E34 kompuutri installimine

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Photo123
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 05.11.2003 19:49 13
Peamine sõiduk: BMW E65 @200kW
Asukoht: Siin seal igal pool

Postitus Postitas Photo123 »

kas oskab keegi siis öelda kas ma oma autule ka saan selle paigaldada? Autuks siis 520 89a, autumaat kah veel.
Kasutaja avatar
Kristo_P
Huviline
Postitusi: 841
Liitunud: 28.09.2003 23:40 21
Asukoht: Florida - Miami

Postitus Postitas Kristo_P »

Toon teema ette jälle!

Uurisin natukene seda komput ja mul tuleb sinna suur kimp juhtmeid ala 10 (üks pistik lääb kompuutri taha)(on see high juhtmekimp)

Priit kas mul on siis võimalik suur kompu ilma lisa atribuutiteta külge panna? (samas mul ei saa spidole kuvada kompuutri näite,pole seda lülitit suunatule kangi otsas -kas sellest midagi ei olene)
Lancer EVOLUTION 9
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kristo_P kirjutas:Uurisin natukene seda komput ja mul tuleb sinna suur kimp juhtmeid ala 10 (üks pistik lääb kompuutri taha)(on see high juhtmekimp)
Kui on paks kimp, hakkab juba looma. See kimp ise ei ole veel high. Laias laastus on kogu auto kaabeldus kas low (520 ja alla) või high (525 ja üles)
Kristo_P kirjutas:Priit kas mul on siis võimalik suur kompu ilma lisa atribuutiteta külge panna? (samas mul ei saa spidole kuvada kompuutri näite,pole seda lülitit suunatule kangi otsas -kas sellest midagi ei olene)
Kas spidol see tekstitabloo on? Kui on, siis:
- on paremad lootused see kompu käima saada (ilma chipita kompusid liigub hulgem)
- saab ka sinna kuvada. Ilma komputa ei pandud ka sellist suunatulekangi
- kangist sõltub ainult kompu kaugjuhtimise/tahhotabloole kuvamise võimalus. tahad seda, vaja ka kang vahetada.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

priitv8 kirjutas:
Kristo_P kirjutas:Uurisin natukene seda komput ja mul tuleb sinna suur kimp juhtmeid ala 10 (üks pistik lääb kompuutri taha)(on see high juhtmekimp)
Kui on paks kimp, hakkab juba looma. See kimp ise ei ole veel high. Laias laastus on kogu auto kaabeldus kas low (520 ja alla) või high (525 ja üles
Siit võin siis välja lugeda et mul suht suur lootus 525'le compu taha panna?
Kasutaja avatar
Kristo_P
Huviline
Postitusi: 841
Liitunud: 28.09.2003 23:40 21
Asukoht: Florida - Miami

Postitus Postitas Kristo_P »

priitv8 kirjutas:
Kristo_P kirjutas:Uurisin natukene seda komput ja mul tuleb sinna suur kimp juhtmeid ala 10 (üks pistik lääb kompuutri taha)(on see high juhtmekimp)
Kui on paks kimp, hakkab juba looma. See kimp ise ei ole veel high. Laias laastus on kogu auto kaabeldus kas low (520 ja alla) või high (525 ja üles)
Kristo_P kirjutas:Priit kas mul on siis võimalik suur kompu ilma lisa atribuutiteta külge panna? (samas mul ei saa spidole kuvada kompuutri näite,pole seda lülitit suunatule kangi otsas -kas sellest midagi ei olene)
Kas spidol see tekstitabloo on? Kui on, siis:
- on paremad lootused see kompu käima saada (ilma chipita kompusid liigub hulgem)
- saab ka sinna kuvada. Ilma komputa ei pandud ka sellist suunatulekangi
- kangist sõltub ainult kompu kaugjuhtimise/tahhotabloole kuvamise võimalus. tahad seda, vaja ka kang vahetada.
tabloo on küll olemas. Ehk siis kompuuter mis ütleb kui midagi on läbi/otsas - kas siis pirn või jahutusvedelik. Mis asi see ilma chipita kompu on? Mis nüüd edasi tuleks kindlaks teha?
Lancer EVOLUTION 9
Ivar
Huviline
Postitusi: 428
Liitunud: 28.12.2003 17:50 33
Asukoht: BMW 740D
Kontakt:

Postitus Postitas Ivar »

kimmo kirjutas:Digitaalne kell, temp näidik, täistunni meeldetuletus:
Pilt
Ma panin omal teadmatusest selle ME peale ning juba oli paanika, et mis krt piiksub, aga ühtegi veadeadet ei anna, mine või hooldusesse :lol: Tänud Kimmo :)
Kasutaja avatar
suslik
Huviline
Postitusi: 121
Liitunud: 10.06.2003 11:32 16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas suslik »

mina tahaks teada kuidas ma selle dugikella kätte saaksin.Mägin suurt vaeva ja võtsin maki välja, kuid kasu ei miskit.
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

ma oletan, et ta käib samamoodi nagu analoog kell.
Kui stereo ära võtad siis pistad käe sealt avast sisse ja
kella peal peaks olema selline väike kang.
Ma algul üritasin seda üles alla liigutada aga seda tuleb mõõduka jõuga
salongi suunas suruda. Käib väike nõks ja kell peaks väljas olema.
Kasutaja avatar
Kristo_P
Huviline
Postitusi: 841
Liitunud: 28.09.2003 23:40 21
Asukoht: Florida - Miami

Postitus Postitas Kristo_P »

Ise proovisin sama moodi kui ei saanud kuidagi sellele kangile ligi ja võtsin keskkonsooli lahti 10m ja valmis - midagi ära ka ei lõhkunud :)

Keegi digikella ei taha osta? :)

Priit kas e32 pealt võetut kompu töötab? Või on minig oht ,et hakkab segast peksma..
Lancer EVOLUTION 9
Olts
Huviline
Postitusi: 279
Liitunud: 28.06.2004 11:38 30
Asukoht: Tallinn-Pärnu

Postitus Postitas Olts »

Nonii sai siis ka digikell OBC vastu vahetatud. Kui auto on high varustusasmega ja tehasealarmi pole paigaldatud tuleb lihtsalt pin 17 juhtmele (punane-kollane-hall) vool peale lasta - soovitatavalt ühendada pin 9 (punane, kollase triibuga) juhtmega, millele omaette kaitset pole mõtet vahele panna, kuna kõik vooluga juhtmed, mis OBC pistikusse tulevad on naunii eelnevalt kaitsestatud. Kuna OBC on sügavam kui kell siis tuleks vahetada ka pesa, mis käib vist koos keskkonsooliga või vanalt pesalt tagumine sein maha lõigata, mis on lihtsam ja odavam variant. Kinnotushoob on kõigil(kell,digikell, OBC) sama niiet pole vaja karta et peale pesa lõikamist tekib probleeme OBC kinnitamisega.

To Kristo_P: E32 oma töötab küll ainult kütusekulu hakkab valetama, sest E32 on suurem paak. Aga kütusekuluga panevad enamasti kõik kompud puusse. Muus osas ei tohiks probleeme olla.
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Minul on ka selgunud, et selle kella taga suur punt juhtmeid ja selline pikk pistik, seega nagu ma aru saan, siis on minul ka compu võimalus olemas.
Ma nagu ei lugenud välja, et mis selline suur compu ka maksta võib
Mercedes EQS 450+ 2022
Olts
Huviline
Postitusi: 279
Liitunud: 28.06.2004 11:38 30
Asukoht: Tallinn-Pärnu

Postitus Postitas Olts »

Jah, ostsin KB kuulutusest, ja OBC koos raamiga maksis 700 raha. Igor tahtis E34 suunatulekangi eest vist 250
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Olts kirjutas:To Kristo_P: E32 oma töötab küll ainult kütusekulu hakkab valetama, sest E32 on suurem paak. Aga kütusekuluga panevad enamasti kõik kompud puusse. Muus osas ei tohiks probleeme olla.
Huvitav, kust sellised jutud pärinevad? E32-l endal on nii 80, 90 kui 100 liitriseid paake, arvad et igaühe jaoks on oma OBC? Ei ole! Paagi suurus on kirjas tahhoploki EEPROM-is, mida OBC loeb. Ka varuosakoodi järgi on E32 ja E34 OBC-d samad.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Olts
Huviline
Postitusi: 279
Liitunud: 28.06.2004 11:38 30
Asukoht: Tallinn-Pärnu

Postitus Postitas Olts »

Teab keegi midagi OBC funktsioonist Parking Ventilation. Manuaali kohaselt peaks see sisse lülituma nuppudest ZEIT+S/R. Selle kombinatsiooni peale hakkab mul ZEIT nupu kohal põlema punane diood ja displeil hakkab jooksma aeg, aga mingit õhku ventilatsioonis liikuma ei hakka. Milles võiks olla asi?
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

Olts kirjutas:Teab keegi midagi OBC funktsioonist Parking Ventilation. Manuaali kohaselt peaks see sisse lülituma nuppudest ZEIT+S/R. Selle kombinatsiooni peale hakkab mul ZEIT nupu kohal põlema punane diood ja displeil hakkab jooksma aeg, aga mingit õhku ventilatsioonis liikuma ei hakka. Milles võiks olla asi?
mul sama funtsioon...ja mingil hetkel hakkab vent ka tööle...aga kuidas täpselt ajastada, ja mis asja mõte on? Äkki keegi aitab...selle kohapealt...
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Valdek kirjutas:aga kuidas täpselt ajastada, ja mis asja mõte on? Äkki keegi aitab...selle kohapealt...
Mõte on selline, et kui jätad auto suvel randa, ise lähed ujuma, siis on hea, kui nt. pool tundi enne Sinu tagasitulekut vent autost sooja õhu välja puhub. Seega ühesõnaga: tegemist on taimeriga ventilaatoriga.
Kasutamise koha pealt ei hakka siin udu ajama, targem on manuaalist järgi vaadata.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
E32
Huviline
Postitusi: 140
Liitunud: 11.08.2004 17:00 35
Peamine sõiduk: E32 750i
Asukoht: TLN

Postitus Postitas E32 »

saaks keegi selle suure kompu funksioonid ära mainida...

siis mõtleks kas see on seda kõike väärt.... või tiksub see kell seal edasi :P
E32 V12
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

E32 kirjutas:saaks keegi selle suure kompu funksioonid ära mainida...

siis mõtleks kas see on seda kõike väärt.... või tiksub see kell seal edasi :P
No mine vaata Üldise alla pandud BMW linke ja siis ka Tehnilise alla pandud E34 manuaali lugemine abiks.
Aga seda seisuventilatsiooni/-kütet ainult kompu lisamisega ei saa veel.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
draggo
Huviline
Postitusi: 854
Liitunud: 08.09.2003 13:33 48
Asukoht: Tar2
Kontakt:

Postitus Postitas draggo »

Selline küsimus:
Vaatasin, et mul seal analoogkella taga vaid 3 juhet. Nagu ma aru saan on siis OBC installimine keeruline, aeganüudev ja (mis kõige olulisem) ka kulukas. Tahaks teada kas saan digikella sinna panna?
Masin '90 525i
alts20
Huviline
Postitusi: 540
Liitunud: 21.03.2004 18:03 10
Asukoht: Jõgeva,Tartu

Postitus Postitas alts20 »

saad küll digikella sinna panna kuid ka siis on vaja paar juhet juurde vedada üks mis on toide läbi süüte ja teine mis on välistep.andurile ja kui tahad et kong kah tilisema hakkaks siis veel kaks juhet ilmselt pead minema lammarisse ja mõnelt juhtmestikult pistiku koos juhtmejuppidega maha lõikama et vajalikke klemme saada ise tegin nii ja Priidu skeemi järgi sain nii kella temp kui ka kõik muu ilusti käima
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

hmm mul analoog kell ja masinaks 524 sinan siis vist suurt kompuutrit toppida ei anna jah? hea kui digikellagi saab? tahaks vahest ise nagu vaadata seda välistempi vms :P
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

mida siis juurde vaja oleks vedada ja kust et saaks digikella ja temp anduri tööle ? temp andurit ikka vist ka vaja eks? ja kuhu see temp andur paigaldada?
Kasutaja avatar
luurmees
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 22.08.2004 17:04 05

Postitus Postitas luurmees »

temp andur käib juhi poole udutule kõrvale
BMW 525 IA Touring - 1995
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

selle juhtme peaksin ka vedama jah?
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

Postitus Postitas Charly »

juhe peaks koos pistikuga veetud olema tehases, vaid andurit pole otsas
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

aga siis vist paigaldab enda masinalegi sellise :D
Kasutaja avatar
Kristo_P
Huviline
Postitusi: 841
Liitunud: 28.09.2003 23:40 21
Asukoht: Florida - Miami

Postitus Postitas Kristo_P »

Nii tundub ,et uus kompuuter ei mahu vanasse kopsikusse (nagu priitv8 ennist mainis) Kuid palju see uus kopsik maksab üldse ning kuidas vana kätte saada? Tundub ,et see on keskkonsooliga ühte tehtud :?

High kaablipistik on olemas 10+ kaablit. Proovisin siis suurt kompuutrit järgi - nuppude tuled läksid põlema kuid ekraan pilti ette ei võtnud. Samas kompuuter on teises autos proovitud töötab. Milles võib probleem olla?

[quote="Olts"]Nonii sai siis ka digikell OBC vastu vahetatud. Kui auto on high varustusasmega ja tehasealarmi pole paigaldatud tuleb lihtsalt pin 17 juhtmele (punane-kollane-hall) vool peale lasta - soovitatavalt ühendada pin 9 (punane, kollase triibuga) juhtmega, millele omaette kaitset pole mõtet vahele panna, kuna kõik vooluga juhtmed, mis OBC pistikusse tulevad on naunii eelnevalt kaitsestatud.quote]<-----

Et siis selline ühendus vaja teha? Ise seda elektri asja ei jaga ja niisama süsteemi jagamata ei tahaks proovida. Kas keegi oleks nõus sümboolse summa eest ära tegema :oops:
Lancer EVOLUTION 9
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Keskkonsooli mahakeeramiseks eemalda kahelt poolt vertikaalsed plastkatted (tulevad lihtsalt ette tõmmates) ja all leiad neli plekikruvi. Eelnevalt muidugi tühjaks tõsta (raadio, kell, kliima juhtpult).
Pime on sellepärast, et toide ei tule peale. Tagaistme alla vaja kas OBC pasuna relee paigaldada, või lihtsalt kaitse. 5A oli vist.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Kristo_P
Huviline
Postitusi: 841
Liitunud: 28.09.2003 23:40 21
Asukoht: Florida - Miami

Postitus Postitas Kristo_P »

priitv8 kirjutas:Keskkonsooli mahakeeramiseks eemalda kahelt poolt vertikaalsed plastkatted (tulevad lihtsalt ette tõmmates) ja all leiad neli plekikruvi. Eelnevalt muidugi tühjaks tõsta (raadio, kell, kliima juhtpult).
Pime on sellepärast, et toide ei tule peale. Tagaistme alla vaja kas OBC pasuna relee paigaldada, või lihtsalt kaitse. 5A oli vist.

Mingeid juhtmeid ei ole vaja ühendada?(keegi nagu mainis) Ainult see 5a kaitse(või relee?-seda siis romulast uurida) Kuhu see seal täpsemalt paigaldada tuleb ei leidnud nagu vaba kohta. Milline se relee üldse on ja kus see asuma peaks? Ei jaga seda elektri värki :oops:

Lisasin pildi ka. Mis pistik see rohelise otsaga on?

Bmw leheküljel oli kirjas järgmine asi
If the OBC doesn't come up the next step is to figure out why. The list of connections is given in the table below so start by checking that there is +12v at pins 6, 8, 9 & 17. The most likely culprit is pin 17 as there will be no power to this if your car doesn't have the auxiliary horn relay installed and without power at pin 17 the OBC will play completely dead. If there is no power at pin 17 an easy solution is to cut the red-grey-yellow wire that goes to pin 17, cut it as far from the connector as possible to make life easier, and join this to the red-yellow (red with a yellow stripe, there's also a yellow wire with a red stripe!) wire that provides power to pin 9. You could join these via a 5 or 10 amp fuse if you prefer and it may be no harm to tape off the end of the red-grey-yellow wire coming from the car so it can't cause any problems < et siis saab juhtmete ühendamisega ka asja tööle?

Pilt
Viimati muutis Kristo_P, 04.02.2005 18:12 54, muudetud 1 kord kokku.
Lancer EVOLUTION 9
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Soovitan tutvuda sellega:
http://www.e34.de/tips_tricks/bc/bc4.pdf
Kui jutust aru ei saa, aitab ka piltide vaatamine.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Vasta