e39 530dA käigukast
e39 530dA käigukast
Niisiis.. õde sõitis autoga ja läks põlema kollane tuli, kus mingi hammasratas sees. Tema jutu järgi hakkas kast imelikult käituma (avariirežiimi äkki?!) tegi siis peatuse.. helistas um'i.. nemad arvasid,et pole hullu midagi, teinekord elektroonika jamab. pani siis auto käima uuesti ja hakkas sõitma.. vist mõned meetrid liikus ja hops, rohkem ei midagi. treilaga auto viljandisse, kus ma isiklikult korra proovisin, läks käik sisse ja auto hakkas liikuma. pikemat sõitu ei teinud ja täna remondimees helistas,et kast tuksis. oli veakoodid ära kustutanud, sõita proovinud, aga pill liikus vaid garaažist välja ja sinna ta jäigi. vaatas kastiõli - korralikult metallipuru täis ja tema jutu järgi olevat nagu ära kõrbenud.
siit ka küsimused: kast oli siiamaani väga korralikult töötanud, ei mingeid jõnksatusi vms. kas tõesti lähevad nad laiali täiesti tühja koha pealt ? kellel on kogemusi - kas pigem lasta remontida või tasuks osta lammarist teine? kui remontida, siis kus ? Saabi foorumis ja tqhq's lasti näiteks Transremi korralikult alla. United Motors kunagi ütles,et lasevad ka mingil firmal kaste remontida - kas keegi teab, mis firmas?
Üldiselt igasugune nõu ja omad kogemused on teretulnud. Arutelu vääriks ka teema, kas kastiõli vahetus on vajalik või mitte. Isiklikult kaldun arvama,et nn. "longlife/lifetime-oil" on kahtlase väärtusega. Kuidas saab õli määrida järjest pidevalt töötavat mehhanismi sama hästi 10 aastat ? Võib-olla oleks tema vahetamisega suutnud olukorda vältida
siit ka küsimused: kast oli siiamaani väga korralikult töötanud, ei mingeid jõnksatusi vms. kas tõesti lähevad nad laiali täiesti tühja koha pealt ? kellel on kogemusi - kas pigem lasta remontida või tasuks osta lammarist teine? kui remontida, siis kus ? Saabi foorumis ja tqhq's lasti näiteks Transremi korralikult alla. United Motors kunagi ütles,et lasevad ka mingil firmal kaste remontida - kas keegi teab, mis firmas?
Üldiselt igasugune nõu ja omad kogemused on teretulnud. Arutelu vääriks ka teema, kas kastiõli vahetus on vajalik või mitte. Isiklikult kaldun arvama,et nn. "longlife/lifetime-oil" on kahtlase väärtusega. Kuidas saab õli määrida järjest pidevalt töötavat mehhanismi sama hästi 10 aastat ? Võib-olla oleks tema vahetamisega suutnud olukorda vältida
e39 540i + zaz 968M
Re: e39 530dA käigukast
Diislijoodik siin kohal oleks ilmselt üks küsimus ka sulle. Nimelt pole kordagi kasti õli ilsmelt vahetatud, 260k km ees. UM väitis obv, et kui kõik ok, siis pole mõtet. Samas õlitaset olen lasnud kontrollida, ca 1.5l kallati UMs juurde. Nüüd ongi küsimus, kas peaks ikkagi filtri koos õliga täies mahus vahetama või siiski mitte? Hetkel mingeid probleeme nagu pole, kuigu suurte külmadega oli alguses rohkem "nõkse" - ilmselt sellest et õli paks?
Kuid nüüd kui vahetama hakata kastiõli ja filtrit ning selgub et rauapuru on mõnuuga olen piixus igate pidi? Pigem lasta nii palju kui kannatab (st kokku jookseb), mingi 30k km tagant lasta kontrollida õlitaset kastis või siiski see filtri ja õlivahetus ette võtta?
Endal samuti e39 2003a dA
Kuid nüüd kui vahetama hakata kastiõli ja filtrit ning selgub et rauapuru on mõnuuga olen piixus igate pidi? Pigem lasta nii palju kui kannatab (st kokku jookseb), mingi 30k km tagant lasta kontrollida õlitaset kastis või siiski see filtri ja õlivahetus ette võtta?
Endal samuti e39 2003a dA
Re: e39 530dA käigukast
Ja filter kindlasti originaal jah, kuskil teemas jäi silma, et sa mainisid et b-osa filter on ebakvaliteetne? UMs ilmselt läheb kalliks jah, kuna õli liitri hind peaaegu 100eek vahe. Eks uurib ja tuleb lasta siin tartu kandis kuskil töö ära ka teha ..
Re: e39 530dA käigukast
Õli mark on texmatic 7045e -sama mida um pakub. 20 nene vinku umbes maksis vist natuke üle 1000eeki! liitriseid saab ka osta.
Re: e39 530dA käigukast
Sain UMst ka hinna pakkumise - 4,1k. uurin ka mujalt siit tartust
Re: e39 530dA käigukast
Kas nendel kastidel saab ka turbiinist õli kätte? Kas näiteks UM teeb täieliku õlivahetuse või ainult nii palju kui kastist endast kätte saadakse? Oskab keegi kommenteerida... sest 4k kastiõli vahetamise eest on suht ulmekas ikka.
To diislijoodik: Kas Sinu juures saab ka õli vahetada nii, et toon auto sinna, ootan kuni tehtud ja sõidan minema?
To diislijoodik: Kas Sinu juures saab ka õli vahetada nii, et toon auto sinna, ootan kuni tehtud ja sõidan minema?
Re: e39 530dA käigukast
Leits jaga infot kui saad veel mõningaid mõistlikumaid pakkumisi Tartu kandis. Siis läeks koos kohale ja tingiks 2 ühe hinnagaleits kirjutas:Sain UMst ka hinna pakkumise - 4,1k. uurin ka mujalt siit tartust
Re: e39 530dA käigukast
sai ära vahetatud kasti filter ja õli.. hetkel auto sõidab.. eks näis, kaua ta kestab.
e39 540i + zaz 968M
Re: e39 530dA käigukast
Kus vahetasid ja palju maksma läks?mart551 kirjutas:sai ära vahetatud kasti filter ja õli.. hetkel auto sõidab.. eks näis, kaua ta kestab.
Re: e39 530dA käigukast
Tervist!
Nii, tundub, et saan ikka kõik e39 kuluartiklid ise läbi käia. Kast hakkas jaanipäeval kergelt trikke tegema. Päris sujuvalt ei ole ta mul varemgi käike vahetanud, kui hästi aeglaselt kiirendada, siis nagu enne vahetust pisut poob. Kui rohkem tallata siis sisuliselt ei saagi aru, et käik vahetuks. Kas see kerge poomisega vahetamine on ok või mitte?
Nüüd aga siis selline kala, et maanteel 80-110 vahemikus nagu 50% on ilusti ok aga 50% nagu ei hoiaks käiku sees, vahetab alla ja mõne seki pärast uuesti üles. Ja niimoodi jutti. Mingeid veateateid siiani olnud ei ole. Inspection 2 oli paar kuud tagasi, selle jooksul vist ikka kontrollitakse kasti õli taset. Kuskilt ei paista küll, et midagi lekiks.
Eks peab kõigepealt õlitaset kontrollima, aga mis sellise käitumise põhjuseks olla võib? Ütleme, kui õli normis siis kas softi reset või uuendus võib aidata, et äkki soft lolliks läinud?
Nii, tundub, et saan ikka kõik e39 kuluartiklid ise läbi käia. Kast hakkas jaanipäeval kergelt trikke tegema. Päris sujuvalt ei ole ta mul varemgi käike vahetanud, kui hästi aeglaselt kiirendada, siis nagu enne vahetust pisut poob. Kui rohkem tallata siis sisuliselt ei saagi aru, et käik vahetuks. Kas see kerge poomisega vahetamine on ok või mitte?
Nüüd aga siis selline kala, et maanteel 80-110 vahemikus nagu 50% on ilusti ok aga 50% nagu ei hoiaks käiku sees, vahetab alla ja mõne seki pärast uuesti üles. Ja niimoodi jutti. Mingeid veateateid siiani olnud ei ole. Inspection 2 oli paar kuud tagasi, selle jooksul vist ikka kontrollitakse kasti õli taset. Kuskilt ei paista küll, et midagi lekiks.
Eks peab kõigepealt õlitaset kontrollima, aga mis sellise käitumise põhjuseks olla võib? Ütleme, kui õli normis siis kas softi reset või uuendus võib aidata, et äkki soft lolliks läinud?
Re: e39 530dA käigukast
Arvatavasti turbiinilukk.Mihkel_O kirjutas:Tervist!
Nii, tundub, et saan ikka kõik e39 kuluartiklid ise läbi käia. Kast hakkas jaanipäeval kergelt trikke tegema. Päris sujuvalt ei ole ta mul varemgi käike vahetanud, kui hästi aeglaselt kiirendada, siis nagu enne vahetust pisut poob. Kui rohkem tallata siis sisuliselt ei saagi aru, et käik vahetuks. Kas see kerge poomisega vahetamine on ok või mitte?
Nüüd aga siis selline kala, et maanteel 80-110 vahemikus nagu 50% on ilusti ok aga 50% nagu ei hoiaks käiku sees, vahetab alla ja mõne seki pärast uuesti üles. Ja niimoodi jutti. Mingeid veateateid siiani olnud ei ole. Inspection 2 oli paar kuud tagasi, selle jooksul vist ikka kontrollitakse kasti õli taset. Kuskilt ei paista küll, et midagi lekiks.
Eks peab kõigepealt õlitaset kontrollima, aga mis sellise käitumise põhjuseks olla võib? Ütleme, kui õli normis siis kas softi reset või uuendus võib aidata, et äkki soft lolliks läinud?
Mine käi Elvas, Respomis, soovitan soojalt. Seal teevad sul väikse sõidu ja ütlevad ära mis selle su kasti vigastus on.
Muidu turbiiniluku remont - 5000kr.
Edit: Teine võimalus on osta Taurilt terve turbiin, aga ei anna pead, et see sinu autole läheb.
BMW E28 524td
Re: e39 530dA käigukast
Turbiini lukustumise probleemi vastu pidi aitama softi uuendus ka, muidugi juhul kui ei ole tegemist mingi mehaanilise probleemiga. Mul jamas ka kast kevadel jne. sai korra juhe taha pandud ja softi uuendatud kuid selgus, et ongi uusim soft ning peale seda lihtsalt lambist hakkas tööle
Lase kõigepealt:
*kõik veakoodid kustutada ja täis dignost ( abs jne ajavad ka kasti lolliks )
*softi uuendus
siis vaata edasi
Lase kõigepealt:
*kõik veakoodid kustutada ja täis dignost ( abs jne ajavad ka kasti lolliks )
*softi uuendus
siis vaata edasi
Re: e39 530dA käigukast
Kasti maha ja pealepanek ise on juba sellise hinnaga töö, et ei olegi mõtet asja poolikult teha, kui maas, siis tuleb loomulikult kogu kupatus lasta üle vaadata ja ära remontida. Küll aga ei ole võimalik mitte kuskilt praegu kasti remondi raha välja imeda.diislijoodik kirjutas:Kui juba seisma jääb, siis lisaks turbiinile ilma kasti remontimata ei pääse.
Soovitage Tartus kedagi, kes kastile teeb diagnosti ja uuendab softi. Kõigepealt ma pean muidugi selle kastiga Pärnust Tartusse saama.
Re: e39 530dA käigukast
Ahjaa, üks sümptom jäi mainimata. Kui sõites gaas järgi lasta, siis hakkab käikudega pidurdama. Järjest vahetab käike alla ja pidurdab.
Re: e39 530dA käigukast
Manuaalkastid paigaldama.diislijoodik kirjutas:1 mees viriseb, et ei pidurda, teine, et pidurdab. Mida tehas sellises olukorras pidanuks tegema?
Re: e39 530dA käigukast
Kes siin viriseb? Ma ei pea jumala õnnistuseks seda, kui kast käikudega pidurdama hakkab, kui ta seda mitte tegema ei pea.
Kast vist peaks lukustuma kiiruse ja kütuse kulu järgi (silmaga spidolt vaadates nii 70km/h ja alla 10l/100km vist). Kui ma 90-lt gaasi järgi lasen, kas siis peaks aeglustudes kuni 70-ni mootorit järgi vedama ja alles siis (või ka hiljem) pöörded tühikäigule kukkuma?
Kast vist peaks lukustuma kiiruse ja kütuse kulu järgi (silmaga spidolt vaadates nii 70km/h ja alla 10l/100km vist). Kui ma 90-lt gaasi järgi lasen, kas siis peaks aeglustudes kuni 70-ni mootorit järgi vedama ja alles siis (või ka hiljem) pöörded tühikäigule kukkuma?
Re: e39 530dA käigukast
Käisin täna siis Elvas Respomis. Seletasin kasti käitumise ära, tegime proovisõidu. Arvasid ka, et turbiinilukk ja kui kasti maha võttes ei selgu üllatusi, siis nemad kasti ei näpiks, töömehe sõnul vahetab käike ilusti. Võtan veel TransRemist arvamuse ja hinnapakkumise.Kuno_T kirjutas:Kui juba seisma jääb, siis lisaks turbiinile ilma kasti remontimata ei pääse.
Teoretiseerin:Lase kõigepealt:
*kõik veakoodid kustutada ja täis dignost ( abs jne ajavad ka kasti lolliks )
*softi uuendus
22.06 lasin AutoAsi teeninduses esimese rattalaagri ära vahetada. Alla läks originaali hinnaklassis toode, esinduses polnud sel päeval laagrit sees.
23.06 ilmnes kastil see turbiinimure.
Kunagi mainis Tauri, et temal odava rattalaagriga ei hakanud absi andur tööle.
Kas see kompott võib olla ka põhjuseks? Ise väga ei usu, kui andur hakkaks jukerdama, siis peaks ju abs-i tule põlema viskama. Samuti ei ole probleem pidev, tundub, et see tekib, kui soojaks on sõitnud end.
-
- Huviline
- Postitusi: 4616
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
Re: e39 530dA käigukast
enne kasti maha keeramist võiks tõesti kindlaks teha kas viga ei ole elektrooniline. vigade lugemine ei aita.tuleks kasutade kaasamõtleva diagnostiku teenust
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Re: e39 530dA käigukast
Ei tea kas Tartu esindus mõtleb kaasa või loeb lihtsalt vigu? Hea meelega kasutaks Patriku teenuseid, kui ta ainult nii kaugel ei paikneks
Re: e39 530dA käigukast
Mul sama jama, vahetasin rattalaagi mingi lambifirma oma läks alla, ja kohe kast jebis, ei vahetanud enam üle neljanda käigu. Käisin UM-s, panid liitri õli juurde ja ikka sama jant... istusime siis diagnostikuga diivanile maha ning rääkisin kuidas kast muidu töötanud on ja et hiljuti sai vahetatud esirattalaager. Selle peale arvas ta et kindlasti on kehvas laagri kvaliteedis asi ning soovitas teha vahetus orignaali vastu. Paraku pole mul aega olnud ning hetkel sõidan maanteel tiptronicuga 5-ndat sisse aidates.Mihkel_O kirjutas:Käisin täna siis Elvas Respomis. Seletasin kasti käitumise ära, tegime proovisõidu. Arvasid ka, et turbiinilukk ja kui kasti maha võttes ei selgu üllatusi, siis nemad kasti ei näpiks, töömehe sõnul vahetab käike ilusti. Võtan veel TransRemist arvamuse ja hinnapakkumise.Kuno_T kirjutas:Kui juba seisma jääb, siis lisaks turbiinile ilma kasti remontimata ei pääse.Teoretiseerin:Lase kõigepealt:
*kõik veakoodid kustutada ja täis dignost ( abs jne ajavad ka kasti lolliks )
*softi uuendus
22.06 lasin AutoAsi teeninduses esimese rattalaagri ära vahetada. Alla läks originaali hinnaklassis toode, esinduses polnud sel päeval laagrit sees.
23.06 ilmnes kastil see turbiinimure.
Kunagi mainis Tauri, et temal odava rattalaagriga ei hakanud absi andur tööle.
Kas see kompott võib olla ka põhjuseks? Ise väga ei usu, kui andur hakkaks jukerdama, siis peaks ju abs-i tule põlema viskama. Samuti ei ole probleem pidev, tundub, et see tekib, kui soojaks on sõitnud end.
Ma ei tea kas sellest jutust erilist kasu on, kuid fakt on see et vahetult peale esilaagri vahetust hakkas kast trikitama.
Re: e39 530dA käigukast
Laagri pealt saab vist ABS oma signaalid ja ABS võib kasti lolliks ajada küll
Re: e39 530dA käigukast
Jah, Laagri pealt loeb andur oma andmed. Käisin eile UMis kontrollis ja läks pisut nihu see asi. Käisid mingil 20km tuuril koos arvutiga aga selle ajaga viga ei visanud. Sain küll 25% alet, aga siiski, maksin suht asjata. Samas saan ka aru, kasti töötemperatuur on ammu käes aga viga veel pole. Käisin siis ise sõitmas, läheb ikka 30 km vähemalt, enne kui vead end ilmutavad.
Teoretiseerin jälle, selle asemel, et remonti viia :
a) uus, kallis aga mitteoriginaalne rattalaager läheb selle ajaga kuumaks ja andur hakkab tõrkuma. (viga selle kohta mälus polnud)
b) kasti õli omadused muutuvad alles siis nii nigelaks, et pärsivad kasti normaalset tööd. Kasti õli oli iseenesest normis. Seda ei tea, kas viimati on kasti pandud õiget marki õli, 2006-2008 on õli vahetatud esinduses, 2008- pole teada.
Üks idee on kasti õli ainult ära vahetada, see muidugi on jälle raha raiskamine, kui värske õliga samamoodi jukerdab.
Teoretiseerin jälle, selle asemel, et remonti viia :
a) uus, kallis aga mitteoriginaalne rattalaager läheb selle ajaga kuumaks ja andur hakkab tõrkuma. (viga selle kohta mälus polnud)
b) kasti õli omadused muutuvad alles siis nii nigelaks, et pärsivad kasti normaalset tööd. Kasti õli oli iseenesest normis. Seda ei tea, kas viimati on kasti pandud õiget marki õli, 2006-2008 on õli vahetatud esinduses, 2008- pole teada.
Üks idee on kasti õli ainult ära vahetada, see muidugi on jälle raha raiskamine, kui värske õliga samamoodi jukerdab.
Re: e39 530dA käigukast
Ma ei saa 100% kindel olla, et see tekkis seoses laagrivahetusega, see võis olla ka kokkusattumus, et pärast laagrivahetust jupsima hakkas. See oli üle paari nädala esimene pikem sõit ja vist ka esimene kuumem ilm. Muidugi kui paranoiliseks muutuda, siis selle päeva hommikul ei hakanud mul ka raadio (ega ka TV heli) enne tööle kui (pange nüüd tähele!) võimendi tagant juhtmed korraks lahti võtsin. Äkki mingi elektrikala?Kuno_T kirjutas:Õli omadused, kui tegu ikka õige õliga, küll nüüd sellist asja ei tekita. Lisaks pole selles väites erilist loogikat, kuna viga tekkis seoses laagrivahetusega.
Paraku ei oska nendele küsimustele vastata, laagrit ei vahetanud ise ja AutoAsi, kes seda tegi, enam ei oska neile küsimustele vastata.Kuno_T kirjutas: Pigem vasta sellistele küsimustele:
-Kas laagrivahetuse ajal andurit surkisid?
-Kas andur oli pesasse kinni roostetanud?
Kui vastad jaatavalt, proovi teist andurit, kui saad odava diagnosti ligi, siis kasvõi vaheta parem ja vasak omavahel (E46-l on nad samad, E39-l kontrolli) ja vaata, kust kiiruse näit väiksemaks jääb.
Täna lasin siis ka AutoAsi meestel uurida, mitte ühtegi viga mitte kuskil. Käisid nemad sõitmas, käisin ise, kast jukeras, läksin tagasi, ikka ei midagi. Tuleb vist kasutada kaasamõtleva diagnostiku teenuseid.
Re: e39 530dA käigukast
UM-i diagnostik näiteks soovitas minul rattalaager originaali vastu välja vahetada esmalt, kui kõik hakkab taas toimima nagu peab (kast ma mõtlen) siis viia laager poodi tagasi (Tartu UM-st üle ukse Automaailm`sse) ning selgitada olukorda et laager on praak või kehv toodang ning tagastada see. Õnneks on mehed seal samas lähedal kes kinnitaksid mu juttu kui vaja.
Ps, teoreetiliselt manuaaliga E39-le vist sobiks see laager? Minu auto näiteks ei jäta ühtki veateadet selle käigukasti jukerdamise peale.
Ps, teoreetiliselt manuaaliga E39-le vist sobiks see laager? Minu auto näiteks ei jäta ühtki veateadet selle käigukasti jukerdamise peale.
- Rist0
- Huviline
- Postitusi: 1091
- Liitunud: 04.05.2006 18:49 31
- Peamine sõiduk: BMW 530d
- Asukoht: Tallinn,Keila
Re: e39 530dA käigukast
kas e60 käigukasti läheb seesama texmatic 7045e,õli?
Re: e39 530dA käigukast
Täna siis Tallinnas sõitma hakates jukerdas, pärast äikest tõmbas välistemperatuuri 18 kraadi peale ja kast hakkas normaalselt tööle.
Re: e39 530dA käigukast
http://www.erimell.ee/tooted.php?cat=6176
Kas selline õli lingilt NR.2 Dextron III sobib BMW 525tds automaat käigukastile?
Kas selline õli lingilt NR.2 Dextron III sobib BMW 525tds automaat käigukastile?
Re: e39 530dA käigukast
UM-IS rääkisid,et läheb,aga küsi igal juhul üle,sest neil seal mitu erinevat marki kasutusel. mingi õli on segatav dexton 6-ga 7045e vist ei ole.rustisan kirjutas:kas e60 käigukasti läheb seesama texmatic 7045e,õli?
- Rist0
- Huviline
- Postitusi: 1091
- Liitunud: 04.05.2006 18:49 31
- Peamine sõiduk: BMW 530d
- Asukoht: Tallinn,Keila
Re: e39 530dA käigukast
tegemist 530d e60 ZF 6hp26 kast on all.leidsin hoopis et minu autole sobib fuchs TITAN ATF 4134 õli