lähituled põlesid läbi, ülelaadimine 18,5V 4500rpm e34 tdsa

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

lähituled põlesid läbi, ülelaadimine 18,5V 4500rpm e34 tdsa

Postitus Postitas kaupz »

92a 525tdsa põlesid eile pooltulede pirnid korraga läbi.
kõik muud pirnid jäid terveks ja pooltulede sulavkaitsmed ka.
kuigi samal hetkel põlesid ka täistuled. ka need jäid terveks.

mõõtsin töötava mootoriga akult volte.
tühikäik kuni 3900rpm on pinge 13,9V

kuskil 4200-4500 viskab aga 18 ja natuke peale volte.

generaator on lastud remontida paarkümmend tuh.km tagasi Melasis 2006okt

kas pingeregulaator on genekaga ühes koos?
mida suuremad pöörded, seda rohkem volte generaator välja annab?
et siis seal 4500rmp saab pingeregulaatoril "jõud otsa" ning ei stabiliseeri enam?
beetle 1302 '71
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Pingeregukaator ehk tablett on ühes tükis harjadega ;)
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

kas selle jupi saab kätte ilma genekat päris maha võtmata?

kuskil mujal ei saa ju rike olla?

siit ei leiagi generaatorit:
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... 7396&hg=61
beetle 1302 '71
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Noh, ma omal võtsin geneka päris maha, altpoolt sain kenasti ligi, pole keerulist midagi :)
Genekas sul SIIN ;)

EDIT: V8 küll omal...
Viimati muutis AARE540, 03.02.2008 13:42 53, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Tds´il saab pingeregulaatori kätte ilma genekat maha võtmatta. Umbes 10 minuti töö.
Kui sul Valeo genekas, siis on tablett otsakaane taga peidu.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=22
525 TDS´a EXECUTIVE
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

hakkasin mina siis kruvima.
kate 3x 8mm võtmega mutriga
siis geneka jäme väljund ots 1x 13mm võtmega
teine peenem ots 1x 8mm võtmega jälle.

regulaator ise veel 2x 8mm võtmega mutriga.
vaatasin Maiks postitatud pilti ja lootsin et tuleb välja. aga ei.

otsisin veel pilte ja nägin et harjade taga on "peidus" veel üks kontakt.
http://www.transpo.de/cgi-win/product.exe?M511

piilusin ja kobasin ja leidsingi 7mm võtmega poldi.
ja ära ta tuligi.

tootekood Valeo 2541404

homme saan Melasist hinda küsida.
beetle 1302 '71
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Selle peidus kruvi leidmine võttis endalgi alguses aega, aga see kuramuse valeo tablett maksab 500 krooni ringi.
525 TDS´a EXECUTIVE
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Mul omal on vist ka Valeo genekas (ei mäleta täpselt, aga vist oli) ja samamoodi lasin Melasis tableti koos harjadega ära vahetada (kuna omal võtta ei olnud, ei hakanud ise pusima). Vahetus koos testimise ja juppidega läks ca 500EEK keerus :)
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

kas vahetamise põhjuseks oli sarnane probleem?

naabrimees(autoremontija) ütles et hea et see 18V diisli pumba pea elektroonikat ära ei kärsatanud.
vbl seal veel omakorda pinge regulaator vahel?
beetle 1302 '71
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

eile küsisin hinda internetist leitud bmw koodi järgi leitud valeo koodiga 2541321 ja hinda öeldi 235,-

jupi sain lõpuks kätte, siis nägin koodi 2541404 ja hinda öeldi jälle 235,-
kohapeal laos üks olemas.

nii et ei hakka seekord kasutatud vidinaga jamama(2006oktoobris said laagrid ka vahetatud)
beetle 1302 '71
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

kaupz kirjutas:kas vahetamise põhjuseks oli sarnane probleem?
Mul oli vahetamise põhjuseks kõikuv pinge- tuled vilkusid ees kogu aeg, lõpuks juba väljakannatamatult :?
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

sain jupi kätte melasist, ma ei tea miks ma nii "kohuke" olin et lootsin saada Valeo kirjadega originaal varuosa.(UM varuosaotsing pakkus hinnaks muidugi 1100,-)
sain aga mingi nõu-neim Cargo jublaka. loota võib et ikka töötab.
beetle 1302 '71
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

kruvisin uue Cargo nimelise pingeregulaatori külge.
nüüd näitab töötava mootoriga 17,6v (enne oli 13,9)
ja 18-.. voldi peale viskab varem 3500-.. pöörde peal :|

kas dioodsild on seal samas tableti sees koos harjade ja regulaatoriga?

kuidas täpsemalt töötsükkel välja nägema peaks?
mis ots see peenike on mis läheb genekast välja koos jämeda + juhtmega?
beetle 1302 '71
Kasutaja avatar
rt23
Huviline
Postitusi: 911
Liitunud: 11.04.2007 14:45 36
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas rt23 »

Ma oleks sulle teise geneka 500ga andnud :D
Aga see sinu dioodsild on geneka küljes, tagaotsa plastkatte all kui me nüüd sama asja mõtleme :)
Minu mõõtmine on näidanud et geneka laadimis vool on kuskil sinna 13,8 ja 14,1 vahele.
tel.53365288-Toomas 56285941- Taavi
Asukoht: Viljandimaa.
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

väidetavalt on ikkagi dioodsild ja pingeregulaator eri asjad.
see mida vahetasin olla ikkagi pingeregulaator (seal otsas eraldi)

dioodsild (mis teeb geneka vahelduvpingest alalispinge) pidi aga geneka sees olema.
beetle 1302 '71
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

Melasi remondimehelt sain lühikese vastuse, selle jutu peale et uus pingeregulaator ka jupsib:

"kontrollpinge on puudu"
"kas see sama peenike ots mis tuleb geneka küljest"
"jah see sama"
"kus see signaal tuleb"
"igal autol on erinev"
kõne lõpp.
beetle 1302 '71
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

A sa viska terve genekas Melasisse, las teevad korda ;)
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

AARE530 kirjutas:A sa viska terve genekas Melasisse, las teevad korda ;)
aga kui ongi korras?
lihtsalt auto poolt see "kontrollpinge" puudu!

::::::::::::::::::::::::::::::::
järgmine ja vähe mõistlikum seletus antud olukorrale.
generaatori rootoril (keskmisel pöörleval võllil koos mähisega) on ette nähtud teatud takistus.
kui aga teatud pööretega nihkub/liigub miskit paigast ära ja takistus muutub. siis võibki jama olla majas.

melasi remondimees aga ei kostnud midagi tarka mu küsimuse peale et kas mähises võib viga olla.
beetle 1302 '71
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

kaupz kirjutas:Melasi remondimehelt sain lühikese vastuse, selle jutu peale et uus pingeregulaator ka jupsib:

"kontrollpinge on puudu"
"kas see sama peenike ots mis tuleb geneka küljest"
"jah see sama"
"kus see signaal tuleb"
"igal autol on erinev"
kõne lõpp.
Hmm alles lahkasin enda Valeo genekat ja sellel on ainult kaks otsa B+ ja D+. B+ on siis ots otse akule ja D+ jookseb põhimõtteliselt armatuuri signaaltulele (tegelikult küll läbi ühe relee aga põhimõttelist vahet ei ole) Seega see tagasiside (kontrollpinge) saadakse generaatori enda seest. Kui just bensiini ja diiselmootori generaatorid erinevad ei ole.
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

nii ta on
siin pildil ka näha
http://www.transpo.de/cgi-win/product.exe?M511

aga see peenike ots ei lähe otse juhtmega välja, samuti ka mitte + ots
vaid omakorda läbi geneka,
kas või mis seal vahel veel on, ei tea.

väidetavalt see peenike juhe ikkagi ergutusvool, milleta genekas üldse tööle ei hakka.
armatuuri signaallamp peaks kuskilt mujalt tulema, vist..
beetle 1302 '71
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Ergutusvool ei mõjuta sul laadimispinge kõikumist. Kui ergutus on, siis laeb ja kui puudub, siis ei lae.
Omades kunagi fordi, siis sellel toimis laadimise ergutus küll läbi kontroll lambi. Kui pirn oli läbi, siis ei toimunud ka laadimist.

http://www.carsoft.ru/avtorepair/bmw_e34/1230.0/00.png
525 TDS´a EXECUTIVE
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

rääkisin ka töökaaslasega, kelle audil oli sama teema.
laadimist ei olnud, vahetas pingeregulaatori, siis geneka siis ....
ja lõpuks selgus et geneka ergutus läbi kontorlllambi mis oli läbi!
on ikka toredad mõtted olnud kunagi nendel sakslastel.
beetle 1302 '71
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

kaupz kirjutas: laadimist ei olnud, vahetas pingeregulaatori, siis geneka siis ....
ja lõpuks selgus et geneka ergutus läbi kontorlllambi mis oli läbi!
No aga sinul laeb ju üle. Asja iva peab ikka generaatori sees peituma.
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

Andrez kirjutas:No aga sinul laeb ju üle. Asja iva peab ikka generaatori sees peituma.
jah, õige, lihtsalt rääkisin mida kuulsin eile, vastuseks Maiks jutule. nädalavahetusel ehk keeran järgmise geneka külge, siis on näha mis toimub.
beetle 1302 '71
kaupz
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 25.01.2008 14:10 59

Postitus Postitas kaupz »

saaga lõppes hetkel sellega, et ostsin "eldoradolt" teise geneka ja sellega kõik korras.

kui aega saan siis sportlikust huvist proovin vana geneka vahetatud harjadega pingeregulaatorit nüüd teisega ka.
beetle 1302 '71
Vasta