'98 E39 520 ei lähe käima

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Skalp
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 31.10.2013 18:49 55
Peamine sõiduk: '98 BMW 520iA Touring
Asukoht: Halinga vald
Kontakt:

'98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas Skalp »

Otsisin eelnevatest teemadest, aga ei leidnud endale sobivat lahendust.
Autoks 1998 E39 520i Touring 2x vanos + steptronic.
Mure selline, et sai täna autosse istutud, võtit keeratud, auto läks tööle aga kukkus kergelt raputama (ebaühtlaselt käima). Pöördeid tõstes asi ei muutunud (raputamine kadus selleks hetkeks ilmselgelt kõrgematest pööretest tingituna). Keerasin süüte välja, vaatasin kapoti alla (õlid, vedelikud, tasemed mis minutilise vaatlusega võimalik kontrollida) ja avastasin et õlitase alla normi. Keerasin uuesti süüdet et 150m sõita remonditöökotta, läks samamoodi tööle ja töötas ebaühtlaselt. Paari sekundi pärast hakkas pöördeid kõigutama, kohati päris madalale, kuni suri lihtsalt välja. Enam tööle ei läinud.
Auto seisis 4-5 tundi, siis sain aega et rohkem tegutseda. Valasin õli juurde kuni oli jälle normipiires (õlivahetus nagunii järgmine kuu plaanis) ja natukese aja pärast proovisin uuesti. Käias 10-20 sek ilma muud häält tegemata kuni hakkas turtsatama ning mingi hetk ka lubama, aga käima ei jäänud. Kahtlustades kütte kättesaamise probleemi (kuigi pumba hääl oli kuulda ja paagis 15+ liitrit sees), tundus et mida rohkem ma enne käivitamist süüdet sisse-välja keerasin (lastes bensupumbal rõhk üles võtta), seda rohkem paistis lubavat. Lõpuks tööle ei saanudki, enne kooles 100Ah aku ära...
Möödunud laupäeval (19.04) sai käidud ka diagnostis, mis ei näidanud mootoril mingit olulist viga (kui välja arvata poolpidune lamda ja üks sekundaarne jahutussüsteemi ventikas).
Kas võib olla et kahe paagi vaheline pump on läbi ja ei saa sedasi kütet kätte või peaks viga kusagilt mujalt otsima?
Edit: nii palju veel et nii kaua kui minu käes auto olnud, pole ma veel kordagi näinud õlitulukest põlemas... arvatavasti eelmine omanik pirni välja võtnud v lihtsalt kinni teipinud -.-
Viimati muutis Skalp, 25.05.2014 22:09 26, muudetud 2 korda kokku.
BMW avariid ei tee ja kiirust ei ületa... Seda teeb tihend rooli ja istme vahel.
Kasutaja avatar
Skalp
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 31.10.2013 18:49 55
Peamine sõiduk: '98 BMW 520iA Touring
Asukoht: Halinga vald
Kontakt:

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas Skalp »

Vabandan double posti eest aga väike update mida 19.04.14 diagnost mootori kohta näitas:
Vahest harva oli:
Signal sensor cooling water temperature cooler outlet
Konkreetselt tuksis oli:
18 Signal Camshaft sensor outlet
Ja lisaks vahest juhtus ka see viga:
155 Signal Lambda probe before-Kat Bank 2 not any Signal
BMW avariid ei tee ja kiirust ei ületa... Seda teeb tihend rooli ja istme vahel.
Kasutaja avatar
Skalp
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 31.10.2013 18:49 55
Peamine sõiduk: '98 BMW 520iA Touring
Asukoht: Halinga vald
Kontakt:

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas Skalp »

update:
pärast aku laadimist proovisin jälle... ikka mida rohkem süüdet sisse-välja keeran, seda rohkem lubab aga tööle ei jää (korra vist 2 sekundit täiesti normaalse mootorihäälega). Käivitamisel, kui lubab, siis viskab bensuhaisu korralikult üles.
Pumba hääl on ilusti kuulda. Kahe paagi vahelise pumba kohta ei leidnud kusagilt mingit tulemust (võibolla vale otsingusõna all).
Oskaks keegi, kui mitte nõu anda, siis juhatada õigele teele kasvõi otsingutega?
BMW avariid ei tee ja kiirust ei ületa... Seda teeb tihend rooli ja istme vahel.
enn1
Huviline
Postitusi: 1872
Liitunud: 20.12.2007 11:32 36
Asukoht: Tartu

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas enn1 »

Diagnostika ju näitab nukvõllianduri viga, selle vahetusest võiksi alustada.
Kasutaja avatar
Skalp
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 31.10.2013 18:49 55
Peamine sõiduk: '98 BMW 520iA Touring
Asukoht: Halinga vald
Kontakt:

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas Skalp »

Sain lõpuks jupi kätte ja nuka anduri vahetatud. Tulemus ei muutunud. Samamoodi käivitan pikalt, kergelt turtsub ja lubab aga muud midagi. Bensupump töötab...
BMW avariid ei tee ja kiirust ei ületa... Seda teeb tihend rooli ja istme vahel.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas arnis »

Kuna bensiini lõhna on tunda, siis kütus ei põle ära, seega
kütus on silindris olemas. Kui silindris on ka õhk, siis sädeme puhul
peaks kütus põlema minema. Kas sädet pole või õhku pole.
Turtsatamine vihjab, et kusagil midagi plahvatab. Kas siis valel
ajal või ainult üksikus silindris.

Kütuse pumpamises saab veenduda igalt poolt, kui mõni toru/voolik lahti päästa.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Skalp
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 31.10.2013 18:49 55
Peamine sõiduk: '98 BMW 520iA Touring
Asukoht: Halinga vald
Kontakt:

Re: '98 E39 520 ei lähe käima *Update: läks käima, uued jama

Postitus Postitas Skalp »

Sai kontrollitud kütuse olemasolu mootoris: olemas :D säde ja õhk ka olemas.
Täna pärast pikka käivitust läks tööle, töötas nii sõites kui kohapeal... kokku töötas üle 30min järjest, enamus ajast kohapeal tühikäigupööretel täiesti normaalselt, mitte mingit kõikumist ega absull midagi... nagu ideaalne mootor.
Aga... tegin väikse ringi, tundub, et jõudu vähe ja välja suretades enam ilma põhjagaasita tööle ei lähe. Põhjagaasiga läheb paarist pöördest aga ilma selleta jääbki tühjalt käiama...
Lisaküsimus: :D kuna keegi eelmistest omanikest on õlitulukese armatuuris ära kustutanud (pirn väljas v teip peal), siis kas on kuidagi võimalik tulukese põlemist/mitte põlemist kontrollida ilma armatuuri lahti võtmata?

edit: nuhkides veel siin foorumis ringi ja ka mujal laias internetis on mul vast enne teiste vigade otsimist ka vändaandur vaja välja vahetada...
BMW avariid ei tee ja kiirust ei ületa... Seda teeb tihend rooli ja istme vahel.
Kasutaja avatar
Skalp
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 31.10.2013 18:49 55
Peamine sõiduk: '98 BMW 520iA Touring
Asukoht: Halinga vald
Kontakt:

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas Skalp »

vändaandur vahetatud. kütusefilter ka vahetatud (bosch). siiani oli tal all BMW originaal (kahtlen kas tehase oma aga ei imestaks arvestades seda, mis sealt välja tuli). Enne kütusefiltri vahetamist masin sõitis, aga käivitus kehvasti ja jõud oli suht nullilähedane. Ei vedanud isegi autotõstuki alustalast üle (tahtis välja surra).
Pärast kütusefiltri vahetamist sõidab normaalsemalt. Peenestasin väheke (manuaaliga vahetasin käiku alles 5-6000 juures) ja tunda oli et kui pöörded üle 3000 siis kiirendus/jõud kergelt jõnksutas. Eelnevalt oli auto 30-40min kohapeal ilma mittemingisuguste probleemide/pöörete kõikumisteta töötand. Pärast kõrgetel pööretel sõitu korra veel kohalt minnes gaasi andes pöörded hetkeks langesid tõusmise asemel.
Arvuti näitas ikka mingit camshaft errorit, A/C viga (rest nupp ei tööta) ja mingisugust jahutusvedeliku temperatuuri andurit (ei kirjutanud numbrit üles)(armatuuris temperatuurikell töötab). nuka anduri vahetasin kasutatu vastu (andur M52B25 oma, mul M52B20)
Kui varem külmkäivitusega viskas visko 1-2 minutiks järgi ja siis jäi täiesti vait (töötas vaid siis kui vaja) siis nüüd pärast nende probleemide tekkimist on visko pidevalt järgi... esimesed minut-paar käib pööretega kaasas, edaspidi pidevalt ühesugustel pööretel.
Siit paar küsimust: kas võib olla, et see temperatuuriandur loeb midagi visko töötamisel (loogiline oleks), kuigi visko on puhtalt mehhaaniline, mitte elektrooniline?
Kas võib olla, et pärast kahe-kolme aku tühjaks käivitamist tõmbas kati kinni ja sellest ka jõu puudus alguses ja jõu tekkimine pärast kõrgetel pööretel sõitu?

Edit: tegin tiiru, külmalt polnud midagi häda, natukene soojema mootoriga, kurvi keerates sureb välja... samamoodi sureb välja kui pärast tagurpidi sõitmist uuesti D peale panna ja gaasi vajutada...
BMW avariid ei tee ja kiirust ei ületa... Seda teeb tihend rooli ja istme vahel.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas arnis »

Visko töötab ainult radika temperatuuri tõusmise abil.
See õlituluke tee palun korda, esmajoones.
Kui seal tõesti on teip ees, siis said tillist kui auto ostsid.
Võib-olla sõidadki ilma õlisurveta :lol:
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Skalp
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 31.10.2013 18:49 55
Peamine sõiduk: '98 BMW 520iA Touring
Asukoht: Halinga vald
Kontakt:

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas Skalp »

Jep, tillist sain kindlasti... juba veermiku "korrasoleku" poolest.
Õlisurve on olemas, muidu usun, et mootor oleks koos juba... teen selle kindlasti väga lähima aja jooksul korda...
Praegu üritaks selle väljasuremise probleemi lahendada... vahepeal läks mõte bensupumba peale... kas inertsist võib bensiin niimoodi liikuda et teatud hetkedel (pidurdades) kaob küte järelt ära?
BMW avariid ei tee ja kiirust ei ületa... Seda teeb tihend rooli ja istme vahel.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas arnis »

Ei. Vastasel juhul sureks kõikidel igas kurvis korra välja :lol:
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Skalp
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 31.10.2013 18:49 55
Peamine sõiduk: '98 BMW 520iA Touring
Asukoht: Halinga vald
Kontakt:

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas Skalp »

Niisis, pole vahepeal midagi muutunud
Käivitub 4 juhul 5st pikemalt (nii 3-4 sekundit), ükskõik kas soojalt või külmalt... minek on vahest hea, vahest jääb väga venima. Pärast kurvi või mõni kord kohapealt minnes gaasi andes sureb välja.
Vända andur, nuka andur, bensu filter vahetatud, küünlad kontrollitud.
Kellelgi ideid?
BMW avariid ei tee ja kiirust ei ületa... Seda teeb tihend rooli ja istme vahel.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas arnis »

Pärast kogu seda tööd on viga ikka sees või mitte?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Skalp
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 31.10.2013 18:49 55
Peamine sõiduk: '98 BMW 520iA Touring
Asukoht: Halinga vald
Kontakt:

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas Skalp »

pärast neid töid viga ikka sees (kui see küsimus just sarkasmiga polnud viidates töö "mahule").
Diagnost ei näidanud midagi kasulikku (hetkel ainult veakoodide lugemise võimalus). Isegi seda lamda viga polnud, mis Sinu juures, arnis, näha oli... kuigi vahepeal mõtlesin et äkki jõu puudumine on seotud lamdaga ja kütte liiga suures mahus kätte saamisega... (?)
Kas võib olla, et kütusepump nn kurnas ennast ära kehvast filtrist kütte läbi pressimisega ja nüüd ei tööta nii nagu vaja? Kui pump jukerdaks, siis peaks ju ka keset sõitu lampi pooma hakkama/välja surema?
BMW avariid ei tee ja kiirust ei ületa... Seda teeb tihend rooli ja istme vahel.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas arnis »

Ei, sarkasmi praegu pole.
Jukerdav kütusepump on suht harv, kuid selline nähtus täitsa olemas.
Liiga palju kütust pihustid ei pihustaks, küll aga vastupidi kui pump ei tööta.

Krt, kus bensiinispetsialistid on kui neid vaja :D
98a on juba piisavalt vana, et mõni lõdvik oleks mõraline.
Samas ei tea ma kas see käivitusele üldse mõjub.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
KRB
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 06.10.2010 09:27 56

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas KRB »

Mis firma väntvõlli anduri vahele panid? Kui see ei olnud siemensi/vdo oma, pole ilmselt lootustki autot korralikult tööle saada. Sama kehtib ka nukaanduri kohta. Olen ise kunagi pikalt jamanud nendega.
Kas mootor tiksub ka pealt poolt? Kas või vaikseltki? Kui jah, siis on mootor avarii reziimil ja pihustid tiksuvad ja ei pihusta kütet õigetes kogustes kui üldse pihustavad. Viga on siis väsinud vändaanduris.
Odavamad andurid ei tööta nii nagu vaja. Ja kui arvuti ikka ja jälle sul praegu näitab anduri errorit siis see ei toimi.
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas toivoku »

Mõõda kütuserõhk ära ja arvan,et saad oma probleemile lahenduse, endal jukerdas sooja mootoriga ja 1-2-3 käiguga siis "Peenestades" tõmbas hinge kinni ja mingihetk jälle läks ja uuesti hingkinni ja suri välja, uuesti käivitades kõik okei, diagnost ei näidanud ka vigu aga õnneks olid mul proovida vända ja nuka andur, lõpuks ikka kütuse surve ära mõõdetudja langeb kuskil 1,5 bari juurde mingihetk :S . Viskas ka peale puterdamist karmi kütusehaisu ülesse.
Vigane võib muidugi olla ka kütuserõhu regulaator kuid selles kahtlen, viimase 6 aasta jooksul on ainult 1 juhtunud vigase regulaatoriga.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Kasutaja avatar
Skalp
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 31.10.2013 18:49 55
Peamine sõiduk: '98 BMW 520iA Touring
Asukoht: Halinga vald
Kontakt:

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas Skalp »

vända andur sai minu teada siemensi oma (mäletaks nagu seda seal peal kusagil kirjas), aga kasutatuna ühe teise mootori pealt, kus ta oli väidetavalt pool aastat töötanud enne kui auto varuosadeks läks.
Mootor ei tiksu, kohapeal tühikäigu pööretel nurrub ideaalselt.
Plaanin ära vahetada ikka selle nuka anduri, mis siiani mingit veateadet annab, seekord uue ning selle mis ikka M52B20 mootorile mõeldud.
Probleem ongi nüüd selles, et eelmine nukaandur oli tehase originaal (minu mõistuse järgi). Sealt pealt sai välja lugeda koodi 1 438 081. bmwparts.info leht leiab selle detaili üles ja kõik õige ( link ). küll aga annab nii 4car.ee kui ka bmwfans.info teise koodi, kui otsida manuaalselt. 4car.ee leht annab sellele autole nukaanduri, mille pistiku korpuse 'piid' on erinevad originaalist (ühel küljel 2, mitte 1) ja andur ise ka natuke teist moodi
pilt pistikust
pilt andurist (ärge pange kassi käppa tähele :D)
küsimus ongi, et kuigi varuosa koodi järgi peaks istuma aga pistiku kinnitus on erinev, siis kas tegelikult on ikka asi nii mõeldud?
BMW avariid ei tee ja kiirust ei ületa... Seda teeb tihend rooli ja istme vahel.
KRB
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 06.10.2010 09:27 56

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas KRB »

Oma kogemus oli nii, et kui pistik polnud sama, siis andur ei sobinud.
Kasutaja avatar
Skalp
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 31.10.2013 18:49 55
Peamine sõiduk: '98 BMW 520iA Touring
Asukoht: Halinga vald
Kontakt:

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas Skalp »

Selge, järelikult otsisin valede kriteeriumite järgi. Võhik nagu ma olen, ei osanud kuskil näha M52TU mootorit :P
Enne ostukuulutust just mõtlesin ühe asjatundjaga, kas ühe ja kahe vanosega mootoritel on nende andurite suhtes erinevus ja vastuseni ei jõudnudki. Nõme asi ka see et auto tootmisaeg on täpselt kahe erineva mootori piiri peal. Praegu VIN code decoderi järgi tõesti, mootori nime järgi on /TU, aga huvitav, et bmwparts.info seda erinevust ei tuvasta.... v olen mina pime, et ma ei leia :D
Ja huvitav ka et näiteks 4car.ee annab ühesugused tulemused selle anduri suhtes ükskõik kas otsida m52 v m54...(või olen ma jätkuvalt pime :D )

edit: uus andur tuli kohale. Sai tellitud seekord konkreetse olemasoleva anduri koodi järgi, aga kuigi pistikud on identsed (pilt, siis andur ise on ikkagi erinev (pilt
Kas see on siis sellel põhjusel, et seda õiget juppi ei toodeta enam (bmwfans.info info põhjal)?
BMW avariid ei tee ja kiirust ei ületa... Seda teeb tihend rooli ja istme vahel.
Kasutaja avatar
Skalp
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 31.10.2013 18:49 55
Peamine sõiduk: '98 BMW 520iA Touring
Asukoht: Halinga vald
Kontakt:

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas Skalp »

Kui päris aus olla, siis varuosa ostes (4car.ee lehelt) sain otsingusse panna endale vajaliku tootekoodi järgi varuosa ja sain ka ostukorvi lisada ning arve tuli ka selle järgi, aga toodet ennast vaadata ei lasknud :D mõtlesin, et kui tuleb ja ei vasta sellele, mida ma tahtsin, saadan lihtsalt tagasi.
Sellegipoolest nõustun arvamusega, et see on tõenäoliselt B-varuosa.
Kuno_T kirjutas:Ahjaa, uuema tüübi andur võib nõuda mootori juhtploki tarkvara vahetust.
Oh jah....
:D
BMW avariid ei tee ja kiirust ei ületa... Seda teeb tihend rooli ja istme vahel.
Kasutaja avatar
Skalp
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 31.10.2013 18:49 55
Peamine sõiduk: '98 BMW 520iA Touring
Asukoht: Halinga vald
Kontakt:

Re: '98 E39 520 ei lähe käima

Postitus Postitas Skalp »

Vahetasin nuka anduri ära, seekord siis tutika ja (loodetavasti) õigele mootorile mõeldud anduri vastu ja hetkeseisuga paistab korras olevat. Jõudu ülearugi ja kuskil välja ka ei taha surra...
viskosidur on siiski (minujaoks eelnevast erinevalt) pidevalt järgi aga pööretega kaasa ei käi (pärast mõnda aega kohapeal seismist) aga paistab, et palavate ilmadega nii peabki olema (esimene suvi mul selle autoga)
millalgi arvuti järgi saan, siis vaatan, mis veel räägib.
Aitäh kõigile, kes nõu andsid :)
BMW avariid ei tee ja kiirust ei ületa... Seda teeb tihend rooli ja istme vahel.
Vasta