e39 pidurikettad kõverad, aga miks?

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Leimar Henk
Huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 20.03.2013 22:01 17
Peamine sõiduk: bmw e53 M57TUD30 05'

e39 pidurikettad kõverad, aga miks?

Postitus Postitas Leimar Henk »

kevadel sai ette uued brembo kettad ja klotsid, ning tundub et nüüd on nad kõveraks läinud. natuke nagu wtf?? Küsimust tekitab mulle see, et ketaste välis äär on ca. 1-1,5 cm roostes, kuigi sõbral täpselt sama auto ja kettad ilusad, puhtad. Lihtsalt tekib küsimus, et kas kettad ise pasad (brembo?) või klostid valed, või piduritega mingi kamm. Mika Häkkineni pole ka nagu väga mänginud, et oleks julmalt kuuma andnud neile....
aidake kaasa mõelda. ;)
Mürka
Huviline
Postitusi: 487
Liitunud: 17.01.2011 19:22 39

Re: e39 pidurikettad kõverad, aga miks?

Postitus Postitas Mürka »

Kettad ei lähe kõveraks. Ketastele kandub piduriklotsi materjal ebaühtlaselt ja see tekitab vibratsiooni. Otsi õpetusi, kuidas piduriklotse sisse sõita. Võin kinnitada, et ise olen selle läbi elanud ja praegu on kettad "sirged" nagu uued.
Kasutaja avatar
testivoitja
Huviline
Postitusi: 2073
Liitunud: 30.11.2005 20:35 24
Peamine sõiduk: BMW X5 E53
Asukoht: Helsinki

Re: e39 pidurikettad kõverad, aga miks?

Postitus Postitas testivoitja »

Mis jutt see nüüd on, et kettad ei lähegi kõveraks? :lol: Olen isiklikult uued Brombo kettad kõveraks sõitnud.
Mürka
Huviline
Postitusi: 487
Liitunud: 17.01.2011 19:22 39

Re: e39 pidurikettad kõverad, aga miks?

Postitus Postitas Mürka »

Selleks, et ketast kõveraks sõita, pead tegelema päris korralike idiootsustega. Enamik "kõverate ketaste" probleemidest on seotud kas väga ebakvaliteetsete varuosadega või siis ebaühtlase klotsimaterjali kettale kandumisega. Oletame, et Brembo väga ebakvaliteetne ei ole, seega jääb üle see teine variant. Kes tahab rohkem teada, avab Google'i ja tegeleb iseseisva infootsimisega. See saab ka targemaks. Kui viitsimist ei ole, siis mina ka õpetajat mängima ei hakka.
Kasutaja avatar
testivoitja
Huviline
Postitusi: 2073
Liitunud: 30.11.2005 20:35 24
Peamine sõiduk: BMW X5 E53
Asukoht: Helsinki

Re: e39 pidurikettad kõverad, aga miks?

Postitus Postitas testivoitja »

Pigem on siin tegemist BMW tüüpveaga. Ja minu esimene post viitas rohkem sinu posti esimesele lausele.
kloox
Huviline
Postitusi: 1206
Liitunud: 12.03.2006 20:02 09
Peamine sõiduk: g31M-pakett
Asukoht: Valga

Re: e39 pidurikettad kõverad, aga miks?

Postitus Postitas kloox »

Aga mina pakun,et äkki on vale paigaldus ja sellepärast lähevad kõveraks.Ise mitmele masinale pannud kõikse odavamad saada olevad kettad ja pole veel siiamaani ühtegi kõveraks suudetud sõita.
530d
Kasutaja avatar
testivoitja
Huviline
Postitusi: 2073
Liitunud: 30.11.2005 20:35 24
Peamine sõiduk: BMW X5 E53
Asukoht: Helsinki

Re: e39 pidurikettad kõverad, aga miks?

Postitus Postitas testivoitja »

No mida te vaidlete. Väideti ju alguses, et pole võimalik, et kettad kõveraks lähevad, et kui vibra on, siis on piduriklotsi kate kandunud ebaühtlaselt kettale.MOTT.
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5626
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: e39 pidurikettad kõverad, aga miks?

Postitus Postitas eero »

Kas rattalaagrid on korras? Kas sadulad liiguvad vabalt (NII kolb KUI liugsõrmed)? Kas ketaste paigaldamisel tehti rummul kettaga kokkupuutuv pind ideaalselt puhtaks? Kas kontrolliti peale paigaldust, et ketas on all sirgelt ega ei viska?

Nii nagu eespool öeldi, korras auto küljes õigesti paigaldatult ei saa ka odavaid kettaid "kõveraks". E39 esipiduritel on küll tehtud konstrueerimisvigu ja sellel mudelil ees odavaid üldjuhul ei saa kasutada. Sest nende kettad -eriti diiselmootoriga mudelitel- on kiirete temperatuurimuutuste suhtes muudest mudelitest tundlikumad, kummagi kettapoole soojuse edasikandumine on ebaüthlane ja selle tulemusel tekkivad pinged võivad ketta hõõrdpindade paralleelsust muuta.
Aga õigesti paigaldatud kvaliteetketastega ei juhtu midagi.

Mina pean tunnistama, et pole kuulnud kuskilt mujalt seda va klotsikatete ühtlast/ebaühtlast jaotumist. Mis kate seal jaotub, kettad on ja peavad olema ju puhas läikiv metallpind? Aga OK.

Teine asi - ketaste sõna otseses mõttes kõverdumisel nt väga intensiivsel pidurdamisel või sügavast veest läbisõitmisel järsu temperatuurimuutuse tõttu no või siis räigelt ebakvaliteetse materjali puhul tekib rooli värin kohe ja järsult, mitte ei muutu järk-järgult tugevamaks. Kui värin muutub järk-järgult kuni väljakannatamatuni välja, siis on selgelt tegu ketta paksuse muutumise mitte kõverdumisega ja seda põhjustab ainult üks või mitu kõige esimesena loetletud põhjustest.

Ketta paksuse muutumine = pärast piduripedaali vabastamist sõidu jätkamisel "pühivad" piduriklotsid tänu viltu asetsevale kettale ketta hõõrdpindu mingist kohast ühelt poolt ja 180 kraadi teiselt poolt, kulutades kettapinda kummaltki poolelt ühest kindlast kohast – tulemusena ketta paksus muutub kahest omavahel 180 kraadi all kohast ja see põhjustab 3-8000km läbimisel rooli värina pidurdamisel.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Mürka
Huviline
Postitusi: 487
Liitunud: 17.01.2011 19:22 39

Re: e39 pidurikettad kõverad, aga miks?

Postitus Postitas Mürka »

Lugege seda artiklit.
http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ther-myths" onclick="window.open(this.href);return false;

Üsna palju tarkusi, mis kõik tõele vastavad.


Endal oli samuti mure - uued kvaliteetsed kettad hakkasid umbes 5000 kilomeetri läbimise järel kergelt vibreerima. Korralik ketaste-klotside sissesõit vähendas vibratsiooni mõneks ajaks. Siis ilmus tagasi. Peale uurimist vahetasin välja esimesed rattalaagrid ja paigaldasin samad kettad ja klotsid tagasi. Vibratsioon ei kadunud koheselt, kuid peale taaskordset sissesõiduprotseduuri vibratsioon vähenes ja nüüdseks peale mõne tuhande kilomeetrist normaalset sõitu on täielikult kadunud. Seega kettad ei olnud kõverad ega ebaühtlaselt kulunud.

Õpime pidurite sissesõidu protseduuri ka ära.

http://www.stoptech.com/technical-suppo ... tem-bed-in" onclick="window.open(this.href);return false;
Mürka
Huviline
Postitusi: 487
Liitunud: 17.01.2011 19:22 39

Re: e39 pidurikettad kõverad, aga miks?

Postitus Postitas Mürka »

Siis ta on kohe varsti samasugune vibreeriv jälle. Nii võibki neid treima jääda.
Kasutaja avatar
Ivo81
Huviline
Postitusi: 190
Liitunud: 23.05.2007 12:12 55
Peamine sõiduk: BMW 525i

Re: e39 pidurikettad kõverad, aga miks?

Postitus Postitas Ivo81 »

Ühinen ühe eelkõnelejaga, et pigem on tegu BMW tüüpveaga, paljudel erinevatel mudelitel on need kogu aeg kõverad. Konkreetselt minu autol vahetati esimest korda siis kui auto oli sõitnud 45k (cmon üle mõistuse) ja umbes sama tsükliga on neid ka edasi vahetatud.

Ise panin ka Brembo kettad 1,5a ja 12k km tagasi ja siiani küll ok, klotsid läksid ette vist texaco vms kuigi palusin ka brembot. Taha said ka Brembo klotsid ja kettad.

Japsil või mõnel muul sellisel sõidad 300k või roostetab kere enne ümbert ära ja siis hakkad kettaid vahetama.
Leimar Henk
Huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 20.03.2013 22:01 17
Peamine sõiduk: bmw e53 M57TUD30 05'

Re: e39 pidurikettad kõverad, aga miks?

Postitus Postitas Leimar Henk »

eero, paigaldamise koha pealt ei tea rääkida, tehti remonditöökojas, ei olnud ise ninapidi juures. Nüüd on seda ka pea võimatu välja selgitada kuidas ja mis seal tehti. Rattalaagreid peab siis kontrollima...
autoks muidu 2002 aasta disla, aga sellest ketta välis ääre rooste nähtusest ma pole ikka veel aru saanud. Mõned tegelased väidavadki, et täitsa normaalne on see, et äär roostes aga tegelikult see nii vist ikka ei ole.
kas pre-facelifti ja facelifti klotsidel on mingit vahet? mõelnud siin, et äkki sai pre-facelifit klotsid vms... :?
Mürka, tänud informatiivse ülevaate eest, tasub teada.
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5626
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: e39 pidurikettad kõverad, aga miks?

Postitus Postitas eero »

Aa, muidugi. Preface klotsid on väiksemad. Ma algul ei märganud, et sa sentimeetritest seal lausa räägid mitte millimeetritest.
Hea töö siis seal :!: Prefeiss klots vs feisslift

Pilt
Pilt
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Leimar Henk
Huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 20.03.2013 22:01 17
Peamine sõiduk: bmw e53 M57TUD30 05'

Re: e39 pidurikettad kõverad, aga miks?

Postitus Postitas Leimar Henk »

no selge. :cool:
huvitav kas pre-fl klots läheb üldse fl peale, sobib suporti peale?
kui rooste tõesti sellest tingitud, et vale klots, siis sõber kes tegeleb varuosade müügiga pani väikse faili maha. Remontla ainult paigaldas minu viidud asju.
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5626
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: e39 pidurikettad kõverad, aga miks?

Postitus Postitas eero »

Ju siis läheb.
No krt, ise nad seal üldse ei mõtle kui teevad või? :evil: Oleks pidanud sind teavitama, et klotsid pole selle auto omad. Kasvõi tagantjärgigi auto kätteandmisel. Praegu keeras see näed su uued kallid kettad kintsu.

Ja kui seal seda juba ei märgatud või osatud näha, et klotsid valed on, siis ma ei imestaks kui ketaste paigaldamisest ka aabitsatõdesid ei tuntud ja uued kettad pohhuilt puhastamata rummudele peale visati ja tehtud.

Ühesõnaga müsteerium lahendatud. Kasuta nii häid asju kui oskad, valesti paigaldades pole sellest kasu midagi. Tegijatel vendadel läheb ämber ka käes katki.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Leimar Henk
Huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 20.03.2013 22:01 17
Peamine sõiduk: bmw e53 M57TUD30 05'

Re: e39 pidurikettad kõverad, aga miks?

Postitus Postitas Leimar Henk »

Täitsa oligi pre-fl klots peal. :D
Duubel fail, sõbra käest sain valed klotsid, ning küllaltki tuntud bmw remontla sepad kruvisid need alla ka ilusasti veel.
Vanad nõ. kõverad ja rooste äärega kettad sai uute vastu välja vahetatud, ning varasemast oli fl klotsid ka olemas. Hops, õiged asjad all ja sõita on teine tera ikka, kulgemine oli nauditav kohe. Ennem oli pidurdades korralik lammutamine, ning ka siledal teel sõites oli mingi uss sees, nüüd läheb vaata, et siledamalt kui kunagi varem, auto veereb vabalt kohe. Ning pidurid on ka mõnusalt sujuvad, suht öö ja päeva võrreldes varasemaga.
Üks rike jälle vähem, sest lõputuna näivast hädade jadast.
Ühe asja sain korda, teine asi otusta ära kooleda vastukaaluks kohe.
Istmemälud lõpetasi opereerimise, numbrid kustus ja mälud läinud. :roll:
RAINER S
Huviline
Postitusi: 153
Liitunud: 09.10.2011 20:57 54
Asukoht: Tapa

Re: e39 pidurikettad kõverad, aga miks?

Postitus Postitas RAINER S »

panen ka teile siia ühe faili pidurite kohta üldiselt ja tundub, et BMW E39 väikeste ketaste probleem on juba tehasepoolne möödapanek.
Pilt
Vasta