E34 Käsipiduri reguleerimine

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Rock94
Huviline
Postitusi: 842
Liitunud: 18.11.2007 20:45 39
Asukoht: Tallinn

E34 Käsipiduri reguleerimine

Postitus Postitas Rock94 »

Tere,kuna otsingust ei olnud kasu,kirjutan siia.
Nimelt oleks vaja teada kuidas e34(91.aasta) saab käsipidurit pingutada?
Kas seda tuleb teha salongist või kusagilt rattaste juurest?
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Saab mõlemat varianti- näiteks peale kässari klotside vahetust saab rattapoldi august, nö. peenemaks regullimiseks aga kässari kangi nahkkoti all olevatest ''varrastest'', nr. 10 võtmega saab keerata.
Kasutaja avatar
525touring
Huviline
Postitusi: 438
Liitunud: 18.01.2007 01:46 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 525touring »

Otsi välja 10ne toruvõti. Lehega väga ebamugav :)
Eile just pingutasin veits.
soldat
Huviline
Postitusi: 184
Liitunud: 14.01.2008 20:47 48
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas soldat »

Mul jälle selline jama et kui käsipidur täiesti maha lasta siis taga hakkab midagi sirisema,kui hästi õrnalt peale pingutada siis kaob.Kas siis aitaks ka kerge pingutamine või millest selline asi tingitud võib olla?
Kasutaja avatar
dantee
Huviline
Postitusi: 386
Liitunud: 11.02.2005 10:41 09
Asukoht: Valga

Postitus Postitas dantee »

soldat kirjutas:Mul jälle selline jama et kui käsipidur täiesti maha lasta siis taga hakkab midagi sirisema,kui hästi õrnalt peale pingutada siis kaob.Kas siis aitaks ka kerge pingutamine või millest selline asi tingitud võib olla?
Kui siriseb, vajavad ilmselt klotsid vahetust, ühest otsast on kate kulunud ja kui käsipiduri vabastad, hakkab kulunud otsast metall vastu trumlit käima.
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

Käsipidurit ei reguleerita salongist.
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

Kristjan_K kirjutas:Käsipidurit ei reguleerita salongist.
Las inimesed teevad mis tahavad, meil pärast põnevam remontida...
Kasutaja avatar
Karol
Huviline
Postitusi: 806
Liitunud: 14.04.2006 07:58 01
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas Karol »

Kuidas nii? Kui tross on veninud siis ikka pingutatakse. Muide BMW peab ise hoidma endal käsipiduri reguleerituna. Seega tuleb kordateha need automaat pealekeerajad. Töötavate pingutite puhul, on nii, et vajutad jalgpiduri alla ja kakud mõned korrad käsipidurit peale. Seejärel peaks hakkama juba kang altpoolt rakenduma.
E 39 535 1997.a.
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

kollerimees kirjutas:Kuidas nii? Kui tross on veninud siis ikka pingutatakse. Muide BMW peab ise hoidma endal käsipiduri reguleerituna. Seega tuleb kordateha need automaat pealekeerajad. Töötavate pingutite puhul, on nii, et vajutad jalgpiduri alla ja kakud mõned korrad käsipidurit peale. Seejärel peaks hakkama juba kang altpoolt rakenduma.
et näiteks siis e39 puhul töötab ka selline loogika?
Kasutaja avatar
Karol
Huviline
Postitusi: 806
Liitunud: 14.04.2006 07:58 01
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas Karol »

Valdek kirjutas:
kollerimees kirjutas:Kuidas nii? Kui tross on veninud siis ikka pingutatakse. Muide BMW peab ise hoidma endal käsipiduri reguleerituna. Seega tuleb kordateha need automaat pealekeerajad. Töötavate pingutite puhul, on nii, et vajutad jalgpiduri alla ja kakud mõned korrad käsipidurit peale. Seejärel peaks hakkama juba kang altpoolt rakenduma.
et näiteks siis e39 puhul töötab ka selline loogika?
Ei, see käib E34 ja ka näiteks E36 kohta.
E 39 535 1997.a.
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

kollerimees kirjutas:
Valdek kirjutas:
kollerimees kirjutas:Kuidas nii? Kui tross on veninud siis ikka pingutatakse. Muide BMW peab ise hoidma endal käsipiduri reguleerituna. Seega tuleb kordateha need automaat pealekeerajad. Töötavate pingutite puhul, on nii, et vajutad jalgpiduri alla ja kakud mõned korrad käsipidurit peale. Seejärel peaks hakkama juba kang altpoolt rakenduma.
et näiteks siis e39 puhul töötab ka selline loogika?
Ei, see käib E34 ja ka näiteks E36 kohta.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=30 siit jooniselt on milline detail "automaat pealekeeraja"? Ja milleks tuleb sõtkuda sõidupidurit? Milleks see hea?
Kasutaja avatar
Karol
Huviline
Postitusi: 806
Liitunud: 14.04.2006 07:58 01
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas Karol »

Sellel joonisel on detail nr 7. Ja see, et jalgpidurit peal hoiad, on lihtsalt siis vajalik kui auto on kallaku peal, et minema ei liiguks.
E 39 535 1997.a.
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

kollerimees kirjutas:Sellel joonisel on detail nr 7. Ja see, et jalgpidurit peal hoiad, on lihtsalt siis vajalik kui auto on kallaku peal, et minema ei liiguks.
nr 7 detaili puhul on automaat regulaatorist asi väga kaugel. Need mõned e34 kerega BMWd mille käsipidurisüsteemi mina olen näinud pole omanud ühtegi automaat regulaatorit. Tõsi, e36 kere peal on selline vidin olemas, kuid seda ainult trummelpidurite korral. Aga kõik kellel igav olla ja käsipidur nigelalt võtab tormake seda nüüd siis reguleerima...nagu juba eespool mainitud siis sõidupiduri pedaal alla suruda ja käsipidurikangiga mõned jõulised ja särtsakad liigutused teha...edu!
Kasutaja avatar
Mulk
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 16.12.2003 19:28 23
Peamine sõiduk: A6 4G QUATTRO
Asukoht: Vantaa-Viljandi

Postitus Postitas Mulk »

e39-l siis tagaratta poldi august regull.
Kasutaja avatar
Karol
Huviline
Postitusi: 806
Liitunud: 14.04.2006 07:58 01
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas Karol »

Remondi manual ütleb E 34 puhul nii:

The parking brake in the Bmw E34 uses drums integrated into the rear wheel brake rotors. The brake shoes shouldn't need to be replaced in the life of the car. Adjustment is sometime needed to compensate the wear.

Failure syndromes:
• Parking brake braking only one wheel.
• Slides and 180's difficult to do.



Parking brake adjustment
Flat screwdriver.
Open end wrench.
1. Remove the boot of the parking brake then loosen the parking brake cable nuts until the cables are loose.
2. Lift the rear of the car and secure it with stands. Remove one bolt from each wheel.
3. Turn the wheel until it aligns with the parking brake adjuster (a cylinder with lots of notches located into the rotor). The adjuster should be located above the ABS sensor.
4. For both wheels: using the screwdriver, turn the adjuster until the wheel cannot turn then turn back about 8 notches.
5. Inside the car, use the parking brake several times then pull it up 4 notches. Tighten the cable nuts until you feel a slight resistance turning the wheels.
6. Turn on the ignition and check the functioning of the parking brake warning light.
7. Reinstall the parking brake boot and the wheel nuts.
E 39 535 1997.a.
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

ja kus siin on juttu nüüd automaat pealekeerajatest?
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Valdek kirjutas:
Kristjan_K kirjutas:Käsipidurit ei reguleerita salongist.
Las inimesed teevad mis tahavad, meil pärast põnevam remontida...

Ma ei taha midagi halvasti öelda ega ka seda, et keegi ennast halvasti tunneb, kuid see siin on teema "Tehiniline" ning selle jaoks, et abi küsida :!: Kui oled teadjamees ja asja oskad, siis räägi, mitte ära parasta kui keegi midagi valesti teeb.

Ise suured ja targad mehed... häbi võiks hoopis olla :oops:
bemary
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 18.01.2008 11:56 36
Asukoht: aex
Kontakt:

Postitus Postitas bemary »

ˇkõige lihtsam võta ratas ja piduriketas maha ja ongi asi selge vaata ees pool näidatud joonist ja keera klotse peale aga enne lase seest trossid maha ja hiljem pinguta ka seest muidu ei hakka ükski kässar tööle seest peab ikka pingutama. seest pingutus on mõeldu trosside jaoks mitte klotside jaoks :D
junior
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 23.02.2006 22:17 52
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas junior »

bemary kirjutas:ˇkõige lihtsam võta ratas ja piduriketas maha ja ongi asi selge vaata ees pool näidatud joonist ja keera klotse peale aga enne lase seest trossid maha ja hiljem pinguta ka seest muidu ei hakka ükski kässar tööle seest peab ikka pingutama. seest pingutus on mõeldu trosside jaoks mitte klotside jaoks :D
Nii ongi, seest saab ainult trossi pikkust reguleerida.
E34 524td´88a.
Kasutaja avatar
Karol
Huviline
Postitusi: 806
Liitunud: 14.04.2006 07:58 01
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas Karol »

Miks ma sellest rääkisin. Sest osadel siiski keerab automaatselt peale ja sellest mu teadmised. Valdek võiks siis ikka proovida vähemalt selgitada, et enamjaolt tuleb need ise pealekeerata rattakinnitus poldi august. Sellisel juhul kui on tagant pealekeeratud ja kang tuleb ikka ülesse, tuleb seest trosse pingutada. Ongi vist kogu teadus, paaris reas kirjas.
E 39 535 1997.a.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Nüüd peaks kõigile selge olema ja võiks lõpetada selle jahumise ?
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Rock94
Huviline
Postitusi: 842
Liitunud: 18.11.2007 20:45 39
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rock94 »

Nüüd peaks kõigile selge olema ja võiks lõpetada selle jahumise ?
arvan sama ;)
Enda probleemile sain lahenduse kässari koti all olevate "varraste" reguleerimisega(10 võti oli abiks) :!:
Kasutaja avatar
Seigo
Huviline
Postitusi: 1748
Liitunud: 07.11.2003 11:49 24
Peamine sõiduk: E46
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Seigo »

Milleks on vaja jalg pidurit vajutada E34 käsika regullimisel? käsika klotsid on sisemised üldse ja ei ole mittekuidagi seotod sõidupiduriga!
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Milleks on vaja edasi jaurata :roll: . Juba vaieldi see teema siin sirgeks ju!
Nüüd peaks kõigile selge olema ja võiks lõpetada selle jahumise ?
525 TDS´a EXECUTIVE
Kasutaja avatar
Seigo
Huviline
Postitusi: 1748
Liitunud: 07.11.2003 11:49 24
Peamine sõiduk: E46
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Seigo »

Maiks kirjutas:Milleks on vaja edasi jaurata :roll: . Juba vaieldi see teema siin sirgeks ju!
Nüüd peaks kõigile selge olema ja võiks lõpetada selle jahumise ?

jah sorry tõesti, aga mõni meist ei oska inglisekeelt, pole midagi teha, kui kooli ajal sai inka õps välja vihastatud, ja tuli inglise keele asemel saksa keel!!!
Vasta