1. leht 1-st

F11 aku vahetus

Postitatud: 03.04.2017 16:37 43
Postitas krad
iDrive andis märku, et aku vajab vahetust. Võib edasi sõita aga esimesel võiamlusel vaheta aku.
Autol peal 90ah 900a aku.
2011a. masin

Mis akut võib veel antud mudelile peale panna mis piirduks akuvahetuse ja tutvustamisega?

Re: F11 akuvahetus

Postitatud: 03.04.2017 16:53 46
Postitas TELK
Kui ainult aku vahetuse ja tutvustamisega tahad pääseda, siis just nende parameetritega aku peadki panema 90ah 900a.

Re: F11 akuvahetus

Postitatud: 03.04.2017 18:07 16
Postitas krad
Mis alternatiive veel on?
Esindus pakkus 92ah AGM akut mis olevat tehase pool 90ah akuga asendatud.

Re: F11 aku vahetus

Postitatud: 03.04.2017 22:48 04
Postitas TELK
Mul ka 90 asendatud 92-ga. Sõitnud ca aasta ja ühtegi tõrget pole veel olnud.

Re: F11 aku vahetus

Postitatud: 03.04.2017 23:08 30
Postitas patrik
1. Esinduse aku 92ah
2. Bkat 92-95ah
Mõlemad toimivad. Enamus probleeme algavad kere elektrist mitte akust!

Re: F11 aku vahetus

Postitatud: 03.04.2017 23:22 59
Postitas krad
Ehk 95ah aku peale pannes piisab ainult tutvustusest või peab ka midagi ümer programeerima?
Kui oluline on käivitus vool? Mõnel akul 800, teisel jällegi 830, 850 jne.

Re: F11 aku vahetus

Postitatud: 04.04.2017 01:16 59
Postitas ttsys
CCA on kõige olulisem kõikidest näitajatest pärast algoritmis kinnitatud mahtuvusnäitajat. Kui tehas pani sinna 900A siis nii on vaja vähimal määral. Kui leiad suurema külmkäivutusvoolutugevusega 90Ah aku siis on ainult võit.
Lisaks pööra tähelepanu aku tüübile. Suure tõenäususega (90Ah ja CCA 900A) on see AGM tüüpi aku. Kui asendusaku tuleb happeaku siis sellele on vaja vastav retrofit teha ehk pelgalt tutvustusest ei aita.
BMW-le sihtnäitajatega 90Ah 900A Banner on saadaval ja puudub vajadus igasuguseid asendusi otsida või välja mõelda. BMW on parandanud ka kõik kataloogid mingitel segastel asjaoludel kunagi sinna kukkunud 92Ah akudest. Garantiiajal ei pandud ühelegi BMW-le asenduseks 92Ah, 95Ah akut. Seal peab olema 90Ah ja basta. Seda nõuab lähtelaadimisalgoritm vaatamata mõõdetud hetkeväärtusele.
Teiste sõnadega kui paned nominaalväärtustega omas suunas siis võid igasuguse retrofiti ja tutvustuse samuti omas suunas panna ehk tegevusena ignoreerida, sest algoritm on vigase lähteväärtusega ning kogu "päästetöö" teeb mõõdetav väärtus - kui teeb(!) Kaua see kooslus vastu peab on aga juba iseasi - mõnel toimib 3 kuud ja mõni saab kenasti 1-2 aastat rahu ning siis ostab uue aku. Pean mõttetuks vale nominaalnäitajatega aku retrofiti või tutvustuse jaoks aega ning raha kulutada. Selle võib siis kohe tulevase uue aku fondi tõsta.
Banner AGM:
Pilt
Pilt

Re: F11 aku vahetus

Postitatud: 04.04.2017 20:01 45
Postitas Volum
ttsys kirjutas:BMW on parandanud ka kõik kataloogid mingitel segastel asjaoludel kunagi sinna kukkunud 92Ah akudest. Garantiiajal ei pandud ühelegi BMW-le asenduseks 92Ah, 95Ah akut. Seal peab olema 90Ah ja basta. Seda nõuab lähtelaadimisalgoritm vaatamata mõõdetud hetkeväärtusele.
Parandanud? Ja garantiiajal läks just vastupidi - paigaldati ainult 92Ah akut. Ei pea olema 90Ah. Kontrolli oma fakte. ;)

Re: F11 aku vahetus

Postitatud: 04.04.2017 20:25 49
Postitas ttsys
Jah. Garantiiajal vahetatavad akud.
Pilt
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_1742

Re: F11 aku vahetus

Postitatud: 04.04.2017 21:41 55
Postitas ttsys
F11 tahab seal tehase poolt näha ainult AGM.

Re: F11 aku vahetus

Postitatud: 04.04.2017 21:53 07
Postitas Volum
Me räägime ikka AGM akudest, mitte happeakudest. Pildil on 90Ah tava.

Re: F11 aku vahetus

Postitatud: 04.04.2017 22:40 04
Postitas ttsys
Jah, räägime AGM-st. 92Ah aku peale tõstmine pidi garantiiajal avama retrofit 90Ah :arrow: 92Ah.
BMW ei avanud seda 2011 üles ega ka vanematele. Seda nimetan mina segasteks asjaoludeks, sest ilmselgelt siit foorumist ei avane suuremat tõde, kui ISTA sisus.

Re: F11 aku vahetus

Postitatud: 05.04.2017 09:24 37
Postitas PeeterA
Tegelt pole mõtet suure hurraaga poodi uut akut ostma minna. Esmalt tuleks kontrollida, et poleks parasiitset elektritarbimist auto seisuajal. Samuti kontrollida laadimispinget.

Uue akuga probleemi ei lahenda. Üksnes siis, kui selle mahtuvus on kahanenud oluliselt.

Re: F11 aku vahetus

Postitatud: 05.04.2017 14:29 09
Postitas ttsys
F11 teeb akule pidevalt sisuliselt analoogset testi nagu akuanalüsaatorid. Kui iDrive visatakse selline teade, et aku vaja vahetada siis järelikult külmkäivutustest (Cranking Test) oli vealine.
See on muidugi õige - usalda aga kontrolli ja küsi ka "teise arsti" arvamust, milleks on väline akude analüsaator.

Re: F11 aku vahetus

Postitatud: 05.04.2017 18:45 45
Postitas krad
Varjatud menüüst jälgides on aku laadimine 14.5v - 14.7v vahemikus.
Kõik asjad mis peal töötavad (ka webasto), ei ole errorisse viskand.
Kuue aastaga peaks aku ära väsima küll.

Pilt

Re: F11 aku vahetus

Postitatud: 10.04.2017 21:27 10
Postitas krad
Arvuti taha pannes näitas aku veateadet. Seda ära ei lasknud enne kustutada kui uus aku oli peal ning tutvustatud. Lisaks aku veateatele oli neid veel, kuid ei tea kas need just aku pärast. Üks vist oli seotud kliimaga.
Peale aku vahetust näitab sõites laadimist ~13,7v. Seda ka kohapeal tühikäigul käies.
Vaba hooga sõites kui hakkab armaturis EfficientDynamics tööle, näitab laadimist ~14,7v

Uus aku sai samade parameetrite järgi nagu vana, Banner 90ah 900a. Ning ostetud sai http://www.rekrol.ee" onclick="window.open(this.href);return false; 'st.

Re: F11 aku vahetus

Postitatud: 10.04.2017 21:40 26
Postitas ttsys
Need pingeväärtused ei oma sisuliselt mitte mingit muud infoväärtust kui see, et generaator töötab (pardapinge klemmidel 30 ja 15 üle 13.5V). Aku laadimispinge sõltub aku temperatuurist, laadimisfaasist, määranguga mõõdetud mahtuvusest, töötunnist ning veel mitmest kriipsureast algoritmis. Talvekuudel võib seal näha pingeväärtusi pea 16V.

Re: F11 aku vahetus

Postitatud: 10.01.2020 16:54 05
Postitas hansu
Kuidas oleks õigem teha aku vahetus, kas ühendada lihtsalt aku lahi ja ära vahetada või ühendata vahetuse ajaks kapotiall olevatele klemmidele akulaadija?
Ja kas kellelgi on kogemust Carly app-iga uue aku registreerimisega? Kas see päriselt ikka toimib? Uus aku on sama mahtuvusega.
Autoks F11 2013

Re: F11 aku vahetus

Postitatud: 10.01.2020 23:39 09
Postitas Volum
Vahet pole kas ühendad lahti või on laadija taga.
Carly kohta jään vastuse võlgu.

Re: F11 aku vahetus

Postitatud: 11.01.2020 21:39 55
Postitas allanasi
hansu kirjutas: 10.01.2020 16:54 05 Kuidas oleks õigem teha aku vahetus, kas ühendada lihtsalt aku lahi ja ära vahetada või ühendata vahetuse ajaks kapotiall olevatele klemmidele akulaadija?
Ja kas kellelgi on kogemust Carly app-iga uue aku registreerimisega? Kas see päriselt ikka toimib? Uus aku on sama mahtuvusega.
Autoks F11 2013
Enda auto ja tuttava , F seerial toimetas