1. leht 1-st

E34 Käsipiduri reguleerimine

Postitatud: 20.03.2008 15:40 19
Postitas Rock94
Tere,kuna otsingust ei olnud kasu,kirjutan siia.
Nimelt oleks vaja teada kuidas e34(91.aasta) saab käsipidurit pingutada?
Kas seda tuleb teha salongist või kusagilt rattaste juurest?

Postitatud: 20.03.2008 17:19 29
Postitas AARE540
Saab mõlemat varianti- näiteks peale kässari klotside vahetust saab rattapoldi august, nö. peenemaks regullimiseks aga kässari kangi nahkkoti all olevatest ''varrastest'', nr. 10 võtmega saab keerata.

Postitatud: 21.03.2008 22:12 15
Postitas 525touring
Otsi välja 10ne toruvõti. Lehega väga ebamugav :)
Eile just pingutasin veits.

Postitatud: 22.03.2008 12:40 07
Postitas soldat
Mul jälle selline jama et kui käsipidur täiesti maha lasta siis taga hakkab midagi sirisema,kui hästi õrnalt peale pingutada siis kaob.Kas siis aitaks ka kerge pingutamine või millest selline asi tingitud võib olla?

Postitatud: 22.03.2008 17:41 59
Postitas dantee
soldat kirjutas:Mul jälle selline jama et kui käsipidur täiesti maha lasta siis taga hakkab midagi sirisema,kui hästi õrnalt peale pingutada siis kaob.Kas siis aitaks ka kerge pingutamine või millest selline asi tingitud võib olla?
Kui siriseb, vajavad ilmselt klotsid vahetust, ühest otsast on kate kulunud ja kui käsipiduri vabastad, hakkab kulunud otsast metall vastu trumlit käima.

Postitatud: 22.03.2008 18:09 44
Postitas Kristjan_K
Käsipidurit ei reguleerita salongist.

Postitatud: 22.03.2008 19:15 29
Postitas Valdek
Kristjan_K kirjutas:Käsipidurit ei reguleerita salongist.
Las inimesed teevad mis tahavad, meil pärast põnevam remontida...

Postitatud: 22.03.2008 19:25 34
Postitas Karol
Kuidas nii? Kui tross on veninud siis ikka pingutatakse. Muide BMW peab ise hoidma endal käsipiduri reguleerituna. Seega tuleb kordateha need automaat pealekeerajad. Töötavate pingutite puhul, on nii, et vajutad jalgpiduri alla ja kakud mõned korrad käsipidurit peale. Seejärel peaks hakkama juba kang altpoolt rakenduma.

Postitatud: 22.03.2008 19:38 43
Postitas Valdek
kollerimees kirjutas:Kuidas nii? Kui tross on veninud siis ikka pingutatakse. Muide BMW peab ise hoidma endal käsipiduri reguleerituna. Seega tuleb kordateha need automaat pealekeerajad. Töötavate pingutite puhul, on nii, et vajutad jalgpiduri alla ja kakud mõned korrad käsipidurit peale. Seejärel peaks hakkama juba kang altpoolt rakenduma.
et näiteks siis e39 puhul töötab ka selline loogika?

Postitatud: 22.03.2008 19:50 04
Postitas Karol
Valdek kirjutas:
kollerimees kirjutas:Kuidas nii? Kui tross on veninud siis ikka pingutatakse. Muide BMW peab ise hoidma endal käsipiduri reguleerituna. Seega tuleb kordateha need automaat pealekeerajad. Töötavate pingutite puhul, on nii, et vajutad jalgpiduri alla ja kakud mõned korrad käsipidurit peale. Seejärel peaks hakkama juba kang altpoolt rakenduma.
et näiteks siis e39 puhul töötab ka selline loogika?
Ei, see käib E34 ja ka näiteks E36 kohta.

Postitatud: 22.03.2008 19:54 40
Postitas Valdek
kollerimees kirjutas:
Valdek kirjutas:
kollerimees kirjutas:Kuidas nii? Kui tross on veninud siis ikka pingutatakse. Muide BMW peab ise hoidma endal käsipiduri reguleerituna. Seega tuleb kordateha need automaat pealekeerajad. Töötavate pingutite puhul, on nii, et vajutad jalgpiduri alla ja kakud mõned korrad käsipidurit peale. Seejärel peaks hakkama juba kang altpoolt rakenduma.
et näiteks siis e39 puhul töötab ka selline loogika?
Ei, see käib E34 ja ka näiteks E36 kohta.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=30 siit jooniselt on milline detail "automaat pealekeeraja"? Ja milleks tuleb sõtkuda sõidupidurit? Milleks see hea?

Postitatud: 22.03.2008 19:57 35
Postitas Karol
Sellel joonisel on detail nr 7. Ja see, et jalgpidurit peal hoiad, on lihtsalt siis vajalik kui auto on kallaku peal, et minema ei liiguks.

Postitatud: 22.03.2008 21:07 16
Postitas Valdek
kollerimees kirjutas:Sellel joonisel on detail nr 7. Ja see, et jalgpidurit peal hoiad, on lihtsalt siis vajalik kui auto on kallaku peal, et minema ei liiguks.
nr 7 detaili puhul on automaat regulaatorist asi väga kaugel. Need mõned e34 kerega BMWd mille käsipidurisüsteemi mina olen näinud pole omanud ühtegi automaat regulaatorit. Tõsi, e36 kere peal on selline vidin olemas, kuid seda ainult trummelpidurite korral. Aga kõik kellel igav olla ja käsipidur nigelalt võtab tormake seda nüüd siis reguleerima...nagu juba eespool mainitud siis sõidupiduri pedaal alla suruda ja käsipidurikangiga mõned jõulised ja särtsakad liigutused teha...edu!

Postitatud: 22.03.2008 21:17 25
Postitas Mulk
e39-l siis tagaratta poldi august regull.

Postitatud: 22.03.2008 21:26 23
Postitas Karol
Remondi manual ütleb E 34 puhul nii:

The parking brake in the Bmw E34 uses drums integrated into the rear wheel brake rotors. The brake shoes shouldn't need to be replaced in the life of the car. Adjustment is sometime needed to compensate the wear.

Failure syndromes:
• Parking brake braking only one wheel.
• Slides and 180's difficult to do.



Parking brake adjustment
Flat screwdriver.
Open end wrench.
1. Remove the boot of the parking brake then loosen the parking brake cable nuts until the cables are loose.
2. Lift the rear of the car and secure it with stands. Remove one bolt from each wheel.
3. Turn the wheel until it aligns with the parking brake adjuster (a cylinder with lots of notches located into the rotor). The adjuster should be located above the ABS sensor.
4. For both wheels: using the screwdriver, turn the adjuster until the wheel cannot turn then turn back about 8 notches.
5. Inside the car, use the parking brake several times then pull it up 4 notches. Tighten the cable nuts until you feel a slight resistance turning the wheels.
6. Turn on the ignition and check the functioning of the parking brake warning light.
7. Reinstall the parking brake boot and the wheel nuts.

Postitatud: 22.03.2008 22:16 42
Postitas Valdek
ja kus siin on juttu nüüd automaat pealekeerajatest?

Postitatud: 22.03.2008 22:53 52
Postitas Lauri_L
Valdek kirjutas:
Kristjan_K kirjutas:Käsipidurit ei reguleerita salongist.
Las inimesed teevad mis tahavad, meil pärast põnevam remontida...

Ma ei taha midagi halvasti öelda ega ka seda, et keegi ennast halvasti tunneb, kuid see siin on teema "Tehiniline" ning selle jaoks, et abi küsida :!: Kui oled teadjamees ja asja oskad, siis räägi, mitte ära parasta kui keegi midagi valesti teeb.

Ise suured ja targad mehed... häbi võiks hoopis olla :oops:

Postitatud: 22.03.2008 22:56 20
Postitas bemary
ˇkõige lihtsam võta ratas ja piduriketas maha ja ongi asi selge vaata ees pool näidatud joonist ja keera klotse peale aga enne lase seest trossid maha ja hiljem pinguta ka seest muidu ei hakka ükski kässar tööle seest peab ikka pingutama. seest pingutus on mõeldu trosside jaoks mitte klotside jaoks :D

Postitatud: 22.03.2008 23:31 31
Postitas junior
bemary kirjutas:ˇkõige lihtsam võta ratas ja piduriketas maha ja ongi asi selge vaata ees pool näidatud joonist ja keera klotse peale aga enne lase seest trossid maha ja hiljem pinguta ka seest muidu ei hakka ükski kässar tööle seest peab ikka pingutama. seest pingutus on mõeldu trosside jaoks mitte klotside jaoks :D
Nii ongi, seest saab ainult trossi pikkust reguleerida.

Postitatud: 23.03.2008 08:45 59
Postitas Karol
Miks ma sellest rääkisin. Sest osadel siiski keerab automaatselt peale ja sellest mu teadmised. Valdek võiks siis ikka proovida vähemalt selgitada, et enamjaolt tuleb need ise pealekeerata rattakinnitus poldi august. Sellisel juhul kui on tagant pealekeeratud ja kang tuleb ikka ülesse, tuleb seest trosse pingutada. Ongi vist kogu teadus, paaris reas kirjas.

Postitatud: 23.03.2008 10:30 53
Postitas Cardo
Nüüd peaks kõigile selge olema ja võiks lõpetada selle jahumise ?

Postitatud: 23.03.2008 16:48 19
Postitas Rock94
Nüüd peaks kõigile selge olema ja võiks lõpetada selle jahumise ?
arvan sama ;)
Enda probleemile sain lahenduse kässari koti all olevate "varraste" reguleerimisega(10 võti oli abiks) :!:

Postitatud: 23.03.2008 17:38 56
Postitas Seigo
Milleks on vaja jalg pidurit vajutada E34 käsika regullimisel? käsika klotsid on sisemised üldse ja ei ole mittekuidagi seotod sõidupiduriga!

Postitatud: 23.03.2008 20:01 37
Postitas Maiks
Milleks on vaja edasi jaurata :roll: . Juba vaieldi see teema siin sirgeks ju!
Nüüd peaks kõigile selge olema ja võiks lõpetada selle jahumise ?

Postitatud: 24.03.2008 00:39 05
Postitas Seigo
Maiks kirjutas:Milleks on vaja edasi jaurata :roll: . Juba vaieldi see teema siin sirgeks ju!
Nüüd peaks kõigile selge olema ja võiks lõpetada selle jahumise ?

jah sorry tõesti, aga mõni meist ei oska inglisekeelt, pole midagi teha, kui kooli ajal sai inka õps välja vihastatud, ja tuli inglise keele asemel saksa keel!!!