1. leht 1-st

bmw 530d 1999.a e39 termostaat

Postitatud: 09.04.2015 15:39 42
Postitas Km2rt
Tervist!

Tekkis küsimus seoses termostaadi soetamisega,isendiks e39 530d 1999.a

Paar nädalat tagasi hakkas autol vesi keema,nii kui auto seisis ja veepaaki kontrollitud sai,jälle tühi ja uuesti 2L sisse kallama..esimesena tekkis mõte paisupaagi kork välja vahetada- mõeldud tehtud,ning nii kui gaasi veidi rohkem tallata sai,jälle sama jama,kipub üle kuumenema..nüüd ongi plaan välja vahetada termostaat,ehk läheb asi paremaks ega pea hakkama mõtlema lisakulutustele soetamaks uus plokilaas.

Küsimus olekski siinkohal selline,sai leitud hea hinnaga originaal termostaat,mis oli peal 2002.a 530d,kas tegu on 1:1 termokaga või siiski need omavahel ei sobi?

Vabandan kui jutt veidi segane ja arusaamatu.

Re: bmw 530d 1999.a e39 termostaat

Postitatud: 09.04.2015 16:52 22
Postitas Chris.S
Mootori tüüp sama,
miuksest termostaadist sa räägid ?
Egr või mootori oma ?

Re: bmw 530d 1999.a e39 termostaat

Postitatud: 09.04.2015 17:24 20
Postitas Km2rt
etachris kirjutas:Mootori tüüp sama,
miuksest termostaadist sa räägid ?
Egr või mootori oma ?

ikka mootori

Re: bmw 530d 1999.a e39 termostaat

Postitatud: 09.04.2015 23:30 23
Postitas arnis
Valest otsast arvatavasti võtsid kinni.
Ja jahutussärgi korda tegemine näeb nii välja:
tutikas põhitermostaat, tutikas EGR termostaat (kui on olemas),
tutikas veepump ja tutikas jahutusvedelik (UM-ist kõige kvaliteetsem
lahjendada 50:50 destileeritud veega, mida saad tanklast).
Kõik need tehakse korraga. Siis on rahu majas, tingimusel, et mootor
veel eluvõimeline on.

Kui nii ei tee, siis suure tõenäosusega solgutad seda vedelikku veel
mitu korda sisse välja, kuni ära arvad, mis tuksis oli ;)

Ahjaa, kui olemasolevas jahutusvedelikus on juba sade olemas, siis tuleks
veel eelnevalt loputada jahutussärk destil.veega, et võimalikult palju
solki välja saada. Kõike seda siis juhendi järgi, nagu TSI-s kirjas on.

Re: bmw 530d 1999.a e39 termostaat

Postitatud: 10.04.2015 08:50 31
Postitas Km2rt
arnis kirjutas:Valest otsast arvatavasti võtsid kinni.
Ja jahutussärgi korda tegemine näeb nii välja:
tutikas põhitermostaat, tutikas EGR termostaat (kui on olemas),
tutikas veepump ja tutikas jahutusvedelik (UM-ist kõige kvaliteetsem
lahjendada 50:50 destileeritud veega, mida saad tanklast).
Kõik need tehakse korraga. Siis on rahu majas, tingimusel, et mootor
veel eluvõimeline on.

Kui nii ei tee, siis suure tõenäosusega solgutad seda vedelikku veel
mitu korda sisse välja, kuni ära arvad, mis tuksis oli ;)

Ahjaa, kui olemasolevas jahutusvedelikus on juba sade olemas, siis tuleks
veel eelnevalt loputada jahutussärk destil.veega, et võimalikult palju
solki välja saada. Kõike seda siis juhendi järgi, nagu TSI-s kirjas on.
tänud,nii teebki! loodan,et saab selle peavalu lõpuks kaelast ära.

Re: bmw 530d 1999.a e39 termostaat

Postitatud: 10.04.2015 23:56 50
Postitas eero
Agendina kasutada vedelikku originaali, suprmarketist või kraanist pole küll mitte mingit vahet diagnostika mõttes, Mõistagi peaks seal ekspluatatsiooni ajal korrailk vedelik sees olema, aga hetkel ebakvaliteetne vedelik su rasket elu seal 110% ei põhusta.
Lõhiajaliselt võid sinna kasvõi puhast kraanikibedat sisse kallata, kui muu jahutussüst okas, võid üle plusskraadide sõita nii, et luu paistab ilma et mingit häda oleks.

Re: bmw 530d 1999.a e39 termostaat

Postitatud: 11.04.2015 00:04 06
Postitas arnis
Kui kallata kasvõi üks kord autosse demineraliseerimata vett on kogu särk kivi täis
kohe kui töötemp saavutatud. Kel tõesti raha pole, siis Brita veefiltrist läbi
ajatud värk sobib enamvähem. Tavaline kraanivesi teeb asja märgatavalt hullemaks.

Re: bmw 530d 1999.a e39 termostaat

Postitatud: 14.04.2015 19:36 36
Postitas avicii
Tegelikult on ükskõik, mis sees on. Kasvõi kraanivesi.
Sellepärast, et BMW mootoris ei püsi ükski vedelik oma eluea lõpuni sees :mrgreen:

Re: bmw 530d 1999.a e39 termostaat

Postitatud: 14.04.2015 20:57 34
Postitas arnis
Pigem vastupidi. BMW hoiab vedelikku nii kaua sees kui pauk käib, olgu mootoriruumis
või vastu posti. Life-time fluid.