E61 aku

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Rai26
Huviline
Postitusi: 78
Liitunud: 10.06.2015 19:20 31

E61 aku

Postitus Postitas Rai26 »

Hopsti!

Oskab keegi öelda , kui aku tühi või noh arvan , et aku tühi ( löönud 2x ette selle ,et aku tühi vms)
Plaan aku vahetada aga aku nii läbi , et laadimisest kasu pole auto ei käivitu . Nüüd plaan uus aku osta aga ,kui uue aku soetan ja vana uuega asendan siis kas peab seda autole tutvustama nö või mitte , kui ostan täpselt samade andmetega aku ?? Nö aku puhul pean vaatama siis Ampetunde ?

Kui peab ...siis veeretan heaga BM-i aga kui mitte siis keeran vana aku küljest panen uue ja naudin sõitu edasi .
Kasutaja avatar
Frenzi
Huviline
Postitusi: 576
Liitunud: 02.04.2016 21:28 47
Peamine sõiduk: M5

Re: E61 aku

Postitus Postitas Frenzi »

Samade näitudega aku ostad, siis tutvustama ei pea, peab registreerima.
Rai26
Huviline
Postitusi: 78
Liitunud: 10.06.2015 19:20 31

Re: E61 aku

Postitus Postitas Rai26 »

Ja seda regiatreerimist saab ikkagi teha vaid esinduses? Või saab selle ise kuidagi ära teha ?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas ttsys »

Kui töövahend olemas siis saab ka ise teha.
Samas soovitan pisut süveneda, mis tüüpi, millise mahtuvusega ning millise külmkäivitusvoolutugevusega (CCA) aku on sellele konkreetsele mootorile/autole ette nähtud versus, mis seal hetkel on paigaldatud. Kui keegi on varasemalt suva järgi talitanud siis kordad seda veamustrit. E61 saab panna näiteks AGM 90Ah või happeaku 110Ah, aga aku vali mitte pelgalt Ah järgi vaid CCA järgi. Mida rohkem CCA seda nn võimsam aku. Reeglina kõik 90Ah AGM akud on suurema CCA-ga, kui 110Ah happeakud.
Rai26
Huviline
Postitusi: 78
Liitunud: 10.06.2015 19:20 31

Re: E61 aku

Postitus Postitas Rai26 »

Teine küsimus , et mismoodi ja kuhu krokodillid ühendada nii , et saaks ka teise auto pealt normaalselt voolu anda ? Kuna endal e61 ja aku on taga pakiruumis ... miinuse saan normaalselt ühendatud aga plussi ei saa , kuna krokod nii suured ja mingi imega ei saa plussini ?

Panen ka pildi :

https://www.upload.ee/image/7888421/20180114_135854.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas ttsys »

RTFM öeldakse selle peale. :mrgreen:

Otsi +/- kontaktklemmid mootori ruumist.
Teijo
Huviline
Postitusi: 312
Liitunud: 17.10.2011 22:30 54

Re: E61 aku

Postitus Postitas Teijo »

Ikka mootoriruumi tuleb krokodillid ühendada kui voolu soov saada teiselt autolt.
https://cdn4.pelicanparts.com/techartic ... /pic02.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
pildi peal näha + - asukohad.
Rai26
Huviline
Postitusi: 78
Liitunud: 10.06.2015 19:20 31

Re: E61 aku

Postitus Postitas Rai26 »

Haha :D mõni vihje ehk ?
Rai26
Huviline
Postitusi: 78
Liitunud: 10.06.2015 19:20 31

Re: E61 aku

Postitus Postitas Rai26 »

Oooo see pilt aitab Palju !!

Aitäh .
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas ttsys »

Google otsingust oled kuulnud midagi? Seal on ka piltide otsing. Või yahoo otsing? Neid on veel. Tipid sinna oma mure ja voila. :mrgreen:
Pilt
Rai26
Huviline
Postitusi: 78
Liitunud: 10.06.2015 19:20 31

Re: E61 aku

Postitus Postitas Rai26 »

Antud hetkel on kahjuks internet ja selle ühendus nii halb , et ei lae pilte ära googlis. Oma piltegi oli raske üles laadida aga TÄNUD , et viitsiste vastata või pilti saata !!

Respect :)
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas ttsys »

Kui nii "sügavas metsas" info kätte saamisega siis ennetavalt infoks, et E60-ne pealt mingi teise auto käivitamine on väga halb mõte, et mitte öelda autole tapva algega fataalselt lõppeda võiv ettevõtmine. :!:
Rai26
Huviline
Postitusi: 78
Liitunud: 10.06.2015 19:20 31

Re: E61 aku

Postitus Postitas Rai26 »

Mul endal e61 ja mul endal ei lähe käima . Seega mõtlesin teiselt autolt abi paludes enda masin käima saada ?
Rai26
Huviline
Postitusi: 78
Liitunud: 10.06.2015 19:20 31

Re: E61 aku

Postitus Postitas Rai26 »

Vaadates enda masinaruumi siis miinust pole ?

https://www.upload.ee/image/7888641/20180114_161026.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas ttsys »

Vaata uuesti. Kontakt vahib karjudes seal pildil näkku.
Kasutaja avatar
S1lv3r
Huviline
Postitusi: 3348
Liitunud: 11.05.2008 11:44 22
Peamine sõiduk: BMW F10 525d 160kw
Asukoht: Laagri

Re: E61 aku

Postitus Postitas S1lv3r »

Rai26 kirjutas:Vaadates enda masinaruumi siis miinust pole ?

https://www.upload.ee/image/7888641/20180114_161026.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Pilt
E46 323Ci/E46 330d/E61/E91/E91/E90/E60/E60/E61/E60 530xi/E60 530xi/F10 525d
Päringu jaoks saatke palun PS või e-mail
Kasutaja avatar
Leho
Huviline
Postitusi: 4557
Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
Peamine sõiduk: BMW E60 550I
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas Leho »

ttsys kirjutas:Kui nii "sügavas metsas" info kätte saamisega siis ennetavalt infoks, et E60-ne pealt mingi teise auto käivitamine on väga halb mõte, et mitte öelda autole tapva algega fataalselt lõppeda võiv ettevõtmine. :!:
Kust sa sellise mõtte võtsid?
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas ttsys »

Erialased teadmised pooljuhtidega juhitud süsteemides.
Kasutaja avatar
Leho
Huviline
Postitusi: 4557
Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
Peamine sõiduk: BMW E60 550I
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas Leho »

Suurt seletust ma vastuses ei näe. Ma tean ka, mis on diood. Samas genekas ei koosne vaid pooljuhtidest, masina põhiosa on mähised jms. 3-faasilise geneka omaduseks on see, et ta oma mähiste induktiivsustega piirab oma väljastavat voolu ehk ta ei ole selle tõttu puruks koormatav. Loe 3-faasilise madalpinge geneka teooriaid ja ära keskendu vaid pooljuhtidele. Ja kui räägid geneka pooljuhtidest üldiselt, miks vaid E60 sulle ette jäi? Teistel samasugused.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas ttsys »

Ma ei näe vähematki mõtet ega vajadust selles teemas valdkonna tüpoloogiat hakata seletama. Asi on oluliselt keerulisem, kui diood / ränisiire.
Generaator ei mängi sisuliselt üldse mingit rolli, sest siis peab ikka täiega valdkonnavaenulik olema, kui veel töötava mootoriga(!) E60 pealt hakata energiasiiret tegema! Mulle ei ole E60 "ette jäänud" vaid E60 juhtmoodulite arv on kordades suurem kasvõi vanast E38-st. Kusjuures ka E38 ABS mooduli peamine tapmise viis on meelevaldsed shuntimised - kui keegi tahab oma E38-le uut ABS moodulit siis andke töötava mootoriga 1 kord täkku teisele käivitusraskustega autole ja hakkate 001 lõpuga moodulit otsima - 101 korda sellist asja näinud ja ka hoiatused ei piisa - inimese toormaterjali omapära. :mrgreen:
E60 juurde tagasi tulles on peamine probleem või nõrk koht see, et isegi, kui mootor ei tööta on selles süsteemis arvukalt püsitoitega tarbijaid, millest enamusel on oma firmware. Takkajärgi veel IBS.
Tahate kellelegi head teha, aga tulemus: teete omale karuteene või nagu Ivan Krõlov sõnastas: "abivalmis loll on vaenlasest ohtlikum". :)
Kasutaja avatar
Leho
Huviline
Postitusi: 4557
Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
Peamine sõiduk: BMW E60 550I
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas Leho »

E60 kõige suurem tarbija on ilma Webastota variandil salongi ahju elektriline lisasoojendi, mis tarbib kuni 100 A. Selle tõttu on genekad 170 A nimivooluga. Näen, et sul on vaja vaid asi müstiliseks ajada, ei muud.
Lõpetan selle jahu märkusega, et olen alati andnud oma bemmidelt hädalisele voolu ja masin siiani töötab. Ilma töötava mootorita pole energiasiirdest suurt abi, sest kävituskaablite ja klemmide takistused on vaja doonori pingega ületada. Siin jäta meelde, et kävituskaablitel ja klemmidel on takistus, mis samuti piirab ülekantavat voolu. Kui genekas peab "lendama", siis lendab nagunii. Auto plokkide protsessorite omatarve on 10-50 mA ja kui neid on ka tükki 40, see suurt ei määra. Pikemalt ma auto energiasbilansi juttu siin ei ajaks.
Viimati muutis Leho, 15.01.2018 01:57 02, muudetud 1 kord kokku.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas ttsys »

Kordan veelkord: generaator ei puutu teemasse!
Võta lahti autoga kaasas olev kasutusjuhend ja head lugemist.
Kasutaja avatar
Leho
Huviline
Postitusi: 4557
Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
Peamine sõiduk: BMW E60 550I
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas Leho »

Alles puutusid generaatori pooljuhid asjasse, nüüd enam mitte?! Kui töötava mootoriga läheb vool OTSE geneka väljundjuhet pidi + terminalile (tõsi, starteri toitejuhtme kaudu) ja sealt abivajale, mis see muu auto elektroonika siin asjasse siis puutub? Või sa ei tunne e60 peakaablite skeemi?
Kas argumendid said otsa, tuli kasutusjuhendi formalism appi võtta?
Viimati muutis Leho, 15.01.2018 02:27 41, muudetud 2 korda kokku.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas ttsys »

Sul on lõpp pigem funktsionaalsel lugemisel. ;) Ma ei ole sõnagi siin teemas generaatori pooljuhtidest rääkinud. :mrgreen: :mrgreen:
Leho kirjutas:Alles puutusid generaatori pooljuhid asjasse, nüüd enam mitte?! Kas argumendid said otsa, tuli formalism appi võtta? Minu poolt jutul lõpp.
Tunnen. Väga hästi tunnen. Samas täheldan, et sina ei tea selle auto elektroonikast palju midagi - vähemalt firmware osatähtsusest integraalis ei suuda lennult läbi hammustada. Anekdoot muidugi, pealegi "eesti mees" kasutusjuhendit ju ei loe - see ju kõik pussidele. :mrgreen: :mrgreen:
Leho kirjutas: Või sa ei tunne e60 peakaablite skeemi?
Kas argumendid said otsa, tuli kasutusjuhendi formalism appi võtta? Minu poolt jutul lõpp. Sa piira lihtsalt ajuvaba jutu ajamist, ma ei viitsi su anektoote muudkui kummutada.
Viimati muutis ttsys, 15.01.2018 02:26 15, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Leho
Huviline
Postitusi: 4557
Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
Peamine sõiduk: BMW E60 550I
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas Leho »

Lõpetuseks tsitaadid E60 kasutusjuhendi lk-lt 248- 249 (võtame siis ka formalismi appi, see peaks bürokraatlikku iba ajavat isikut hästi kainestama):
Juhtmete klemmid tuleb ühendada mootoriruumis olevate terminalide külge (see jutt on ka juhendis), edasi otsesed tsitaadid:
Jump starting
When your battery is discharged, you can use
two jumper cables to start your BMW with
power from the battery in a second vehicle. You
can also use the same method to help start
another vehicle.
Use only jumper cables with
fully-insulated clamp handles.
Starting engine
1. Start the engine on the assisting vehicle
and allow it to run at idle for several minutes
at slightly increased speed.

Juhendid on siin: https://www.bmwsections.com/docs/5series/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tsiteerisin 2008 a masina juhendit http://dn1.bmwsections.com/dl.php?linkl ... Manual.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimane tsitaat tähendab, et mootor peab töötama ja loogiliselt on täiendava koormuse all vaid generaator.
Võid muidugi veel edasi luksuda, kuid mõistlikum peaks olema minema kiitma, kui palju on parem originaalis müüdav varuosa :mrgreen:
Viimati muutis Leho, 15.01.2018 02:47 07, muudetud 1 kord kokku.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas ttsys »

Luksud ju siin sina ja luksu edasi! :mrgreen: :mrgreen:
Ainus kasulik asi oli see, et mingi lingi kasutusjuhendile lisasid. Kopeerisid siia, aga ainult info "pealmise kihi" - mitte selle, mis ettevalmistusena oluline ning protsessis ülioluline. Need 2 komponenti on justnimelt need põhjused, miks on halb idee E60-e pealt mõnda külmunud käivitusraksustega diislit äratada.
Ja nüüd minugi poolest - luksu edasi. :mrgreen:
Kasutaja avatar
Leho
Huviline
Postitusi: 4557
Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
Peamine sõiduk: BMW E60 550I
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas Leho »

Avalda siis ise oma süvakihid, kuid kuna mitu posti polnud neist kõhvigi, siis on aeg selleks korraks läbi ja loeme, et neid polnud, vaid tühipaljas haige häma. Huvitav fenomen on siin, et su pool- või väärtõdesid lastakse SIIN muudkui avaldada, kuskil tõsismas jututoas saaksid sellise ürituse eest igavese bye-bye. Su külmunud käivitusraskustega diisel vajaks uut eraldi käsitlemist, kuid vb olla kegi teine võtab ette, ma ei viitsi. Kuid see väljend oli selles mõttes hea, et sa süüvisid mu mällu kui "külmunud käivitusraskustega" ;), sest sa tahad ajada tehnilist juttu, kuid ei võta MITTE ÜHTEGI tehnilist argumenti vastu ja isegi bürokraatlik lähenemine jätab sind edasi inisema ja igasugune mõistuspärane loomingulisus puudub, mis peaks olema inseneri esmane kreedo, sest insener on tehnikasüsteemi valitseja ja uue looja, mitte haige formalist.
Viimati muutis Leho, 15.01.2018 03:05 49, muudetud 1 kord kokku.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas ttsys »

Minu jaoks oled sa 1 tüpoloogiline luksuja, kes otsib oma kohta päikse all. Vot ei meeldinud sulle antud nõuanne ja kohe oli vaja törts välja lasta - oli nii? :mrgreen:

Kui juba kasutusjuhendi lehed avasid siis kindlasti nägid ka neid ridu:
"2. Start the engine on the other vehicle in the
usual way.
If the first starting attempt is not successful,
wait a few minutes before another attempt
in order to allow the discharged battery to
recharge."

Selles lauses on kõik see, millest ma juba algselt hoiatasin. Suurim väärkäsitlus ongi see, et külmas surnud asjanduse käivitus ei saa olema lihtne "first starting attempt". E60 juhtmoodulid ei ela üle sellist meelevaldset väärkasutust nagu mõni teine rattad-ja-rool vanakool. Heaga soovitan mitte teha selles osas eksperimente, sest auto tavakasutajad ei oma sellist pädevust, et kõigepealt hinnata oma auto aku energiaressurssi ja ei oska määratleda seda "wait a few minutes before another attempt in order to allow the discharged battery to recharge", sest -10 kraadi juures ei ole sellest mõnest minutist külmunud akuga sõiduki järgi tõmbamisest vähematki abi - närtsinud happeaku on selles ahelas ise juba suur tarbija!

Aga jätka edasi luksumist. Karavan läheb edasi. :mrgreen:
Kasutaja avatar
Leho
Huviline
Postitusi: 4557
Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
Peamine sõiduk: BMW E60 550I
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas Leho »

See lause tähendab, et doonori aku vajab laadimist, muidu kävitumine ei õnnestu, ei muud. See näitab ka seda, et stardiabil ei ole vool väga suur, ampertangidega saab selgeks, kuid jääb olenevalt kaablite ristlõikest 20- 50 A vahele. Kuid ei näita seda, et peab olema mingil kombel üliettevaatlik (seda väidad nüüd) või ei tohi üldse särakat anda (seda väitsid varem, on mõningane edasiminek). Kuid nüüd kõik ja ära jaura ebalooglist jampsi, genekas on suuteline ennast ise piirama ja see on põhiline ja see tegevus on tehase poolt lubatud.

1 järjekordne esoteerika väide tuli jälle juurde:"E60 juhtmoodulid ei ela üle sellist meelevaldset väärkasutust nagu mõni teine rattad-ja-rool vanakool." Kui nii jätkata, siis selle BMW-ga ei peakski sinu hoiatuste ja sajatuste tõttu üldse sõita saama. Kaua sa võid veel trollida? sest rumalaid väiteid pole võimalik pikalt analüüsida, see tapab kõige paremagi analüüsija ja tulemuseks on kas sõim või midagi hullemat.
Lepime nüüd nii kokku, et igat oma esoteerilist jama tõendad edasi ise.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E61 aku

Postitus Postitas ttsys »

Troll?! Vau.
Paistab, et kogu su teadmised autoelektrist piirduvad generaatoriga, et pidevalt seda mängu tood. :mrgreen:
Pööran tähelepanu, et mina räägin riskifaktorina juhtmoodulitest - eelkõige nendest, millel on kontrollerid tarkvara najal I/O ja milledele mõjuv pingelang on fataalse iseloomuga. Mina hoiatasin "meest metsast kellel ei ole ligipääsu juhenditele" olema ettevaatlik.
Võibolla otsid ise omale mõne sobivama koha päikse all, kus kõik meelepärane? Mõtle selle üle. ;)
Leho kirjutas:See lause tähendab, et doonori aku vajab laadimist, muidu kävitumine ei õnnestu, ei muud. See näitab ka seda, et stardiabil ei ole vool väga suur, ampertangidega saab selgeks, kuid jääb olenevalt kaablite ristlõikest 20- 50 A vahele. Kuid ei näita seda, et peab olema mingil kombel üliettevaatlik (seda väidad nüüd) või ei tohi üldse särakat anda (seda väitsid varem, on mõningane edasiminek). Kuid nüüd kõik ja ära jaura ebalooglist jampsi, genekas on suuteline ennast ise piirama ja see on põhiline ja see tegevus on tehase poolt lubatud.

Adminnid, palun pange see rumalust ajav troll veidiks puhkusele. Sest triviaalsuste üle vaidlemine ei ole normaalne tegevus.
Vasta