524 td 91.a Laadimise/aku/juhtmete mure.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
rubents
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 24.02.2011 14:07 27
Asukoht: Jõgeva/tartu

524 td 91.a Laadimise/aku/juhtmete mure.

Postitus Postitas rubents »

Tervist, pöördun sellise murega teie poole.

Proovin jutu kokkuvõtlikult/lühidalt teha, et saaks murest täpselt aru.
Nimelt.
Genekal sai vahetatud pingerelee ja aku ( eelmine aku ajas mahlad välja)
Nüüd sain mõned päevad korralikult autoga sõita, laadis ilusti/käivitus ilusti laadimisvool oli ~13.5V

Eile umbes kell 18.00 auto käivitus ilusti, sõitsin ehituspoodi, seal käivitasin uuesti sõitsin tagasi.. vb ~3km
Õhtul 21.00 istusin autosse ja starter tegi ainult pool tiiru.. ja mitte piiksugi rohkem,
jätsin auto sinnapaika, täna krokodillidega ajasime auto käima, auto käivitus ilusti.. lasin 10-15 minutit autol käia, sõitsin korra, jätsin auto seisma ja starter tegi jälle ainult pool tiiru ja kõik.

Mure on just selles, et kuidas aku 3 tunniga tühjaks sai?
või nüüd täna, kui auto käis.. ja kui tuled põlema lükkasin, siis genekale tuli koormus järele, mootoripöörded langesid.
Kas on võimalik et aku riknes 3 tunni jooksul?
või on viga kuskil genekas peidus?
või kuskil eelmise aku poolt tekitatud kahju kaablites? et oksiid kuskil massijuhtme kinnituses vms?
Mõistus on otsas juba :(
Omamoodi luksus :P
BMW 525
Huviline
Postitusi: 690
Liitunud: 22.10.2010 10:48 40
Asukoht: Otepää-Tartu

Re: 524 td 91.a Laadimise/aku/juhtmete mure.

Postitus Postitas BMW 525 »

ärge nüüd näkku lööge aga mina ütlen et 13,5v ei saa sul ühtegi akut ära laadida. vähemalt minu kogemused on seda näidanud. minul bmw diisil on 14.65 midagi sinnakanti. ja bentsukatel isegi 15v midagi.

eelmisel autol oli niiviisi, et sai korduvalt tablette vahetatud genekal ja ikka laadimine normnaalseks ei läinud vaid oligi seal 13.5 juures. või siis teisel juhul viskas laadimise 19v ja see oli nii ikka väga pikka aega ja ega ma ennem aru ei saanud kui starterid ja igasuhused lülitid put*si minema hakkasid. lõpuks vahetasin geneka ise ära ja minul ta töötas kohe normaalselt nagu peab.
BMW 525
Huviline
Postitusi: 690
Liitunud: 22.10.2010 10:48 40
Asukoht: Otepää-Tartu

Re: 524 td 91.a Laadimise/aku/juhtmete mure.

Postitus Postitas BMW 525 »

krt süda ei andnud rahu ja võtsin toast testri ja läksin välja ja panin oma 524td käima ja tuled põlema ja oligi laadimine 14.85 ja arvatavsti siis ikka sul genkaga mingi pull.
rubents
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 24.02.2011 14:07 27
Asukoht: Jõgeva/tartu

Re: 524 td 91.a Laadimise/aku/juhtmete mure.

Postitus Postitas rubents »

Tänud vastamast ;)
jäingi arvama et laadimisvool võib liiga väike olla;)
Nüüd peab vähe genekat uuendama ja loomakombel annelinnas autot lükkama:D
Omamoodi luksus :P
t6nu
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 05.12.2009 17:10 42

Re: 524 td 91.a Laadimise/aku/juhtmete mure.

Postitus Postitas t6nu »

12V süsteemile normaalne loetakse laadimispinge vahemik 13,7 - 14,2V, üle selle läheb juba liiale, kui siis suht lühikeseks ajaks kohe peale laadimist. 13,5 pole nii hull midagi, et kui juba natuke sõidetud on, siis akusse midagi sisse ei jääks. Tee akule kuskil testriga töökojas koormustest, mis näitab nii aku kui laadimise seisukorra kohe ära. Vigane pingerelee võib voolu akust nö tagasi lasta st et seisma jättes tühjeneb kiirelt.
rubents
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 24.02.2011 14:07 27
Asukoht: Jõgeva/tartu

Re: 524 td 91.a Laadimise/aku/juhtmete mure.

Postitus Postitas rubents »

no aku niipalju pidi laadima, et krokodillide abil sai auto käima aetud.
ainult (nende) krokodillidega käima ajada ei saa.
aga kui auto oli 10-15 minutit käinud kohapeal.. tulesid/vilesid plõksutatud..
siis kohe välja-sisse keerates ei teinud starter tiirugi.
Omamoodi luksus :P
t6nu
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 05.12.2009 17:10 42

Re: 524 td 91.a Laadimise/aku/juhtmete mure.

Postitus Postitas t6nu »

rubents kirjutas:no aku niipalju pidi laadima, et krokodillide abil sai auto käima aetud.
ainult (nende) krokodillidega käima ajada ei saa.
aga kui auto oli 10-15 minutit käinud kohapeal.. tulesid/vilesid plõksutatud..
siis kohe välja-sisse keerates ei teinud starter tiirugi.
krokodillidega pannes pole oma aku seisukorral eriti mingit tähtsust, peaasi et takistus taha jääb kui krokud maha võtad, muidu põletad lisaks geneka ka maha. vene tehnika (lada) kannatas sedasi sõitagi, et täkust käima ja omal akut polnudki:-)
see, et 15 min 13,5V laadimisega starter tiirugi ei tee võib viidata ka starteri olukorrale aga kuna täkust läks, siis suure tõenäosusega sul on akuga ühelpool või akujuhtmete otsad logisevad ja oksüdeerunud.
BMW 525
Huviline
Postitusi: 690
Liitunud: 22.10.2010 10:48 40
Asukoht: Otepää-Tartu

Re: 524 td 91.a Laadimise/aku/juhtmete mure.

Postitus Postitas BMW 525 »

huvitav jutt siin :roll: sügavtalvel kui -34c kraadi külma oli sai aku ikka nii surmaks ära käiatud või noh ta oligi pool tühi juba ja aku oli nii tühi, et süüde tuld ega midagi taha ei võtnud. sai siis mootor puhuriga soojaks aetud ja ainult hetkeks krokotillid külge pandud ja masin käis. aga sellegipoolest et aku oli viimse nurgani tühi.
ja noh kaua ta mul ikka käis võibolla 5-6 mintuit ja jätsin seisma ja, aga siis aku vedas juba nagu uus, ometigi kõik puhurid olid taga ja salongivalgustus põles :|
rubents
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 24.02.2011 14:07 27
Asukoht: Jõgeva/tartu

Re: 524 td 91.a Laadimise/aku/juhtmete mure.

Postitus Postitas rubents »

ma kardangi et genekas tegi oma viimased hingetõmbed...
eks see selgub homme loodetavasti.. saan laadija ja voltmeetri :)
Omamoodi luksus :P
rubents
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 24.02.2011 14:07 27
Asukoht: Jõgeva/tartu

Re: 524 td 91.a Laadimise/aku/juhtmete mure.

Postitus Postitas rubents »

Selgus siis selline asi, et genekas töötab ideaalselt andes 13,9 - 14V
Murelapseks osutus hoopis aku millel arvatavasti mõni pott lühises oli.
Mul vist veab nende akudega :(
Igatahes autol järgmine aku, ja loodetavasti enam selle probleemiga tegelema ei pea ;)
Tänud foorumlastele abi eest ;)
Omamoodi luksus :P
Vasta