BMW E91 330xd '09 - Juss1

Moderaatorid: MargusA, Kert, Ander, Caspar, Henri.

Juss1
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 71
Liitunud: 30.05.2016 09:49 47
Peamine sõiduk: E91

Postitus 12.12.2016 10:01 43

Tere!

Nüüd juba pea kuu minu omanduses olev masin on 2009. a E91 330xd N57 automaat, läbisõit ca 205 000. Eelmine oli 2001. a E46, nüüd siis väike arenguhüpe. Varustus on päritolu arvestades isegi ebaloogiliselt põhjamaine - sh puldiga webasto ja roolisoojendus.

Tuunimist eriti ees ei oota, pigem hakkan tasapisi head seisukorda hoidma ja probleeme lahendama. Üks silmailu ettevõtmine siiski ees ootab - kevade poole kindlasti toonklaas.

Hetkel teada olevad mured:
- parem tulepesur ei taha sisse tagasi minna (levinud nagu ma aru saan)
- võimalik, et vasaku tulepesuri juurest tuleb pesuvedelikku läbi
- tagaaknale ei pritsi vedelikku, esimese variandine kahtlustaks ise pumpa?
- pagassi kinnituse (laadimisava äär) ümber plastik katki
- tundub, nagu mingi kõlar salongis vahepeal on järgi ja vahepeal ei ole (kõrva käsi juhist vasakul), siin oleks ilmselt kõige rohkem kaasfoorumlaste nõu vaja, et kuidas sellist asja kontrollida? Heli on Logic 7

Niiet ei midagi tõsist ma arvan. Esisillast kostus lamavate ületamisel harjumatut heli, selline nagu hõõruks vms, aga olen rahulikumalt võtma hakanud ja heli ka kadunud, samas ei välista mingite kuluosade otsa saamist ja tuleb tulevikus uurida. Hetkel pole veel jõudnud/tahtnud kaablit järgi panna, pisivigadega tegeleda ei jõua praegu nagunii.

Varustuse nimekiri:
S1CBA CO2 Package
S1CDA Brake Energy Regeneration
S203A 4-Wheel Drive
S205A Automatic Transmission
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S230A Extra Package, EU-Specific
S248A Steering Wheel Heater
S258A Tire With Run-Flat Functionality
S2BZA BMW Alloy Wheel, Double Spoke 161
S2XAA Sport Steering Wheel With Shift Paddles
S322A Comfort Access
S346A Chrome Line Exterieur
S386A Roof Railing
S418A Luggage Compartment Package
S423A Floor Mats, Velours
S428A Warning Triangle And First Aid Kit
S430A Interioroutside Mirror With Auto Dip
S431A Interior Mirror With Automatic-Dip
S459A Seat Adjuster, Electric, With Memory
S464A Ski Bag
S481A Sports Seat
S488A Lumbar Support, Driver And Passenger
S493A Storage Compartment Package
S494A Seat Heating Driverpassenger
S4ABA Fine Wood Trim Burr Walnut
S4AEA Armrest Front, Retractable
S502A Headlight Cleaning System
S508A Park Distance Control (PDC)
S521A Rain Sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic Air Conditioning
S536A Auxiliary Heating
S544A Cruise Control With Brake Function
S563A Light Package
S5ACA High-Beam Assistant
S5DCA Rear-Seat Headrests, Folding
S609A Navigation System Professional
S612A BMW Assist
S614A Internet, Preparations
S615A Expanded BMW Online Information
S616A BMW Online
S620A Voice Control
S633A Preparation, Mobile Phone, Business
S677A HiFi System Professional DSP
S698A Area-Code 2 For DVD
S6AAA BMW TeleServices
S6ABA Control For Teleservices
S6FLA USBAudio Interface
P7RSA Package Comfort
S7SPA Nav Professionalcellph. Prep. Bluetooth
L801A National Version Germany
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-Board Vehicle Literature German
S8SCA Telematics Access Request,Country-Spec.
S8SPA Control Unit COP
S902A General Special Inspection

Paar üsna niru kindlustuse pilti ka, auto praegu must nagunii :D

Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis Juss1, 12.12.2016 16:32 28, muudetud 1 kord kokku.

Silver88
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1243
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: E91 320dA 06'
Telefon: 56642342

Postitus 12.12.2016 13:40 39

Kuidas siis e46 pealt tulles juhitavus on? Muidu edu autoga!

Juss1
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 71
Liitunud: 30.05.2016 09:49 47
Peamine sõiduk: E91

Postitus 12.12.2016 15:40 57

Silver88 kirjutas:Kuidas siis e46 pealt tulles juhitavus on? Muidu edu autoga!


Tänan. Juhitavus on hea aga erinev. E46 oli minu jaoks väga mõnusa ja kerge juhitavusega. E91 on pigem jäik ja tunduvalt raskema rooliga aga seetõttu nt maanteel mõnusam kulgeda.

mixxer
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 759
Liitunud: 14.01.2007 13:07 07
Asukoht: Tln/Elva/Hiiumaa
Peamine sõiduk: BMW e91 LCI 325d ´09

Postitus 12.12.2016 22:23 22

Ei saa mitte vaiki olla, sest tegemist on ilusa ja pika lisadenimekirjaga autoga.
Tahaks katsuda kohe :mrgreen:
BMW e36 318i ´92 Sedaan | BMW e46 330xi ´01 Touring | BMW e53 X5 ´04 Sports Package | BMW e91 325d ´09

Juss1
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 71
Liitunud: 30.05.2016 09:49 47
Peamine sõiduk: E91

Postitus 14.12.2016 09:44 26

mixxer kirjutas:Tahaks katsuda kohe :mrgreen:


Ega pole isegi veel jõudnud kõike läbi näppida :D


Kas on kellelgi ideid, kuidas Logic 7 helisüsteemi testida, kas kõik komponendid toimivad nagu peavad?

Juss1
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 71
Liitunud: 30.05.2016 09:49 47
Peamine sõiduk: E91

Postitus 19.12.2016 12:48 43

Nii, vahepeal sain uue diagnostika enam-vähem seadistatud ja veakoodid maha loetud. Kahjuks praegu tarkvarast koodide kirjeldusi ei saa niiet peab kõik läbi googledama, aga esimese lugemisega tulemus selline:

0040D4 ja 0040E9 - EGR kontroll

004A2E - eelsüüteküünal 5. silinder (küllalt ootuspärane viga)

004B1B ja 004B1C - kütusefiltri soojendus

009CA8 - midagi soojenduse/kliimaga?

Kohe pärast kustutamist tuli tagasi eelsüüteküünla viga ja natukese sõidu pärast üks EGR kontrollidest.

Abi oleks väga teretulnud kuidas need asjad ära lahendada! Tänud!

EDIT:
0040D4 - Abgasrückführsteller, Positionsregelung - 102240
0040E9 - Abgasrueckfuehrung Antrieb Lageregelung Ventil zu weit geöffnet / negative Abweichung

Võiks vist arvata et solenoidi vahetusest piisab.
Viimati muutis Juss1, 19.12.2016 20:05 56, muudetud 1 kord kokku.

ttsys
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3255
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398

Postitus 19.12.2016 14:25 04

Kõik vahva aga 2009 ilmselt siiski pelgalt müügi aasta, sest pre-LCI mudelit toodeti Euroopa turule kuni 08/2008.

Edit: Minu kanapimedus LCI osas muidugi. Pildil olevad katusereelingud ja istmesoojenduse nupu asetused tekitasid korraks errori.
Viimati muutis ttsys, 19.12.2016 17:14 33, muudetud 1 kord kokku.

Ma®tin
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1931
Liitunud: 05.11.2009 13:50 40
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: E61 530d LCI

Postitus 19.12.2016 15:27 21

Kus see pre-lci on?

Volum
Huviline
 
Postitusi: 1714
Liitunud: 26.02.2010 21:59 57
Asukoht: BMW Diagnostika Tartus

Postitus 19.12.2016 21:36 23

004A2E - Võib vabalt ka relee olla.

Juss1
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 71
Liitunud: 30.05.2016 09:49 47
Peamine sõiduk: E91

Postitus 29.12.2016 14:34 30

Läbisõit ca 206k ja tehtud said õlivahetus, õhufiltri ja mikrofiltri vahetus. Sisse läks natuke üle 7,5 liitri 5W40. Kütusefiltri vahetan tulevikus koos soojendiga juba.

Samuti sai vahetatud EGR solenoid ja hetkel pole enam neid koode üles visanud. Aktiivselt viskab nüüd ainult eelsüüteküünla ja vahepeal Comfort Accessi antenni viga.

Halb üllatus oli see, et õlipunni augul oli keere maha keeratud. Hetkel läks kiirtihend vahele, punn käe tugevusega kinni ja loiku pole hetkel tekkinud. Tuleb ilmselt uuesti keermestada, uut panni ei tahaks selle pärast osta.

Juss1
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 71
Liitunud: 30.05.2016 09:49 47
Peamine sõiduk: E91

Postitus 30.01.2017 08:11 39

Kuna EGR viga hakkas ikkagi uuesti esinema otsisin muid põhjuseid ja leidsin netist saksakeelse jutu, kus ühel härral oli sama mootori ja läbisõiduga EGR klapi ning sealt edasi kõik tugevalt ära tahmanud. Link: http://www.motor-talk.de/forum/unrunder-motorlauf-und-das-agr-system-beim-n57-motor-330d-lci-t4627744.html.

Võtsin siis sisselaskelt rõhuanduri küljest ja ei pidanud väga sisse piilumagi, andur ise oli juba paksult körti täis. Endoskoobiga sees ringi vaadates oli selge, et tuleb puhastus ette võtta. Pilt ei saanud päris hea aga on vast aru saada.
Pilt

Kas keegi mingit head puhastusvahendit ka soovitada oskab?

Juss1
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 71
Liitunud: 30.05.2016 09:49 47
Peamine sõiduk: E91

Postitus 28.02.2017 21:12 26

Vahepeal on talvemõnusid nauditud. Kevade poole tuleb toonklaas, niikaua lepin vana hea virtual tuninguga :D

Pilt
Pilt

mixxer
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 759
Liitunud: 14.01.2007 13:07 07
Asukoht: Tln/Elva/Hiiumaa
Peamine sõiduk: BMW e91 LCI 325d ´09

Postitus 28.02.2017 23:15 44

Peab ikka mõnel ilusal kevad ilmal kõrvuti panema ja mone klõpsu tegema :mrgreen:
BMW e36 318i ´92 Sedaan | BMW e46 330xi ´01 Touring | BMW e53 X5 ´04 Sports Package | BMW e91 325d ´09

Juss1
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 71
Liitunud: 30.05.2016 09:49 47
Peamine sõiduk: E91

Postitus 30.04.2017 11:00 47

Nii, olen vahepeal võidelnud auto jõnksutamise/jõu kadumise probleemiga ja ei tahtnudki enne midagi kirja panna kui see lahendatud. Nüüd siis veidi pikem ülevaade.

Viga seisnes selles, et aeg-ajal kadus autol jõud ära ja jõnksutas lihtsalt vaikselt edasi. Nüüdseks on teada, et tegemist oli väsinud EGR klapiga, mis kiilus kinni lahtisesse asendisse. Selle selgitas välja UM diagnostik ja tagantjärgi on muiduigi loll tunne, kuna EGR viga oli juba varem üleval aga ma ei osanud ise sellist järeldust teha. Lõppude lõpuks võin õnnelik olla, kuna EGR klapi maksumus siiski köömes mõne teise põhjustaja kõrval.

N57 mootoril on EGR klapp elektriline ja jahutusega, sisend tuleb väljalaskekollektorist ja väljundiks on kaks võimalust - 1) läbi soojusvaheti ja mootoriploki sisselaskesse või 2) soojusvahetist ja plokist mööda otse sisselaskesse. Gaaside jaotumist nende kahe suuna vahel reguleerib vaakumsilinder. Internetist võib leida juhendi, kus klapi eemaldamiseks piisab sellest, kui oleks kaks kinnituskruvi lahti lasknud, voolikud kinni pigistanud, need eemaldanud ja klapp tuleb ilusti pesast välja. Tegelikkuses on vähemalt sellel mootoril seal väga vähe ruumi, voolikud ilma varuta pandud ning klapp istus ka peale kruvide eemaldamist jäigalt oma pesas kinni. Seega sai tehtud ikkagi ISTA juhendi järgi ning kogu jahuti koos klapiga maha võetud, mis eeldas juba natuke rohkem eeltööd, sh jahutusvedeliku väljalaskmist.

Pilt

Vana klapp jäi siis kinni sellisesse asendisse:
Pilt

Klapi heitgaaside osa oli ok, mingit olulist kogunemist ei olnud märgata, kuna heitgaaside ja õli kohtumine toimub sellel lahendusel teises kohas (vt pilt allpool):
Pilt

Uue klapiga kõrvuti pannes on silmaga näha, et vanal klapil oleks nö lahtine asend nagu sisse kulunud:
Pilt

Niisiis sai see probleem lahendatud, aga jäi kripeldama veel sisselaske rõhuanduri august vastu vaadanud vaatepilt, millest võis järeldada, et kogu sisu on korralikult tahma-õli segu täis (vt pilt varasemas postituses). Uurisin internetist selle puhastamise kohta ning leidsin variandi, kus seebikivi-pesupulbri lahuses laotamisest võiks abi olla.

Sisselaske kollektor pärast maha võtmist:
Pilt

Pilt

EGR toru suudmekoht sisselaskesse ehk koht, kus kohtuvad õli ja heitgaasid:
Pilt

Leotusvann, kus paarkümmend liitrit vett + 1 kg seebikivi NaOH + 200 g pesugeeli. Leotus ca 15 tundi.
Pilt

Ning pärast loputust ja survepesu. Veidi jäi seda möga ka lahustumata, oleks aidanud ilmselt teistkordne uue lahusega leotamine.
Pilt

Pilt

EGR suudme koht pärast puhastust:
Pilt

Lisaks sisule sai tegeletud natuke ka välimusega. Lasin panna toonklaasi 30% tagumistele ustele ja 20% "kuudile". Kuna saksast kaasa tulnud suverehvide karkass oli läbi sai kaalutud uute suverehvide ja velg+kasutatud rehvide vahel ning otsustasin viimaste kasuks.
Pilt

Juss1
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 71
Liitunud: 30.05.2016 09:49 47
Peamine sõiduk: E91

Postitus 17.07.2017 11:47 55

Pilt
Pilt

Nüüdseks läbitud autoga 10000 km ja võib öelda, et olen väga rahul valikuga.
Vahepeal on muutunud niipalju, et laadisin peale Ida-Euroopa 2017 kaardid, üritasin päästa tulepesurit aga tuleb ikkagi asendada, loobusin numbrialustest ja taastasin õlipunniaugu keerme Baercoil keermeparanduskomplektiga.

mixxer
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 759
Liitunud: 14.01.2007 13:07 07
Asukoht: Tln/Elva/Hiiumaa
Peamine sõiduk: BMW e91 LCI 325d ´09

Postitus 17.07.2017 16:49 19

Mis pull nende õlipunniaugu keermetega on? On ikka kehvad tehtud. Mu viimasel õlivahetusel UM-s ka mässati sellega.
BMW e36 318i ´92 Sedaan | BMW e46 330xi ´01 Touring | BMW e53 X5 ´04 Sports Package | BMW e91 325d ´09

Juss1
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 71
Liitunud: 30.05.2016 09:49 47
Peamine sõiduk: E91

Postitus 17.07.2017 17:14 49

Eks neid ole lihtne üle keerata jah. Ma ei tea mis süsteemi esinduses kasutatakse aga Baercoili puhul võiks tulemus olla loodetavasti vastupidavam, kui esialgne.

Peebzzz
Huviline
 
Postitusi: 63
Liitunud: 24.06.2015 21:05 24
Peamine sõiduk: BMW e91 330d
Telefon: 58067329

Postitus 17.07.2017 20:07 36

Kust seda komplekti leida võiks, tanklad, poed või selline auto poe kaup ikka? Mul ka pannil keermed küllalt kehvad, viimane kord tõmbasin takuga kinni aga võiks ka ju korda teha selle asja..

prelude20
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3298
Liitunud: 19.02.2007 21:38 33
Asukoht: Tallinn-Pirita/ Stockholm-Högdalen
Peamine sõiduk: Metroo

Postitus 17.07.2017 20:30 50

Helicoil aitab ka. Mu hondal nendega kõik alumiinium keermed üle käidud. Eesti hindu ei tea aga mul telliti need vist inglismaalt. Olevat odavam kui meilt osta.
HONDA CRX@91kw - ca 124kw+

Juss1
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 71
Liitunud: 30.05.2016 09:49 47
Peamine sõiduk: E91

Postitus 17.07.2017 20:48 53

Baercoili saab Baltic Boltist, Helicoil on sama põhimõttega. Hind õlipunniaugu mõõtudega keerme paranduskomplektil ca 40 eur. On olemas ka Time-Sert, mis on natuke teise ehitusega ja oluliselt kallim, saadaval Würthist.

PM kui on huvi komplekt ära osta, mul endal rohkem vaja ei lähe hetkel.

Yeppaa
Huviline
 
Postitusi: 13
Liitunud: 13.01.2017 11:16 26
Peamine sõiduk: BMW E91 330xd M

Postitus 18.07.2017 12:49 33

Sisselaske kollektoriga oled küll hea töö ära teinud! Ise panin diisli sisse likku, oleks võinud parem tulemus jääda...


Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: E32, siim .j