1. leht 2-st

E34 roolilõtk

Postitatud: 20.09.2004 18:51 45
Postitas pritsung
millest võib olla tingitud roolilõtk, nii seisva kui töötava mootoriga, autoks on siis 525 e34, kas viga võib olla roolikarbis???? Ja mis võib peale selle veel põhjustada auto ujumist teel, kommentaarid on oodatud....tänan

Postitatud: 20.09.2004 19:41 01
Postitas Cado
rooli karbi lõtk heal juhul saab karpi peale keerata aga seda võiks teha keegi kes seda mõistab muidu võib karp kinni joosta. Rooli otsad ,sarniirid,Kiire hoo pealt taga otsa ujumine taga silla tala suured puksid.Pendel hoova puks jne. jne .Nii ,et tegevust jätkub. ;)

Postitatud: 20.09.2004 20:11 38
Postitas Ragnar
põhiline siiski roolikarp.
mõlemal e34 mis mul on olnud sama häda rohkem või vähem ja
pukside, ning hoobade vahetusega ujumine ei vähenenud.

Postitatud: 20.09.2004 20:42 59
Postitas pritsung
kas siis ujumine on tingitud siis ainult roolilõtkust ja kuidas siis selle eemaldamine oleks kõige otstarbekam, rooliotsad ja sellised süst. tunduvad korras olevat...????

Postitatud: 20.09.2004 20:49 54
Postitas Cado
Otse lookulikult tinigb ujumise rooli lõtk. Nagu ütlesin ,et heal juhul saab karpi peale keerata aga kui ei saa siis uus karp ja kui see viga on likviteeritud ja ikka ujub siis mine nende juppide kallale mida ennem mainisein .Ah jaa mõni kord on ka rooli rist läbi aga seda on avatud kapoti ja rooli loksutamisega kohe näha kus viga on.

Postitatud: 20.09.2004 21:43 01
Postitas Tarvo
Roolikarpi uuena vist väga tellida ei kannata ;)
Rahaliselt ma mõtlen..

Postitatud: 20.09.2004 22:24 28
Postitas pritsung
palju raha see roolikarb maksta võiks, teab keegi???? aga enne vaatab, kas saab peale keerata....

Postitatud: 21.09.2004 13:05 04
Postitas eero
Kesse oleks, kes seda siis mõistaks (peale keeramist, ma mõtlen), kui see nii suur teadus on? Hirmutate lausa ära, ei julgegi ise kallale minna :)

Aga vaja keerata oleks vis küll jah... :?

Postitatud: 21.09.2004 13:44 10
Postitas AlarM
Ega see keeramine ei olegi nii suur teadus, lihtsalt tuleb tundega teha ja rattad maas ei tohi krudida. Peab olema võimalus rool vabalt mõlemasse ääreasendisse keerata (seisva mootoriga, st. ilma võimuta).
Suurem probleem on juurdepääs. Mul 740 V8 ja ükskord üritasin vaadata, et kas üldse paistab see roolikarp. No ei pääse kusagilt ligi. Kui keegi äkki teab mõnda trikki, siis võiks kogemusi jagada. Ei viitsi mootorit ka maha võtma hakata.

Postitatud: 21.09.2004 14:02 35
Postitas Tarvo
Kuda sa nii tead, millise tundega keerata kui rattad maast lahti on?

Postitatud: 21.09.2004 14:49 45
Postitas Olts
Ega rooli ei pea tundega keerama vaid roolikarbil olevat polti. Vaja läheb 17 võtit kontramutri vabastamiseks ja mingit kuuskant võtit(suurust ei mäleta) reguleerimispoldi keeramiseks. Kui enne mutrivõtit käes oled hoidnud peaks mingi poole tunniga hakkama saama. Roolikarbile ligipääs pole just lihtne ka m 50 mootoriga masinal. Aitaks õhupuhasti mahavõtmine, aga ise sain ka ilma hakkama. Omal lõtku päris ära ei saand, muidu oleks rool liiga raskeks jäänd. Hea õpetus tööks:http://www.bmwe34.net/e34main/maintenan ... ng_box.htm jõudu tööle.

Postitatud: 21.09.2004 14:50 45
Postitas priitv8
mx77 kirjutas:Suurem probleem on juurdepääs. Mul 740 V8 ja ükskord üritasin vaadata, et kas üldse paistab see roolikarp. No ei pääse kusagilt ligi. Kui keegi äkki teab mõnda trikki, siis võiks kogemusi jagada. Ei viitsi mootorit ka maha võtma hakata.
Mul ka V8 aga UM-is käis poistel see asi niks-naks. Neil vist mingi nurga taha laskmise püss selle jaoks ;)

Postitatud: 21.09.2004 15:27 26
Postitas Tarvo
Arvan ka, et poole tunniga jõuab ikka päris mitu karpi paika keerata

Postitatud: 21.09.2004 16:04 20
Postitas Ragnar
ja milline see pealekeeramis polt seal skeemil on? 4 või 13

Ning kui mu praegusel masinal on rool tunduvalt raskem kui eelmisel, siis
tähendab on juba peale krutitud?

Postitatud: 21.09.2004 19:51 46
Postitas Cado
Nu kirjutas:ja milline see pealekeeramis polt seal skeemil on? 4 või 13

Ning kui mu praegusel masinal on rool tunduvalt raskem kui eelmisel, siis
tähendab on juba peale krutitud?
Ei pruugi tähendada.
võim võib kehvemini töötata jmv.

joonisel siis 13-ne keskel kuus või kaksteist kant.

Postitatud: 23.09.2004 11:16 02
Postitas Risto_U
lasin endal ka peale keerata, rool läks ainult raskemaks, muud mitte midagi. Saule Igor küsib 1500 krooni kasutatud roolikarbi eest, garantiid saad niipalju, et kui külge paned ja loksub, siis saad ringi vahetada!

Postitatud: 23.09.2004 11:21 46
Postitas Tarvo
ja see vahetamine pole ka just selline töö, mida viitsiks teha nagu iga natukese aja tagant..ma arvan ise küll, et see saue karp on täpselt samas konditsioonis..

Postitatud: 23.09.2004 14:57 53
Postitas Risto_U
aga muud võimalust pole, kui kasutatud karp osta, sest minuteada roolikarpi keegi ei remondi ja uus on liiga kallis :?

Postitatud: 23.09.2004 17:54 02
Postitas Silver_S
Mul olemas kasutatud aga korralik roolikarp, sai ostetud, aga auto läks enne myyki kui vahetada jõudsin. Nii et kui tõsisem huvi, siis andke märku. alla 1000 ära ei anna

Postitatud: 23.09.2004 19:03 41
Postitas Raiki
ära ikka kohe karbi kallale mine
kõige pealt otsi salongis roolilatil yles mutter pedaalide juures ja keera seda peale
minul kadus koos sellega lõtk ;)

Postitatud: 24.09.2004 08:28 55
Postitas Tarvo
Raiki kirjutas:ära ikka kohe karbi kallale mine
kõige pealt otsi salongis roolilatil yles mutter pedaalide juures ja keera seda peale
minul kadus koos sellega lõtk ;)
See põhjustab pigem sellist tobedat kõlinat kui kehval teel kulgeda..

Postitatud: 27.09.2004 23:50 00
Postitas Tango T
priitv8 kirjutas:
mx77 kirjutas:Suurem probleem on juurdepääs. Mul 740 V8 ja ükskord üritasin vaadata, et kas üldse paistab see roolikarp. No ei pääse kusagilt ligi. Kui keegi äkki teab mõnda trikki, siis võiks kogemusi jagada. Ei viitsi mootorit ka maha võtma hakata.
Mul ka V8 aga UM-is käis poistel see asi niks-naks. Neil vist mingi nurga taha laskmise püss selle jaoks ;)
Palju UM-s raha kysiti keeramise eest?

Postitatud: 28.09.2004 07:59 20
Postitas Cado
Um-i ei tea aga CarStop küsis 140.EEK.

Postitatud: 08.08.2006 11:01 46
Postitas eero
Kas on keegi vahepeal - sealjuures edukalt - V8 E34-l roolilõtku reguleerinud? Lugesin seda ülaltoodud välismaa linki E34website-lt ja kas tõesti on nii kol elugu et vaja mootor paigast ära tõsta :?: :shock:

Võimalik et tõesti, aga kuulaks kodumaapoegade kogemusi ka.
Tänud!

Postitatud: 08.08.2006 11:07 56
Postitas Raivo
Kahtlen küll, et seda tegema peab.
Mäletan, et mu omal reguleeriti (keerati peale?) seda nii möödaminnes kui sillajuppe vahetati (E34 siis).

Postitatud: 08.08.2006 11:14 54
Postitas eero
Ahah. No vat mul ongi parajasti sillajuppide vahetus käsil. Kui keegi nüüd kohe päris täpselt ka seletaks, kust kaudu ta isiklikult ligi sai :)

Postitatud: 08.08.2006 11:53 09
Postitas draggo
Ise nägin tükk aega vaeva enne kui sain rooli talutavaks (loe: mitte päris korda). Vahetasin roolikarbi kuid ilselt sarnase vastu nagu enda masinal peal oli ja muutust paremuse poole ei toimunud. Käisin selle karbiga ka UMis silla kontrollis ja mehed ütlesid ise, et kahjuks peale enam keerata ei õnnestunud. Lõpuks sain roolikarbi ühelt 1994 aasta masinalt ja sellega sõidan siiani. Pole päris ideaalne aga normaalne.
Vahepeal sai peale keeratud ka seda rooli all olevat mutrit. Vib-olla oli ka see see asi mis paremuse poole muutis.

Postitatud: 08.08.2006 15:50 49
Postitas Tarmo
Sauel Siim müüb roolikarpe 500.- aga seda ei tea kui head nad on.

Mina sealt ühe ostsin mingi aastake tagasi ja alguses oli parem küll aga mingi poole aasta pärast sama teema nagu eelmisega.

Nüüd seda lasin Aivaril peale keerata ja see võttis aega koos tööriistade toomisega garaasist 5 minutit.
Muidugi mul seal kapoti all võib telgi ka püsti panna mitte nii nagu 4.0 il et isegi näpud kuhugi vahele ei mahu. :D :D

Aga ma ei tea kas 4,0 läheb sama karp või on tal erinev.
Siimul oli täna õuepeal igatahes üks e34 3.0V8, äkki selle oma hakkab?

ja autol veel mootor peal ja rool küljes saab katsuda kuidas see loks on.

Postitatud: 08.08.2006 16:54 18
Postitas Ragnar
Raivo kirjutas:Kahtlen küll, et seda tegema peab.
Mäletan, et mu omal reguleeriti (keerati peale?) seda nii möödaminnes (E34 siis).
Kas just mootorit peab liigutama aga möödaminnes on ka nats kahtlane. Tahaks isegi teada kuidas nii saab.
Mäletan, et kui käisin ropka autopoes ühte 540 vaatamas talvel siis, sellel oli päris suur loks ja tegin kapoti lahti ning üritasin vaadata mis karp seal on (kuna mul on olemas üks 535 karp) aga seda isegi ei näinud korralikult ülevalt vaadates. Teisi agregaate on niipalju sinna ette kuhjatud.
Sellsemõttes on m20 ja m30 motod head, et ruumi on laialt. M50 ja m60 aga tõsta pool masinat laiali, et mõnda lihtsat asja teha :mad:

Postitatud: 08.08.2006 17:17 31
Postitas AARE540
Kui ma hästi mäletan, siis Rain530 minu meelest mainis korra, et V8 E34 roolikarbid on erinevad kui R6 mootoritega isenditel.
Kui ma valesti mäletan, siis vabandan :)