Bmw E61 530xd aku.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Indrek87
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 28.08.2016 19:52 41
Peamine sõiduk: BMW 530 xd
Telefon: 53921063

Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas Indrek87 »

Tundub, et aku hakkab vist ära väsima, kuna kui auto seisma jätta sis ekraan lülitab ennast kohe välja. Küsimus sis järgmine, millist akut soovitate, praegu peal bmw originaal 90ah agm.
Volum
Huviline
Postitusi: 3947
Liitunud: 26.02.2010 20:59 57
Asukoht: BMW Diagnostika Tartus

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas Volum »

Täpselt samasugust uut.
Buumer Auto / 56826000
Indrek87
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 28.08.2016 19:52 41
Peamine sõiduk: BMW 530 xd
Telefon: 53921063

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas Indrek87 »

Kas 110 ah ei tohiks panna?
Kasutaja avatar
AndreKin
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 07.04.2010 22:49 50
Peamine sõiduk: e61 530d
Asukoht: võru

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas AndreKin »

Indrek87 kirjutas:Kas 110 ah ei tohiks panna?
Aga mina panin, 110ah boschi oma.
Kasutaja avatar
OneWheel
Huviline
Postitusi: 231
Liitunud: 11.10.2011 20:06 39
Peamine sõiduk: Bmw E60 525D

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas OneWheel »

viewtopic.php?f=39&t=263371" onclick="window.open(this.href);return false;
Kui paned uue aku teiste parameetritega on õpetamine vajalik, ka samade parameetrite korral. (loe teema läbi)
Ise panin ka 110ah exide koos uue aku õpetamisega (diagnostika). Muidugi tee enne 100% kindlaks et aku on see mis vajab vahetust!!!

Küsimus juurde, kas sul on auto start/stop nupust käivitus või tavalise võtmega? (selle ekraani kohta)
BMW E60 525D
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas teet82 »

OneWheel kirjutas:Muidugi tee enne 100% kindlaks et aku on see mis vajab vahetust!!!
Hiljuti sai näiteks tehtud see "energiatest" ühe sugulase autole ja DIS pakkus välja, et viga on puhtalt auto vääras kasutamises, Viimase 5 nädala ajalugu vist oli 125 sõitu pikkusega 1-5 km ja 20 sõitu vahemikus 20-100km. Ehk siis aku ei saagi täis olla kunagi.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Indrek87
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 28.08.2016 19:52 41
Peamine sõiduk: BMW 530 xd
Telefon: 53921063

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas Indrek87 »

Start-stop nupust on käivitus ja endal ka suht lühikuesed otsad.
Kasutaja avatar
OneWheel
Huviline
Postitusi: 231
Liitunud: 11.10.2011 20:06 39
Peamine sõiduk: Bmw E60 525D

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas OneWheel »

teet82 kirjutas:
OneWheel kirjutas:Muidugi tee enne 100% kindlaks et aku on see mis vajab vahetust!!!
Hiljuti sai näiteks tehtud see "energiatest" ühe sugulase autole ja DIS pakkus välja, et viga on puhtalt auto vääras kasutamises, Viimase 5 nädala ajalugu vist oli 125 sõitu pikkusega 1-5 km ja 20 sõitu vahemikus 20-100km. Ehk siis aku ei saagi täis olla kunagi.
Kas näitab ka auto käimis aega? Mõtlen et vahemaad näitab aga kui auto läbis nt 5km aga käis 1h?
Indrek87 kirjutas:Start-stop nupust on käivitus ja endal ka suht lühikuesed otsad.
Siis juba nupust suretusega lööb ekraani kinni?(peaks muidu alles siis kui võtme välja võtad) Käima läheb veel pärast?
BMW E60 525D
Indrek87
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 28.08.2016 19:52 41
Peamine sõiduk: BMW 530 xd
Telefon: 53921063

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas Indrek87 »

Jah, nii kui nupust seisma jätad viskab ekraani kinni, käima ikka auto läheb.Paar nädalat tagasi laadisin akut sis toimis kõik ilusti polnud probleemi, nüüd selline tunne et jätab ainult käivitus voolu ja teised asjad lükkab tagant. Ja kui puldist avada sis angel eyes id põlema ei lähe.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas ttsys »

Kuidas laadisid? Mis laadijaga? Laadija otsad läksid ikka mootori ruumis olevatele kontaktidele mitte otse aku peale?
Kõik see kirjeldus viitab, et aku vajab pigem AGM reziimile vajalikus taktis välist laadimist, sest AGM-i ära lõppemise tunnus on pigem järsk võimetus energiat akumuleerida. Enne uue aku projekti on asjalik mõni CTEK või selle taoline tark kõrgsageduslik impulsslaadija abiks võtta, mis korrigeerib ühtlasi energiabilansi. Sellest on kindlasti kasu ka tulevikus isegi siis, kui uus aku siiski vajalikuks osutub. Generaatori tööreziime on põhjust samuti kontrollida ning juba mainitud viimase 5 päeva energiabilansi vaatlus on samuti abiks, et mitte tegevustega üle reageerida.
Indrek87 kirjutas:Kas 110 ah ei tohiks panna?
Sul on hetkel 90Ah AGM tüüpi aku, mille külmkäivitusvoolutugevus (CCA) on ligilähedane 110Ah happeakuga. CCA on väga oluline ja Ah indeks tähendus tuleb selle järel ning omab eeskätt seda tähendust, mis aja, pinge ning voolutugevusega on võimalik taas-akumuleerida see väärtus, mis on välja antud.
See aku on sellele autole valitud spetsiaalselt seetõttu, et optimeerida energiabilanss ka tihedate käivituste + auto lühikesi otsi kasutades. Teiste sõnadega 110Ah happeaku on 2 sammu nigelama energiabilansi poole astumine eriti siis, kui autot ei kasutata pidevalt sellises reziimis, kus "käima-tald-põhja-300km-maanteed".
Lisaks on tehas läbi mõelnud generaatori võimsuse ja energiajaotuse bilansi. Võid kindel olla, et tehas ei koonerdanud 110Ah AGM-i asemel 90Ah AGM paigaldusega. Otsiti maksimaalse CCA ja samal ajal väike Ah, mis võrdub = "kiirelt võimsus CCA kujul välja ja kiiresti võimsus Ah kujul purki tagasi".
Kokkuvõttes 110AH happeaku on halb mõte ja kui paigaldad 110Ah AGM-i siis peab kindlasti vähemalt talvekuudel aeg-ajalt impulsslaadijaga järeleaitamist tegema, sest seda ei laeta väga-väga suure tõenäosusega talvekuudel siis üle 70% taseme.
Hullemal juhul järelaitamisteta 110Ah AGM peab alalaetust hästi vastu ja hakkab narrima aga 110Ah happeaku kooleb ilmselt ca aastaga sellises kasutuses plaatide sulfatiseerumise tagajärgedel.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas teet82 »

OneWheel kirjutas:Kas näitab ka auto käimis aega? Mõtlen et vahemaad näitab aga kui auto läbis nt 5km aga käis 1h?
Ei oska vastata sellele, võib-olla isegi näitab kuskil kui otsida. Igal juhul oleks see variant jabur, auto on sõitmiseks mitte koha peal tiksumiseks. Vahemikus 1-5km tehtud sõidud võivad olla ka ainult 1,1km ja vahemikus 20-100km sõidud 21km pikad, seda ei tea keegi peale auto omaniku. Tean vaid seda, et see konkreetne auto teebki põhiliselt sõite tööle ja tagasi, Võru linna piirides.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Indrek87
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 28.08.2016 19:52 41
Peamine sõiduk: BMW 530 xd
Telefon: 53921063

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas Indrek87 »

Laadisin mootori ruumist mitte aku klemmidelt.
Kas ükskõik millise CTEK laadijaga võiks laadida ?
Laadija oli seline Benton BX1 pro
Pilt
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas ttsys »

See laadija on OK, kui valid AGM-i jaoks mode 3. Võib kasutada ka külmakraadide juures aga kindlasti pööra tähelepanu laadimisajale. Indikaator ei ole väga täpne ja kuvab täislaetust mitmeid tunde enne reaalset täistiksumist. Selle 90Ah aku laadimisaeg on ca 25-30h, eriti külmas, sest AGM laadimisjoonel peab külmakraadidel arvestama temperatuurist tingitud kompensatsioonidega. See laadija seda ei arvesta ehk esimene sügavlaadimispinge on väksem, kui seda AGM lubab. Teiste sõnadega pikeneb külmakraadides aku laadimine. Auto enda laadimisüsteem arvestab ka aku massi temperatuuriga.
http://bentoncharger.com/manual&brochur ... Manual.pdf
Mrko
Huviline
Postitusi: 400
Liitunud: 22.08.2012 20:04 29
Peamine sõiduk: E60 530d
Asukoht: Pärnu

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas Mrko »

ttsys kirjutas:Laadija otsad läksid ikka mootori ruumis olevatele kontaktidele mitte otse aku peale?
Kas on vahet, kuhu ühendada laadija, kas kapoti all olevatele klemmidele või siis pagasnikus akuklemmide külge ilma, et laadimise ajaks akut lahti ühendaks?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas ttsys »

Jah. Väga oluline, et elektronid IBS-st läbi liigutatakse.
Mrko
Huviline
Postitusi: 400
Liitunud: 22.08.2012 20:04 29
Peamine sõiduk: E60 530d
Asukoht: Pärnu

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas Mrko »

ttsys kirjutas:Jah. Väga oluline, et elektronid IBS-st läbi liigutatakse.
Lahti oskad seletada seda? Kumb ots siis oluline on, kas + või - oleks kapoti alla klemmidele ühendatud? Hetkel tundub, et kui su väide tõele vastab siis ainus võimalus mida kaablit mööda ta seda mõõtmist teha saab on negatiivne juhe, sest pluss juhtme vahel pole tal ju peale enda toite midagi. Sel juhul saab pange panna ainult sellega, et laadija miinus ots ühendada aku miinus klemmi külge, mis tõttu vool võib IBS-ist mõõtmata "mööda minna". Kui laadija miinus panna auto kere külge kusagile peaks ju olema kõik vajadused voolu mõõtmiseks olema täidetud? Või mis?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas ttsys »

Nii ongi. IBS on aku neg polaarsuse/massi vahel. Laadija positiivse kontakti võib otse aku "+" külge liita aga "-" peab minema massi mitte aku neg "-" külge.
Mootoriruumis kõik väljundviigud läbi mõeldud ja aku "+" klemmi kannal istuva püropadruni juures olevatele klemmidele ei ole mõistlik laadija klemme sokutada. Aku lähedal massi kontakti leidmine samuti piiratud võimalustega.
Mrko
Huviline
Postitusi: 400
Liitunud: 22.08.2012 20:04 29
Peamine sõiduk: E60 530d
Asukoht: Pärnu

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas Mrko »

Selged pildid. Ajuvaba, et seda kuskil nagu lahti seletatud polnud eelnevalt. Ainuke jutt mis igal pool erinevates foorumites jahuti oli, et akut laadida välise laadijaga ainult kapoti all olevate klemmide kaudu. Selline lause oleks ju olnud kohustuslik sinna lisada, et oluline on, et akulaadija miinus jõuaks autoni läbi autokere, mitte otse akuklemmile, kuna sel juhul ei läbi vool IBS-i ja voolud jäävad IBS-il arvestamata...
Teadmatutele lisaks veel igaks juhuks, et ei ole lubatud ühtegi asja ühendada IBS-i (aku miinus klemmi külge) kuna ajab selle lolliks või keerab peeti :lol:
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas ttsys »

BMW-l on seda tüüpi aku justnimelt seetõttu polstri taga, et kasutaja lambist ei hakkaks seal korraldusi tegema. Kõik on hästi läbimõeldud ja auto kasutusjuhendis on selle kohta kõik tekstis ja piltidega viidatud.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas teet82 »

Seda IBS-i on kõige parem ette kujutada nagu ampertange ümber aku miinusjuhtme, mis mõõdavad akusse siise minevat ja välja tulevat voolu. Kui suudetakse voolul ja pingel vahet teha, siis edasi peaks kõik juba lihtne ja loogiline olema, et millal IBS midagi näeb, miks ei tohiks akut tuppa laadima viia jne..
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Mrko
Huviline
Postitusi: 400
Liitunud: 22.08.2012 20:04 29
Peamine sõiduk: E60 530d
Asukoht: Pärnu

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas Mrko »

Tjah aga ampreid mõõdetakse ikka ju ampertangidega pluss juhtme ümbert, mitte negatiivse. BMW on jälle midagi uut välja mõelnud :cool:
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas ttsys »

Elektriahela vooluring on nn suletud ja kokkuleppe kohaselt põrutavad positiivse laenguga elektronid negatiivsete elektronide suunas. Vahet ei ole, mis punktis selles nn suletud elektrivooluringis voolutugevust mõõdistada. Kas ampermeeter panna neg polaarsuse vahele või pos polaarsuse vahele ei muuda nominaalset ahelat läbiva voolutugevuse mõõteväärtust (laboratoorne elektriline väärtus on pisut teine moment aga siinkohal ebaoluline).
Sama teema ampertangidega, kus mõõtetulemus saadakse induktsiooni kaudu. Jällegi täiesti ebaoluline, mille ümber tangid panna, sest mono elektriahela, nagu seda on näiteks auto 1 akuga, on elektrivooluring 1 tervik.
Ampertangide siia teemasse sisse toomine paraku midagi selgemaks siin teemas küll ei tee, sest ampritangidega mõõdetakse induktsiooni põhimõttel. IBS-i pigem ikka võrrelda klassikalise ampermeetriga, mis käib ränisiirde peal. IBS on üks pirakas ja võimas ränirohke pooljuht.
Seal joonisel olevat ampermeetrit võib vaadelda kui IBS-i ja lamp kui tarbija = on kogu auto kumulatiivne elektritabijate summa.
http://www.bimmerscan.com/bmw-intellige ... ensor-ibs/
Pilt
Ampermeetri võib panna ka aku negatiivse ahela otsa ja mõõtetulemus kõik sama.
Pilt
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: Bmw E61 530xd aku.

Postitus Postitas teet82 »

Põhikooli füüsikatund tuleb meelde :D
Aga tegelikult tasub ikka kuulata koolis, mitte halada, et elus ei lähe vaja seda.
Multimeetri kasutamine ja Ohm-i seadus on keskmisele BMW-omanikule paraku tühi maa.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Vasta