E39 kõrge mootori temperatuur

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
*Alo*
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 20.05.2012 17:10 17
Peamine sõiduk: Vord :D
Asukoht: Vantaa/Lääne-Virumaa

E39 kõrge mootori temperatuur

Postitus Postitas *Alo* »

Tere!

Tegemist siis E39 3.0D M57. Nimelt tänase kuuma ilmaga (31kraadi) panin tähele, et mootori temp läheb vahel liialt kõrgeks. Maanteel umbes 90-ga sõites näitas korraks isegi 99kraaadi :shock: , kiirust alandades langes 95 juurde, kliima oli samuti järgi. Jahedamate ilmadega läks maksimum 94 peale. Termostaadid hiljuti vahetatud ja sai ka omaarust ilusti õhutatud. Möödunud suvel oli ilusti 88-91kraadi, kuid selleni jõudmiseks kulus märgatavalt rohkem aega (loe vanad termostaadid).

Lahendused teretulnud.
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Re: E39 kõrge mootori temperatuur

Postitus Postitas Alari. »

Selliste ilmadega suht normaalne nähtus.
Kasutaja avatar
*Alo*
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 20.05.2012 17:10 17
Peamine sõiduk: Vord :D
Asukoht: Vantaa/Lääne-Virumaa

Re: E39 kõrge mootori temperatuur

Postitus Postitas *Alo* »

freddy21 kirjutas:Selliste ilmadega suht normaalne nähtus.
Minu loogika ütleks, et üle 95 küll minna ei tohiks. Milline temp. vahemik üldse on normaalne sellel mootoril?
Kui see 99 kraadi tuli, siis tempi seier oli siiski ilusti keskel.
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Re: E39 kõrge mootori temperatuur

Postitus Postitas Alari. »

Seieri asend hakkab muutuma alles kuskil alates 110 vms.
Võid huvipärast visko korrasolekut kontrollida.
Endal e38saga oli täna Tallinna kesklinnas liikudes varjatud menüüs 95-98.
Linnast väljas 92-94.
Kasutaja avatar
*Alo*
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 20.05.2012 17:10 17
Peamine sõiduk: Vord :D
Asukoht: Vantaa/Lääne-Virumaa

Re: E39 kõrge mootori temperatuur

Postitus Postitas *Alo* »

freddy21 kirjutas:Seieri asend hakkab muutuma alles kuskil alates 110 vms.
Võid huvipärast visko korrasolekut kontrollida.
Endal e38saga oli täna Tallinna kesklinnas liikudes varjatud menüüs 95-98.
Linnast väljas 92-94.
Ja mil moel seda viskot peaks saama kontrollida? :roll:
Kasutaja avatar
saiko
Huviline
Postitusi: 90
Liitunud: 29.07.2004 10:30 44
Asukoht: Tallinn

Re: E39 kõrge mootori temperatuur

Postitus Postitas saiko »

proovi peatada, kas näpu või paberiga.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 kõrge mootori temperatuur

Postitus Postitas arnis »

Mul on visko läbi ja samamoodi tõuseb 99-ni.
Kliima vent võtab 104 kandis asja üle, aga ikkagi,
see pole ideaalne temperatuur.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Re: E39 kõrge mootori temperatuur

Postitus Postitas Ragnar »

maanteel 99 on kindlasti paljuvõitu, linnas ilmselt ok? igatahes mul pidevalt ~96 kui juba soojaks läinud ja vahel kerkib 99 ka ära. seda siis korras vendiga.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 kõrge mootori temperatuur

Postitus Postitas arnis »

Palju ta võib olla, aga on siiski töötemperatuur, nagu on ka 104 kraadi.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
lev...
Huviline
Postitusi: 66
Liitunud: 08.06.2012 00:05 31
Peamine sõiduk: BMW 530d
Telefon: 56669552

Re: E39 kõrge mootori temperatuur

Postitus Postitas lev... »

Mul just vastupidine probleem. Visko liiga rängalt taga. Niikui mootor on saavutanud töötemp. nii hakkab veski kapotiall tööle. Kui üle 2000 vajutada on kuulda tugevat tuulevuhinat ja mootorivõimsuse langust. Visko siduri saan seisma küll, kuid kasutan selleks puidust keppi, mille ots hakkab selle käigus lausa suitsema. Kui juba visko seisma saan siis keerleb mõnda aega jälle kergelt.

Oskab keegi öelda, kuid tugev rõhk peaks jahutusvedeliku lõdvikus sees olema kui mootor töösoe. Minul käega katsudes üsnagi kõva ja päris kokku ja ei jõua lõdvikut suruda.

Olin siin ka tõsiselt kuuma ilmaga pärnus ja esimest korda oli probleem käivitusega. Pidin natuke ketrama enne kui käima sain. Väljas näitas üle 30 kraadi sel hetkel. 29 vms käivitub probleemideta.
Kasutaja avatar
*Alo*
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 20.05.2012 17:10 17
Peamine sõiduk: Vord :D
Asukoht: Vantaa/Lääne-Virumaa

Re: E39 kõrge mootori temperatuur

Postitus Postitas *Alo* »

Marto. kirjutas:Kont sees sain ma täna 30-32c ilmaga linnas kõigerohkem ükskord 93c kui kiirendasin rohkem ja siis pidin jälle ummikus passima kuid enamasti 89-91.
maanteel (käisin ääsmäel näiteks) täpselt sama - suht 90 koguaeg.
kont oli sees. 730d 99a

sul on mingi häda.
No kui ma ükskord proovisin ajalehega viskot peatada, siis väga kõvasti ei pidanud peale suruma, et seisma jääks?!? Niiet sellisel juhul visko loojakarjas vist. Millise tootja oma kannataks üldse osta?
Nüüd jällegi viimasel ajal on ilusti püsinud 92-94 kraadi, aga pole nii kuuma ilma olnud ka enam.
Peab ikkagi asja uurima.
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Re: E39 kõrge mootori temperatuur

Postitus Postitas Alari. »

Niipalju kui ma hetkel uurimustööd olen teind(10 masinat)...siis enamus 3.0d isenditel(e39 ja 38) on +25 kraadiga mootori temp linnas liigeldes siiski 92-95.No kõigil suht ühteauku ..Seega jutujärgi peaks midagi peetis olema?Aga ei.
Endal võtsin veel korra kõik laiali.Veepump,termostraat ja radikas sai mahakistud- kontrollitud ja puhastatud.Elpump sai maha võetud ja puhastatud.Kõik kokku tagasi..Väga pikalt õhutatud ja no kuidagi tempi linnas alla 92c ei saa.
Nii kui on välis temp ca 20 ja alla on kohe moto temp 90-92.Seega ma usun,et kõik siiski ok.
Nii palju,kui visko infost aru sain siis peaks see rakenduma 92c juures.Kas äkki temp andur segast ei või panna?
Varjatud menüüjärgi sekkub mul visco kuskil 94-95.Ostetud eelmine aasta ja uus mitte kasutatud.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 kõrge mootori temperatuur

Postitus Postitas arnis »

Eks see probleem ongi, et ostsin mingisuguse uue visko. Õige visco maksab 2-3 korda rohkem
kui "need tavalised poejunnid". Poejunnid ongi odavad sellepärast, et pole täpselt midagi tehtud,
sealhulgas ka haakumise temperatuur.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ahto85
Huviline
Postitusi: 66
Liitunud: 13.12.2009 09:46 12
Peamine sõiduk: BMW 528i
Asukoht: Pärnu

Re: E39 kõrge mootori temperatuur

Postitus Postitas ahto85 »

Mis temperatuuril see visko bensiini mootoriga autodel rakenduma peab?
Aasta tagasi sai ostetud oma E39 528 uus visko Behri toode, mida paljud enne ostu kiitsid ja soovitasid.
Visko rakendub, kui temp 103-105kraadi ja sedagi alles siis, kui olen selle kuuma mootoriga umbes
minuti kohapeal seisnud, sõidu ajal pole kordagi seda vuhinat kuulnud, kuigi temp juba 105C aga kõrgemale ilma kliimata ei lähe ka. Linnas alla 100C pole võimalik saada maanteel hoiab 95C juures.
Vähe palju seda kuumust kapotiall või mis kaaskodanikud asjast arvavad?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 kõrge mootori temperatuur

Postitus Postitas arnis »

Radiaator laseb õhku läbi ka või on eelmise sajandi tolm ja õli radikate vahel.

Kahtlane jah, nii kiiresti need viskot tuksi ei lähe. Kui tšekke oskad hoida, siis saaks tagasi viia.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ahto85
Huviline
Postitusi: 66
Liitunud: 13.12.2009 09:46 12
Peamine sõiduk: BMW 528i
Asukoht: Pärnu

Re: E39 kõrge mootori temperatuur

Postitus Postitas ahto85 »

Radiaator sai pool aastat ennem vahetatud, samuti tutikas.
Peale radiaatori vahetust see jama hakkaski, vana visko enam ei rakendunud, kuigi ennem toimis,
siis sai uus visko pandud ja ikka sama jama, lihtsalt ei rakendu, nagu radiaator ei eraldaks piisavalt kuumust.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 kõrge mootori temperatuur

Postitus Postitas arnis »

Kui probleem tekkis peale radiaatori vahetust, siis arvatavasti on probleem õhuga.
Pensuka õhutamine on kõvasti problemaatilisem kui disla.
Kui paisupaak on piisavalt täis, siis rõhu tekitamisega suuga paisupaaki, ei tohiks
veetase grammigi langeda. Ehk, õhku paisupaaki mahtuda ei tohiks. Kui mahub, vaja
õhutada paremini.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Vasta