E34 esimeste piduriketaste vahetamine.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Margusja
Huviline
Postitusi: 1602
Liitunud: 06.11.2005 16:36 24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

E34 esimeste piduriketaste vahetamine.

Postitus Postitas Margusja »

Viimasel ajal üle 90 kilomeetri tunnis pidurdades viskab rooli korraliku vibra sisse. Võtsin lahti ja noh, suhteliselt kulunud välimusega olid need kettad. Ok, mis seal ikka! Tellisin siis uued kettad ja klotsid. Täna siis plaan vahetama hakata.
Teab keegi ütelda mis suurusega kuuskant seda ketast kinnihoidvat polti keerab?
Ja ehk veel midagi, mida esimese korraga ei oska ette mõelda...

Terv, Margusja
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

No sadul tuleb ka maha võtta ;)
Paarist lehtvõtmest ja mõnes väiksest tööriistakomplektist peaks piisama. Üks viil ka, et support klotsi liikumise koha juurest roostest puhtaks lükata.
See peaks iseenesest nr5 kuuskant seal olema aga vaata, et kante maha ei keera ;)
Kui ilu ka oluline on võib nö "trumli" osa ära värvida :D
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Margusja
Huviline
Postitusi: 1602
Liitunud: 06.11.2005 16:36 24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Margusja »

Tnx. just seda nr5 numbrit oli vaja. Ülejäänud peaks olemas olema.
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Vanasti käis sadula sõrm BMW-l ikka nr. 7 kuuskantvõtmega (mis mõnes komplektis vahele on jäetud).
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Margusja
Huviline
Postitusi: 1602
Liitunud: 06.11.2005 16:36 24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Margusja »

Sadula keeramiseks on mul kuuskant olemas. Pidasin silmas seda võtit millega saab piduriketta kätte. Seal on tiba väiksem kuuskant.
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Margusja kirjutas:Sadula keeramiseks on mul kuuskant olemas. Pidasin silmas seda võtit millega saab piduriketta kätte. Seal on tiba väiksem kuuskant.
OK, selles on Sul õigus. Aga endal olid nad nii kinni mädanenud, et tuli 12-täht sisse vasardada ja sellega keerata. Sest 6-kant keeras kohe esimesel katsel üle.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Margusja
Huviline
Postitusi: 1602
Liitunud: 06.11.2005 16:36 24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Margusja »

See täht on mul ka olemas. Samas olen tagant lahti võtnud ja need tulid väga lihtsalt. Seal kasutasin just seda tähte. Mõtlesin lihtsalt et siis on olemas ka see võti :)
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
Margusja
Huviline
Postitusi: 1602
Liitunud: 06.11.2005 16:36 24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Margusja »

Nonii kenasti vahetatud... Aega võttis ehk tunnikese. Üllatus oli see, et ... ma ei tea isegi kuidas neid jubinain nimetada, mille küljes suport käib, ei pidanudki lahti keerama. Piduriketas tuli üra ja mahtus sinna niisama.
Loomulikult kadus ka vibreerimine pidurdamisel. Samas alles jäi imelik vibra 90km-h peal ja väikese hooga pisut keerates...
Selgus et juhipoolne esimene kumm on suvega niipalju kulunud, et viskas korralikult ülesse ja alla. Isegi silmaga oli näha et ühelt poolt oli muster peaaegu täielikult kulunud ja teiseltpoolt oli veel küll. Huvitav millest. ABS ja blokki pole pidurdanud.
Igaljuhul jah suurem hirm möödas, mõtlesin, et on juba aeg õõtshoobade käes. Seekord siis läks kergelt.
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
Kasutaja avatar
kait
Huviline
Postitusi: 864
Liitunud: 08.02.2006 10:56 23

Postitus Postitas kait »

tunnikene jah...panin just ratta tagasi all. pool päeva läks selle kuuskant junni lahti kakkumiseks...teine pool päevast üritasin suporti kinnituskruvi lahti peksta...mis osutus võimatuks. mõistus otsas ühesõnaga.
Margusja
Huviline
Postitusi: 1602
Liitunud: 06.11.2005 16:36 24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Margusja »

Kuuskantide eest need kummijullad kadunud? Supordi kinnituskruvi? See peaks p2ris korralik suur polt olema. Lase mingit keemiat vahele s6ida v2heke... lase veel. Proovi korraliku v6tmega keerata. Mul on k6ik supordi poldid kenasti lahti tulnud. P2rast kinni pannes j2lle mingit 6li ka vahele et siis j2rgmisele vennal lihtsam oleks v6i endal.
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
Kasutaja avatar
BMW POWER
Huviline
Postitusi: 1310
Liitunud: 04.01.2007 13:53 38
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas BMW POWER »

Margusja kirjutas:Nonii kenasti vahetatud... Aega võttis ehk tunnikese. Üllatus oli see, et ... ma ei tea isegi kuidas neid jubinain nimetada, mille küljes suport käib, ei pidanudki lahti keerama. Piduriketas tuli üra ja mahtus sinna niisama.
Loomulikult kadus ka vibreerimine pidurdamisel. Samas alles jäi imelik vibra 90km-h peal ja väikese hooga pisut keerates...
Selgus et juhipoolne esimene kumm on suvega niipalju kulunud, et viskas korralikult ülesse ja alla. Isegi silmaga oli näha et ühelt poolt oli muster peaaegu täielikult kulunud ja teiseltpoolt oli veel küll. Huvitav millest. ABS ja blokki pole pidurdanud.
Igaljuhul jah suurem hirm möödas, mõtlesin, et on juba aeg õõtshoobade käes. Seekord siis läks kergelt.
Tere lase oma autol sillastend ära teha
Bmw sõidurõõm
Kasutaja avatar
kait
Huviline
Postitusi: 864
Liitunud: 08.02.2006 10:56 23

Postitus Postitas kait »

margusja, ma mõtlesin neid 19 polte seal suporti taga. aga suva, lasen teeninduses need lahti väänata.
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

kupata haamriga poldile lagipähe paar korda, nii et midagi ära ei riku. kannatus on tore asi vanade poltide lahti keeramisel, jõuga saab asjad ainult puruks keerata :)
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
ilmari
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 15.11.2004 02:55 31
Asukoht: Narva-Jõesuu

Postitus Postitas ilmari »

Margusja kirjutas:Nonii kenasti vahetatud... Aega võttis ehk tunnikese. Üllatus oli see, et ... ma ei tea isegi kuidas neid jubinain nimetada, mille küljes suport käib, ei pidanudki lahti keerama. Piduriketas tuli üra ja mahtus sinna niisama.
Loomulikult kadus ka vibreerimine pidurdamisel. Samas alles jäi imelik vibra 90km-h peal ja väikese hooga pisut keerates...
Selgus et juhipoolne esimene kumm on suvega niipalju kulunud, et viskas korralikult ülesse ja alla. Isegi silmaga oli näha et ühelt poolt oli muster peaaegu täielikult kulunud ja teiseltpoolt oli veel küll. Huvitav millest. ABS ja blokki pole pidurdanud.
Igaljuhul jah suurem hirm möödas, mõtlesin, et on juba aeg õõtshoobade käes. Seekord siis läks kergelt.
see ,et ühelt poolt rohkem kulunud ei raaägi alati sellest et, sillas midagi viltu olesks. nagu mina aru sain pole kulunud ju mingi teatud äär (vastavalt kas seestpoolt või väljaspoolt) vaid muster üleni rehvi pealt mingis kohas- järeldasin seda ,et oli öeldud ABS ja blokki pole lasknud (ehk rehv nati kandiliine või munakujuline) vaheta rehvid korralike vastu ära. arvatavasti on sul muhk rehvis just mustri kohal.
ja tee seda kiiremas korras kuna see on esimesel rattal ja järgmine sõit kiirusega 90 km/h võib osutuda viimaseks. sellised rehvid võivad pauku teha ja kui see juhtub suurel kiirusel ja esimesel rattal siis igaühe fantaasia võib siit teemat edasi arendada.- teemal mis siis saab.
ilmari
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

mul polegi osadel ratastel neid kuuskante :P
Kasutaja avatar
Oliver525
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 20.01.2007 20:34 25
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Oliver525 »

raimo_r kirjutas:kupata haamriga poldile lagipähe paar korda, nii et midagi ära ei riku. kannatus on tore asi vanade poltide lahti keeramisel, jõuga saab asjad ainult puruks keerata :)
Õige jutt ma koputasin ika päris vägevalt sinna pihta ennem ja lahti tulid
kus nad pääsesid:D
BMW
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Postitus Postitas vull »

mul ka lähiajal suppordi kallale minek. aga mis number see support siin pildil on?
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/i/c/76.png
ja kas esipiduri ketastel peab ka sellist asja järgima?:
http://img2.bimmerdiy.com:8007/diy/e36b ... brake1.jpg
Kasutaja avatar
Martin_S
Huviline
Postitusi: 1421
Liitunud: 17.11.2004 14:15 06
Asukoht: Kakumäe

Postitus Postitas Martin_S »

supord on ikka nr1 det. ja seda teist lehte mu arvuti igatahes ei leidnud :roll:
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Postitus Postitas vull »

Martin530 kirjutas:supord on ikka nr1 det. ja seda teist lehte mu arvuti igatahes ei leidnud :roll:
njah, see teine pilt vist polegi oluline.
aga mul oli selle suppordi kolvi kumm sealt pealt lahti ja ilmselt sai sinna igast kräppi sisse. tsipa oli ikka roostest ka, näppudega lükates imo tagasi ei läinud. a mismoodi ma selle kummi sinna tagasi saan? kolv välja ja siis kumm sinna otsa panna?
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Postitus Postitas erikred »

siis on tipa tapa poodi, ostad suporti remontkomplekti ja ilmselt pead ostma ka uue kolvi.
Remontkomplekti juures on õpetus olemas kuidas mida teha

terv
erich
Vasta