1. leht 1-st

E39-l vaja abi sarniri vahetusel

Postitatud: 16.10.2011 16:42 33
Postitas andrus964
Tere!

Mul siis selline mure, et mu 1997 aasta 525 TDS-il koliseb juhipoolne sarniir.. See siis koos õõtshoovaga. See pikem mis seal all on, teises otsas on sisse surutav puks.. Sai ka uus ära ostetud, aga probleem on selle vahetamise... Kuna sarniir tuleb välja yles poole ja tema kohal asub kohe amordi ots ei saa seda sarniiri sealt kuidagi välja... Kas keegi oskab õelda mida peab tegema selleks, et sarniir kätte saada??? Ma ei tahaks niisama lammutama hakata.. Ehk oskab keegi abi pakkuda...
Ei leidnud netist jooniseid ka, või ei osand otsida kuskilt...

Re: E39-l vaja abi sarniri vahetusel

Postitatud: 16.10.2011 17:11 11
Postitas joffe
Aga töökojad! Kahjuks ei saa sulle ühtki soovitada, ehk leiad ise mõne! ;) Neil ei lähe tundigi- eriti palju maksma ei lähe. :)

Re: E39-l vaja abi sarniri vahetusel

Postitatud: 16.10.2011 17:50 12
Postitas andrus964
joffe kirjutas:Aga töökojad! Kahjuks ei saa sulle ühtki soovitada, ehk leiad ise mõne! ;) Neil ei lähe tundigi- eriti palju maksma ei lähe. :)
ei no jaa, töökojad muidugi...eks ikka tean neid kohti palju..aga mõtlesin et ehk keegi oskab miskit tarka õelda vahetaks ise ära...saab jälle targemaks natuke :)

Re: E39-l vaja abi sarniri vahetusel

Postitatud: 16.10.2011 17:59 25
Postitas vaikeboa
Amorti annab ju liigutada. Lased poldi käändmikul lõdvemaks ja koputad käändmiku allapoole, siis saad ka sarniiri kätte.

Re: E39-l vaja abi sarniri vahetusel

Postitatud: 16.10.2011 18:09 35
Postitas joffe
vaikeboa kirjutas:Amorti annab ju liigutada. Lased poldi käändmikul lõdvemaks ja koputad käändmiku allapoole, siis saad ka sarniiri kätte.
Ise pole küll teinud, kuid kas vedrule kammitsat ei pea peale panema, et ta sulle amorti selga ei lükkaks. Ja tagasipanek? :|

Re: E39-l vaja abi sarniri vahetusel

Postitatud: 16.10.2011 19:00 37
Postitas Rain
Kui sa auto ülesse tõstad jääb ju amort vedru koos hoidma. Lase julgelt see püstaku küljes olev polt lahti, tee mingi kriips ka peale, et pärast täpselt samas asndis tagasid paned kui sul juhuslikult seda paigalduskleepsu amodri küljes enam ei ole. Ega see püstak sealt väga kergesti alla minna ei taha või noh alla läheb aga nii kui kuhugile koputad on üleval tagasi. Eks ta üks paras jant ole aga lahendatav iseenesest.

Re: E39-l vaja abi sarniri vahetusel

Postitatud: 16.10.2011 19:01 51
Postitas Rain
Ahjaa, igaks juhuks kirjutan juurde et ega sa ju ülevalt amordi otsast mutrit lahti ei keera, et sul oleks võimalus vasta näppe saada vms. Jõudu.

Re: E39-l vaja abi sarniri vahetusel

Postitatud: 16.10.2011 19:13 55
Postitas andrus964
eks yritan selle pystaku siis lahti sealt lasta ja kuidagi ylespoole kergitada...loodan, et väga palju jebi sellega pole :)

Re: E39-l vaja abi sarniri vahetusel

Postitatud: 16.10.2011 20:04 26
Postitas vaikeboa
andrus964 kirjutas:eks yritan selle pystaku siis lahti sealt lasta ja kuidagi ylespoole kergitada...loodan, et väga palju jebi sellega pole :)
Ei taha ehmatada aga omal amortide vahetusega oli seda jebimist ikka ... ;)

Re: E39-l vaja abi sarniri vahetusel

Postitatud: 16.10.2011 20:34 28
Postitas andrus964
vaikeboa kirjutas:
andrus964 kirjutas:eks yritan selle pystaku siis lahti sealt lasta ja kuidagi ylespoole kergitada...loodan, et väga palju jebi sellega pole :)
Ei taha ehmatada aga omal amortide vahetusega oli seda jebimist ikka ... ;)
käisin just silla kontrollis...õnneks kõik amordid toimivad väga hästi..neid vahetama ei pea.. ainuke mis oligi oli see sama sarniir, mis nii lollisti seal amordi all asetseb..

Re: E39-l vaja abi sarniri vahetusel

Postitatud: 16.10.2011 20:45 51
Postitas vahur_s
Mitte üles, vaid alla poole pead käändmiku saama, et õõtsa kuuliigendi otsa kätte saada.

Kiire ülevaade kuidas vahetada E39 R6 motoga ül. (kõverat) õõtsa:
Logari ots ning pidurikettale õhku suunav plastik ning õõtsa vedeliktäidisega puksi plastikkate on vaja eemaldad. Siis saad M12 poldi lahti keeara.
Kuuliigendiga otsa eemaldamiseks on vaja lahti lasta stabika kont (muidu ei saa käändmiku piisavalt alla poole lasta) ning käändtelg amordi küljest. Soovitav teha märge amordi ning käändmiku peale, et pärast saaks amort käändmiku suhtes samasse kohta, muidu juhtub et rooliratas ei ole otse kui rattad otse on. Kuigi jah üldiselt peab olema seal mingi naga, mille järgi amort käändmik suhtes õige koha peale saaks, muidu võib juhtuda et rool ei ole enam otse kui rattad otse on.
Kui piisav vahe sees, saad asuda kõige raskema osa juurde, kuuliigendi väljapressimisele käändmikust, mida ilma kuuliigendi tõmmitsata on raske teha. Kuuliigend on koonja otsaga mis istub terasest silindri sees, ja see silinder on siis alumiiniumist kändmiku sees.
Ei soovita käändmiku haamriga kolkima hakata, see ei mõju käändmiku tervisele hästi.
Kokku laod vastupidises järjekorras. AGA vedeliktäidisega puksi poldi lõplikul kinnikeeramise momendil peab auto olema viidud tavalisele sõidukõrgusele. Tehase järgi tähendab see seda, et paak silmini kütet täis ning täidetud on järgmine skeem:
Pilt
Selle koormamise skeemi koha pealt on erinevaid arvamusi, kuna normaalne sõidukõrgus võib erinevate inimeste puhul erinevat asja tähendada (palju inimesi tavaliselt masinas sõidab). Ise otsustad mis moodi talitad, aga kindasti peaksid auto rattad maapinnal olema kui poldi lõpliku pingutust teed, sest muidu jääb rõõm uuest õõtast lühikeseks.
Edaspidi soovitan siit uurida, mis moodi tehase järgi erinevaid tööoperatsioone peaks tegema.

2 linki, kus juttu V8 motoga masinatel õõtsa vahetusest. R6 on V8 mõningad erinevused (neil natuke lihtsam).
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=160274
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/494028

Re: E39-l vaja abi sarniri vahetusel

Postitatud: 16.10.2011 21:23 09
Postitas andrus964
oi kurja...selle sarniiri välja surumiseks mul küll puudub vastav tööriist...krt.. peab mõtlema..ehk tõesti lihtsam auto remondi töökotta viia...

Re: E39-l vaja abi sarniri vahetusel

Postitatud: 17.10.2011 22:08 04
Postitas Rain
ah mine nüüd, anna haamriga hea litt pihta sarniiri otsale mutri poole pealt enne kui püstaku kallale lähed.
Sellega põrutad ta püstaku küljest lahti ja edasi lähed nii nagu juba ülal seletatud on.

Re: E39-l vaja abi sarniri vahetusel

Postitatud: 18.10.2011 17:57 21
Postitas andrus964
Rain kirjutas:ah mine nüüd, anna haamriga hea litt pihta sarniiri otsale mutri poole pealt enne kui püstaku kallale lähed.
Sellega põrutad ta püstaku küljest lahti ja edasi lähed nii nagu juba ülal seletatud on.
kah, õige..ennegi autodel sarniire vahetatud :)

Re: E39-l vaja abi sarniri vahetusel

Postitatud: 18.10.2011 18:04 24
Postitas sohwer
ehhe
samas see nii lihtne ka ei ole
tavaliselt enamus juhtudel kui haamriga abistada hakkab teras puks ka liikuma.
Edu

Re: E39-l vaja abi sarniri vahetusel

Postitatud: 18.10.2011 21:09 02
Postitas Rain
Siis võtad maha koos teraspuksiga. Hiljem paned kruustangide vahele ja lööd kuidagi ikka maha selle sarniiri. Kunagi jandasin ise ka niimoodi asjaga.

Re: E39-l vaja abi sarniri vahetusel

Postitatud: 19.10.2011 12:24 47
Postitas sohwer
eks ta nii olegi kui tuleb koos siis lihtsalt hiljem kõigepealt puks siis sarniir järgi

Re: E39-l vaja abi sarniri vahetusel

Postitatud: 22.10.2011 19:33 41
Postitas andrus964
viisin auto ikkagi remonti.. lasin ära vahetada ja nüüd korras...avastasin et geneka rihm ka suht õhtal, sai too ka ära vahetatud... arve läks 22 eurot...pole ullu :)