BMW E46 GTR - Rain

Moderaatorid: MargusA, Kert, Ander, Caspar, Henri.

Rain.
Kasutaja avatar
Klubiliige - admin
 
Postitusi: 6134
Liitunud: 17.11.2005 17:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu
Peamine sõiduk: BMW E61 530dA

Postitus 27.11.2010 00:23 35

Alustame siis algusest.
Kuna igapäeva autoga rajale enam ei kipu, siis oli soov ja tahtmine rajal sõitmiseks midagi erilist ehitada. Ühesõnaga, kõik algas sellest kui möödunud aasta sügisel pakuti Tallinna lähedal Vasalemmas ühte E34 540iA bemmi, mille kerel oli "parim enne" läbi saanud. Kuna mootor käis kui kellavärk ja surved olid korras, siis hoolimata tüüpilisest vana auto mootori välimusest, sai see treila peal endale koju toodud ja ära lammutatud. Mootor sai garaazi nurka seisma pandud:

Pilt

Edasi tuli sobivat kere otsima hakata, mida aga polnud, olid sobivad keretoorikud. Siinkohal oli algusest peale selge, et autoks peab olema E46 kupee kere. Lõpuks peale mitmetest erinevatest kohtadest uurimist, oli pea mitu pakkumist, kuid lõppkokkuvõttes sai Valdeku juurest koju veetud üks 2000-nda aasta Topasblau 330CiA, millelt oli eemaldatud kõik meie jaoks mittevajalik tehnika. 330iA boonuseks on suure rattalaagriga tagumised õõtsad ja suured pidurid nii ees kui taga.
Selline ta välja nägi:
PiltPilt

Ja peale seda kui meie jaoks mittevajalik tehnika oli maha keeratud:
PiltPilt

Kes tähelepanelikult jälgib, näed et tegemist on Inglismaa autoga ehk siis rool on valel pool.

Kerel oli üks viga ka - nimelt oli sellele meie mõistes juhipoole sisse sõidetud. Uks oli vahetatud aga küljekarp oli mõlkis. Hilisem lahkamine tuvastas siiski esialgsest visuaalselt vaatlusest natuke suuremad mõlkimised aga kokkuvõttes ei midagi hullu.
Pilt

Edasi sai kogu kola kere küljest eemaldatud, v.a. sillad et saaks kere liigutada.
PiltPiltPilt

Suve jooksul sai eemaldatud mitte vajalikku kereosi:
Pilt

seest eemaldatud kõik pigimatid:
Pilt

ja põhja alt eemaldatud kogu mastiks, mida kogunes terve ämbritäis:
PiltPiltPilt
PiltPilt

Kokkuvõttes omajagu võitu kaalus.

Seejärel läks esisild alla tagasi ning kere sai treileri peal plekksepa juurde viidud. Hetkel ongi kere seal ja esimene asjana tehti tagumised rattakoopad natuke ümber.
PiltPilt
PiltPilt

Kuna juhipoolne küljekarp oli vigastatud, siis ei jäänud muud üle kui see ka ikkagist ära vahetada.
PiltPiltPilt
PiltPiltPilt
PiltPilt

Järgnevalt läheb siis ühes kiirete BMW-de sünnikohas puuri paigalduseks.

Vahepeal on hangitud ka õige poole roolilatt ning BMW kõige suurem TYP210 LSD tagadiffer E46 M3 pealt. V8 manuaalkastiga läks ka õnneks ja enda autot lammutama ei pidanud hakkama :mrgreen: kuna Tallinna lähedal Riisiperes oli üks saadaval, mis ka koju sai kiirelt toodud. Garaazis on olemas ka 6-käigulise manuaalkasti sidurikoda, mis läheb ilmselt kasutusse kunagi edaspidi, kui vähe edevam kast alla tuleb.

Lisaks sai tehtud tagasilla osas väike korrektuur, kuna TYP188 differ V8 mootori taga tundus pisut nõrgavõitu. Seega sai otsima hakatud E46 M3 tagasilda ja parimad pakkumised jäid silma just UK ebay-s. Kuna transport sealt kallis, siis jäi ka see koht esialgu kättesaamatuks, aga tänu ühele heale foorumikasutaja vihjele, sain kontakti eestlasega, kes inglismaal just sellise asjaga tegelebki. Nüüd jäi ainult oodata, et midagi head müüki tekiks jälle. Ja nii juhtuski, et ühel pärastlõunal sirvisin jälle UK ebay'd ning jäi silma väga hea ja soodne E46 M3 tagasilla pakkumine. Seejärel polnud kaua vaja oodata, tagasild sai ära ostetud ning varsti peaks ka see Eesti poole liikuma hakkama. Siinkohal suured tänud Timole.

Sellega seoses jääb terve 330i tagasild koos diffriga üle.

Esialgu on kavas jätta originaal kütusepaak ja originaal pidurid. 330iA on ka autospordi mõistes soliidse mõõduga pidurikettad - 325x25mm vent. piduriketas ees ja 320x22 vent. ketas taga.

Mootor on praeguseks läbinud puhastuskuuri ja seda hakkame vaikselt kokku laduma. Plokikaasi maha ei võtnud, ülejäänud tihendid paneme kõik uued. ilmselt lähevad vahetusse ka ketitallad, nii kindluse mõttes.

Kuna rahapuud kodus ei kasva, siis ilmselt järgmine aasta autot kuskil rajal veel ei näe. See-eest loodaks aga 2012 autot rajal näha, eelkõige pikamaasõitudes. Aga mine tea, võibolla ka kuskil drag'is kui isu peaks tekkima.

laks
Huviline
 
Postitusi: 368
Liitunud: 05.04.2006 00:52 30

Postitus 27.11.2010 00:43 30

siit midagi väga vinget tulemas :)

kas hilisemas plaanis mootor stockiks jätta, või plaanis mingil moel jõu nr. tõsta?

oja87
Huviline
 
Postitusi: 2573
Liitunud: 18.12.2004 01:08 15
Asukoht: Kuressaare
Peamine sõiduk: 520 LCI

Postitus 27.11.2010 00:50 27

velg on kena :cool: see spoke 32 said need ka kaasa?
E60 520d 08a. 402m 15,62 ,147,64km/h,60FT 2,41
E39 540/6 97a

eero
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 5116
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627
Peamine sõiduk: E53 X5 4,4
Telefon: 5256627

Postitus 27.11.2010 05:33 08

"Velg kena": irw.
Aga igav (ja odav :mrgreen: ) ei hakka vist jupp aega. Midagi peab ju tegema vabal ajal, eks :cool:
X5 E53 4,4 - E30 325ixa - Z3 M44

entropiK
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 801
Liitunud: 07.12.2008 18:56 24
Asukoht: Tallinn Marja. GSM: 58171997

Postitus 27.11.2010 09:28 49

Kui ma ei eksi siis käigukast ja sidur peaks minu vanad olema, tegemist on a osa siduriga mis kuskil 15000 sõitnud. ;)
Aga edu ja et rahapuu kasvama hakkaks.
So much throb in the trunk got the CD player skippin

Rain.
Kasutaja avatar
Klubiliige - admin
 
Postitusi: 6134
Liitunud: 17.11.2005 17:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu
Peamine sõiduk: BMW E61 530dA

Postitus 27.11.2010 10:04 09

laks kirjutas:kas hilisemas plaanis mootor stockiks jätta, või plaanis mingil moel jõu nr. tõsta?


Mootorit esialgu tuunida ei plaani ja ilmselt ka tulevikus mitte, aga kuna auto on vennaga kahe peale, siis inseneritööd ja plaane teeb esialgu tema :mrgreen:

oja87 kirjutas:see spoke 32 said need ka kaasa?


Spoke 32 veljed läksid müüjale tagasi ja nagu näha siis praegu on autol ajutisel all E34 M5 veljed.

entropiK kirjutas:Kui ma ei eksi siis käigukast ja sidur peaks minu vanad olema, tegemist on a osa siduriga mis kuskil 15000 sõitnud. ;)

Käigukast tuli ühe E38 730 manuaali alt. Kui see sama, siis mis seisus kast sinu auto all oli - käigud läksid ilusti sisse?

Ja eero, eks midagi peab nokitsemiseks ju olema jah, muidu hakkab igav :mrgreen:

Lauri_R
 

Postitus 27.11.2010 11:28 16

Väga kiiduväärt ettevõtmine, nii põhjalikku ümberehitamist alati põnev lugeda :cool:
Edu ja paksu rahakotti :)

oja87
Huviline
 
Postitusi: 2573
Liitunud: 18.12.2004 01:08 15
Asukoht: Kuressaare
Peamine sõiduk: 520 LCI

Postitus 27.11.2010 11:33 01

eero kirjutas:"Velg kena": irw.
Aga igav (ja odav :mrgreen: ) ei hakka vist jupp aega. Midagi peab ju tegema vabal ajal, eks :cool:


vabal ajal tuleb trenni teha,et magu ette ei kasvaks ;)
E60 520d 08a. 402m 15,62 ,147,64km/h,60FT 2,41
E39 540/6 97a

Fred
Huviline
 
Postitusi: 4437
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Asukoht: Norge
Peamine sõiduk: Touran `11 Highline DSG

Postitus 27.11.2010 11:39 35

Ise mõlemad IT-mehed, aga autondus nii veres. :D Jälgime siis teemat.

Kalmer90
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 112
Liitunud: 27.11.2009 15:24 30
Asukoht: Klooga, Nissi
Peamine sõiduk: BMW 525tdsa E34

Postitus 27.11.2010 12:06 29

Rain530 kirjutas:
entropiK kirjutas:Kui ma ei eksi siis käigukast ja sidur peaks minu vanad olema, tegemist on a osa siduriga mis kuskil 15000 sõitnud. ;)

Käigukast tuli ühe E38 730 manuaali alt. Kui see sama, siis mis seisus kast sinu auto all oli - käigud läksid ilusti sisse?

Kast oli enne entopiK´u kasutuses ja niipalju kui mina sellega söita sain töötasid käigud ilusti, sealt edasi panin selle e38 peale, kus ta ainult paar km söitis.
BMW 525tdsA E34

entropiK
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 801
Liitunud: 07.12.2008 18:56 24
Asukoht: Tallinn Marja. GSM: 58171997

Postitus 28.11.2010 16:38 57

ja nii-ongi :D
Kõik toimis kastipuhul jah nii nagu peab, taagumine simmer lekkis ainult veits minuarust.
Ja pärit on see kast E34 530i 95a siis.
So much throb in the trunk got the CD player skippin

randos
Klubiliige
 
Postitusi: 1568
Liitunud: 29.09.2004 17:40 32
Asukoht: Järvamaa

Postitus 28.11.2010 17:18 33

Uskumatu projekti olete poisid omale võtnud. Jään põnevusega teemat jälgima ja lõpptulemust ootama. Loodan, et isu ja raha ikka lõpuni kestavad! ;)

laux555
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 665
Liitunud: 12.06.2006 00:35 49

Postitus 28.11.2010 17:27 18

on alles projekt :D E46 kupee V8, väga mõnus!Edu, jään teemat jälgima ja loodan, et areneb kiiresti :) !
323 E30,328 E46,320 E36 viewtopic.php?f=4&t=130142&start=0

drey
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 382
Liitunud: 12.10.2005 00:15 40
Asukoht: Türi

Postitus 29.11.2010 08:46 25

Väga hea projekti oled ette võtnud. Jään huviga seda teemat valvama :) Edu samuti

coley
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3856
Liitunud: 07.06.2009 15:58 34
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: BMW

Postitus 29.11.2010 11:13 11

Natuke ideid siis poistele :lol:

E46 M3 GTR'i näol

Pilt

Rain.
Kasutaja avatar
Klubiliige - admin
 
Postitusi: 6134
Liitunud: 17.11.2005 17:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu
Peamine sõiduk: BMW E61 530dA

Postitus 29.11.2010 11:18 53

Meil on juba opentracki foorumist soovitus seda poodi külastada, kui rahapuu kuskil kasvama peaks hakkama ;)

Aga ikkagi varuge kannatust, sest see ei ole selline projekt, mis paari kuuga valmis saab. Kaua tehtud kaunikene :)

topfuel
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3207
Liitunud: 15.09.2006 17:54 34
Asukoht: Tallinn

Postitus 29.11.2010 11:26 51

coley pilt ei toimi

coley
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3856
Liitunud: 07.06.2009 15:58 34
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: BMW

Postitus 29.11.2010 12:11 17

topfuel kirjutas:coley pilt ei toimi


http://www.bmwpic.com/bmw/car/pictures/ ... 46-001.jpg

? nii ka ei toimi ?

MartenL
Huviline
 
Postitusi: 2497
Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: Alltrack

Postitus 29.11.2010 12:14 35

Päris huvitav projekt!

Milline välimus tuleb? Pleksiklaas ja süsinikkiust kapotid?

Maris
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 478
Liitunud: 18.01.2007 17:12 01
Asukoht: Pärnu

Postitus 29.11.2010 14:38 58

ootan ka põnevusega, millal sõita saan :D :D
Kui pöörad näo päikese poole, jäävad varjud seljataha.
E53 X5 4,6is

KonC20
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 378
Liitunud: 14.09.2008 02:07 47
Asukoht: Rapla

Postitus 30.11.2010 01:01 28

Väga huvitav projekt, jään uuendusi ootama :P
e38 740i oli
e46 328ci on

TanelE34
Kasutaja avatar
Klubiliige
 
Postitusi: 819
Liitunud: 18.10.2004 19:45 16
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: BMW Alpina B5

Postitus 30.11.2010 04:51 56

Märgin teema ära, tundub huvitav projekt :)
320i 1983 92kW -> 525i 1993 141kW -> 750iLA 1988 220kW ->
M5 3.6 1990 232kW -> Alpina B5 2006 368kW

Rain.
Kasutaja avatar
Klubiliige - admin
 
Postitusi: 6134
Liitunud: 17.11.2005 17:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu
Peamine sõiduk: BMW E61 530dA

Postitus 04.12.2010 16:19 51

Täna sai siis autot väheke transporditud - plekksepa juurest puuritegijate juurde. Mõnele ilmselt koht pildil tuttav, seega kes teab see teab. Kohustuslikud pildid ka siia juurde :mrgreen:
PiltPilt

KirillD
Huviline
 
Postitusi: 2194
Liitunud: 13.02.2009 18:59 13
Asukoht: Võru
Peamine sõiduk: Mercedes-Benz C220 CDI T
Telefon: 58804578

Postitus 04.12.2010 16:36 03

Ouu, ma olen seda X5't foorumis kellegi avatari peal näinud :D ... aga vii eitt E46 kohta ütleks et päääris huvitav, küll aga peab mainima et stripitud E46 pole üldse sexy :D.

coley
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3856
Liitunud: 07.06.2009 15:58 34
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: BMW

Postitus 04.12.2010 17:22 49

KirillD kirjutas:Ouu, ma olen seda X5't foorumis kellegi avatari peal näinud :D ...


Maris ;)

fiziks
Huviline
 
Postitusi: 1176
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Postitus 04.12.2010 17:34 52

ah et sellise kere peal siis panedki selle minu käest saadud võrdlemisi korraliku V8, poleks arvanud et kolmene tuleb :D aga mis seal salata, plaan on tegelikult hea...mis küsimus endale esimesena kohe pähe tuleb on see, et kas taolise mootorivahetusega auto ARKis arvele ka võtta saad?

kas seda valel pool rooliga masinat õigel pool rooliga masinaks ümber ehitada pisut keerukas ei ole?

Rain.
Kasutaja avatar
Klubiliige - admin
 
Postitusi: 6134
Liitunud: 17.11.2005 17:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu
Peamine sõiduk: BMW E61 530dA

Postitus 04.12.2010 17:42 13

Igapäeva sõidukiks seda ei ehitagi, kuna puur tuleb sisse. Teadupärast aga puuriga linnaliikluses sõita ei tohi enam järgmisest aastast, sest nn "sportauto" mõiste kaob üldse ära.

Esialgu pole ka ARK-i vaja minna, sest seda autot hakatakse kasutama ainult ringradadel. Samamoodi pole ka rooli õigele poole tõstmine mingi probleem. Teine roolilatt ja roolisamba jaoks auk tulemüüri ning valma.

eero
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 5116
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627
Peamine sõiduk: E53 X5 4,4
Telefon: 5256627

Postitus 04.12.2010 22:14 08

Sry 4 OT, aga

fiziks kirjutas:ah et sellise kere peal siis panedki selle minu käest saadud võrdlemisi korraliku V8,

Siis see kast mis mu autole täna alla panime oli selle v8 otsas kunagi vist. Tea kas on ka võrdlemisi korralik?
Soojusvaheti oli küll želatiiniga remonditud. Sai oma vana asemele pandud.
X5 E53 4,4 - E30 325ixa - Z3 M44

fiziks
Huviline
 
Postitusi: 1176
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Postitus 04.12.2010 22:49 46

Rain, selge, seda kahtlustasingi :) Kui rinkale siis ilmselt kong tühjaks ja igaltpoolt mujalt ka ebavajalik minema. Päris huvitav oleks teada kui kergeks ühe V8'ga E46 auto niimoodi saab.
Plaanid päris ametlikult mingis kohalikus sarjas võistlema hakata või rohkem niisama uudishimust ja lõbutsemiseks?


eero:
Hmm, minu käes oli see auto vähe aega ja sõitmise/liikumise koha pealt ei oska eriti midagi kommenteerida. Ise sõitsin temaga kokku kuskil nii kõva 2km, ei ole nagu meelde jäänud, et kast midagi väga kahtlast oleks teinud. Samas noh, see oli laias laastus kuskil poolteist aastat tagasi vist ja mida sa sellise sortsukese sõidu põhjal ikka oskad väga arvata.
Zelatiiniga lapitud soojusvaheti võib küll üks päris naljakas ja samas nukker vaatepilt olla. kas see oli kuskile eespoolt mingit kivi või asja saanud, kõveraks sõidetud ja siis üritatud lappida?

topfuel
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3207
Liitunud: 15.09.2006 17:54 34
Asukoht: Tallinn

Postitus 04.12.2010 23:13 35

Rain530 kirjutas:Igapäeva sõidukiks seda ei ehitagi, kuna puur tuleb sisse. Teadupärast aga puuriga linnaliikluses sõita ei tohi enam järgmisest aastast, sest nn "sportauto" mõiste kaob üldse ära.

Esialgu pole ka ARK-i vaja minna, sest seda autot hakatakse kasutama ainult ringradadel. Samamoodi pole ka rooli õigele poole tõstmine mingi probleem. Teine roolilatt ja roolisamba jaoks auk tulemüüri ning valma.


Huvitav mis siis saab nt Porsche GT3 RS-ist millel on juba tehase poolt puur sees?

Järgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Cpstuning, dekken, Google [Bot], Kristo_M, ladammm, nm5, testivoitja, unis