E60 530d õlikulu

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
---rr---
Huviline
Postitusi: 63
Liitunud: 09.01.2012 01:51 49

E60 530d õlikulu

Postitus Postitas ---rr--- »

7 kuud tagasi panin viimati õli autosse juurde, peale seda pole õli yldse vähenenud. Tunub kuidagi kahtlane. Sõidetud selle aja peale umbes 5000-6000km.
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas Tauri_J »

Milles probleem?
---rr---
Huviline
Postitusi: 63
Liitunud: 09.01.2012 01:51 49

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas ---rr--- »

On see normaalne selle auto puhul? Kuna mul hommikuti siiski väike õli loik auto all?
sigaelmar
Huviline
Postitusi: 3716
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas sigaelmar »

Tahmafiltri põletamine võib õlitaset tõsta, võibolla sul puhastab ta ennast sagedasti ja sellest tekib vastalt õli juurde?
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
prj
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12.02.2010 11:21 09
Peamine sõiduk: E60 530xd

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas prj »

Tekib ikka diislit juurde karterisse, mitte õli, millest mingi hetk saale ära läheb.
sigaelmar
Huviline
Postitusi: 3716
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas sigaelmar »

Loomulikult, mul läks veidi valesti.
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
Catatonic
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18.09.2013 22:23 19
Peamine sõiduk: BMW 530d 2004
Asukoht: Tartu

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas Catatonic »

Mul on täpselt sama probleem ja täpselt sama palju aega tagasi õli vahetatud ja sama palju sõidetud. Tegin ka diagnostika ja tulemuseks oli selline veakood nagu 4030 ehk "EGT Before Cat -Short Circuit to B+" või siis natuke pikemalt väljakirjutatult "Exhaust gas temperature sensor before catalytic converter - Open circuit or short circuit to positive".
Ei tea kas meil on autodel sama viga või kas üldse see on asja põhjus kuid vähemalt tundub, et asi võib olla kuidagi sellega seotud..

Kui enda vea lahendatud saad, siis kirjuta ka siia :D Ise teen sama.
Catatonic
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18.09.2013 22:23 19
Peamine sõiduk: BMW 530d 2004
Asukoht: Tartu

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas Catatonic »

Lisaks ütles natuke targem inimene midagi sellist, et kui DPF filter hakkab end puhastama, siis auto üritab DPFile saata natuke suurema kontsentreetitusega diislit aga miski pärast ei hakka ta end puhastama ja kütus valgub lihtsalt tagasi läbi süsteemi ja otse karterisse, sellest tulenevalt siis õlitase on suurenenud ja õli diislit täis.
Võibolla ei toimi asi selle sama sensori vea tõttu.
Lisaks tuleks teha ka varajane õlivahetus loomulikult :D
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas Ragnar »

kumb sellise vea puhul siis enne juhtub. DPF läheb umbe või koguneb diislit liiga palju õli sisse?
Catatonic
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18.09.2013 22:23 19
Peamine sõiduk: BMW 530d 2004
Asukoht: Tartu

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas Catatonic »

Ise küll väga seda ei jaga kuid enne läheb vast umbe ja pärast tekivad muud probleemid. Võin ka eksida
prj
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12.02.2010 11:21 09
Peamine sõiduk: E60 530xd

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas prj »

Catatonic kirjutas:Mul on täpselt sama probleem ja täpselt sama palju aega tagasi õli vahetatud ja sama palju sõidetud. Tegin ka diagnostika ja tulemuseks oli selline veakood nagu 4030 ehk "EGT Before Cat -Short Circuit to B+" või siis natuke pikemalt väljakirjutatult "Exhaust gas temperature sensor before catalytic converter - Open circuit or short circuit to positive".
Ei tea kas meil on autodel sama viga või kas üldse see on asja põhjus kuid vähemalt tundub, et asi võib olla kuidagi sellega seotud..
See andur on vaja ära vahetada, sest see on mootori normaalseks tööks vajalik. Turbo järel olev heitgaaside temperatuuri andur, mis kaitseb mootorit ja turbot ülekuumenemisest.
Catatonic kirjutas:Lisaks ütles natuke targem inimene midagi sellist, et kui DPF filter hakkab end puhastama, siis auto üritab DPFile saata natuke suurema kontsentreetitusega diislit aga miski pärast ei hakka ta end puhastama ja kütus valgub lihtsalt tagasi läbi süsteemi ja otse karterisse, sellest tulenevalt siis õlitase on suurenenud ja õli diislit täis.
Võibolla ei toimi asi selle sama sensori vea tõttu.
Lisaks tuleks teha ka varajane õlivahetus loomulikult :D
See jutt ei pea paika.
DPF-i puhastamiseks annab mootoriaju peale peamist pritsungit (main injection) lisa impulsi veel (post injection). See post injection mingit tööd ei tee, s.t. mootoris sellest jõudu ei tule. Umbes 30% sellest läheb õli sisse karterisse (valgub alla lihtsalt) ülejäänud sellest lendab DPF-i ning hakkab väljalaskes põlema suurel temperatuuril.
Mida sagedamini puhastab, seda rohkem diislit koguneb karterisse. Linnasõidurežiimiga autodel tuleks DPF olemasolul hoida üsna lühikest õlivahetusvälpa, sest diisel vastupidiselt õlile peseb, mitte ei määri. Kui rohkem maanteed, siis suudab DPF ise ennast mingil määral puhastada ilma post-injectionita.
Ragnar kirjutas:kumb sellise vea puhul siis enne juhtub. DPF läheb umbe või koguneb diislit liiga palju õli sisse?
Umbes samal ajal. Kui DPF-i tuli põleb juba, siis kindlasti on vaja peale DPF-i eemaldust või asendust koheselt õli ära vahetada.
Catatonic
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18.09.2013 22:23 19
Peamine sõiduk: BMW 530d 2004
Asukoht: Tartu

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas Catatonic »

Mul endal pole DPFi tuli kunagi põlenud, üldse pole DPFi tööst veel nagu sõites aimu olnud, ainus asi ongi see, et õli tase on kõvasti üle normi ja kui tegin diagnosti, siis tuli see error.
Catatonic
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18.09.2013 22:23 19
Peamine sõiduk: BMW 530d 2004
Asukoht: Tartu

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas Catatonic »

Aga ega ei oska öelda kuidas tahmased sumpaotsad sellega seotud võivad olla?

Ja suured tänud praeguste informatiivsete vastuste eest!
prj
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12.02.2010 11:21 09
Peamine sõiduk: E60 530xd

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas prj »

Oled sa üldse kindel, et sinu autol on DPF?
Oled kindel, et keegi pole vahepeal seda eemaldanud sealt? Seejuures, kui valesti eemaldada, siis jääbki post-injection peale ja õlitase tõuseb.
Catatonic
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18.09.2013 22:23 19
Peamine sõiduk: BMW 530d 2004
Asukoht: Tartu

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas Catatonic »

Peaks nagu olema aga nüüd on pikk nädalavahetus läbi, homme käin Estprestos läbi ja vaatan mis tarka seal räägitakse. Midagi kahtlast seal nagu võib olla kah, läbisõit on ~232 000km aga iDrive näitab veel DPF elueaks 170 000km, midagi on nagu krutitud kah vast.
Catatonic
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18.09.2013 22:23 19
Peamine sõiduk: BMW 530d 2004
Asukoht: Tartu

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas Catatonic »

No saigi käidud, DPF täitsa peal aga EGT sensor vaja välja vahetada ikkagi, siis vaatab edasi, lisaks on mingi kamm pihustitega, tühikäigul rõhk kõigub (peaks olema 300 aga kõigub 310 ja 325 bari vahel), ilmselt sealt tuleb ka siis mingi osa diislist sinna karterisse..
prj
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12.02.2010 11:21 09
Peamine sõiduk: E60 530xd

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas prj »

Catatonic kirjutas:No saigi käidud, DPF täitsa peal aga EGT sensor vaja välja vahetada ikkagi, siis vaatab edasi
Veel kord, see ei mõjuta DPF-i põletamist ega kütust karteris.
lisaks on mingi kamm pihustitega, tühikäigul rõhk kõigub (peaks olema 300 aga kõigub 310 ja 325 bari vahel), ilmselt sealt tuleb ka siis mingi osa diislist sinna karterisse..
Sellest ei satu mitte kuidagi diislit karterisse...

Eks anna teada, kui korda tahad saada.
Catatonic
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18.09.2013 22:23 19
Peamine sõiduk: BMW 530d 2004
Asukoht: Tartu

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas Catatonic »

Nagu ma aru saan, siis kusevad pihustid teevad nii mõndagi paha ja sealhulgas ummistavad asju, DPFi ummistus võib ka sellest tuleneda. EGT sensori pean ka niikuinii ära vahetama ja kui pihustid kusevad, siis ka need korda tegema, eks pärast vaatab kas on vaja siis DPF välja võtta või mitte.
prj
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12.02.2010 11:21 09
Peamine sõiduk: E60 530xd

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas prj »

Catatonic kirjutas:Nagu ma aru saan, siis kusevad pihustid teevad nii mõndagi paha ja sealhulgas ummistavad asju, DPFi ummistus võib ka sellest tuleneda. EGT sensori pean ka niikuinii ära vahetama ja kui pihustid kusevad, siis ka need korda tegema, eks pärast vaatab kas on vaja siis DPF välja võtta või mitte.
Nad võivad kuseda, aga kui sul sellest märkimisväärselt tõuseks õlitase, siis auto ilmselt ei läheks käima enam normaalselt…
Aga jah, DPF tihe regenereerimine võib olla sellest põhjustatud.
Catatonic
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18.09.2013 22:23 19
Peamine sõiduk: BMW 530d 2004
Asukoht: Tartu

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas Catatonic »

Mõtlesin, et uuendaks kah oma DPFi lugu siin. Nüüdseks on asi ammu lahendatud. Kogu kamm oli hoopis selles, et eelmisel omanikul oli sisselaskekollektori juures paiknev filter umbe läinud ja vahetamise asemel lõhkus ta filtri sisu ära ja selle pärast hakkaski kogu kamm pihta. Pärast selle väljavahetamist ei tõusnud enam õli tase, ei kõikunud pöörded ja õli ka ei lekkinud enam kuskilt.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas arnis »

Misasja eelmine omanik siis tühjaks tegi, DPF filtri või kati?
Kust muidu asenduse said?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
raunoh
Huviline
Postitusi: 1084
Liitunud: 24.11.2009 08:04 44
Peamine sõiduk: Passat CC 4MOTION 13`
Asukoht: Pärnu

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas raunoh »

arnis kirjutas:Misasja eelmine omanik siis tühjaks tegi, DPF filtri või kati?
Kust muidu asenduse said?
karterituulutus ehk?
Catatonic
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18.09.2013 22:23 19
Peamine sõiduk: BMW 530d 2004
Asukoht: Tartu

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas Catatonic »

Just. Karterituulutuse klapp pandi sinna, vaatasin järgi. Algul oli mingi filter aga uuematel mudelitel pandi kõikidele klapp, nüüd ka minu omal. Jupp ise oli ~47€
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2521
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas Ma®tin »

Ühesõnaga oli sul seal ainult korpus alles enne? Nüüd panid koos vortex(plastikust selline omapärase kujuga käkerdis) elemendiga uue?
Catatonic
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18.09.2013 22:23 19
Peamine sõiduk: BMW 530d 2004
Asukoht: Tartu

Re: E60 530d õlikulu

Postitus Postitas Catatonic »

Enne oli jah ainult kest järel, ma täpselt ei tea mis kujuga see oli. Viisin remonti ja seal nad leidsid vea ja küsisid kas sobib see hind mis kordategemiseks läheb ja oligi kõik, panid uue peale.
Vasta