1. leht 3-st

2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 01:01 07
Postitas OneWheel
Küsimus, kas e60-le pole võimalik 100ah akut sisse programeerida? Valikus, kui programeerida ainult ...85 90 ja 110, 100ah valikus pole.(miks pole ja kas esindus saab?)
Kas võib 100ah aku registreerida 90ah alla?(kindlasti mitte 110alla).
Miks sellised küsimused, esindusest öeldi telefoni teel, et võid peale panna (vini järgi) 85-110ah, küsisin veel et kas 100ah saab, öeldi et saab ja võib peaasi, et mõõdud õiged. Ei tehtud juttugi,et ei saa programeerida. Aku ostetud ja nüüd registreerima hakates opaa pole valikus.. Mida teha? Kui jätta 90 alla registreeritud ei tohiks midagi halba juhtuda või loobuda ja 110ah osta? (enne oli 90ah 720, nüüd 100ah 900)

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 01:31 44
Postitas Karl_L
http://www.m5board.com/vbulletin/e63-bm ... ons-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
You have to register a (100AH) new battery differently if you choose to use it, otherwise you will get an error message within a few hours of changing it.
In order to register that battery, you need to register it as a 110ah battery in the modules. Many aftermarket batteries are 100ah for the E6x, such as the Bosch S5.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 03:46 07
Postitas ttsys
Enne oli 90Ah hape või AGM? Kui enne oli 90Ah siis mulle meeldib seal asendusena näha AGM 90Ah ca 850A, mida on turul laialt saada. Kasvõi selline: http://www.autoladu.ee/rehvid/11178" onclick="window.open(this.href);return false;
See nn suuremaks kodeerimine ei päde iga mootori (geneka võimsuse) ja akutüübi osas. Tehakse muidugi ja palju õnne neile aga mina ütlen, et siis võib samahästi kõik need kodeerimistega mässamised ära jätta, sest vale asja kodeerimine ei loo mitte mingit eelist ega kaitse väärkohtlemise eest. Pekki keeratakse see nagunii +/- ajaga. Kes ise ei oska akut kodeerida võib selle kodeerimise teenuse raha siis samahästi kohe uue aku fondi tõsta. Esimese otsa E60 ei ole nii tark, et midagi vale aku osas piiksuma hakata - see kägistatakse lihtsalt ära.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 07:23 27
Postitas teet82
OneWheel kirjutas: öeldi et saab ja võib peaasi, et mõõdud õiged.
Telefonile vastavad ja tööd auto juures teevad erinevad inimesed, sealt võivad need probleemid tulla.
Kuni klemme pole peale pandud, peaks saama vale aku poodi tagasi viia. Arvestades pidevaid aku jamasid nende autodega, tasuks asi õigesti teha ikka.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 09:21 57
Postitas OneWheel
90ah hape oli enne peal.
Vähemalt nii pädevalt peaks esinduses ikka teadma, et registreerida neid suuruseid mida tehas pakkunud? Aga ega see akut suuremaks enam tee, peab vea parandama.

353x175x190 on hetkel.
Kas mõõt 393x175x190 istub peale, 110ah ongi selliste mõõtudega?

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 10:21 29
Postitas Volum
100, 105 ja 110 ah akut saab peale programmeerida.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 10:37 58
Postitas OneWheel
Volum kirjutas:100, 105 ja 110 ah akut saab peale programmeerida.
Mis seadmega/programmiga või kes seda teeb?

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 11:50 02
Postitas Volum
ISTA/P.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 11:52 10
Postitas ooDDoo
saab ka ncs experdiga.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 12:40 53
Postitas OneWheel
Keegi Tartu või kesk-eesti ümbruses saaks ära registreerida 100ah peale?

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 13:18 32
Postitas ttsys
Ääremärkusena tuleb ära märkida, et aku määranguga autole (protsessiga) on seal 3 erinevat tegevust:
(1) Programmeerimine - sellega luuakse mooduli aluskaart algoritmile vajalike käskude ja kõikide tuvastatavate väärtustega; Programm (ISTA) seab ühtlasi lõppkäsuga aktiivseks ühe konkreetse aku artikli; Tulemus näiteks:
KLASSE_BATTERIE:
46ah
55ah
70ah
80ah
90ah
110ah
40ah_agm
60ah_agm
70ah_agm
80ah_agm
90ah_agm

(2) Kodeerimine - selle tegevusega määratakse valikust rakendatav üksus ehk mingi aku klass; Tulemus näiteks "110ah" või "90ah_agm".
Midagi muud valikust kodeerida ei ole võimalik, kui see mis nn ette antud nimekirjas artikkel.

(3) Registreerimine - selle tegevusega antakse üksusele teada, et aku on vahetatud ning seda tuleb käsitleda, kui uut algust.

Nüüd siit omakorda võib minna detailsemaks ja hakata vaatlema, millega ning mida saab teha. ISTA/P ehk BMW programmeerimise üksus suudab auto mooduli programmile teha muudatusi. Milliseid muudatusi see suudab teha sõltub aga konkreetsest autost. Seetõttu tuleb olla lubaduste andmisel täpsem ehk ei pea paika, et igale E60-le saab peale kaardistada lisaks 110Ah-le ka 100Ah või 105Ah. :!: Teiste sõnadega ülimalt kahtlen, et autole, mis tuli tehasest 90Ah mahtuvusega (see ei saa BMW mõistes siis ka suure mootoriga olla) on võimalik peale lasta programmiversioon, mis sisaldab 100Ah või 105Ah. :?:
Järgmine vaade on see, et NCS Experdiga ei ole võimalik akut (1)programmeerida vaid (2) programmis valikulisi muudatusi seadistada ehk kodeerida. Sellega saab konkreetse aku artikli auto CAS moodulis kodeerida. Sama teeb siinkohal teemana ISTA/P lõppsamm.
Sealt edasi samm (3) on aku registreerimine ja seda saab teha juba väga paljude töövahenditega. Selle eesmärk on nn aku vahetus; laiatarbena eelkõige sama Ah ja tüübi aku vahetuseks/uusmääranguks. Iga vähegi asjalikum diagnostikasüsteem suudab sellist registreerimist teha ning lisaks on väiksed spets seadmed, mis selliseid operatsioone teevad. Reeglina igal akufirmal ka oma brändi logoga jne.
Ehk siis saab teha Tool32 kasutades või veel hõlpsamalt ning veidrusteta teeb seda ISTA/D ehk BMW diagnostika üksus.
Mingi algeline õpetus ringleb internetis NCS ja Tool32 kohta. http://www.e90post.com/forums/attachmen ... 1391176448
NCS-ga kodeering CAS-is ja siis ISTA/d-ga registreerimine on vast kõige kiirem ja hõlpsam.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 13:35 50
Postitas mike1
ttsys kirjutas:... Teiste sõnadega ülimalt kahtlen, et autole, mis tuli tehasest 90Ah mahtuvusega (see ei saa BMW mõistes siis ka suure mootoriga olla) on võimalik peale lasta programmiversioon, mis sisaldab 100Ah või 105Ah. :?:
105 Ah aku valikuvalmidus sõltus mälu järgi sellest, kuhu turule auto tehtud ehk kõigil tõesti selle peale muuta ei saa. Ülejäänud muutused peaksid täiesti tehtavad olema (100/110 Ah)/ei sõltu sellest, et peal originaalis 90 Ah "väike aku".
OneWheel kirjutas:Keegi Tartu või kesk-eesti ümbruses saaks ära registreerida 100ah peale?
Saan aidata nädalavahetustel Kesk-Eestis, kui nädala sees eelnevalt märku annad ja aparatuuri kaasa tean vedada.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 13:45 43
Postitas ttsys
Kodeerimise jaoks ei oma see muidugi mingit tähtsust, mis oli/on tehase poolt nn aktiivseks tehtud = autole peale tõstetud. Registreerimise korral aga jällegi ülimalt oluline.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 14:02 35
Postitas OneWheel
Mis juhtub autoga TÄPSEMALT kui on aku reg. tehtud 90ah märg peale ja peal on 100ah märg aku.
See, et ei pruugi MAX täis laadida aga samas ei laeta ka vähe ning piisavalt, et hoida aku enda norm olekus(ehk siis 90ah näitajate järgi?) ja vastab auto mälus olevatele andmetele saades alati akust välja 100%. Või on tegu tõesti raskema teadusega seal?
Kui tekitab veakoodi siis mis põhjustab seda?

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 14:17 06
Postitas ttsys
Toimub see, et aku istub enamus ajast faasis 1 ja 2 (neljast faasist). Kui tegemist on happeakuga siis teatavasti tähendab see sulfatiseerumist ehk plaatidel keemilist reaktsiooni, mis tapab aku. Surev aku on aga teadagi katalüsaator elektroonika tapmiseks ning auto omaniku nöökimiseks alla 5C kraadi jne.
Pilt

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 14:41 00
Postitas OneWheel
Et bmw-l on peal nii öelda "tark laadija" nagu müügil olevad telwini/husqvarna jne akulaadijad mis viivad läbi teatud protsessid/etapid 1.2.3.4 jne kus selgitatakse aku olukord?

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 14:44 24
Postitas ttsys
Jah. Seal on nn esimese põlvkonna BM (energiajuhtimise moodul), mis jälgib mängu. Seda "tarkust" on seal pisut rohkem, kui nn tarkades laadijates, sest jälgitakse ka massi temperatuuri. Happekal ja AGM-il on täiesti erinevad algoritmid ja seetõttu vajalik ka vastav kodeering.
AGM-il vaja lisaks väga täpselt arvestada temperatuurikompensatsiooniga;
Pilt

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 16:06 30
Postitas teet82
ttsys kirjutas:NCS Experdiga ei ole võimalik akut (1)programmeerida vaid (2) programmis valikulisi muudatusi seadistada ehk kodeerida.
Sellega oligi mingi segane värk, kui lihtsalt CAS moodulis aku andmeid muuta, siis kuskilt mujalt näiteks INPA-ga vaadates näitab ikka eelmise aku andmeid. On ka selliseid juhendeid, et muuta auto FA listis aku andmed ja siis kodeerida sellega teatud moodulid jne.. Kõige kindlam on vist ikka kasutada ISTA tarkvara ja kõik peaks saama õigesti tehtud.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 16:09 48
Postitas ttsys
ISTA/D ei võimalda kodeeringut CAS-is muuta. Kõik muu saab tehtud ehk samm 1. on CAS kodeerida (näiteks NCS-ga) ja samm 2. on ISTA/D Service functions battery registration. Seal on siis eraldi tegevusjärjestik orig või aftermarket aku registreerimiseks. Orikas läheb juba QR koodiga paika jne.
Pilt

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 16:27 16
Postitas teet82
Paljud ju kirjutavad lihtsalt NCS-iga uue aku CAS moodulisse ja kogu lugu, kas siis piisab sellest ja asi hakkab õigesti toimima, pole nagu selget vastust olnud kuskil. Kunagi sai mässatud sellega, kui pärast sai vaadatud INPA või DIS-iga hetkel aktiivse aku andmeid, siis näitas ikka eelmise aku andmeid, ajas närvi mustaks :)

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 16:30 01
Postitas ttsys
Pelgalt CAS muudatusest ei piisa. Registreerida on ka kindlasti vaja. Ilma selleta täiesti mõttetu tegevus ehk seda kodeeringut reaalselt ei hakata kasutama/realiseerima. Sellepärast ka INPA või muu nii ka näitab nagu räägid.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 16:38 04
Postitas teet82
Ei mäleta enam täpselt, arvatavasti sai ikka ka registreerimine tehtud. Seal oli vist ikka mingi jama sellega, et ainut CAS mooduli kodeerimine ei teinud korraga tervele autole selgeks, et teistsugune aku on peal.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 16:40 15
Postitas ttsys
Täpselt nii ongi - ega ei teegi. Sellepärast vaja Tool32, ISTA/D või mingi muu aku regamise töövahendiga üle lasta (Autocom, Launch jne).

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 31.12.2016 17:33 04
Postitas ooDDoo
Algul muudas cas-is fa ja siis kodeerid terve auto cas- ist loetud andmetega üle ja siis registreerid

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 01.01.2017 15:04 25
Postitas Volum
Ma küll ei tea, mida BMW suureks või väikseks mootoriks peab, aga näitena võib tuua E60 520d, millel oli tehasest 90 ah aku peal, aga ISTA/P'ga sai kenasti 110 ah aku peale progetud. Näitas ka valikuna 100/105 ah akut. Võibolla piratud ISTA/P'ga ei näita, ei tea.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 01.01.2017 15:10 53
Postitas ttsys
Esiteks "ei näe" ISTA/P midagi, mis ei ole moodulisse kirjutatud ja teiseks on need "pira" ISTA/P üksused reeglina EXPERT MODE võimekusega, millest BMW perifeeria esindused saavad vaid und näha. Neile ei usaldata lihtsalt sellist võimekust. Ning kolmandaks head uut aastat ja ei ole vaja asju ise välja mõelda, ka uuel aastal. ;)

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 01.01.2017 15:21 00
Postitas Volum
Ikka näeb. Niipea kui ISTA/P on ühendatud auto info alla laadinud, siis Coding/Retrofit tabi all on ilusti näha, mitme AH akusi saad progeda. Ma ei viitsi pilte tegema hakata, et sul suu kinni panna ja sa milleski muust halama hakkad. Head aastat sullegi ja ära levita valeinfot. :cool:

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 01.01.2017 15:38 53
Postitas ttsys
Teadmata on auto andmed ja tuled siia rääkima, et 100Ah ja 105Ah aku saab igal juhul juurde programmeerida? Kas seda õpetati kuskil BMW koolitusel? ;)

Mis auto või case, kui sellist pilti näkku lastakse, kus 90Ah üldse max?
Pilt

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 01.01.2017 19:21 25
Postitas OneWheel
Head uut teile!
Helistan homme esindusse, küsin kas suudavad seal 100ah regada, kui tuleb eitav vastus, läheb aku tagasi poodi ja tuleb 110ah aku. (vähemalt teisipäevaks oleks vaja korda ajada see asi..)
Keegi Tartus hea hinnaga 110ah exide,varta või bosch akut oskab soovitada?

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 01.01.2017 19:50 32
Postitas ttsys
Aku valmistamise kuupäeva vaata. Hea hind käib reeglina longates selle taga. ;)