E39 2003 530d probleem

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Salajanevend
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 16.08.2014 13:22 41
Peamine sõiduk: BMW e46 318i

E39 2003 530d probleem

Postitus Postitas Salajanevend »

Tere!

Nagu ka pealkirigi ütleb, on tekkinud mu 2003 e39 530d-l, justkui üleöö probleem. Kuna ei tea autode tehnilise poole pealt eriti midagi mõtlesin uurida siit foorumist, et ehk mõni kogenum inimene oskab luua olukorda natuke selgust.

Probleemi kirjeldus;

Eile oli auto veel täiesti korras. Käigukast on töötanud laitmatult, et teinud nõkse ega midagi kui koha peal seistes kas D või R-i peale lükata. Ka kiirendades, aeglustades ja vabakäigul ei olnud mingeid probleeme. Olukord muutus aga täna.

Olles tund aega linna vahel ilma probleemideta liikunud tekkis autol probleem. Katsun seda võimalikult täpselt kirjeldada.

1) Foori taga seistes, kui auto peaks olema vabakäigul ,pidi pidurit tavalisest kõvemini all hoidma, selline tunne, et auto ei suutnud korralikult end vabakäigule ümber vahetada. Tahtis liikuda edasi. Pöörded selle ajal ebaügtlased. Kõikusid nii 800-1000RPM vahel.

2) Sõites auto ei suutnud justkui käiku üles leida. Kiirendades hakkas koguma pöördeid, siis kukkusid pöörded 1k peale, kus ta vabakäigul tavaliselt on ja nii mitu korda, kuni sain 90 stabiilselt sisse, leidis õige käigu. Ning hetkeks tundus, et kõik on korras. Probleem lahenes kuni järmise peatuseni, kus mootori välja lülitasin. Uuesti käivitades hakkas toimima järgmine punkt.

3)Aeglaselt sõites auto perutas- tekkis umbes sama efekt kui manuaaliga sidur liiga hoogsalt lahti lahsa. Pöörded hetkeks 1k peale, siis gaasi, leidis käigu...uuesti käik välja ja pöörded 1k peale jne. Jällegi kuniks stabiilse hoo sisse sain.

4) Peatudes ja sisestades P käigu mootor justkui turtsub ja auto tõmbleb ka veidike, just kui tahaks edasi sõita, aga ei saa. Pöörded kõiguvad seal 1000-800RPM vahel ning kuulates käib turtsatus just sel hetkel kui pöörded alla käivad.

Mida ma selle autoga viimasel ajal ebatavalist teinud olen?

Sõitsin pühapäeval halbade kokkulangemiste tagajärjel paagi täitsa tühjaks nii, et pardakomuuter näitas --:-- . Peale seda kui ekraanilt lugesin --:--, sõitsin veel ca. 10km mööda maatneed lähimasse tanklasse.
Mõtlen, et kas paagi põhjast võis sattuda mingi jama kütusepumpa või mootorisse ja pihustid pekkis. Aga tundub siiski nagu tegu oleks käigukasti probleemiga.

Sai küll jube pikk jutt, aga loodetavasti oskab keegi teine kirjeldusele tuginedes öelda milles võib seisneda probleemi allikas.

Aitäh!
Kasutaja avatar
nm5
Huviline
Postitusi: 331
Liitunud: 04.05.2009 19:37 06
Peamine sõiduk: BMW 730d e65/BMW 740i e38/BMW 535i e34
Asukoht: Räpina/Tallinn

Re: E39 2003 530d probleem

Postitus Postitas nm5 »

Tere,

Kuna sul mootor käib kentsakalt ka tühikäigul, ehk siis P peal, hetkel välistaks ma käigukasti rikke (kuna ta töötas ka sul korralikult enne seda). Seega ma kahtlustaks pigem, et käigukasti aju saab valeinfot kas ECUst või on gaasiklapp (throttle body, ei tea täpset eesti keelset nimetust :) ) kutu või pistikud ja selle juhtmestik vigane. See selgitaks ka pöörete kõikumise ja turtsumise. Kõige kindlam on kui lased kellelgi diagnostikaga üle vaadata, mis näite gaasiklapp annab.

Loodan, et on abiks.
Kronoloogiliselt omatud BMWd: BMW M52 523i E39, BMW M50 525i E34, BMW M57 525dA E39, BMW M57N2 730d E65, BMW M62 740iA, BMW N20 528iA XDrive F10, BMW M30 535i E34
Vasta