1. leht 2-st

E39 rool raske

Postitatud: 10.05.2007 00:18 22
Postitas ymm
Tervist,

Vahetati autol mul (e39 2000a) roolivõimu õli ja mingisugune voolik mis lekkis välja ja öeldi et õli oli väga must. Pandi uus õli sisse ja alguses oli rool väga raske ja ei võtnud üldse võimu taha nagu, ainult siis kui rohkem pöördeid andsid töötas enamvähem normaalselt. Ja praegu ikka veel rool suhteliselt raske...ühe käega väga ei keera ja läheks nagu raskemaks järjest (kohapeal keerad siis undab ka). Üks voolik pidi veel lekkima...see pikk voolik mis läheb latist pumpa. Kas on võimalik et viga selles voolikus või on pumbal mõni sõel mis võib mustust täis olla? Tänud!

Postitatud: 10.05.2007 09:15 27
Postitas draggo
Nagu mina olen aru saanud siis raske on rool siis kui õli sees ei liigu. Äkki on vaja kusagilt õhutada või on õli vähe võitu.

Postitatud: 10.05.2007 09:30 54
Postitas Tauri
õhutamine peaks aitama!

Postitatud: 10.05.2007 22:31 32
Postitas werks
kuidas seda toimingut tehakse???

Postitatud: 11.05.2007 19:54 37
Postitas ymm
Just just...kuidas siis õhutamine käib? :)

Postitatud: 12.05.2007 00:49 33
Postitas Joel_H
ymm kirjutas:Just just...kuidas siis õhutamine käib? :)
1. õli valatakse MAX tasemeni
2. mootor tööle, kaks korda keerata rattad vasakule ja paremale täiesti lõpuni välja
3. vajadusel õli uuesti MAX tasemeni

kogu muusika ;)

Postitatud: 14.05.2007 22:12 45
Postitas alvarez
kuid mul selline mure autoks e39 523 97 ja vahetasin ka roolivõimu õli ära õhutasin samamoodi kuid selline asi et muidu on rool pehme ja kerge kuid vahetevahel lülitaks nagu pumba tagant ära keerad kusagile ja hops roolivõim kadunud siis tuleb jälle tagasi samamoodi ka kohapeal keerates ??? mis kala se olla võib olen kuulnud et seal paagis sees on mingi filter kas se vastab tõele... ja kui on kas seda annab vahetada ning kui keeruline se on...

Postitatud: 14.05.2007 23:52 24
Postitas werks
pidi olema jah seal filer.....aga kas seda eraldi saab vahetada seda ma ei tea, ma ostsin uue potti UM 550eek

Postitatud: 15.05.2007 00:48 08
Postitas ryan
werks kirjutas:pidi olema jah seal filer.....aga kas seda eraldi saab vahetada seda ma ei tea, ma ostsin uue potti UM 550eek
seda sõela ehk filtrit saab ka väga edukalt pesta ilma et uut osta

Postitatud: 15.05.2007 11:44 35
Postitas pihv
aga kuidas selle filtri sealt kätte saab?

Postitatud: 16.05.2007 22:49 02
Postitas Priit_R
Ma olen ühel kolmanda seeria bmw'l seda sõela pesnud ja muide see võib olla ikka jubedalt sodi täis. Tookord sai ka vahetatud pump ja süsteem läbi lastud puhta õliga.Kuna esimene "õli" oli pigem pruun emulsioon igatahes näppude vahel sellist libesust polnud vabsee :)ja mis lahe metalli säde seal oli , hahaaa boney M ja asjad.Kus sul see voolik vahetati või mis voolik see oli täpsemalt.Näitena siis näiteks kui audi teatud mudelitel lasta vahetada roolivõimu voolik nii et taastatakse vana voolik siis tulemusena võib juhtuda nii et roolivõim ruigab kogu aeg kui sõidad ja keerates veel rohkem.Kui võimalik vaata kas üldse õli ringi käib õli paagis, seal peaks ikka selline paras voolamine olema a kui pind tasane siis võiks ju oletada et pump on tuksis. :roll: minu arvamus...

Suspect

Postitatud: 31.05.2007 19:10 11
Postitas ymm
Ajuvaba.Vahetati see toru ära mis latist pumpa läheb ja õli oli ikka jube tökat...krt sellest aru saab kust see mustus tuleb, alles natukene aega tagasi pandi uus õli sisse. Uue poti ostsin ka, vanal oli filter must täitsa. Ja tulemus see et mitte midagi paremaks ei läinud...pump undab ikka...kusjuures eelmise aasta septembris vahetati pump välja (UMs) e. siis garantii peal veel ja varsti UMi minek.
UMs eelmine kord öeldi, et roolilatil väike loks sees...ise nagu väga sõites aru ei saa et midagi valesti ja ei kolksu ka.
Kas võib tõesti olla, et latt läbi ja sellest kogu see jama ja viskab latist mingit mustust peale koguaeg ja see pumba tuksi keerabki?

Postitatud: 29.01.2008 19:04 21
Postitas Tarass
Tere,

see küll vana teema aga ei hakanud uut tegema.

Mul on selline probleem...umbes kuu aega tagasi hakkas roolivõimu õli kuhugi kaduma...sai paar nädalat sõidetud nii et valasin muudkui juurde ja sai jälle sõita...siis sai viga üles otsitud... roolilatt oli läbi ja lasi vahelt välja...sai seegi vahetatud...enam õli kuhugi ei kao aga ROOL ON MUUTUNUD VEIDI RASKEKS!!! Sai ka õhutatud seda aga ei aidanud ka see. Uut potti pole ka nagu mõtet osta kuna ennem vana latiga ju asi toimis.

Et oleks veidi parem ettekujutus veast: siis kui keeran nt. paremale ja lasen rooli lahti et auto otseks tagasi tõmbaks ja sirge suuna võtaks siis ta seda päris lõpuni ei tee vaid jääbki veidi paremale keerama ja kui ise kaasa ei aita siis olen varsti kraavis :)... loodan et ei olnud väga arusaamatu tekst.

Äkki keegi targem inimene oskab aidata?

Ahjaa autoks on 97a 523 E39

Postitatud: 29.01.2008 20:35 34
Postitas jackpuuk
See pole sul võimendi viga tõenäoliselt, sul on kas sild paigast, rooliots, sharniir, või mõni puks kutu, hakka sealt otsima. Muidu oled varsti kummidest ka lahti, see enda peal järgi proovitud, ei soovita :D

Postitatud: 30.01.2008 11:33 35
Postitas Tarass
jackpuuk kirjutas:See pole sul võimendi viga tõenäoliselt, sul on kas sild paigast, rooliots, sharniir, või mõni puks kutu, hakka sealt otsima. Muidu oled varsti kummidest ka lahti, see enda peal järgi proovitud, ei soovita :D
Esmaspäeval läheb stendi niikuinii... oli küll kahtlus et kuna sild võib paigast olla peale lati vahetust siis äkki sellepärast rool raske aga millegipärast ei uskunud :oops: No vaatab mis esmaspäeval saab :)

Tänud abi eest :!: :!: :!:

Postitatud: 07.02.2008 16:29 51
Postitas kiiirus
Tarass kirjutas:
jackpuuk kirjutas:See pole sul võimendi viga tõenäoliselt, sul on kas sild paigast, rooliots, sharniir, või mõni puks kutu, hakka sealt otsima. Muidu oled varsti kummidest ka lahti, see enda peal järgi proovitud, ei soovita :D
Esmaspäeval läheb stendi niikuinii... oli küll kahtlus et kuna sild võib paigast olla peale lati vahetust siis äkki sellepärast rool raske aga millegipärast ei uskunud :oops: No vaatab mis esmaspäeval saab :)

Tänud abi eest :!: :!: :!:
MIS SAI?

Postitatud: 07.02.2008 23:54 00
Postitas Tarass
Sild ei ole paigast ära, sharniirid, rooliotsad, puksid ei tohiks ju ka läbi olla kuna enne viga ju kõik toimis isegi siis kui roolilatt õli välja lasi... nüüd olen nädala selle raske rooliga sõitnud... sõita saab aga närvidele käib küll jubedalt :evil:

Kui keegi oskab veel midagi tarka öelda siis andku tuld :) Igasugune abi on teretulnud kuna ise ei oska enam midagi arvata... lähipäevil peab vist kuhugi töökotta viima... las uurivad!!!

Seni kulutan rooli taga oma närve :?

Postitatud: 10.02.2008 20:01 35
Postitas jackpuuk
See on imelik küll, kõik vihjab mehaanilisele veale, ega rool kaku kergelt kuhugile otse sõites, no niimoodi, et pead kasvõi kergelt vastu hoidma. Kuna sa enne lati vahetust auto üles tõstsid, niimoodi, et esirattad maast lahti? Samas sillastend peaks pädevate vendade käes ära näitama, kui kuskil lõtk on. :roll:

Postitatud: 11.02.2008 11:12 13
Postitas raimo_r
Roolilatis on olemas mingisugune "õli pealevoolu klapp", mis võib mitte toimiv olla. Klapp ise ei maksa suurt midagi (100-200 eek). Proovi
http://remmon.ee/

Postitatud: 09.03.2008 13:12 48
Postitas krevett
kui rooli keeramisel undab siis on üldjuhul võimendi pump õhtul - puutusin enda omal sellega kokku ja vahetasin kasutatud pumba vastu nüüd ei unda - see et rool raske - samuti pumba teema - uue pumba paigalduse korral kaob raske zil tüübi roolgi

Postitatud: 10.03.2008 19:27 51
Postitas Tarass
krevett kirjutas:kui rooli keeramisel undab siis on üldjuhul võimendi pump õhtul - puutusin enda omal sellega kokku ja vahetasin kasutatud pumba vastu nüüd ei unda - see et rool raske - samuti pumba teema - uue pumba paigalduse korral kaob raske zil tüübi roolgi
ei unda...

Postitatud: 12.03.2008 17:02 55
Postitas Tarass
nüüd avastasin siis sellise asja et uuel latil on "elektrimagnetklapp" (vist nimetatakse seda nii) aga vanal seda ei olnud!!! Küsimus võib-olla rumal aga kas äkki peaks uuele latile sinna klappi mingi elektri sisse panema??? Või peab uut latti otsima hakkama... sellist millel pole seda klappi?
Äkki keegi targem inimene oskab midagi tarka öelda?

Postitatud: 12.03.2008 20:43 52
Postitas Bmw....;)
jah mis põhimõtel see klapp töötab...kas surve peale või millegi mu mõjul avaneb :?: :?:

Postitatud: 12.03.2008 21:15 41
Postitas Priit_R
Tarass kirjutas: ..sai paar nädalat sõidetud nii et valasin muudkui juurde ja sai jälle sõita...siis sai viga üles otsitud... roolilatt oli läbi ja lasi vahelt välja...sai seegi vahetatud...enam õli kuhugi ei kao aga ROOL ON MUUTUNUD VEIDI RASKEKS!!! Sai ka õhutatud seda aga ei aidanud ka see.
:? See paar nädalat sõitu nii, et valasid juurde mingi aja tagant võis selle roolivõimu pumba tuksi keerata. Kui sa oled kindel, et sul oli paagis ikka kogu aeg miinimum tasemeni õli sees, siis pole hullu aga kui see paak ikka kuiv mingi aja siis on üks kindel variant, et pump läbi. See minu arvamus - võib olla on abi..

Suspect

Postitatud: 12.03.2008 21:21 59
Postitas Tarass
Suspect kirjutas:
Tarass kirjutas: ..sai paar nädalat sõidetud nii et valasin muudkui juurde ja sai jälle sõita...siis sai viga üles otsitud... roolilatt oli läbi ja lasi vahelt välja...sai seegi vahetatud...enam õli kuhugi ei kao aga ROOL ON MUUTUNUD VEIDI RASKEKS!!! Sai ka õhutatud seda aga ei aidanud ka see.
:? See paar nädalat sõitu nii, et valasid juurde mingi aja tagant võis selle roolivõimu pumba tuksi keerata. Kui sa oled kindel, et sul oli paagis ikka kogu aeg miinimum tasemeni õli sees, siis pole hullu aga kui see paak ikka kuiv mingi aja siis on üks kindel variant, et pump läbi. See minu arvamus - võib olla on abi..

Suspect
sai küll päris tühjaks paar korda aga viimane kord kui veel vana latiga töö juurest koju sõitsin ja enne sõitu just õli juurde valasin töötas kõik ideaalselt... ja võim ei unda ega midagi ju...

kuidas oleks võimalik 100% kindlusega kindlaks teha et kas on läbi pump või mitte ja kas üldse on see võimalik?

Postitatud: 13.03.2008 07:27 09
Postitas Indrek_M
Tarass kirjutas:nüüd avastasin siis sellise asja et uuel latil on "elektrimagnetklapp" (vist nimetatakse seda nii) aga vanal seda ei olnud!!!
Äkki tegemist Servotronic ehk kiirusetundliku latiga?
Ma nüüd spetsialist ei ole aga nagu ma olen aru saanud, siis Servotronic latt peaks olema paigaldatav tavalise lati asemele. Kindel ma muidugi ei ole ka.

Postitatud: 13.03.2008 09:57 10
Postitas Tarass
Indrek_M kirjutas:
Tarass kirjutas:nüüd avastasin siis sellise asja et uuel latil on "elektrimagnetklapp" (vist nimetatakse seda nii) aga vanal seda ei olnud!!!
Äkki tegemist Servotronic ehk kiirusetundliku latiga?
Ma nüüd spetsialist ei ole aga nagu ma olen aru saanud, siis Servotronic latt peaks olema paigaldatav tavalise lati asemele. Kindel ma muidugi ei ole ka.
All ta mul ongi juba pikemat aega aga ei tööta päris nii nagu vaja...

Postitatud: 13.03.2008 10:06 35
Postitas Indrek_M
Tarass kirjutas:
Indrek_M kirjutas:
Tarass kirjutas:nüüd avastasin siis sellise asja et uuel latil on "elektrimagnetklapp" (vist nimetatakse seda nii) aga vanal seda ei olnud!!!
Äkki tegemist Servotronic ehk kiirusetundliku latiga?
Ma nüüd spetsialist ei ole aga nagu ma olen aru saanud, siis Servotronic latt peaks olema paigaldatav tavalise lati asemele. Kindel ma muidugi ei ole ka.
All ta mul ongi juba pikemat aega aga ei tööta päris nii nagu vaja...
Just nimelt.

Postitatud: 13.03.2008 11:32 44
Postitas Tarass
Nii... nüüd viga teada. Valdek oskas kohe öelda milles on probleem. Suurimad tänud talle!!! Viga siiski latis... õigemini on latt Servotronic ja sellega pole mul vist midagi peale hakata kuna seal mingid asjad sees teistsugused... pidigi olema normaalne et rool mul nüüd raskem!!! Latt ise vist peaks korras olema aga lihtsalt ei sobi kahjuks :(

Nüüd on vaja uut latti sebima hakata... äkki kellelgi midagi pakkuda???

Postitatud: 13.03.2008 13:56 41
Postitas erikred
a miks jälle latti vahetada, uuri parem varianti kuidas servotronic tööle saada on palju parem kui tavaline.

terv
erich