Mure e39 523 jahutusega

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
kärbes
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 03.12.2014 17:09 02

Mure e39 523 jahutusega

Postitus Postitas kärbes »

Tervist,
Mure siis selline, et 523-el jahutusvedeliku tase tõuseb. Algas sellest, et ei saanud õhutatud kuna radikas lekkis. See sai uuega asendatud ja kõik igatepidi õhutatud. Tundus korras olevat kuid peale 10minutit sõitmist/käimist tõuseb jah.vedelik korgini ja hakkab välja ajama. Jookseb päris korralikult ja siis täiesti suvalisel hetkel langeb jälle tase alla(võib olla termostaadi avanemisest). Ja siis tõuseb jälle üles.
Täna kui oli korgini jälle tõusnud, tegin korgi lahti ja sealt purskas 2-3l jah.vedelikku välja(ei keenud, pigem nagu vannivesi) Siiamaani pole nagu sedasi pursanud. Ja kogu selle pulli ajal temp. seier keskel.

Sumpast magusat ei tule, aga aurab küll. Samas enamus r6-d auravad külmaga.

Termostaadi võtsin välja ja kõik ilus puhas ja maas proovides avanes ka. Jah.vedelik ka ilus puhas.
Uus kaanetihend olemas, aga ei tahaks vahetama rutata kohe.

Kas võib veel mingi õhk sees olla mis korralikult paisuma hakkab v siis kaanetihend ikka?
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Mure e39 523 jahutusega

Postitus Postitas toivoku »

Vaheta kork ära, sobib ainult OEM osa, maksab mingi 12 euri. Samas kui järjepidevalt täidad, siis ta tegelikult laseb sealt vahelt ka üleliigse kraami välja,et oleks paisumiseks ruumi. AA kui mingi odav hiina radikas ja odav kork siis noh need ei prugui ka omavahel klappida korralikult.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
kärbes
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 03.12.2014 17:09 02

Re: Mure e39 523 jahutusega

Postitus Postitas kärbes »

Okei, eks proovin. Aga kas on võimalik, et kork vahest laseb rõhku välja ja vahest mitte? Praegu ajab sealt ilusti paisudes vedelikku välja, aga paar korda on ka lõdvik paisuma hakanud ja korki avades vedelikku survega välja visanud.
kärbes
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 03.12.2014 17:09 02

Re: Mure e39 523 jahutusega

Postitus Postitas kärbes »

Jätkaks vana teemaga. Mure on alles. Võtsin asja uuest ette ja vahetasin kaanetihendi ära. Kaas käis lihvis ja oli olnud pikuti õrnalt laines, kuid lihvija arvas, et see ei oleks saanud nagu väga põhjus olla. Panin ka uue termostaadi, kuna vana ikka ei toimetanud õigel tempil.
Õhutanud olen nii nina kõrgenal kui ka tasasel pinnal siinsete õpetuste järgi, aga kui süsteem täis kallata siis niplitest seistes rohkem õhku välja ei tule. Kohapeal lãheb umbes 10minutiga 90kraadini ja jätkab tõusmist. Üle 115kraadi pole veel lasknud. Ja selle aja jooksul jookseb ala pool liitrit vett välja korgi vahelt ja läheb keema. Lõdvikud lõpuks paisunud. Suur ring lahti; aga radikas ainult ülevalt kuum. Alt külm.

Mis jama on? kas tõesti võimalus, et plokk kõver või ei saa ikka õhku välja?
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Mure e39 523 jahutusega

Postitus Postitas toivoku »

Kas vahetasid korgi ära?
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
kärbes
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 03.12.2014 17:09 02

Re: Mure e39 523 jahutusega

Postitus Postitas kärbes »

See veel tegemata. Aga mis see võib põhjustada? Alguses laseb nagu ilusti üleliigse välja, aga siis hakkab justkui rohkem välja ajama. Eks proovin seda ka.
Millise korgi võtma peaks kui mingi 60ne eurine radikas peal?
Kasutaja avatar
OneWheel
Huviline
Postitusi: 231
Liitunud: 11.10.2011 20:06 39
Peamine sõiduk: Bmw E60 525D

Re: Mure e39 523 jahutusega

Postitus Postitas OneWheel »

See teema kõlab täpselt nagu taoks survet sisse, tegid kaane ära(kas halb tihend, valed pingutused...) aga välistatud pole ka mõra ja sealt lööb jahutusse.
Väike kogus on normaalne vedelik paisub(õige kogusega ei tule tegelt ka siis välja) aga sellised kogused, seda saab isegi testida kui palju sinna survet tekib. Bmwl peaks normaalne rõhk 1-2bar olema, parandage kui eksin.
BMW E60 525D
kärbes
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 03.12.2014 17:09 02

Re: Mure e39 523 jahutusega

Postitus Postitas kärbes »

Kuna tundus kaas korras, siis ei hakanud survetesti tegema. Enne ja peale lihvi ei täheldanud küll mingeid "juuksekarva" pragusid. Sellise pilguga vaatas üle ka mees kes tegeleb nendega igapäev.
Tegin nö silindri survetesti ka ära, mida soovitati. Ehk siis lasin surve silindrisse(üssis) ja jälgisin veesärgis toimuvat. Kõik oli rahulik.
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Mure e39 523 jahutusega

Postitus Postitas toivoku »

täitsa piixus> :D vhaetasid kaanetihendi ära sellepärast,et kork on katki :D
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
kärbes
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 03.12.2014 17:09 02

Re: Mure e39 523 jahutusega

Postitus Postitas kärbes »

Kui sedasi välja peaks tulema, siis tuletan küll natuke roppusi meelde ja peksan pead kuhugi :D Aga noh tööd tegin kõik ise, nii et kulusid nagu väga pole õnneks

Eks homme sebin uue korgi ja siis on näha. Ikkagist mis kork siis? Odavale radikale OEM osa? Või just mingi vuffel b osa klapib paremini?
kärbes
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 03.12.2014 17:09 02

Re: Mure e39 523 jahutusega

Postitus Postitas kärbes »

Niisiis proovisin kahte teist korki. Asi oli kõvasti parem, aga temp ikka 100°+-5°. Kohati langeb sõites ja ka kohapeal, aga samas vahest lööb jälle suts üle 105°. See võib olka ka puhtalt õhutamise viga. Õhutades niplitest rohkem õhku ei tule kui vedelik nendeni jõudnud. Mitte mingeid mullikesi. Eks proovin seda veel.
Kui sagedasti praeguste ilmadega lisavent võiks toimetada? Hetkel radika anduri tagant pistik katki ja ei funka see üldse. Tean, et ala 104° peaks rakenduma.
kärbes
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 03.12.2014 17:09 02

Re: Mure e39 523 jahutusega

Postitus Postitas kärbes »

Vahepeal veidi jebinud jälle ja selgus, et ringlust pole ikka. Kui juba ala 100kraadi siis alumine lõdvik nagu vannivesi ja ülemist katsuda ei saa. Radikas ülevalt kuum ja alt külm. Täpselt poole pealt erinev. Võib öelda, et ringlus puudub. Tühikäigul immitseb ainult natukene radika ülevoolust paisupaaki ja juba külmalt käima pannes hakkab vedeliku tase tõusma. Seega jääb ikka kaane või ploki viga reaalseks. Proovin veel ka veesärgi läbi pesta. Kui mingit muutust ei ole, siis läheb uus plank mootor. Võib juba pakkuda.
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Mure e39 523 jahutusega

Postitus Postitas toivoku »

radikas võib ka umbes olla,m elus korra olnud see probleem :D
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
aronz12
Huviline
Postitusi: 1067
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: Mure e39 523 jahutusega

Postitus Postitas aronz12 »

Ka olnud juhus kus oli probleeme jahutusega. Radikas ei läinud üleni soojaks jne. Peale uue radika paigaldust oli mure kadunud. Nii huvi pärast lõin vana radika küljest otsa plastikud ära. Ühel pool oli selline seis: https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=599F1BE8" onclick="window.open(this.href);return false;
TEL 57703395
kärbes
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 03.12.2014 17:09 02

Re: Mure e39 523 jahutusega

Postitus Postitas kärbes »

Tutikas radikas :D
Aga doonor kohe olemas. Eks siis katkun vana moto laiali ja saab teada mis ime seal on või kui loll ma olen :D
Vasta