1. leht 2-st

Postitatud: 30.12.2006 14:30 46
Postitas aise
mida teha, mootor M54 3.0 ja õlikulu 0,5L 200-300km peale (rahulik sõit) :? mootor pole kuuma saanud minu käes, kui ta saksast kätte sain siis umbes 10 000 km sõidu järgi küsis õli, peale seda on õlivajadus järjest tihedamaks muutunud. karterituulutuse klapp on vahetatud. leket kuskilt ei ole näha, mootor on kuiv.

muidu on nii, et peale õli vahetust pannakse max tasemele õli ja mootor ise hävitab selle 0,5L õli mingi aja jooksul ja jääb norm tasemele? kui ma nüüd valan min tasemele 0,5L peale kas ta äkki sööb mul selle 0,5L ära kuna arvab, et on õlivahetus tehtud? peaksin ma äkki max tasemele kallama (1L peale)? mingit suitsemist kah nagu ei ole täheldanud, kuigi sellise kulu juures peaks juba suitsema?

Postitatud: 30.12.2006 14:47 25
Postitas Maiks
No 1 liiter tuhande kilomeetri peale on ikka mega palju ju. Mul võttis zigull samapalju enne kui hingusele läks.
2.5 tds sõidab mul praegu õlivahtusest õlivahetuseni ja selle ajaga kulutab heal juhul normi vahe ära ja sedagi alles enne järgmist vahetusvälpa kui õli on juba vananenud.

Postitatud: 30.12.2006 15:25 22
Postitas hollow
eelmine mootor mille ma puruks lasin, see võttis 0,5l 10000km kohta
spetsiaalselt sai mõõdetud kui õli välja lasin

kui ikka 1l läheb 1000km kohta siis on mootor hõre... ykskõik siis mis osa sellest kas rõngad või klapisääretihendid või plokikaane tihend vms.

Postitatud: 30.12.2006 19:43 32
Postitas priitb
aise`le Enne müüki pandi mingit teleturu keemiat sisse äkki? BMW e30 raamat räägib, et max õlikulu on 1,5 liitrit 1000 km kohta.

Postitatud: 30.12.2006 20:18 20
Postitas hollow
vot vot... max õlikulu... aga see ei tähenda, et ta ei või töötada ka sedasi, et on 0,5L 10000km kohta

EDIT: ma hakkasin arvutama... ja lausa nalja tegi... mootorisse läheb 8,5L õli iga 1000km tagant valad 1,5L juurde ja 10000km pärast oled mootorisse valanud 15L õli (see on siis peaaegu 2 õlivahetust) ja ainult filtrit pole vahepeal vahetanud... siis lased selle õli välja, paned uue filtri ja valad 8,5L uut õli sisse

st. et õlivahetusvälbale kulub 1filter ja 23,5L õli

ise ka usud seda???

Postitatud: 31.12.2006 00:32 31
Postitas aise
hollow kirjutas:vot vot... max õlikulu... aga see ei tähenda, et ta ei või töötada ka sedasi, et on 0,5L 10000km kohta

EDIT: ma hakkasin arvutama... ja lausa nalja tegi... mootorisse läheb 8,5L õli iga 1000km tagant valad 1,5L juurde ja 10000km pärast oled mootorisse valanud 15L õli (see on siis peaaegu 2 õlivahetust) ja ainult filtrit pole vahepeal vahetanud... siis lased selle õli välja, paned uue filtri ja valad 8,5L uut õli sisse

st. et õlivahetusvälbale kulub 1filter ja 23,5L õli

ise ka usud seda???
vähemalt on koguaeg puhas õli sees :lol:

eks mul klapisääretihendid siis vist? aga miks ta ei suitse, kui viimane 0,5L läks mingi 200-300 km peale siis oleks pidanud tomu järgi olema, või põleb see 0w30 nii hästi ära :D

Postitatud: 31.12.2006 10:03 24
Postitas patrik
mida teha, mootor M54 3.0 ja õlikulu 0,5L 200-300km peale (rahulik sõit) mootor pole kuuma saanud minu käes, kui ta saksast kätte sain siis umbes 10 000 km sõidu järgi küsis õli, peale seda on õlivajadus järjest tihedamaks muutunud. karterituulutuse klapp on vahetatud. leket kuskilt ei ole näha, mootor on kuiv.

muidu on nii, et peale õli vahetust pannakse max tasemele õli ja mootor ise hävitab selle 0,5L õli mingi aja jooksul ja jääb norm tasemele? kui ma nüüd valan min tasemele 0,5L peale kas ta äkki sööb mul selle 0,5L ära kuna arvab, et on õlivahetus tehtud? peaksin ma äkki max tasemele kallama (1L peale)? mingit suitsemist kah nagu ei ole täheldanud, kuigi sellise kulu juures peaks juba suitsema?
_________________
kas tuulutuse DRENAAZH on vaba?

Postitatud: 02.01.2007 15:41 05
Postitas aise
just, sedasi mõtlen ka mina, et põleb ilusti ära ei riku küünlaid ja katti nii ruttu ära, jaanuari kuus peab selle töö ära tegema.

drenaaz peaks ok olema, Valdek vahetas tuulutuse klappi siis kontrollis.

Pilt

kas klapisääretihend on jupp nr. 5? vahetada tuleb kõik või ainult sisselaske omad?

sportlik huvi lihtsalt! netist otsides leidsin, et müüakse repair kitte kus on 12 tükki neid. ju siis sisselaske poole peal :roll:

Postitatud: 02.01.2007 16:25 44
Postitas AARE540
Nr 5 jah. Aga ise pooldaks ikka seda, et kui vahetada- mootor ju lahti on- siis juba kõik, mis siin ikka mängida, kapisääretihend ei ol enii kallis kaup, kui näiteks hüdrotõukurid vms... Aga see puhtalt minu arvamus...

Postitatud: 02.01.2007 16:28 56
Postitas aise
AARE530 kirjutas:Nr 5 jah. Aga ise pooldaks ikka seda, et kui vahetada- mootor ju lahti on- siis juba kõik, mis siin ikka mängida, kapisääretihend ei ol enii kallis kaup, kui näiteks hüdrotõukurid vms... Aga see puhtalt minu arvamus...
kui läheb vahetamiseks siis ikka kõik jah. UM näitab tüki hinnaks 463,- :lol: kas see on päriselt 1 tüki hind (12 tk ehk ikka)? ei saa olla krt kui muidu müüakse 19$ 12tk.

Postitatud: 03.01.2007 09:41 21
Postitas Pritsa
Suvel tuli endalgi tõdeda, et õlikulu oli pea sama mis aise-l. Lekkeid kusagilt ei tuvastanud ja Truumu juures kontrollis käies sai selgeks, et tuleb vahetada klapisääretihendid. Küsimusele, et miks masin sellise õlikulu juures ei suitse sain vastuseks, et ilmselt mängib kat oma rolli selle. Kogu töö koos tihendite ja uute küünaldega läks 3000.- Peale seda moto õli ei võta :) .

Postitatud: 03.01.2007 09:54 24
Postitas Raivo
Pritsa kirjutas: Küsimusele, et miks masin sellise õlikulu juures ei suitse sain vastuseks, et ilmselt mängib kat oma rolli selle. .
Ega see kat.-ile hästi ei mõju. Seega soovitus oleks lasta see töö kiirelt ära teha. Muidu hakkad pärast veel katalüsaatorit vahetama..
EDIT: aga palun

Postitatud: 03.01.2007 10:03 17
Postitas aise
mul hakkavad varsti juuksed halliks minema. nüüd olen peale viimast 0,5L juurde kallamist mingi 3-400km sõitnud ja õli tase on hetkel üle normi :| nagu poleks üldse söönud.

kord võtab, kord ei võta. tee sa siis kindlaks milles asi on. neljapäeval võtab küünlad maha ja mõõdab surveastmed ära.

tänud modele kes selle teema splittis.

Postitatud: 03.01.2007 11:46 43
Postitas AARE540
Huvitav on üks asi- nimelt mul ühel sõbral Pärnus on 2002. või 2003. aasta E65 745 ja tema ütles, et ca 10.000 km kohta on ta juurde valanud mingised 4 liitrit õli... Läbisõitu oli vist mingi 150K kanti- kulumise viga see ei tohiks olla, kas tõesti on see siis normaalne selle puhul... ?

Vabandan, et teema hetkeks teise auto peale viisin...

Postitatud: 03.01.2007 16:15 41
Postitas aise
Pritsa kirjutas:Suvel tuli endalgi tõdeda, et õlikulu oli pea sama mis aise-l. Lekkeid kusagilt ei tuvastanud ja Truumu juures kontrollis käies sai selgeks, et tuleb vahetada klapisääretihendid. Küsimusele, et miks masin sellise õlikulu juures ei suitse sain vastuseks, et ilmselt mängib kat oma rolli selle. Kogu töö koos tihendite ja uute küünaldega läks 3000.- Peale seda moto õli ei võta :) .
kuskohas tehti? hind on kuidagi väike, küünlad ise on 1200 (minu omale vähemalt, NGK Platinum).

Postitatud: 03.01.2007 17:36 30
Postitas ryan
aise kirjutas:
Pritsa kirjutas:Suvel tuli endalgi tõdeda, et õlikulu oli pea sama mis aise-l. Lekkeid kusagilt ei tuvastanud ja Truumu juures kontrollis käies sai selgeks, et tuleb vahetada klapisääretihendid. Küsimusele, et miks masin sellise õlikulu juures ei suitse sain vastuseks, et ilmselt mängib kat oma rolli selle. Kogu töö koos tihendite ja uute küünaldega läks 3000.- Peale seda moto õli ei võta :) .
kuskohas tehti? hind on kuidagi väike, küünlad ise on 1200 (minu omale vähemalt, NGK Platinum).
see küünalde hind ei ole UM-ist? reaolem näitab et läheb NGK equip?

Postitatud: 03.01.2007 18:50 55
Postitas Charly
AARE530 kirjutas:Huvitav on üks asi- nimelt mul ühel sõbral Pärnus on 2002. või 2003. aasta E65 745 ja tema ütles, et ca 10.000 km kohta on ta juurde valanud mingised 4 liitrit õli... Läbisõitu oli vist mingi 150K kanti- kulumise viga see ei tohiks olla, kas tõesti on see siis normaalne selle puhul... ?

Vabandan, et teema hetkeks teise auto peale viisin...
kui esimene omanik(või sama mees) külmaga käivitades kohe paarutama hakkab, teeb see 100 000km pealt juba mootori hõredaks, nii et pole asigi

Postitatud: 04.01.2007 08:34 39
Postitas Pritsa
kuskohas tehti? hind on kuidagi väike, küünlad ise on 1200 (minu omale vähemalt, NGK Platinum).

Tehti Truumu juures.

Postitatud: 27.03.2007 12:36 22
Postitas aise
sääretihendid vahetatud, eks nüüd ole näha kas jääb pidama

Postitatud: 27.03.2007 14:08 41
Postitas ryan
ootame huviga tulemusi ;)

Postitatud: 02.04.2007 18:53 08
Postitas aise
seis ikka sama. järgmine laks kolvirõngad, kuna 4 ja 6 silinder oli õhk karterisse susisenud kui vahetati sääretihendeid. vanos kah kinni vist :lol: palju õnne mulle :P

Postitatud: 02.04.2007 19:22 01
Postitas tafkinmeez
tohib küsida mis klapisäärtetihenditevahetus truumu juures maksis

Postitatud: 02.04.2007 21:25 46
Postitas Aivar
aise kirjutas:mida teha, mootor M54 3.0 ja õlikulu 0,5L 200-300km peale (rahulik sõit) :? mootor pole kuuma saanud minu käes, kui ta saksast kätte sain siis umbes 10 000 km sõidu järgi küsis õli, peale seda on õlivajadus järjest tihedamaks muutunud. karterituulutuse klapp on vahetatud. leket kuskilt ei ole näha, mootor on kuiv.
0,5L ja 200-300km sõitu, päris krõbe lugu. Head synt õlid põlevad üsna tossuvabalt ka.

Mul on kuri kahtlus, et mootor ikkagi lahti võtta ja vastavalt vajadusele detailid vahetada. Saaks ka lisainfot nt. väntvõllikaelte seisundi kohta jne.

Mul on E21 323 võtnud 0,5L 1000km peale, kusjuures mootori lammutamisel oli silindrite pinnad väga heas korras, mõõdud head, kolvid tihedalt sees, silindripinnad ilma kriimudeta jne. Ja õlirõngad täiesti siledad, kuigi surverõngad kõik elujõus.

Hetkel minu E39 528 sõidab minu positiivseks üllatuseks (!) täpselt 10000km (siis vahetan õli) õlivarda järgi max tasemega ja ilma õli lisamata enne õlivahetust on õlitase sama max tase. Odol 162tkm ja see on autoärikate poolt ilmselt arvatavasti keritud "sobivaks" (ostsin otse saksast tooduna).

Postitatud: 05.04.2007 09:30 27
Postitas aise
vanose sisselaske pool oligi kinni, nüüd teine vanos peal ja asi töötab jälle normaalselt st. saab inimlikult sõita. kohe on tulemas ka hoolduse aeg ja seekord panen sisse 5w40, kui saab rõngad vahetatud siis proovib jälle 0w30, puht sportilk huvi :D

Postitatud: 05.04.2007 09:35 54
Postitas patrik
mul on olemas "00" rõngad sellele mootorile, uued, originaalid. kui vaja, anna teada

Postitatud: 18.04.2007 16:36 21
Postitas aise
The M54 and M56 engine autos utilize the same vanos as the M52TU but do not encounter the “vanos problem” (cold morning stall cycles). These engines have equivalent oil pressure characteristics to the M52TU, and thus are not more able to overcome the seal leak and build the needed pressure. We thus expect that the M54 and M56 engine autos are also encountering vanos malfunctions due to worn piston seals.

Terve jutt siin (pikalt ja laialt Vanose kohta):
http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e39/7494631-1.html

Postitatud: 18.04.2007 17:14 14
Postitas priitv8
aise kirjutas:...vanos malfunctions due to worn piston seals. ...Ehk kulunud klapisääretihendid võivad vanose peeti keerata või segada normaalset tööd.
Huvitav, kas worn piston seal tähendab kulunud klapisääretihendit? Valve shaft seal oleks vist see.

Postitatud: 18.04.2007 17:18 24
Postitas aise
:oops: my bad, kui ma kirjutasin siis oligi selline tunne, et midagi läks valesti :D piston ikka kolb jah

Postitatud: 18.04.2007 17:35 48
Postitas priitv8
Seega: jutt hoopis VANOS-e kolvi tihenditest?

Postitatud: 18.04.2007 21:31 27
Postitas aise
priitv8 kirjutas:Seega: jutt hoopis VANOS-e kolvi tihenditest?
just, kui need ei pea siis rõhk langeb, see õli mis sealt tihendite vahelt lekib jõuab arvatavasti silindritesse mingi hetk.