b-osa õli filter

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
hanss
Huviline
Postitusi: 35
Liitunud: 09.09.2005 15:27 25

b-osa õli filter

Postitus Postitas hanss »

olin ennem kuulnud jutte,et mitte originaal filtrid ei ole eriti kvaliteetsed.täna õli vahetades veendusin ise selles.nimelt vana filtrielement oli ära lagunenud ja korpusest tuli ta tükkidena välja korjata.kindlam on osta originaal,mis maksab küll rohkem, aga vähem kui mootori remont.autoks 528 e-39
H_Margus
Huviline
Postitusi: 2101
Liitunud: 17.03.2005 09:14 35

Re: b-osa õli filter

Postitus Postitas H_Margus »

hanss kirjutas:olin ennem kuulnud jutte,et mitte originaal filtrid ei ole eriti kvaliteetsed.täna õli vahetades veendusin ise selles.nimelt vana filtrielement oli ära lagunenud ja korpusest tuli ta tükkidena välja korjata.kindlam on osta originaal,mis maksab küll rohkem, aga vähem kui mootori remont.autoks 528 e-39

E34 õlifilter, praktiliselt sama hind, nii orikal, kui b-osal.
Kuigi esimest korda kuulen, sellisest juhtumist, nagu sinul...

Kelle toodang see b-osa filter sul oli ?
Ranet
Huviline
Postitusi: 204
Liitunud: 26.11.2002 14:30 33
Asukoht: Jurjev

Postitus Postitas Ranet »

Tere! See vast oli lihtsalt juhuslik praak. Paljud filtrid tehakse ühes ja samas kohas, ühel lihtsalt märk peal. Ma pole veel siiani kuulnud, et nii on juhtunud, kuigi ostan ise ja ka tuttavad suvalise poest. Samas võib nii juhtuda ka nn originaaliga. Võibolla üks sajast tuhandest või miljonist. Aga halb üllatus ikka.
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

Sõidavad enamus autod "b-osa" filtriga, pole siiani katkiseid olnud. Kindlasti on mõni tootja kehvem ja esineb praaki.
Lihtsam oleks olnud ka tootja mark kohe kirja panna, mingeid muid üldistusi teha ei saa.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Hinnavahe kvaliteet B-õlifiltri ja originaali vahel on tühine. Originaalõhufilter on isegi odavam. Garanteeritud BMW kvaliteet loeb ka midagi.

Kui 50 kroonine õhufilter esimese vihmaga mootorisse imetakse ja see mootori rikub, kus kokkuhoid on?
Sõidurõõm
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

Ega siis BMW kõiki varuosasid ise ei tooda. Lihtsalt tuleb teada millised on kvaliteetsed osad ja millised mitte. Kui ise ei tea, siis võiks remondimees osata soovitada.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Muidugi mitte, aga kõik, mis BMW nime all, on nende kvaliteedistandardile vastav. Muu on selle tootjafirma omalooming.
Sõidurõõm
priitb
Huviline
Postitusi: 351
Liitunud: 24.11.2005 23:13 46
Peamine sõiduk: F31 325d
Asukoht: Paide

Postitus Postitas priitb »

Saksast tulnud autodel on olnud `purolaatori`õlifilter millel on BMW märk lisaks.
BMW f31 325d 160kw 2014a
hanss
Huviline
Postitusi: 35
Liitunud: 09.09.2005 15:27 25

Postitus Postitas hanss »

priitb kirjutas:Saksast tulnud autodel on olnud `purolaatori`õlifilter millel on BMW märk lisaks.
.sama nimeline filter oligi.made in india.UM filtrit ostes räägiti mulle sama juttu,et kasuta originaali.polegi um poolt müügi jutt.enam küll peale originaali muud ei osta
Aaro
Huviline
Postitusi: 1599
Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Siin ja seal maakera

Postitus Postitas Aaro »

B osaga sain ise ka ükskord nalja, õlifilter oli lihtsalt paar kolm milli pikem tehtud kui vaja :shock: egas siis midagi kui sai kaan kõva jõuga peale väänatud, filter lõmmi ja pidas järgmise vahetuseni ära aga enam b osa küll ei osta. Sellised kuluartiklid on UMis ka norm hinnaga.
Diiler
Huviline
Postitusi: 143
Liitunud: 31.08.2004 23:59 34
Peamine sõiduk: 530 XI

Postitus Postitas Diiler »

Oma E39 ostsin alguses Frami õlifiltri. Kui järgmine kord õlivahetusse läksin, siis tuli filter tükkidena välja võtta. Peale seda olen kasutanud ainult MANNi nii õhu kui õli filtreid. Kui ei eksi, siis Mann toodab BMW-le filtreid.

Manni filtreid saab Autopartnerist.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Svenp kirjutas:Hinnavahe kvaliteet B-õlifiltri ja originaali vahel on tühine. Originaalõhufilter on isegi odavam. Garanteeritud BMW kvaliteet loeb ka midagi.
Kui 50 kroonine õhufilter esimese vihmaga mootorisse imetakse ja see mootori rikub, kus kokkuhoid on?
Heh, see "garanteeritud bmw kvaliteet" on praegusel ajal filtrite puhul "made in brazil" ja "made in slovakia", vihma käest garanteeritud kvaliteedi räästa alla :(

Hinnavahe on tühine absoluutsummas, kuid enamasti on suhe siiski kahekordselt B-osa kasuks. Olen aastaid Fram-i kasutanud (saan maaletooja laost) ja ei mäleta ühtegi probleemi. Eespool kirjeldatud probleemi ei ole enne kohanud. Vähealt M20 ja M30 mootoritele valmistatavat tooted on olnud siiani kvaliteetsed ja küsimusi pole tekitanud.

Tuleb lihtsalt kasutada tuntud tootjat ja mitte hüpata ühe juurest teise juurde. Nt M20 õlifiltri puhul saan UMst selle kaks korda kallimalt kui Fram-ist. Vähemalt konkreetse auto filtrid on valmistatud aastaid tagasi (ilmselt tulenevalt mudeli vanusest) ning ükski ei ole pärit "bmw uutest allhankemaadest".

Ja bmw ise filtreid ei tooda. Kasutab sama juustu, mida tihti kirutakse -Purolatorit vms...
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

BMW 520i 93a

UM´i filtrite hinnad minu masinale;
13721726916 õhu filter - 243,72.- laos 3tk.
11421730389 õli filter - 106,02.- laos 20tk.
13321270038 kütuse filter - 358,73.- laos 7tk.

Valdek;
õli filter - 90.-
kütuse filter - 200.-
õhu filtrit ei uurinud valdekult, kuna selle vahetusega saan ise hakkama.
seni ei ole küll märganud mingit jama FRAM toodete hulgas. päris paljud autoremondi töökojad kasutavad just FRAM filtreid.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Aare kirjutas:Heh, see "garanteeritud bmw kvaliteet" on praegusel ajal filtrite puhul "made in brazil" ja "made in slovakia", vihma käest garanteeritud kvaliteedi räästa alla :(

Hinnavahe on tühine absoluutsummas, kuid enamasti on suhe siiski kahekordselt B-osa kasuks. Olen aastaid Fram-i kasutanud (saan maaletooja laost) ja ei mäleta ühtegi probleemi...
Ega sa väga mööda ei pannudki :) Eelmine õlifilter UMist oli Sloveenias tehtud, praegune Austrias. Minu auto puhul on Knecht (Mahle) nö originaalosa tootja. Aga Knechti õhufilter on kallim kui UMist originaal osta*. Õlifilter on, tõsi küll, UMis kallim. Kindlasti leiab ka odavamaid tootjaid kui Knecht. Knechtiga ei ole kunagi probleeme olnud.

Knechti ma ostsin Aavest, aga nii kaua kui sa sinna raha tassid, on suhtumine enam-vähem viisakas, aga siis kui ükskord ühe puksi tagasi viisin, mida mul vaja ei läinud, oli suhtumine üleolev ja matslik. Miks ma sinna tagasi peaks minema?

Vahepalana: Tartu UMis on väga viisakad inimesed, alati meeldiv, kuigi praegune varusosamüüja on pisut ülbe. Võrdluseks üks Inglismaa BMW esindus: peale kolmandat külastust teretab manager mind juba nimepidi Mr... :) Tekib kohe isu raha kulutada :)

Minu arvates on see kivinenud arvamus, et made in brazil, slovakkia jne automaatselt saast on. Suur osa tootmist, mis tööjõu hinnale tundlik on, on kolitud odavamatesse kohtadesse. See on paratamatus. BMW märgi all on mingi kvaliteet tagatud. Muu nime all võidakse müüa mida iganes, mis aga odavamalt toota saab. Konkurents pigistab.

Kokkuvõtteks, ükski asi ei ole ainult must ja valge. Originaalosa pole absoluutselt veatu ja B-osa pole automaatselt halb. Kogemuse ja hinna järgi leiab hea lahenduse.

* - korra siin kuskil mainisin, aga originaalõhufiltris oli rohkem lamelle kui Knechti omas! Järelikult on vahe.
Viimati muutis Svenp, 10.09.2006 21:49 12, muudetud 1 kord kokku.
Sõidurõõm
alts20
Huviline
Postitusi: 540
Liitunud: 21.03.2004 18:03 10
Asukoht: Jõgeva,Tartu

Postitus Postitas alts20 »

Purolator ja Fram toodangule ei ole mitte midagi ette heita
hanss
Huviline
Postitusi: 35
Liitunud: 09.09.2005 15:27 25

Postitus Postitas hanss »

alts20 kirjutas:Purolator ja Fram toodangule ei ole mitte midagi ette heita
mul nimelt oligi purolator-i õlifilter.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Õlifilter kollabeerub kui jahutusvedelik õli sisse satub. Kas mootor on täiesti korras?
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Automaatkastitegijad kasutavad Frami seepärast, et nende valik on kõige suurem, nt siinsed Frami müüjad pakuvad ka enamikku USA autode kk õlifiltreid, mida kuskilt mujalt ei saa.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Arux
Huviline
Postitusi: 185
Liitunud: 05.11.2005 13:01 58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Arux »

* - korra siin kuskil mainisin, aga originaalõhufiltris oli rohkem lamelle kui Knechti omas! Järelikult on vahe.
täpsustaks siis - kas siis kaalukauss langeb odavama originaalõhufiltri kasuks... :oops:
"made in slovakia" või "made in austria" ei oma tänapäeval enam tähtsust. Ega te ei taha ometi öelda, et Eesti Vabariigis valmistatavad turvavöö komponendid või autoklaasid jne on oma kvaliteedilt kehvemad kui Prantsusmaal tehtud ;)
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Aare rahustuseks lisan, et äsjaostetud orig.kütusefilter on Made in Germany :) Täna tuleb hea uni :)
Sõidurõõm
Vasta