3. leht 4-st

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 23.02.2011 11:12 43
Postitas Tarass
Diiler kirjutas:Kas veepumba viga on diagnostis tuvastatav?
on

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 04.05.2011 22:51 54
Postitas Silver88
Tere,

Mul selline jama, et kui kliimapaneelis panen temperatuuriks 21kraadi, siis puhub aknale ja jalgadele sooja, nagu peab, kuid keskelt puhub külma. Proovisin ka seda klappi keerata sinisest punase poole, punase poole peal natuke soojemaks läheb, kuid siiski on külm. Sama viga on ka usteküljes olevate õhutusavadega, sealt tuleb samamoodi külma õhku.
Jalgadele ja aknale tuleb suhteliselt kuum õhk, seega salongiradikas vast probleem pole?

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 10.05.2011 08:58 11
Postitas Silver88
Milles võib viga olla, et süüte väljakeerates ei tööta REST funktsioon? (mootor on töösoe)
Tean, et lisaveepump on läbi, sest süütesissekeerates ta tööle ei hakka.
Kuid siiski vaatamata sellele, peaks kliima vähemalt pildi ette võtma.
Kuskilt lugesin, et et kui mootori harjad koos, siis põletab kliimapaneelis mingi raja läbi?

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 29.05.2011 19:47 16
Postitas arnis
Minul ja vennal on kaks E39't, mõlemal näitas diagnostika (INPA) sama viga:
Auxiliary water pump, short circuit to ground.
Sai venna (kasutaja Tarass) 523'e lisaveepumba ja klapid ära vahetatud - kõik töötab ideaalselt.
Nüüd viskasin sama töökorras kliimapaneeli ja pumba 525tds'i peale ja seal pump tööle ei hakka (sama veateade).
Lisaks mainin, et 525tds'i pealt võetud kliimapaneel ei käivita töötavat pumpa 523 peal (mis töötab teise paneeliga).
Seega 525tds'i paneel on rikkis, arvatavasti varem katki läinud pumba tõttu.
:!: Kõigil, kellel pump raudselt ei tööta, soovitan pumba pistiku lahti ühendada :!:

AGA
Terve paneel terve pumbaga ei toimi 525tds'i peal. See oli küll üllatuseks.
Joonis näitab:
Kliimapaneelilt tulev juhe (sinine pistik, ots nr. 9) on sinine rohelise triibuga. Pumba külge mineval pistikul on kaks juhet: pruun (mass) ja pruun valge triibuga (12V).
Seega, kliimapaneeli ja pumba vahepeal on mingisugune üleminek/terminal.
Joonis aga konkreetset ei näita. Ainuke mida joonis näitab, on X122, kuid see peaks olema pistik pumba peal.
Lisaks, võttes isegi 9 juhtme lahti jookseb pumba pistikule mingi kahtlane ~5V. Ning terve paneeliga INPA's proovides 525tds'i peal, käib mingi poolesekundiline pinin ( ka mitteühendatud pumbaga) ja siis kaob (plokk lülitab kohe välja).


Silver88, natuke soojenenud mootorist ei piisa. Peale sõitu, kui seier juba oma koha peale seisma jäi, siis saad proovida.
Kahte moodi saab proovida: Ilma et võti sees oleks (pilti ette ei tule, kuid REST nupp läheb põlema ja vent puhub vaikselt klaasile); või süüde 1 peale ja REST nupuga käivitub kogu plokk.
Seoses keskelt tuleva külmaga. Pane täiega keskele puhuma ja vänta seda rulli edasi tagasi. Kui rull töötab, siis on kuulda, kuidas tuulesahin muutub, ühel puhul on madalama, teisel puhul kõrgema sahinaga. Kas 32 kraadi puhul puhub samuti keskelt külma?

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 02.06.2011 08:23 44
Postitas Tarass
tõstaks teema veidi kõrgemale... äkki on kellelgi mingeid tarku mõtteid?

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 01.02.2012 22:44 44
Postitas aimz23
Sama jama tekkis paar päeva tagasi autoks siis e39 99a. salong ei lähe soojaks,nagu leige oleks aga enne seda oli lausa nagu saunas sõidaks hea soe tosool on normis.Milles võib seisneda viga mis vajaks vahetust kindlasti,auto kuuaega mu käes olnud ei tea seda läbi ja lõhki veel nii hästi.

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 02.02.2012 15:26 33
Postitas taff911
Mul täna hommikul ka sama teema. Kohapeal seistes tühikäigul hakkab sooja mootoriga salongi puhuma ainult leiget õhku. Kusjuures juhi poolt soojemat ja kõrvalistujapool külmemat. Kohe kui pöörded tõstan 3000rpm-ni hakkab mõlemast tulema ühtlaselt kuuma. Nii kui pöörded jälle tühikäigul on ainult leige ja kõrvalistujapoolt tuleb külma. Lähtudes loogikast viitab see mittetöötavale lisa veepumbale (tsirkulatsioonipumbale)?

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 02.02.2012 19:27 41
Postitas jann1985
Tere!
Mull siis selline teema et õhku puhub kuidas jumal juhatab vahest töötab mitu päeva ja samas on paar päeva vaikus hakkab ise tööle ja lõppeb sama moodi poolelt sõidult.
Milles võib teema olla?
Ette tänades!

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 02.02.2012 19:53 05
Postitas taff911
jann1985 kirjutas:Tere!
Mull siis selline teema et õhku puhub kuidas jumal juhatab vahest töötab mitu päeva ja samas on paar päeva vaikus hakkab ise tööle ja lõppeb sama moodi poolelt sõidult.
Milles võib teema olla?
Ette tänades!
Ilmselt reostaat läbi, abiks see teema:

http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=75&t=87696

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 02.02.2012 20:07 16
Postitas jann1985
taff911 kirjutas:
jann1985 kirjutas:Tere!
Mull siis selline teema et õhku puhub kuidas jumal juhatab vahest töötab mitu päeva ja samas on paar päeva vaikus hakkab ise tööle ja lõppeb sama moodi poolelt sõidult.
Milles võib teema olla?
Ette tänades!
Ilmselt reostaat läbi, abiks see teema:

http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=75&t=87696

Sümptomid on enam vähem samad jah korra on seisma jäädes ka tööle jäänud jah! Ainult kui töötab siis sõna kuulab ilusti!
Aga jah ilmselt on see viga siis muud olla ei saa!
Tänud sulle:)

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 02.02.2012 22:34 47
Postitas MardoV
taff911 kirjutas:Mul täna hommikul ka sama teema. Kohapeal seistes tühikäigul hakkab sooja mootoriga salongi puhuma ainult leiget õhku. Kusjuures juhi poolt soojemat ja kõrvalistujapool külmemat. Kohe kui pöörded tõstan 3000rpm-ni hakkab mõlemast tulema ühtlaselt kuuma. Nii kui pöörded jälle tühikäigul on ainult leige ja kõrvalistujapoolt tuleb külma. Lähtudes loogikast viitab see mittetöötavale lisa veepumbale (tsirkulatsioonipumbale)?
mul täpselt sama jama.ootaks mõne targema ütlust.

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 02.02.2012 23:11 08
Postitas enn1
matu777 kirjutas:
taff911 kirjutas:Mul täna hommikul ka sama teema. Kohapeal seistes tühikäigul hakkab sooja mootoriga salongi puhuma ainult leiget õhku. Kusjuures juhi poolt soojemat ja kõrvalistujapool külmemat. Kohe kui pöörded tõstan 3000rpm-ni hakkab mõlemast tulema ühtlaselt kuuma. Nii kui pöörded jälle tühikäigul on ainult leige ja kõrvalistujapoolt tuleb külma. Lähtudes loogikast viitab see mittetöötavale lisa veepumbale (tsirkulatsioonipumbale)?
mul täpselt sama jama.ootaks mõne targema ütlust.
Kõik on ju öeldud juba, sellise probleemi korral on suure tõenäosusega süüdi tsirkulatsioonipump. Selle viga on diagnostikaga tuvastatav.

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 02.02.2012 23:58 36
Postitas ccve
Õhtust. Sai täna autoplatsilt Bmw soetatud mis kunagi Novembris oli Lõuna-Saksamaa kandist tulnud. Sõites on temperatuur sinise keskel ning üle selle ei kerki üldse, seisma jättes läheb sinise lõpupoole. Sooja ei puhu üldse, ainult väga vähe leiget. Ülevaatusel käies sai garaazis sees pikapeale 60 kraadi kätte aparaatide järgi ja siis kõik toimis ning tuli ka kuuma õhku. Kas võib asi olla selles, et kuna Lõuna-Saksamaalt tulnud siis see nn "lahjem" termostaat sees? Kuidas kontrollida, et viga tõesti on selles? Ülevaatus garaazist välja ajades kui temp oli aparaadi järgi 70 kraadi ja seejärel 500m sõitu ning oli jälle temp sinise keskel. Kui raske ise kodus termostaati vahetada on? Tööriistad olemas ja käed küljes, lihtsalt mõtlen, et kas seal vaja teada ka midagi enamat kui lihtsalt poldid-mutrid lahti ja kinni. Ehk on keegi teinud DIY õpetuse termostaadi vahetuse kohta? Kui üldse on viga termostaadis, mida targemad arvavad?

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 03.02.2012 22:05 48
Postitas jann1985
ccve kirjutas:Õhtust. Sai täna autoplatsilt Bmw soetatud mis kunagi Novembris oli Lõuna-Saksamaa kandist tulnud. Sõites on temperatuur sinise keskel ning üle selle ei kerki üldse, seisma jättes läheb sinise lõpupoole. Sooja ei puhu üldse, ainult väga vähe leiget. Ülevaatusel käies sai garaazis sees pikapeale 60 kraadi kätte aparaatide järgi ja siis kõik toimis ning tuli ka kuuma õhku. Kas võib asi olla selles, et kuna Lõuna-Saksamaalt tulnud siis see nn "lahjem" termostaat sees? Kuidas kontrollida, et viga tõesti on selles? Ülevaatus garaazist välja ajades kui temp oli aparaadi järgi 70 kraadi ja seejärel 500m sõitu ning oli jälle temp sinise keskel. Kui raske ise kodus termostaati vahetada on? Tööriistad olemas ja käed küljes, lihtsalt mõtlen, et kas seal vaja teada ka midagi enamat kui lihtsalt poldid-mutrid lahti ja kinni. Ehk on keegi teinud DIY õpetuse termostaadi vahetuse kohta? Kui üldse on viga termostaadis, mida targemad arvavad?

Tere!
Mul on ka sama viga targad räägivad et termostaat jah! Tundub loogiline ka! Endal pole aega vahetada küsisin ühest töökojast et kas on keeruline teema selle vahetus. Vastus oli et pealmine korpuse kaas pidi suht abras olema pidid vahetusel tihti katki minema.
Muidugi see töömees tundus ka siuke et ime on kui seal midagi üldse terveks jääb:)

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 03.02.2012 22:37 17
Postitas ccve
Ostsin uue termostaadi ning homme vahetan ära. Eks annan siis teada kas asi läks paremaks :)

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 14.02.2012 18:12 09
Postitas marko9bbb
Saaks keegi selle e38club leheküljel oleva jutu kuskile panna vms. Nõuab kasutajaks olemist, registreerisin ära, kuid pole veel kinnitust tulnud millegipärast.

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 14.02.2012 20:23 11
Postitas avicii
Kindlasti tuleks veevärgid korralikult ära õhutada. Eriti soovitaks seda neile, kes räägivad et pöörete peal tuleb sooja, tühikäigul mitte.
Omal tuli ka Šveitsit masin, termostaat oli läbi. Termostaadi vahetus vähemalt 530d'l imelihtne. Ja kindlasti õhutada!

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 14.02.2012 22:09 21
Postitas aimz23
aimz23 kirjutas:Sama jama tekkis paar päeva tagasi autoks siis e39 99a. salong ei lähe soojaks,nagu leige oleks aga enne seda oli lausa nagu saunas sõidaks hea soe tosool on normis.Milles võib seisneda viga mis vajaks vahetust kindlasti,auto kuuaega mu käes olnud ei tea seda läbi ja lõhki veel nii hästi.
Viga teada radikas pragu sees,vasakpoolse toru juures.

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 15.02.2012 12:31 28
Postitas taff911
taff911 kirjutas:Mul täna hommikul ka sama teema. Kohapeal seistes tühikäigul hakkab sooja mootoriga salongi puhuma ainult leiget õhku. Kusjuures juhi poolt soojemat ja kõrvalistujapool külmemat. Kohe kui pöörded tõstan 3000rpm-ni hakkab mõlemast tulema ühtlaselt kuuma. Nii kui pöörded jälle tühikäigul on ainult leige ja kõrvalistujapoolt tuleb külma. Lähtudes loogikast viitab see mittetöötavale lisa veepumbale (tsirkulatsioonipumbale)?
Sain oma probleemile lahenduse tsirkulatsioonipumba vahetamise näol. Peale vahetus kõik nii nagu peab. Infoks lihtsalt.

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 20.02.2012 18:18 55
Postitas marko9bbb
Oskab keegi öeda mis pistikud need seal klappide juures on? Ostsin E38le ''uue'' lisaveepumba koos klappidega mis pärit küll e39 pealt(pidid vast samad asjad olema neil), kuid puudu üks pistik. Pildil siis kaks pistikut, nagu ka minu praegusel olemas oleval, kuid uuel vaid üks(pildil vasakpoolne). Teise, ehk siis puuduolevasse läks minu mäletamistmööda 2 juhet ning vasakpoolsesse 3 või 4. Mille jaoks siis see teine pesa on ning kui see nüüd siis lahti jätta, mis selle tagajärjed on?
Pilt

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 21.02.2012 09:45 06
Postitas tom200
HrHuu kirjutas:e39 salongisoojenduse kohta võiks ka üks sticky mammutteema olla.
Teemaalgatajat kahjuks aidata ei oska. Ainult nii palju küsiks, et kui voolikuid mudisid, kas need läksid kuumemaks?

Minu e39-l juhtus paar päeva tagasi selline asi, et sõitsin rahulikult, temp AUTO peal ja mõlemal pool 21 C. Vent puhus vaikselt. Ühtäkki jäi keskelt õhuvool kinni. Katsusin et jalgade ja klaasi peale tuleb ikka sooja. Kruttisin siis seda keskele puhuvat külma-kuuma ratast. Külma poole keerates puhub, kuuma pool ei puhu.
Lõpuks suure näppimise peale avastasin, et kui auto pealt ära võtta ja eraldi ainult keskele või ka keskele, klaasile ja jalgadele puhuma panna, tuleb keskelt ilusasti sooja?
Mis see siis lendas? Olen siin foorumis nüüd juba paar õhtut tuulanud, kuid pole midagi asjakohast leidnud.
see keskmine osa on trossiga nii et vöta ribid eest siis näed

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 21.02.2012 14:32 24
Postitas taff911
marko9bbb kirjutas:Oskab keegi öeda mis pistikud need seal klappide juures on? Ostsin E38le ''uue'' lisaveepumba koos klappidega mis pärit küll e39 pealt(pidid vast samad asjad olema neil), kuid puudu üks pistik. Pildil siis kaks pistikut, nagu ka minu praegusel olemas oleval, kuid uuel vaid üks(pildil vasakpoolne). Teise, ehk siis puuduolevasse läks minu mäletamistmööda 2 juhet ning vasakpoolsesse 3 või 4. Mille jaoks siis see teine pesa on ning kui see nüüd siis lahti jätta, mis selle tagajärjed on?
Pilt
Minu omal oli näiteks ka ainult see vasakpoolne ja siis see mis pumba enda küljes, et kokku 2. Ja seda parempoolset ka polnud. Ning kõik toimib, seda ei oska öelda milles see seal on. Mul e39 96a.

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 21.02.2012 21:52 37
Postitas marko9bbb
Sain juba teada, see oli pumba pistik, mis uuel oli pumba küljes, kuid vanal(ning ka pildil) toodud klappide juurde.

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 22.02.2012 10:13 42
Postitas mati535
taff911 kirjutas:
taff911 kirjutas:Mul täna hommikul ka sama teema. Kohapeal seistes tühikäigul hakkab sooja mootoriga salongi puhuma ainult leiget õhku. Kusjuures juhi poolt soojemat ja kõrvalistujapool külmemat. Kohe kui pöörded tõstan 3000rpm-ni hakkab mõlemast tulema ühtlaselt kuuma. Nii kui pöörded jälle tühikäigul on ainult leige ja kõrvalistujapoolt tuleb külma. Lähtudes loogikast viitab see mittetöötavale lisa veepumbale (tsirkulatsioonipumbale)?
Sain oma probleemile lahenduse tsirkulatsioonipumba vahetamise näol. Peale vahetus kõik nii nagu peab. Infoks lihtsalt.
Tere.
Siin siis mul ka suht sama laadne lugu sai tehtud plokikaane rem ja vahepeal nagu oli suht Ok kõik kuni oli vaja uuesti õhutada ja ei õnnestu probleem selles et, radikal ülemine lõdvik kuum ja alumine jahe,seest puhub kuuma ka ainult siis kui tuure peal hoida umbes 2500-3000 pööret ja temp seier on ilusti kesskel nagu peab.Kui aga õhutama hakata siis radika küljes olev nippel suht ok sealt tuleb vaid tosooli aga ülemise lõdviku küljes olev nippel sealt tuleb kuidas kunagi kord tosooli siis jälle kuuma auru siis aga mõlemat korraga .olen siin uurinud asja ja tundub et nagu oleks termostaat ja Tsirk-pump mõlemad õhtal?
E 39 523I 98a sept

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 08.03.2012 11:28 44
Postitas buumritossutaja
Tere
Mul on 96 a 528i ja sümptomid on samad mis ees pool, kohapeal töötades hakkab mingi aja pärast külma õhku tulema, tuuritades jälle sooja. Vaatasin lisaveepumba tööd. Kui proovida sooja mootoriga REST süsteemi töötab lisaveepump ja tuleb ka sooja. Aga kui sooja mootriga süüte asend 2 siis teeb pump lihtsalt paar tiiru mingi 1 kuni 3 minuti jooksul ja nii edasi ja sooja ei tule.
On kellelgi sama sümptom?

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 08.03.2012 17:07 08
Postitas buumritossutaja
buumritossutaja kirjutas:Tere
Mul on 96 a 528i ja sümptomid on samad mis ees pool, kohapeal töötades hakkab mingi aja pärast külma õhku tulema, tuuritades jälle sooja. Vaatasin lisaveepumba tööd. Kui proovida sooja mootoriga REST süsteemi töötab lisaveepump ja tuleb ka sooja. Aga kui sooja mootriga süüte asend 2 siis teeb pump lihtsalt paar tiiru mingi 1 kuni 3 minuti jooksul ja nii edasi ja sooja ei tule.
On kellelgi sama sümptom?
Ise küsin ise vastan :)
Aga täna võtsin ära soojendus klapilt juhtme tagant ja auto nagu saun ja kohapeal tiksudes jahtub mootor maha mitte ei lähe puhutav õhk külmaks. nüüd küsimus selles, et mis edasi, kas on võimalik siis seda klappi kuidagi parandada/vahetada.
Ideed teretulnud.

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 10.04.2012 11:08 06
Postitas carl005
Tere ,lugesin teemat ja enamustel e39 meestel siis jama et ei puhu sooja korralikult ,aga esitaks siis küsimuse ,et kui puhub juhipoolt ainult sooja vahet pole mis tempi määrad ja kõrvalt töötab süsteem ilusasti ,siis võib eeldada et kliimaplokk õhtal ?

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 10.04.2012 17:38 09
Postitas enn1
carl005 kirjutas:Tere ,lugesin teemat ja enamustel e39 meestel siis jama et ei puhu sooja korralikult ,aga esitaks siis küsimuse ,et kui puhub juhipoolt ainult sooja vahet pole mis tempi määrad ja kõrvalt töötab süsteem ilusasti ,siis võib eeldada et kliimaplokk õhtal ?
Esimese asjana pakuks, et juhipoolse soojaradika juhtklapp on õhtal :roll:

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 18.06.2012 09:41 26
Postitas arnis
Klappide töös saab veenduda, kui panna üks kliima pool ekstreemseks, kas 16 või 32 kraadi ja teine panna
täpselt parajakaks. Klapid töötavad ON-OFF-ON-OFF moodusel ja on kuulda korralikku klõbinad, isegi vaiksema mootori puhul. Siis keerata teine kliima pool ekstreemseks ja esimene pool mõistlikuks.
Peab olema klõbistamine. Kui ei ole, siis see klapp ei tööta.

Klõbistab ainult siis kui sooja vaja täpselt parajalt, muidu on klapp püsivalt kas ON või püsivalt OFF.

Klappide remont on väiksema õnnestumise protsendiga kui mootoril. Tihend läbi ja vedelik elektrimähises rikub asja.

Klapid töötavad ka rest või süüde 2 ilma mootorita.

Re: E39 soojenduse jama (tuhandes sama teema)

Postitatud: 19.06.2012 00:12 19
Postitas taff911
enn1 kirjutas:
carl005 kirjutas:Tere ,lugesin teemat ja enamustel e39 meestel siis jama et ei puhu sooja korralikult ,aga esitaks siis küsimuse ,et kui puhub juhipoolt ainult sooja vahet pole mis tempi määrad ja kõrvalt töötab süsteem ilusasti ,siis võib eeldada et kliimaplokk õhtal ?
Esimese asjana pakuks, et juhipoolse soojaradika juhtklapp on õhtal :roll:
Teise asjana pakuks, et soojaklappidest 1 ei toimi, teatavasti 2 klapiga süsteem seal, kuna tegu kahetsoonilise kliimaga. Võimalik et üks klapp ei toimi normaalselt. Osadel on õnnestunud puhastamisega asi toimima saada, kuid mõistlikum/lihtsam vast osta lammarist toimiv.