2. leht 4-st

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 11.01.2012 16:05 48
Postitas steyr
Kuno_T kirjutas:Vebasto veepumbad on tavaliselt ka suur sodi, kui ajuga ringi jooksed, võta pump ka kaasa. Kõige hullem on tal selline jama, kus 12V pealt eraldi töötab, aga W pooletoobine elektroonika tunnistab ta vigaseks.
wepsi veepump on tutt uus, wepsi pärnu esindusest ehk siis autoeksperdist ostetud

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 11.01.2012 16:15 12
Postitas steyr
mm, vb, aga kui vaatad WDS sist skeeme siis seal on nimetavad wepsi pumpa ( Circulation pump motor) ja seda elektrilist pumpa mis mõnedel varjantidel asub tosooli solenoid klapide all([Auxiliary water pump) pealegi on wepsi pump mul tutikas wepsi pärnu esindajatelt ostetud kuna vana oli koos ajuga kokku kärssand nagu ma seda juba teema alguses kirjeldasin :D quote="Kristo_K"]"Auxiliary water pump" on Webasto veepump. Mina sain pumbavahetusega veakoodist lahti ja ka Webasto toimib ilusti, muidu kippus kohapeal käima pannes ülekuumenema.
"Additional water pump" on lisaveepump mida mina E39 142kw 530d'l näinud pole.[/quote]

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 11.01.2012 16:18 39
Postitas PeeterA
Varuosa kataloogi põhjal E39 530d-l veeklappide alune veepump puudub, kui pole tellitud seisusoojendust(S536 Auxiliary heating).
Pilt

Saksa keeles nimetatakse seda igal pool ühte moodi "Zusatzwasserpumpe". Samamoodi võib IHKA veakoodimälus esineda üksnes "1E Zusatzwasserpumpe"
Webasto veakoodimälus saab aga esineda üksnes "03 Umwälzpumpe", mis viitab otseselt tema enda sisendi otsas istuvale veepumbale.

Millegi pärast on aga Inglise keeles klappide all asuvale pumbale erinevaid nimetusi antud. Mõnes kohas(varuosakataloog) seda nimetatud "Additional", teises kohas(BMW WDS näiteks) jälle "Auxiliary".

Tsiteerin ühest varasemast teemast:
meego kirjutas: Kui on ainult webasto veepump siis selle viga salvestub ka IHKA-s
http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=39&p=14403561

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 11.01.2012 16:30 06
Postitas steyr
just selline klapp mul seal ongi ,autobossi seade kirjutas veakoodiks (1E Auxiliary water pump) aga nagu juba ennem ütlesin on see pump mul tutikas wepsi esindajalt ostetud ,härra Emili jutu järgi pidi olema uue tüübi pump (ma loodan muidugi et härra Emil ei unustanud pumaba pistikut lahti kui wepsi kokku korjas)muidugi esineb ka tutikate varuosadega seda et on kohe ostes tuksis aga eelmise aastas ees pandi see veps arvuiga tööle tegi oma 3min kontroll tsükli ilusti läbi ja mitu korrda
PeeterA kirjutas:Varuosa kataloogi põhjal E39 530d-l veeklappide alune veepump puudub, kui pole tellitud seisusoojendust(S536 Auxiliary heating).
Pilt

Saksa keeles nimetatakse seda igal pool ühte moodi "Zusatzwasserpumpe". Samamoodi võib IHKA veakoodimälus esineda üksnes "1E Zusatzwasserpumpe"
Webasto veakoodimälus saab aga esineda üksnes "03 Umwälzpumpe", mis viitab otseselt tema enda sisendi otsas istuvale veepumbale.

Millegi pärast on aga Inglise keeles klappide all asuvale pumbale erinevaid nimetusi antud. Mõnes kohas(varuosakataloog) seda nimetatud "Additional", teises kohas(BMW WDS näiteks) jälle "Auxiliary".

Tsiteerin ühest varasemast teemast:
meego kirjutas: Kui on ainult webasto veepump siis selle viga salvestub ka IHKA-s
http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=39&p=14403561

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 11.01.2012 17:30 46
Postitas steyr
DiaLAB kirjutas:Kas originaal aju nägi ikka samasugune välja kui uus?
Kui originaal aju mis manala teed läks oli auto poolse juhtimisega või programm-kellaga?

Suht tavaline probleem kui võtta lammarist suvaline asi, teadmata mis aasta ja varustusega masina pealt.
Viimasele ajal on meile toodud imelisi kooslusi. Üks huvitavamaid oli E38 BMW ahi millel oli 1999-2000 Audi A8 aju peal. Suht keeruline on loota sellisest komplektist käivat kooslust BMW peale.


Meie kontrollime laual meile toodud aju funktsionaalsuse (puudused ja vead kõrvaldame). See mis autosse puutub jääb iga mehe enda vastutusele või siis selle spetsialisti, kelle poole pöörduti.
BMW ajud saame laual ka täis töötsükliga läbi kontrollida, kui selleks vajadus tekib.

Mõistlik on alati kõigepealt veenduda, mida täpselt autole külge hakatakse panema, teinekord eeldab see autos päris suuri muutusi 8)
sellise NR ga weps sai ostetud Pilt Pilt

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 11.01.2012 17:38 24
Postitas steyr
võiks proovida ikkagi mingi kindla aja kokku lepida sest ma ise tartus ei ela pean pärnust kohale sõitma ja töölt vabaks on ka kehv võtta aga 20.01 on mul võimalus tulla ,teah kuidas parem on kas kisun wepsi maha pealt v jätan peale ,muidugi lahe kui lõpuks välja tuleb et tutikas pump ongi peetis(või on härra emil pistiku kaane all lahti unustanud :D ) nagu siin eespool härrad räägivad
DiaLAB kirjutas:Reede on ise raske päev, aga võib üle helistada neljapäeval ehk leiame aja.

Mailidega on nii, et need mis meile on kohale jõudnud, nendele on ka vastatud.

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 12.01.2012 11:15 49
Postitas emihkel
juhul kui see soojendi küljes oleva veepumba pistik oleks unustatud külge panna, siis annaks soojendi selle kohta ka veateate, mis omakorda kajastuks kliimaploki vigade loetelus mitte aga veepumba näol vaid lihtsalt AUXILARY HEATER. Mis juhib lihtsalt tähelepanu sellele, et soojendis on midagi viga...

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 12.01.2012 12:19 45
Postitas steyr
emihkel kirjutas:juhul kui see soojendi küljes oleva veepumba pistik oleks unustatud külge panna, siis annaks soojendi selle kohta ka veateate, mis omakorda kajastuks kliimaploki vigade loetelus mitte aga veepumba näol vaid lihtsalt AUXILARY HEATER. Mis juhib lihtsalt tähelepanu sellele, et soojendis on midagi viga...
soojendis midagi viga ?soojendi ju käis juba remondis jäi siis mingi viga avastamatta ?

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 26.01.2012 19:38 07
Postitas Jaanus_V
Tervst

Trügiks su teemasse. Sai siis webastol aju lastud ära remontida ja asi pidavat töötama. Mina teda aga kohapeal korralikult tööle ei saa. Kui puldist (tavaline 2 nupuga ON/OFF) panna, siis põleb punane ja lahti lasta, siis hakkab punane vilkuma aga auto kõrval olles, siis on mingit häält koopast kuulda küll. Erilist tossu aga auto keskelt ei tule. Kui auto tööle panna, siis hakkab korralikult tööle ja tossab ka keskelt nagu peab. Milles kala võib olla, et ta puldist kohapeal käima ei taha minna? Veepump?

Edu!

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 28.01.2012 13:42 35
Postitas Jaanus_V
Korras webasto pidigi ilma suitsuta töötama ja -10nega ei pidavat ta vedelikku kuumaks kütmagi. Kui kellelgi on töötav webasto siis küsiks paari asja. Ei pea siia, võid ka pm'i saata! Tänud! :)

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 28.01.2012 13:56 51
Postitas PeeterA
-10 kraadiga pole küll mingit probleemi kütmisel. Kui ta on tööle pandud jadaühenduses(inline) ning ühe hooga soovitakse nii salongi kui mootorit soojaks saada, siis läheb loomulikult kauem aega. Möödavoolu(by-pass) ringlusega toimub ainult salongi soojendamine ning see küll kaua aega ei võta.

Kui Webasto ettenähtud temperatuuri ei saavuta, siis on ilmselt soojusvaheti ära tahmanud.

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 29.01.2012 12:44 26
Postitas Jaanus_V
Kus see soojusvaheti tal asub? Pakun ise, et ahjus ja seda vahetatakse ainult uue vastu vist?

Ma ei kujuta ette, mismoodi ta mul ühendatud on. Olemas ta mul igastahes on ja käisin Autoeksperdis remondis. Seal lasti aju ära parandada ja asi pidavat toimima. Kui ükspäev webastot katsetasin, siis lasin tal pool tundi toimida, peale seda istusin autosse ja tundsin, et esiklaasile tuli nagu sooja küll ja salong oli jahe (paljad käed kümetama ei hakanud - väljas oli -10). Kui auto käima panin, siis seier oli 0'is nagu ikka külma mootoriga. Järelikult ta soojendab mul ainult salongi vist? Mida teha tuleks, et ta mul mootorit soojendama hakkaks? Ainult salongisoojendamisest on vähe abi, tahaks just et ta mootori soojaks teeks.

Edu!

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 29.01.2012 14:48 39
Postitas PeeterA
Soojusvaheti on Webasto sees, juhtplokk õigemini kinnitubki selle peale. Ma ringlussüsteemis midagi ümber küll ehitama ei hakkaks, kuna by-pass versioonis ta hakkabki kõige kiiremini sooja tootma. Kui ta sul juba praegu ei suuda piisavalt sooja toota, siis vaevalt ta kordades suurema vedelikumahuga kiiremini kütma hakkab.

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 29.01.2012 15:04 28
Postitas Jaanus_V
Selge. Sa arvad, et päästa pole siin midagi? Aga mis point seal on, et kui auto tööle panen, siis sõidusoojendina teeb ta auto kiirelt soojaks? Et kas seda ei saa kuidagi seistes ära kasutada? Ja huvitaks veel see, et mismoodi ta mul praegu siis töötab? Mida ta soojendab? Ega tal ju mingit oma tosoolipaaki pole, mida ta soojendab ja millest salongi hakkab sooja tulema, või on? Sest midagi ta ju igastahes soojendab kui salongi sooja tuleb.

Ehk viitsid rumalale natuke seletada :)

Tänud!

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 29.01.2012 15:32 02
Postitas PeeterA
Eraldi ringlus toimub Webasto ja salongiradika vahel.

Kahte head korraga ei saa, s.t. salong ja mootor korraga kiiresti soojaks. Seetõttu pole ka inline optimaalne variant.

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 29.01.2012 15:41 02
Postitas Jaanus_V
Mind huvitakski tegelt pigem see, et mootor soojaks läheks. Kui mootor soe, läheb ka salong kiirelt ja see võiks vabalt sõiduajal toimuda. Sellise variandi ümberehitus oleks väga keeruline?

Edu! :)

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 29.01.2012 16:04 14
Postitas PeeterA
Selline torustik tuleb hankida, nagu pildil:
Pilt
Kataloog:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... er_hose-2/

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 29.01.2012 18:02 54
Postitas Jaanus_V
Mhm, kindel, et mul pole seda? Rumal küsimus ma tean, aga... :D Soojaklapid ja lisaveepump on mul küll olemas igastahes, järelikult peaks ülejäänu ka olema?

Edu!

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 29.01.2012 18:48 19
Postitas PeeterA
Tähtis on hoopis, kuidas voolikud jooksevad kapoti all. By-pass ringlusega avaneb teistsugune pilt.

Vaata "Water pump, valve, hoses" alt erinevusi:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... ditioning/

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 29.01.2012 18:58 02
Postitas Jaanus_V
Erinevad pildid on küll aga kõigil läheb mootorisse ka voolik ju, või saan ma millestki valesti aru? :)

Sellist varianti ei paista olevat, kus ta ainult salongi radikasse läheks, või on?

Ja kui mul see vahelejäi, siis kas nii oleks keeruline ümber teha, kui salongi radikasse mineva toru paneks hoopis mootorisse?

Tänud!

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 30.01.2012 10:24 25
Postitas PeeterA
Mine vaata kapoti alla, mismoodi voolikud mootori-webasto-soojaklappide/radika vahel jooksevad ning võrdle hiljem minu toodud linkidel olevate skeemidega.
Kui asi üle mõistuse kipub, siis tasub parem mõne töökoja poole pöörduda :!:

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 30.01.2012 11:14 08
Postitas Jaanus_V
Üle mõistuse käis ta mul juba enne esimese postituse tegemist, seepärast uuringi. Ja töökojast olen ka just tulnud ja süsteem toimib. Tahakski ainult teada, miks ta nii töötab? Olen aru saanud ,et webasto peaks ennekõike ikkagi mootori soojaks tegema - samas tunnistan, ei ole ka väga tähelepanelikult uurinud ja nende töösse süvenenud. Eks üritan täna kapotiall ära käia ja annan teada, mida leian.

Suured tänud sulle!

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 30.01.2012 16:02 41
Postitas steyr
minu wepsi jamad said ka nüüd lõpuks lahenduse ,keegi **** ***** oli mingid koodid (kas siis mingid funktsooni koodid v ei tea täpselt kuidas nimetada )ära vahetanud autos v juht plokides , dialaabi onud sebisid asjad korda ja kribasid mulle display peale auxiliary heating kah juurde ja nüüd asi töötab ka seisu soojendina ,nende jutu järgi oli keegi jobu seda masinat ette ja taha kodeerinud ,siis kohal tänud neile(st dalabi meestele et asja jonksu said) ,minu wepsi peab nooh -13 puhul laskma rahulikult 20-25 minti käia ennem ja kui siis süüte sisse keeran on soojaseier kuskil sinise ala keskel v siis tiba lõpu pool kuskil seal .

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 30.01.2012 17:30 44
Postitas kella4
Olen uus e39 omanik ja pole teda veel niipalju uurinud. Tean et navi ekraanil on olemas 2 taimerit ja nägin kapoti all ka vasaku rattakoopa allosas sellist webasto kleepsu nagu ülal pildil. Kas võin järeldada et on webasto olemas ?

Kas saab ka ainult mootorit soojendada ? Hea ju kui enne käivitust see ahi 10 min põristaks ja siis naksti masin käima ja kohe sooja tuleb :mrgreen: Pulti ei ole.

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 30.01.2012 17:50 41
Postitas Kristo_K
Kui on Thermotop Z/C ahi siis saab panna seisusoojendina tööle kui on navi peal olemas kiri AUX HEAT, kui pole siis tuleb see programmeerida.
Üldiselt kütab ta nii mootorit kui salongi. Üleval pool teemas on lahatud ka varianti kui on veel lisaks veepump ja klapid siis vist saab ka ainult salongi kütma panna.

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 30.01.2012 19:59 07
Postitas hansu
Tekis siis webastoga probleem. Sügisel sai aju remonditud ja kui eelmise nädala külmema hommikuni töötas ilusti. Nimelt siis webasto ei länud hommikul käima, pärast õhtul jälle läks. Siis avastasin veel sellise asja et kui webasto ei läinud sõidusoojendina tööle ja sõita lühem ots ja siis seisma jäädes MIDi pealt lültada seisusoojendina tööle läks käima. Täna hommikul panin webasto signa abil tööle mis annab pin 1 signaali aga umbes 10 min auto juurde jõudes ei töödadnud ja kui nüüd midi pealt proovisin läks tööle. Õhtul siis proovisin ka panna webasto eemalt tööle aga kui paari min pärast autojuurde jõudsin siis webasto lihtsalt tuulutas ennast aga käima ei läinud ja jäi vait. Peale 15 sõitu seisma jäädes läks jälle midi pealt tööle. Ehk siis tundub nagu ei suudaks ta eismese korraga käima minna. Siis veel seline asi et kui sõidusoojendina tööle ei lähe ja auto mõneks ajaks seisma panna, näiteks poes käi, siis uuesti käivitades läheb webasto ka tööle.
Segane jutt aga ehk keegi oskab miskit arvata sellest.

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 30.01.2012 20:55 54
Postitas DiaLAB
Kui BMW webasto lihtsalt n.ö. undab, aga käima ei lähe, siis oleks mõistlik diagnostika teha. Kui vigu pole, siis tuleks vaadata palju küünla temp on. Kui küünal on vigane, siis temp on kõrgem kui käivitus olukorraks vaja ja ahi ei saagi käima minna, kuna üritab jahutada, et saavutada madalam temperatuur millest alates alles antakse käsk stardiks.
Kui küünal vigane, siis küünla temp on üle 435C külmal ahjul (tavaliselt 600-700C kandis).
Seega start ei saagi tekkida, kuna aju paneb ahju Cooling mode'i.

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 31.01.2012 10:52 07
Postitas buumer5
Kasutaks ka seda teemat ja küsiks webasto aju kohta.

diisel bmw (e39 530d) webastol oli küljes selline aju:

Pilt
Pilt
Pilt

Kahtlen, et tegu bmw diisel webasto ajuga on.
Seda kas selle ajuga ahi auto küljes oli või ei olnud pole teada.
Mida arvate?

Minu e39 2000a 530d web aju on näiteks selline

Pilt

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 31.01.2012 11:21 09
Postitas DiaLAB
Ülemised kolm pilti tundub pigem Mazda 6 aju olema. BMW'ga seal tõesti mingit seost pole.

Re: E39 -530d webasto

Postitatud: 02.02.2012 12:44 45
Postitas buumer5
DiaLAB kirjutas:Ülemised kolm pilti tundub pigem Mazda 6 aju olema. BMW'ga seal tõesti mingit seost pole.
Märkasin veel, et sellel ajul puuduvad üldse klemmid seal, kus tavaliselt käib veepumba pistik.