'98 e39 520i probleemid

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
eerik911
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 09.01.2016 17:53 10
Peamine sõiduk: BMW 520iA E39

'98 e39 520i probleemid

Postitus Postitas eerik911 »

Tervist,

olen küllaltki võhik BMW-de alal, seega loodan, et saate aidata.

Nimelt kuna mu autol on aku suhteliselt kehva(saab vahetatud üsna pea), siis oli vaja siin suuremate külmadega vähe abi käivitamisel. Naabrimees andis täkku ja asi tiksus nagu vanasti. Enne seda oli auto seisnud 2 päeva ning enne seda oli nädala jagu ainult lühikesi otsi teinud. Olgu veel lisatud, et enne käivitamist kontrollisin vedelikke ning midagi tahket ma ei täheldanud.

Siis aga panin tähele, et seistes muutub jahutusvedeliku temp. väga kõrgeks. Seieri kisub vägisi punasese esimesse veerandisse ja ei lange ennem, kui sõitma hakata. Kui pöörded üle 1000 lähevad, siis hakkab madalamaks tõmbama. Esimesed 15 minutit temperatuur iga foori taga tõusis punasesse ja langes sõitma hakkamisel tagasi enam vähem kella 12 peale. Peale natukest sõitmist temperatuur enam ei kõikunud ja oli ilusasti stabiilselt kella 12 prositsioonis. Probleem lahenes ca. 10 km jooksul.

Kas tegemist võib lihtalt olla ebakvaliteetse jahutusvedelikuga, mis äkki korralikumas külmas ei suuda korralikult oma ülesannet täita või peaks ma hakkama probleemi kusagilt sügavamalt otsima?
Viimati muutis eerik911, 02.02.2016 16:12 31, muudetud 1 kord kokku.
iffiff
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 11.05.2014 22:57 06
Peamine sõiduk: e91 m47

Re: '98 e39 520i temp. probleem

Postitus Postitas iffiff »

võimalusi on mitmeid. kas veepumbal on mõned labad murdunud, viskosidur ei vea enam või õhk süsteemis.. elektriline ventikas vist ka ei tööta?
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: '98 e39 520i temp. probleem

Postitus Postitas toivoku »

viskosidur küpse :)
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
eerik911
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 09.01.2016 17:53 10
Peamine sõiduk: BMW 520iA E39

Re: '98 e39 520i temp. probleem

Postitus Postitas eerik911 »

Ventikas töötab.

Selge, eks siis peab viskosidurit kontrollima.
eerik911
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 09.01.2016 17:53 10
Peamine sõiduk: BMW 520iA E39

Re: '98 e39 520i temp. probleem

Postitus Postitas eerik911 »

Temp probleem sai lahenduse, aga nüüd on ajaga tekkinud uued probleemid/avastused ja mul pole õrna aimugi, millega ma võitlen. Ehk saate Teie aidata?

Kuna ma ise see hetk ei sõitnud, siis panen kirja minu tõlgenduse oma armsa naisukese loost. Parem kojamees otsustas, et ta enam ei viitsi ja läks vasakuga korra "risti". Kojamehed kiilusid kinni. Naine lasi selle peale tsüklil lõpetada(klaasipesu) ja tõmbas siis uuest kangi, käis raks ja kojamehed lahti. Parem kukkus oma kohta tagasi ja vasak töötas edasi.

Hilisemal vaatlusel panin tähele, et see korpus, mille sees on arvatavasti kojameeste mootor või hoovastik(või kondi mingi osa???), on tugevalt kahjustada saanud. Mõnus pragu jookseb keskkohast üles ja vasakule-paremale ning hämaramas ilmas näppides kukkus isegi tükke näppude vahele. See arvatavasti tekkis siis kas sellest, et kojameetega selline nali toimus või toimus see nali selle pärast.

Siit ka küsimus, millega on tegu?
Kas asendamine on suurem ettevõtmine?
Kas ma võin võtta suvalise e39 pealt selle ja asendada või vajab see kindlalt sellele mootorile jne mõeldud osa?

Pildid antud probleemist:
Pilt
Pilt
ringo34
Huviline
Postitusi: 252
Liitunud: 16.09.2011 12:19 20

Re: '98 e39 520i probleemid

Postitus Postitas ringo34 »

Just näd vahetusel võtsin enda E39 kojameeste hoovastiku mehhanismi maha. Kõigepealt tuleb eemaldada esiklaasi alumine plastkate. Seejärel salongifiltrite korpused ning edasi need õhutorud, mis salogi jooksevad. Siis peaks selle pragulise plastkaitse kätte saama. Kate käib lahti nelja plastrüübliga, keeratavad. BMW nimetab seda mootoriruumi keskmine kate. Detail nr. 2. http://price.bmwetk.info/parts-catalog/ ... 1718174739" onclick="window.open(this.href);return false;

Võid proovida ka ilma õhutorude eemaldamiseta, aga kuna mul nad juba jupp aega maas, siis eeldan hetkel, et neid ikkagi vaja maha võtta. Igatahes tööd seal palju mugavam teha.

Ma pakun, et sul lendas seal mehhanismis midagi laiali, nt. hoob pooleks või munakast väljas ja hoob lõi kattesse. Vaata, mis seal toimub kõigepealt. Sobima peaksid kõik BMW E39 katted.
patrik
Huviline
Postitusi: 4594
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: '98 e39 520i probleemid

Postitus Postitas patrik »

Parem kojamees otsustas, et ta enam ei viitsi ja läks vasakuga korra "risti". Kojamehed kiilusid kinni. Naine lasi selle peale tsüklil lõpetada(klaasipesu) ja tõmbas siis uuest kangi, käis raks ja kojamehed lahti. Parem kukkus oma kohta tagasi ja vasak töötas edasi.
kumb on nüüd parem kojamees, kas kõrvalistuja või juhi oma?
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
eerik911
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 09.01.2016 17:53 10
Peamine sõiduk: BMW 520iA E39

Re: '98 e39 520i probleemid

Postitus Postitas eerik911 »

patrik kirjutas:
Parem kojamees otsustas, et ta enam ei viitsi ja läks vasakuga korra "risti". Kojamehed kiilusid kinni. Naine lasi selle peale tsüklil lõpetada(klaasipesu) ja tõmbas siis uuest kangi, käis raks ja kojamehed lahti. Parem kukkus oma kohta tagasi ja vasak töötas edasi.
kumb on nüüd parem kojamees, kas kõrvalistuja või juhi oma?

Mõeldud on siiski kõrvalistuja poolset kojameest. Loogiliselt mõeldes räägitakse sellistest asjadest ikka "autost seest vaadates" suunas.

Aga see on tore, et see pragune osa on kõigest kaitseplastik, tean, et e34-l on sealkandis konditsioneeri komponendid, seega pani veits muretsema.
patrik
Huviline
Postitusi: 4594
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: '98 e39 520i probleemid

Postitus Postitas patrik »

Seepärast küsisin, et tavaliselt jääb seisma vasak kojamees ja veaks kulunud hoob
Parem käib edasi
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Vasta