E39 rool raske

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
ymm
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 13.03.2006 11:36 45

E39 rool raske

Postitus Postitas ymm »

Tervist,

Vahetati autol mul (e39 2000a) roolivõimu õli ja mingisugune voolik mis lekkis välja ja öeldi et õli oli väga must. Pandi uus õli sisse ja alguses oli rool väga raske ja ei võtnud üldse võimu taha nagu, ainult siis kui rohkem pöördeid andsid töötas enamvähem normaalselt. Ja praegu ikka veel rool suhteliselt raske...ühe käega väga ei keera ja läheks nagu raskemaks järjest (kohapeal keerad siis undab ka). Üks voolik pidi veel lekkima...see pikk voolik mis läheb latist pumpa. Kas on võimalik et viga selles voolikus või on pumbal mõni sõel mis võib mustust täis olla? Tänud!
Kasutaja avatar
draggo
Huviline
Postitusi: 854
Liitunud: 08.09.2003 13:33 48
Asukoht: Tar2
Kontakt:

Postitus Postitas draggo »

Nagu mina olen aru saanud siis raske on rool siis kui õli sees ei liigu. Äkki on vaja kusagilt õhutada või on õli vähe võitu.
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

õhutamine peaks aitama!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
werks
Huviline
Postitusi: 419
Liitunud: 30.09.2004 18:07 43
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas werks »

kuidas seda toimingut tehakse???
ymm
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 13.03.2006 11:36 45

Postitus Postitas ymm »

Just just...kuidas siis õhutamine käib? :)
Kasutaja avatar
Joel_H
Huviline
Postitusi: 517
Liitunud: 05.08.2003 10:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Joel_H »

ymm kirjutas:Just just...kuidas siis õhutamine käib? :)
1. õli valatakse MAX tasemeni
2. mootor tööle, kaks korda keerata rattad vasakule ja paremale täiesti lõpuni välja
3. vajadusel õli uuesti MAX tasemeni

kogu muusika ;)
alvarez
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 08.04.2007 19:19 35

Postitus Postitas alvarez »

kuid mul selline mure autoks e39 523 97 ja vahetasin ka roolivõimu õli ära õhutasin samamoodi kuid selline asi et muidu on rool pehme ja kerge kuid vahetevahel lülitaks nagu pumba tagant ära keerad kusagile ja hops roolivõim kadunud siis tuleb jälle tagasi samamoodi ka kohapeal keerates ??? mis kala se olla võib olen kuulnud et seal paagis sees on mingi filter kas se vastab tõele... ja kui on kas seda annab vahetada ning kui keeruline se on...
Kasutaja avatar
werks
Huviline
Postitusi: 419
Liitunud: 30.09.2004 18:07 43
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas werks »

pidi olema jah seal filer.....aga kas seda eraldi saab vahetada seda ma ei tea, ma ostsin uue potti UM 550eek
Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 1021
Liitunud: 05.04.2004 00:33 45

Postitus Postitas ryan »

werks kirjutas:pidi olema jah seal filer.....aga kas seda eraldi saab vahetada seda ma ei tea, ma ostsin uue potti UM 550eek
seda sõela ehk filtrit saab ka väga edukalt pesta ilma et uut osta
Best-Machine-World
BMW 530i 2003 Individual-M-packet
pihv
Huviline
Postitusi: 151
Liitunud: 10.02.2006 16:40 20

Postitus Postitas pihv »

aga kuidas selle filtri sealt kätte saab?
Kasutaja avatar
Priit_R
Huviline
Postitusi: 997
Liitunud: 05.05.2007 20:29 38
Asukoht: DNA

Postitus Postitas Priit_R »

Ma olen ühel kolmanda seeria bmw'l seda sõela pesnud ja muide see võib olla ikka jubedalt sodi täis. Tookord sai ka vahetatud pump ja süsteem läbi lastud puhta õliga.Kuna esimene "õli" oli pigem pruun emulsioon igatahes näppude vahel sellist libesust polnud vabsee :)ja mis lahe metalli säde seal oli , hahaaa boney M ja asjad.Kus sul see voolik vahetati või mis voolik see oli täpsemalt.Näitena siis näiteks kui audi teatud mudelitel lasta vahetada roolivõimu voolik nii et taastatakse vana voolik siis tulemusena võib juhtuda nii et roolivõim ruigab kogu aeg kui sõidad ja keerates veel rohkem.Kui võimalik vaata kas üldse õli ringi käib õli paagis, seal peaks ikka selline paras voolamine olema a kui pind tasane siis võiks ju oletada et pump on tuksis. :roll: minu arvamus...

Suspect
Take Me To The Hospital / Invaders Must Die
ymm
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 13.03.2006 11:36 45

Postitus Postitas ymm »

Ajuvaba.Vahetati see toru ära mis latist pumpa läheb ja õli oli ikka jube tökat...krt sellest aru saab kust see mustus tuleb, alles natukene aega tagasi pandi uus õli sisse. Uue poti ostsin ka, vanal oli filter must täitsa. Ja tulemus see et mitte midagi paremaks ei läinud...pump undab ikka...kusjuures eelmise aasta septembris vahetati pump välja (UMs) e. siis garantii peal veel ja varsti UMi minek.
UMs eelmine kord öeldi, et roolilatil väike loks sees...ise nagu väga sõites aru ei saa et midagi valesti ja ei kolksu ka.
Kas võib tõesti olla, et latt läbi ja sellest kogu see jama ja viskab latist mingit mustust peale koguaeg ja see pumba tuksi keerabki?
Kasutaja avatar
Tarass
Huviline
Postitusi: 811
Liitunud: 05.11.2007 21:47 07
Peamine sõiduk: G31 530 195kw
Asukoht: Keila

Postitus Postitas Tarass »

Tere,

see küll vana teema aga ei hakanud uut tegema.

Mul on selline probleem...umbes kuu aega tagasi hakkas roolivõimu õli kuhugi kaduma...sai paar nädalat sõidetud nii et valasin muudkui juurde ja sai jälle sõita...siis sai viga üles otsitud... roolilatt oli läbi ja lasi vahelt välja...sai seegi vahetatud...enam õli kuhugi ei kao aga ROOL ON MUUTUNUD VEIDI RASKEKS!!! Sai ka õhutatud seda aga ei aidanud ka see. Uut potti pole ka nagu mõtet osta kuna ennem vana latiga ju asi toimis.

Et oleks veidi parem ettekujutus veast: siis kui keeran nt. paremale ja lasen rooli lahti et auto otseks tagasi tõmbaks ja sirge suuna võtaks siis ta seda päris lõpuni ei tee vaid jääbki veidi paremale keerama ja kui ise kaasa ei aita siis olen varsti kraavis :)... loodan et ei olnud väga arusaamatu tekst.

Äkki keegi targem inimene oskab aidata?

Ahjaa autoks on 97a 523 E39
jackpuuk
Huviline
Postitusi: 300
Liitunud: 27.02.2007 00:00 08

Postitus Postitas jackpuuk »

See pole sul võimendi viga tõenäoliselt, sul on kas sild paigast, rooliots, sharniir, või mõni puks kutu, hakka sealt otsima. Muidu oled varsti kummidest ka lahti, see enda peal järgi proovitud, ei soovita :D
Kasutaja avatar
Tarass
Huviline
Postitusi: 811
Liitunud: 05.11.2007 21:47 07
Peamine sõiduk: G31 530 195kw
Asukoht: Keila

Postitus Postitas Tarass »

jackpuuk kirjutas:See pole sul võimendi viga tõenäoliselt, sul on kas sild paigast, rooliots, sharniir, või mõni puks kutu, hakka sealt otsima. Muidu oled varsti kummidest ka lahti, see enda peal järgi proovitud, ei soovita :D
Esmaspäeval läheb stendi niikuinii... oli küll kahtlus et kuna sild võib paigast olla peale lati vahetust siis äkki sellepärast rool raske aga millegipärast ei uskunud :oops: No vaatab mis esmaspäeval saab :)

Tänud abi eest :!: :!: :!:
Kasutaja avatar
kiiirus
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 22.02.2004 12:27 26
Asukoht: TARTU

Postitus Postitas kiiirus »

Tarass kirjutas:
jackpuuk kirjutas:See pole sul võimendi viga tõenäoliselt, sul on kas sild paigast, rooliots, sharniir, või mõni puks kutu, hakka sealt otsima. Muidu oled varsti kummidest ka lahti, see enda peal järgi proovitud, ei soovita :D
Esmaspäeval läheb stendi niikuinii... oli küll kahtlus et kuna sild võib paigast olla peale lati vahetust siis äkki sellepärast rool raske aga millegipärast ei uskunud :oops: No vaatab mis esmaspäeval saab :)

Tänud abi eest :!: :!: :!:
MIS SAI?
Kasutaja avatar
Tarass
Huviline
Postitusi: 811
Liitunud: 05.11.2007 21:47 07
Peamine sõiduk: G31 530 195kw
Asukoht: Keila

Postitus Postitas Tarass »

Sild ei ole paigast ära, sharniirid, rooliotsad, puksid ei tohiks ju ka läbi olla kuna enne viga ju kõik toimis isegi siis kui roolilatt õli välja lasi... nüüd olen nädala selle raske rooliga sõitnud... sõita saab aga närvidele käib küll jubedalt :evil:

Kui keegi oskab veel midagi tarka öelda siis andku tuld :) Igasugune abi on teretulnud kuna ise ei oska enam midagi arvata... lähipäevil peab vist kuhugi töökotta viima... las uurivad!!!

Seni kulutan rooli taga oma närve :?
jackpuuk
Huviline
Postitusi: 300
Liitunud: 27.02.2007 00:00 08

Postitus Postitas jackpuuk »

See on imelik küll, kõik vihjab mehaanilisele veale, ega rool kaku kergelt kuhugile otse sõites, no niimoodi, et pead kasvõi kergelt vastu hoidma. Kuna sa enne lati vahetust auto üles tõstsid, niimoodi, et esirattad maast lahti? Samas sillastend peaks pädevate vendade käes ära näitama, kui kuskil lõtk on. :roll:
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

Roolilatis on olemas mingisugune "õli pealevoolu klapp", mis võib mitte toimiv olla. Klapp ise ei maksa suurt midagi (100-200 eek). Proovi
http://remmon.ee/
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
krevett
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 19.08.2006 12:50 09

Postitus Postitas krevett »

kui rooli keeramisel undab siis on üldjuhul võimendi pump õhtul - puutusin enda omal sellega kokku ja vahetasin kasutatud pumba vastu nüüd ei unda - see et rool raske - samuti pumba teema - uue pumba paigalduse korral kaob raske zil tüübi roolgi
Minult kõik mis puudutab püssirohtu ja ilutulestikke.
Kasutaja avatar
Tarass
Huviline
Postitusi: 811
Liitunud: 05.11.2007 21:47 07
Peamine sõiduk: G31 530 195kw
Asukoht: Keila

Postitus Postitas Tarass »

krevett kirjutas:kui rooli keeramisel undab siis on üldjuhul võimendi pump õhtul - puutusin enda omal sellega kokku ja vahetasin kasutatud pumba vastu nüüd ei unda - see et rool raske - samuti pumba teema - uue pumba paigalduse korral kaob raske zil tüübi roolgi
ei unda...
Kasutaja avatar
Tarass
Huviline
Postitusi: 811
Liitunud: 05.11.2007 21:47 07
Peamine sõiduk: G31 530 195kw
Asukoht: Keila

Postitus Postitas Tarass »

nüüd avastasin siis sellise asja et uuel latil on "elektrimagnetklapp" (vist nimetatakse seda nii) aga vanal seda ei olnud!!! Küsimus võib-olla rumal aga kas äkki peaks uuele latile sinna klappi mingi elektri sisse panema??? Või peab uut latti otsima hakkama... sellist millel pole seda klappi?
Äkki keegi targem inimene oskab midagi tarka öelda?
Kasutaja avatar
Bmw....;)
Huviline
Postitusi: 1027
Liitunud: 07.11.2006 18:36 05
Peamine sõiduk: Bmw e60 530 2005
Asukoht: Keila

Postitus Postitas Bmw....;) »

jah mis põhimõtel see klapp töötab...kas surve peale või millegi mu mõjul avaneb :?: :?:
Kasutaja avatar
Priit_R
Huviline
Postitusi: 997
Liitunud: 05.05.2007 20:29 38
Asukoht: DNA

Postitus Postitas Priit_R »

Tarass kirjutas: ..sai paar nädalat sõidetud nii et valasin muudkui juurde ja sai jälle sõita...siis sai viga üles otsitud... roolilatt oli läbi ja lasi vahelt välja...sai seegi vahetatud...enam õli kuhugi ei kao aga ROOL ON MUUTUNUD VEIDI RASKEKS!!! Sai ka õhutatud seda aga ei aidanud ka see.
:? See paar nädalat sõitu nii, et valasid juurde mingi aja tagant võis selle roolivõimu pumba tuksi keerata. Kui sa oled kindel, et sul oli paagis ikka kogu aeg miinimum tasemeni õli sees, siis pole hullu aga kui see paak ikka kuiv mingi aja siis on üks kindel variant, et pump läbi. See minu arvamus - võib olla on abi..

Suspect
Take Me To The Hospital / Invaders Must Die
Kasutaja avatar
Tarass
Huviline
Postitusi: 811
Liitunud: 05.11.2007 21:47 07
Peamine sõiduk: G31 530 195kw
Asukoht: Keila

Postitus Postitas Tarass »

Suspect kirjutas:
Tarass kirjutas: ..sai paar nädalat sõidetud nii et valasin muudkui juurde ja sai jälle sõita...siis sai viga üles otsitud... roolilatt oli läbi ja lasi vahelt välja...sai seegi vahetatud...enam õli kuhugi ei kao aga ROOL ON MUUTUNUD VEIDI RASKEKS!!! Sai ka õhutatud seda aga ei aidanud ka see.
:? See paar nädalat sõitu nii, et valasid juurde mingi aja tagant võis selle roolivõimu pumba tuksi keerata. Kui sa oled kindel, et sul oli paagis ikka kogu aeg miinimum tasemeni õli sees, siis pole hullu aga kui see paak ikka kuiv mingi aja siis on üks kindel variant, et pump läbi. See minu arvamus - võib olla on abi..

Suspect
sai küll päris tühjaks paar korda aga viimane kord kui veel vana latiga töö juurest koju sõitsin ja enne sõitu just õli juurde valasin töötas kõik ideaalselt... ja võim ei unda ega midagi ju...

kuidas oleks võimalik 100% kindlusega kindlaks teha et kas on läbi pump või mitte ja kas üldse on see võimalik?
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Tarass kirjutas:nüüd avastasin siis sellise asja et uuel latil on "elektrimagnetklapp" (vist nimetatakse seda nii) aga vanal seda ei olnud!!!
Äkki tegemist Servotronic ehk kiirusetundliku latiga?
Ma nüüd spetsialist ei ole aga nagu ma olen aru saanud, siis Servotronic latt peaks olema paigaldatav tavalise lati asemele. Kindel ma muidugi ei ole ka.
Indrek
Kasutaja avatar
Tarass
Huviline
Postitusi: 811
Liitunud: 05.11.2007 21:47 07
Peamine sõiduk: G31 530 195kw
Asukoht: Keila

Postitus Postitas Tarass »

Indrek_M kirjutas:
Tarass kirjutas:nüüd avastasin siis sellise asja et uuel latil on "elektrimagnetklapp" (vist nimetatakse seda nii) aga vanal seda ei olnud!!!
Äkki tegemist Servotronic ehk kiirusetundliku latiga?
Ma nüüd spetsialist ei ole aga nagu ma olen aru saanud, siis Servotronic latt peaks olema paigaldatav tavalise lati asemele. Kindel ma muidugi ei ole ka.
All ta mul ongi juba pikemat aega aga ei tööta päris nii nagu vaja...
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Tarass kirjutas:
Indrek_M kirjutas:
Tarass kirjutas:nüüd avastasin siis sellise asja et uuel latil on "elektrimagnetklapp" (vist nimetatakse seda nii) aga vanal seda ei olnud!!!
Äkki tegemist Servotronic ehk kiirusetundliku latiga?
Ma nüüd spetsialist ei ole aga nagu ma olen aru saanud, siis Servotronic latt peaks olema paigaldatav tavalise lati asemele. Kindel ma muidugi ei ole ka.
All ta mul ongi juba pikemat aega aga ei tööta päris nii nagu vaja...
Just nimelt.
Indrek
Kasutaja avatar
Tarass
Huviline
Postitusi: 811
Liitunud: 05.11.2007 21:47 07
Peamine sõiduk: G31 530 195kw
Asukoht: Keila

Postitus Postitas Tarass »

Nii... nüüd viga teada. Valdek oskas kohe öelda milles on probleem. Suurimad tänud talle!!! Viga siiski latis... õigemini on latt Servotronic ja sellega pole mul vist midagi peale hakata kuna seal mingid asjad sees teistsugused... pidigi olema normaalne et rool mul nüüd raskem!!! Latt ise vist peaks korras olema aga lihtsalt ei sobi kahjuks :(

Nüüd on vaja uut latti sebima hakata... äkki kellelgi midagi pakkuda???
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Postitus Postitas erikred »

a miks jälle latti vahetada, uuri parem varianti kuidas servotronic tööle saada on palju parem kui tavaline.

terv
erich
Vasta