis on tunnused kui plokikaas on kõver ning kui suur on tõenäosus? Kuna temp. pole täiesti punasesse jõudnud ja pole tähele pannud kui keema läheb siis on muidugi ka väike sõitmine sellise olekuga vist toimunud. Seekord lihtsalt ei saanud jääda Kristiinesse ummikusse ning pidin natuke sõitma, et saaks tee äärde jääda.
Äkki keegi oskab miskit soovitada ka mida teha, kontrollida, vahetada?
Endal hakkab loogiline mõtlemine otsa saama juba ja ei oska enam kuhugi mujale pöörduda kui foorumisse kus ka mehaanikuid ja asjatundjaid.

Postitatud: 17.07.2008 23:29 43
Postitas mystery
Mina soovitaks termostaadi uuesti üle kontrollida/proovida, et võibolla ei kestnud kaua. Ventika sidur korras?

Postitatud: 18.07.2008 08:37 20
Postitas str
Kas on võimalik, et A-Varuosa termostaat läheb nii kiiresti õhtale?
Eks nüüd jah hakkan lammutama ja vaatan asjad üle, ventika sidur, mille järgi vaatan kas korras või mitte? Selles mõttes, et vent. iseenesest töötab ,muud ei oska eriti oma algaja teadmiste juures küll öelda. Üks targem mees ütles, et vaata kõige pealt kõik voolikud üle, õhuta uuesti ära ja kui siis ka viskab vooliku maha jälle või läheb keema ja kui voolik kivikõvaks ikka läheb siis arvatavasti jah plokikaas kui keema läheb palju.
Muidugi mulle räägitud, et kui plokikaas kõver siis läheb keema koguaeg, mitte ainult suvel, teised räägivad jälle, et ei pruugi kogu aeg, et kumb siis?
Muidu M50B25'l pidi plokikaas suht. nõrk olema, aga noh, see tema arvamus.
Siit sain teada, et tasuks vaadata vist : veepump, radikas, termostaat, ventilaatori sidur, voolikud. Kui need asjad on korras ning korralikult õhutatud siis ikkagi peab ju miskit muud olema, et tekib teatud aja tagant surve mootorisse. Loodan, et muidugi ei ole plokikaanes asi, aga ega enam ei imestaks ka kui juba mitmendat korda ning õigel ajal pole jaole ka saanud.

Postitatud: 18.07.2008 21:54 44
Postitas mystery
ventika siduril ei tohi loksu olla st kui oled auto ees siis loksuta enda ja mootori poole :) . Ning kui ringi ajad ei tohi vabajooks pikk olla.

Postitatud: 19.07.2008 15:37 03
Postitas vull
ma prooviks radika vahetust kui see koguaeg voolikuid küljest loobib. võibolla soojaga paisub seal sees kinni miskit vms`?

Postitatud: 19.07.2008 17:23 20
Postitas Veljo_V
vull kirjutas:ma prooviks radika vahetust kui see koguaeg voolikuid küljest loobib. võibolla soojaga paisub seal sees kinni miskit vms`?
Vähe tõenaoline-kui sul tagant juba tossas siis on ikka tosool sattunud silindrisse ja viga kaanes või kaane tihendis-muidugi võid alustuseks termostaati kontrollida!

Postitatud: 19.07.2008 17:39 56
Postitas vull
kaas võib ka juba läbi olla jah, aga ma ka eriline mootori spets pole :P
mõtlesin lihtsalt, et radikas äkki umbes või midagi kui termostaat ja voolikud koguaeg järgi annavad.
et isegi kui mootoriremont vms teha, siis varsti kordub asi radika pärast uuesti. on võimalik üldse?:p

Postitatud: 19.07.2008 19:23 27
Postitas str
Eile siis õhutasin ja õhutasin, aga ei saanud õhutatud millegi pärast, väga pikka aega mulle ega miskit ei tulnud, siis mingi aja pärast tuli jälle täiega ja hakkas täiega vett välja loopima õhutusavast. Spidoploki järgi oli temp. norm (poole peal), aga kokkuvõttes ei saanud õhutatud, tagant on ka viimase nädalaga nüüd mis see jama kestnud hakanud aina rohkem valget tossu välja tulema nii, et suht kindlalt ma arvan, et plokikaas kõver ,mõraga või siis tihend läbi. See toss mis tuleb ei ole ikka vähe, see on ikka väga palju valget. Kas keegi foorumist kes asjaga lähemalt kokku puutunud või on olnud sama probleem või keegi mehaanik ei viitsiks läbi tulla ning üle vaadata või üritaks koos uurida puurida, et kindel olla, et asi plokikaanes? Ise ma juba 75 % kindel selles.
Küsimus, kui plokikaanega mingi jama, kas auto läheb soojaks, selles mõttes, et eile mingi aeg mul tuli sooja salongi, aga nagu ütlesin, mingi aja pärast see jälle kadus ka. Ja nii kuskil 6 korda tegin kuni lõpuks oli 2 tundi möödas ja lihtsalt ei jaksanud enam, mõistus sai otsa :( .

Postitatud: 20.07.2008 21:21 33
Postitas Cert85
Kui asi ikka keema läheb, siis tavaliselt kaobki soojendus ära. Kuna salogi soojendusradikas on suhteliselt kõrgel, siis sinna satube esimesena õhk ning pole vett, mis sealt läbi voolaks.

Postitatud: 20.07.2008 22:34 31
Postitas Karol
Võib ka olla plokikaane tihend ära. Kipub sinnapoole see jutt. Kui kaan juba maas on siis ma saadaks ka selle kontrolli. Esimese asjana kontrolli ventika sidurit ja radika korki. Kork peab liigse rõhu väljalaskma. Aga kui juba surve nii suur on siis võid ilmselt arvestada kaane remondiga või tihendi vahetusega. Sellele motole on ka raske uut kaant leida ja kui leiad siis on aferistid naha üle kõrvade vedanud. Nii, et edu,

Postitatud: 21.07.2008 12:45 55
Postitas str
Jah, sain juba ise ka targemaks, et plokikaane tihendis võib asi olla, korgid on mõlemad uued. Ventika sidur? Mida ta siis võib teha ja mida mitte? Plokikaant saab sellele mootorile küll kusjuures kui vaja, aga jah mingit garantiid ei saa, et asi korras. Eks kui saaks kindla vastuse mis viga siis oleks (Y), saaks edasi mõelda. Nagu mulle öeldi, et kui voolikud ikka kivikõvad on siis võib olla plokikaas, eile oligi nii, õhutasin jälle, nii kaua kuni sain mullid pidama, et ei tulnud neid enam, käisin sõitmas ja ei juhtunud midagi, aga seisma jäädes olid küll voolik.ud kivikõvad ja arvan, et oleks mingi ajapärast jälle üks voolikutest lahti tulnud või keema läinud. Siis kui vaja siis ei lähe :(.

Postitatud: 21.07.2008 16:51 38
Postitas imm
tere! ma ei tea kui tobe pakkumine see olla võib aga äkki prooviksid nii sõita et ei keera radika korki täielikult kinni ja vaata mis siis teeb... ta ei tohiks hakata seal mahlasi välja ajama ja ehk mootor töötab ise siis õhu süsteemist korralikult välja! peale sõitu kontrolli taset ja vaata kas on vaja lisada!

Postitatud: 21.07.2008 17:14 06
Postitas joffe
imm kirjutas:tere! ma ei tea kui tobe pakkumine see olla võib aga äkki prooviksid nii sõita et ei keera radika korki täielikult kinni ja vaata mis siis teeb... ta ei tohiks hakata seal mahlasi välja ajama ja ehk mootor töötab ise siis õhu süsteemist korralikult välja! peale sõitu kontrolli taset ja vaata kas on vaja lisada!
Sõites ei näe kahjuks, mida ta teeb! Pärast on ainult näha, mida ta teinud on. Selleks ei pea ju sõitma- tuurita niisama koha peal, on silm vähemalt peal, kui muidugi selline tegevus üldse (vaevalt) heaks kiidetakse.

Postitatud: 21.07.2008 17:55 09
Postitas Karol
Kui voolikud on kivikõvad, peale seismajätmist ja kork survet enam välja ei lase siis see tähendab seda, et see kork hoiabki sul sellist survet sees. Kumb variant sul on? Paisupaagi korgiga või radika korgiga? Mul oli kunagi audil selline jama ja alguse sai see sellest, et radikas tilkus. Panin stopleaki sisse ja see pani selle radikakorgi klapi kinni. Lõi sellise surve sisse, et hakkas lõdvikuid järgepidi otsast ära suruma.

Postitatud: 21.07.2008 19:28 37
Postitas str
Radikas ei tilgu.
Mul on radikal 2 korki, õhutuskork ja tavaline vedeliku kork.
Võib teema lukku panna, mootor läheb arvatavasti remonti, uuritakse mis viga ja siis tehakse korda. Ise ei viitsi enam mässata.