BMW E34 525i '91 - Raghza

Moderaatorid: MargusA, Kert, Ander, Caspar, Henri.

Raghza
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 888
Liitunud: 29.03.2011 19:46 11
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Peamine sõiduk: '91 525i 141kw

Postitus 13.12.2016 14:34 28

Eelmisel talvel oli mul Ford Sierra, kuid selle müüsin suve alguses maha, kuna ihkasin midagi pisut suurema potentsiaaliga. Ega peale BMW millegi muu peale ei mõelnud, kuid sai kaalutud ja uuritud erinevaid variante ning lõpuks jõudsin järeldusele, et ka võimalikele tulevikuplaanidele mõeldes tuleks leida E34. Sealt edasi siis isiklikud eelistused, ehk et kindlasti sedaankerega ning süda ihkas M50B25 mootoriga isendit.

Turul sai silma peal hoidud tükk aega, kuid reaalselt vaatamas käisingi vaid seda ühte isendit. Tingimusteks oli normaalne tehniline seisukord ning et ÜV puudumisel oleks võimalik see ilma suuremate remonttöödeta ka läbida.

Tegu '91 E34 525i'ga, mis on Eestis olnud alates 2003. aastast ning kuni 08.2016 ühe omaniku käes.
Kui keegi viitsiks SIIT LINGILT mingil viisil pildid kätte saada, võib ka mulle saata :)
"Hiilgeaegadel", umbes 10-11 aastat tagasi, nägi see auto välja selline:
Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt

Õnneks on suurem osa sellest välimusest originaalse vastu vahetunud, kuid pornot oli alles omajagu, millest allpool täpsemalt kirjutan. Ostes oli auto selline:
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Varustuselist:

Engine M50
Displacement 2.50
Power 141
Drivetrain HECK
Transmission MECH
Color Calypsorot Metallic - 252
Upholstery Anthrazit Stoff - 0411
Production Plant DINGOLFING
Production Date 1991-05-14

S219 Sport leather steering wheel, 380 mm
S226 Sports suspension settings
S314 Door mirror / driver's lock, heated
S400 Slide/tilt sunroof, manual
S410 Window lifts, electric, front
S415 Sun-blind, rear
S428 Warning triangle and first aid kit
S464 Ski bag
S481 Sports seat
S510 Headlight aim control
S556 Outdoor temperature indicator
S653 Radio Bavaria C Reverse II
S690 Cassette holder
L801 National version Germany/Austria

Retrofitted:
S520 Fog lights
S553A On-board computer IV with remote control
S560A Reading light in rear compartment
S562A Map reading lights for driver and front passenger seat

Ehk siis blank, aga paistab mingisugune sportpakett olema (sportrool, -istmed, -vedrustus). Bavaria C raadiot ning kassetihoidjat enam alles ei ole. All 15-tollised BBS RZ veljed.

Koju sai ta kuidagi toodud, pisut aega seisis ning siis hakkasin korrastama, et ÜV normaalses korras autoga läbida.
Esimest õhtut uues kodus:
Pilt
Pilt

Et autoga üldse garaažini sõita, siis esimese asjana sai ostetud uus aku (Centra, 71Ah) ning jahutusvedelikku (tase oli väga madal). Seejärel ARK'i enda nimele registreerima, kuhu sõites lõppes ära üks tagarehvidest :mrgreen: Seega oligi järgmiseks leida korralikud talverehvid, milleks said Goodyear Ultragrip'id 195/65/15 mõõdus.
Järgmiseks probleemiks oli mittetöötav armatuurivalgus. Kartsin halvimat, kuid peale ühe katkise kaitsme vahetamist hakkas kõik toimima. Auto tagaosas ei põlenud ükski tuli peale piduritulede, mistõttu kartsin jälle halvimat (katkine juhe kuskil el. süsteemis või midagi muud raskemini lahendatavat), kuid peale kõikide katkiste pirnide vahetust ei olnud enam ühtegi mittetöötavat tuld. Esiosa tuled tahtsid ka paari uut pirni ning seejärel oli auto ka pimedas ideaalselt nähtav. Varasemalt sai ostetud ka esimesed udutuled, kuid garaažis avastasin, et autol nende valmidust ei olegi, seega jäid need hetkel külge panemata. Kui saan vastava lüliti ja juhtmestiku, ühendan kindlasti ära.

Seejärel põige töökotta, kus lendas alt sportsummuti ning asemele tagasihoidlik originaalsummuti ja kere külge värsked kinnitused. Hea vaikne sai.

Seejärel hakkasin salongi korrastama. Peale õõvastava räpasuse leidus seal igasuguseid huvitavaid lahendusi:
Pilt

- kõik salongipirnid olid asendatud kirsipunaste LED'idega - vahetatud tavapirnide vastu
- keskkonsooliga toimus midagi jubedat, ilmselt oli see kunagi mingi nahaga kaetud - vahetatud korraliku vastu
- keskkonsooli alla jooksis 4-5 iseveetud juhet, mis olid ühendatud pooleldi peidetud punase nupu külge - hoidsin hinge kinni ja lõikasin need läbi ja tirisin välja: midagi ei muutunud, seega probleem likvideeritud :mrgreen:
- esiistmed on täitsa räbalad ja ajasid kohutavat porolonipuru igale poole - katsin augud teibiga, et puru laialikandmist peatada. Parandamine/asendamine hetkel prioriteet ei ole, kuna istumist need katkise riidega istmed ei sega ning porolon on veel kenasti vormis.

Ka väliselt on siiani alles mõned kaunid tuuninglahendused:
- kütuseluugi lahendus: väga korralikult ehitatud Sparco asjadest, kuid kütusepaagi kael on pisut pikk ja halva kujuga, nii et osade tanklate püstolid klapini ei ulatugi :mrgreen: Õnneks leidub tanklaid, kus saab kenasti tankimisprotseduuri ära teha.
- tagaklaasisirm: jube näeb välja, aga kahjuks nii korraliku paigaldusega, et see eralduks vaid koos terve tagaklaasiga. Tamiili või hambaniidiga võiks proovida läbi saagida, aga kui tundub et hakkab aknatihendit lõhkuma või jääb kõik liim klaasi külge, siis hetkel ei tegele sellega, kuigi silma kriibib jubedalt.
- tagaluugilt pagasinupp/-lukk ära kaotatud. Selle asemel on luugi sisse ehitatud mingisugune mootor, mis eeldatavasti võiks siis lukku liigutada ja sellega pagasiluuki avada. Millalgi vaatan juhtmed üle ning kui toimib, siis tegelikult kena küll. Hetkel avan käsitsi trossist, mille tagaistmete alt salongi tõmbasin.
- tagatiib: silmnähtavalt mitte originaal, aga hetkel väga ei häiri. Kunagi näeksin seal kindlasti pigem originaaltiiba.
- kapotil on märgi koht kinni keevitatud (väga robustselt) ning keskmine kõrgem osa on mustaks värvitud. Kui saan selle keevituse lahti ja seal all veel märgikinnitused alles on, värvin selle sama kapoti kerevärvi, muul juhul kapotivahetus. - märgikeevitus eraldus kergelt, kapott 03.01.2017 kerevärvi värvitud ning paigaldatud originaalmärk.
- mõned ukselingid on kerevärvi. Ei oskagi seisukohta võtta, kas värvida kõik kerevärvi või kõik mustaks nagu originaalis peaks olema. - mustad lingid värvitud kerevärvi 03.01.2017
- punane käsipidurinahk, punase nahaga uksepolstrid ja tuuning käigukanginupp. Las need ka jääda hetkel, kriibivad vähem silma kui teised asjad ning käigukanginupp on tegelikult väga mõnus ja robustne.

Lisaks veel mõned probleemid:
- mootor ei saavuta näidiku järgi töötemperatuuri, seier jõuab vaevalt üle sinise - termostaat (Wahler) ja termostaadikorpus vahetatud 11.01.2017
- salongipuhuritest puhub ainult külma ja vahepeal pisut leiget, esiklaasi peale samas puhub sooja, jalgadele samuti üsna sooja. UPDATE 11.01.2017 - peale termostaadi vahetust puhub ilusti sooja-kuuma üles klaasile ja jalgadele, kuid "näkku puhuvatest" puhuriavadest tuleb ainult külma ja jahedat.
- juhiklaas on vaja kandurite külge kinnitada. Millega seda teha? Kuidas see originaalis lahendatud on? Hetkel saan ma klaasi küll kanduri soonte sisse lükata ning mingi kleepuv mögin on seal samuti, kuid klaasi kinni ei hoia ja peale paari töötsüklit jookseb kandurist välja ja vajub viltu. - 08.04.2017 klaas kandurite külge klaasiliimiga kinnitatud ning aken töötab ilusti.
- klaasipesuvedeliku pump ei tee mingit häält - klaasipesupump (Meyle) vahetatud 03.01.2017
- tagaklaasisoojendus ei paista töötavat.
- mitmed välised liistud lahti ja/või katki

Lisaks veel see, et karbikatete all karpe nagu eriti ei ole. :mrgreen: Samuti on tagasillakinnituste ümber roostet ja silikoonpuksid täitsa läbi. Muu kere on üllatavalt okei ning pagasiruumi põhi ja amordikannud on väga kenad.
Millalgi teeb kindlasti põhihoolduse mootorile, ehk õlid, vedelikud, filtrid, küünlad jne, kuid muus osas peaks kombes olema.

Nimekiri puudustest sai pikk ning mõneti endalgi õudne, kuid tegelikult on tegu pisiasjadega ning mootor ja käigukast on sellel autol head - see ka põhjuseks, miks konkreetne isend soetatud sai.

Mingil määral on endiselt sees ka audiopisik ning kuna E38 jääb originaalseisu, siis tuleb selle auto peal seda välja elada.
Esiteks siis juhtmestik. Hämmastav, kuidas on võimalik nii lihtsate asjadega nagu ISO-pistikud, pornot teha. :mrgreen: Kiskusin välja, sorteerisin sobivad juhtmed kokku ning tekitasin kaks korrektset ISO pistikut. Testimiseks viskasin sisse vanakooli Pioneeri maki, ainult et avastada, et kuuest kõlarist on järgi üks - ning seegi on tweeter.
Sõbra käest sain Clarioni 200W komponentkõlarid. Istusid kenasti originaalkatete alla, kuid ühendamine oli paras peavalu. Kunagi paistab vahele olevat ühendatud mingisugune filter, kust siis kõik kõlarijuhtmed edasi jooksevad. Paljusid juhtmeid on topelt, mitmed katki. Ei jõudnud tookord piisavalt laiali lammutada, et viga tuvastada, aga juhipoolsed kõlarid on igatahes tummad ning vool juhtmetesse ei jõua. Kõrvalistujapoolsed kompod hakkasid siiski kenasti mängima ning ühe tweeteriga võrreldes on heli juba praegu päris hea :mrgreen:
Edaspidi siis vaja saada ka vasakpoolsed kõlarid mängima, paigaldada taha koaksiaalid ning vahetada makk. Siis mõtleme edasi.

E34 austajatele see teema ilmselt huvi ei paku, kuna täiesti originaalseisu ma seda autot kindlasti ehitama ei hakka, ega huvitavat lisavarustust külge installima. Teen vast aegamööda mõned muudatused, et endal parem vaadata ja sõita oleks ning eks näis, mida aeg toob.

Lõpetuseks mõned pildid hetkeseisust:
Pilt
Pilt
Pilt

Hetkel juba täitsa igapäevaselt liikumises. ÜV kuni 09.2017.
Pilt
Viimati muutis Raghza, 05.03.2018 10:41 55, muudetud 12 korda kokku.

toivoku
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 10326
Liitunud: 05.02.2003 00:56 20
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: 524td

Postitus 13.12.2016 19:19 56

SÜgisel kui autoärikad selle pilli enda kätte said ja ma seda veidike putitasin ,siis oli sees veel täitsa korralik tümps ,woofrid, võimud ja salongis kõlarid jne, aga kuna auto rändas järgmise autoärika kätte eks siis sealt sorteeriti hea ja parem välja ja müüdi eraldi maha. Edu pilliga, mulle tegelt see pill oma vanakooli tuuninguga meeldis, vaja oligi hoolast kätt, uued esitiivad ja noh üleüldist roostetõrjet :)
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, Subaru legacy , E39 528iT:)
Kui midagi vaja siis 58344541

Raghza
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 888
Liitunud: 29.03.2011 19:46 11
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Peamine sõiduk: '91 525i 141kw

Postitus 14.12.2016 10:07 20

Tänud. Kahtlemata võis seal päris hea audio sees olla, nii et pisut kahju et välja kisuti. Aga pole hullu, teeb uuesti :)
Hoolast kätt on palju juba saanud ning saab edaspidigi, kuigi roostetõrje/keretööd jäävad pigem suve algusesse ning siis teeks vast kõik korraga juba ära.
Esitiivad väljastpoolt justkui eriti roostes ei ole, aga tagantpoolt ei ole vaadanud. Võtan arvesse igatahes.

viieline
Huviline
 
Postitusi: 62
Liitunud: 01.10.2014 13:57 15

Postitus 14.12.2016 23:36 26

palju kütust võtab ?
roollatt, roolikarp... kellel kõige uuem mark

Raghza
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 888
Liitunud: 29.03.2011 19:46 11
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Peamine sõiduk: '91 525i 141kw

Postitus 15.12.2016 00:05 26

Pole nüüd täpselt mõõtnud, aga tangitud liitrite ja läbitud kilomeetrite põhjal tundub keskmiselt 11-12 liitrit 100km kohta kuluma.

Riivo
Kasutaja avatar
Klubiliige
 
Postitusi: 7638
Liitunud: 27.02.2003 11:13 41
Asukoht: Edgarlandia
Peamine sõiduk: ´02 530d Touring

Postitus 15.12.2016 00:19 52

kui vaevu üle sinise temp läheb on nt termostaat väga kutu ja auto sõidab enamuse ajast väga rikkalt :P...muud soojenduskalad on more or less sellest sõltuvad usutavasti
Hallmetallikdiisel

Raghza
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 888
Liitunud: 29.03.2011 19:46 11
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Peamine sõiduk: '91 525i 141kw

Postitus 15.12.2016 09:34 35

Kahtlemata, ei ole selle vahetuseni jõudnud. Uus termostaat on ca. 2 nädalat olemas - ehk jõuab nädalavahetusel garaažis toimetada.

Raghza
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 888
Liitunud: 29.03.2011 19:46 11
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Peamine sõiduk: '91 525i 141kw

Postitus 19.12.2016 12:30 36

Nädalavahetusel panin esimesed udutuled külge. Nüüd on veel tarvis sobivaid lüliteid ning peaks retrofit tehtud olema.

Klaasipesupumpa uurisin ka - kaitsmed on terved ja relee ilmselt samuti, kuna muidu ei toimiks kojamehed ka õigesti. Pumba pistikusse jõuab kangi tõmbamisel vool peale. Katsetasin kahe pumbaga, millest üks oli minu oma ning teine tulnud väidetavalt töötava klaasipesuga auto pealt - mõlemad pumbad olid täiesti vait. Kahjuks läks enne pimedaks, kui jõudsin katsetada otse 12V peale laskmist pumbale, seega tuleb millalgi edasi uurida seda teemat.

Kas keegi sellega oskab aidata?
- juhiklaas on vaja kandurite külge kinnitada. Millega seda teha? Kuidas see originaalis lahendatud on? Hetkel saan ma klaasi küll kanduri soonte sisse lükata ning mingi kleepuv mögin on seal samuti, kuid klaasi kinni ei hoia ja peale paari töötsüklit jookseb kandurist välja ja vajub viltu.
Viimati muutis Raghza, 07.01.2017 20:29 54, muudetud 2 korda kokku.

Karl_L
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 427
Liitunud: 07.10.2007 19:37 20
Asukoht: Kohila
Peamine sõiduk: BMW 525TDS 1994

Postitus 19.12.2016 15:17 04

Hea, et asjaliku omaniku kätte sattus. ;)

750iM
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 970
Liitunud: 14.02.2006 22:33 25
Asukoht: Tallinn

Postitus 20.12.2016 02:24 27

Raghza kirjutas:
Kas keegi sellega oskab aidata?
- juhiklaas on vaja kandurite külge kinnitada. Millega seda teha? Kuidas see originaalis lahendatud on? Hetkel saan ma klaasi küll kanduri soonte sisse lükata ning mingi kleepuv mögin on seal samuti, kuid klaasi kinni ei hoia ja peale paari töötsüklit jookseb kandurist välja ja vajub viltu.


Tuleb kuskilt klaasiliimi (devor, automaailm jne) ja silikoni püstol osta ning saab kenasti korda. See vana möga tuleb muidugi ära sealt proovida saada.
Paljudel autodel teinud ja asi ok

Raghza
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 888
Liitunud: 29.03.2011 19:46 11
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Peamine sõiduk: '91 525i 141kw

Postitus 20.12.2016 10:08 53

750iM kirjutas:
Raghza kirjutas:
Kas keegi sellega oskab aidata?
- juhiklaas on vaja kandurite külge kinnitada. Millega seda teha? Kuidas see originaalis lahendatud on? Hetkel saan ma klaasi küll kanduri soonte sisse lükata ning mingi kleepuv mögin on seal samuti, kuid klaasi kinni ei hoia ja peale paari töötsüklit jookseb kandurist välja ja vajub viltu.
Tuleb kuskilt klaasiliimi (devor, automaailm jne) ja silikoni püstol osta ning saab kenasti korda. See vana möga tuleb muidugi ära sealt proovida saada.
Paljudel autodel teinud ja asi ok
Eile õhtul mõtlesin selle peale ja jõudsin samale arvamusele, et küllap tuleb klaasiliimiga teha, aga ei olnud kindel, kuna arvasin, et äkki peab klaas pisut liikumist lubama kandurite suhtes.
Aga nüüd targem, suured tänud!

Uksealused liistud on vist puhtalt UM teema? Või saab kuskilt parema hinnaga selliseid, mis samuti küljes püsiksid?
Pilt
Ja kas need liistud kinnituvad taolise põhimõttega nagu E38'l?

Riivo
Kasutaja avatar
Klubiliige
 
Postitusi: 7638
Liitunud: 27.02.2003 11:13 41
Asukoht: Edgarlandia
Peamine sõiduk: ´02 530d Touring

Postitus 20.12.2016 10:43 24

liistud on vist UM teema jah...aint et kui uksealused valtsid pudedad siis on suht võimatu neid sinna saadagi...päris ülemõistuse kallid olid ka per piece, seepärast panin mina omal ajal musta värvi tavalised kummist ja tegin visuaalselt sobivaks (enne ja peale uksealuseid liiste värvisin karbi liistutriibu mustaks.)
Hallmetallikdiisel

EinarK
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 283
Liitunud: 26.06.2011 14:11 20
Asukoht: Hiiumaa
Peamine sõiduk: '92 E34 525 TDS

Postitus 20.12.2016 12:21 13

Ise läbisin just selle uste aluste liistude etapi. Kasutatud peast korralike leida on võimatu. Läksin lihtsamat vastupanu teed ja tellisin H2 uued liistud kõigile 4 uksele. Kokku ümaralt 250€? kui mälu ei peta.
Edu!

Raghza
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 888
Liitunud: 29.03.2011 19:46 11
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Peamine sõiduk: '91 525i 141kw

Postitus 20.12.2016 12:27 47

See on praktiliselt kolmandik selle auto ostuhinnast :mrgreen:
Nende kummiliistude kohta olen ise ka kuulnud, aga ma tahaks sinna leida mingi värvi, mis painduval pinnal püsima jääb - mustana need antud auto küljes ei meeldiks.

toivoku
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 10326
Liitunud: 05.02.2003 00:56 20
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: 524td

Postitus 20.12.2016 13:16 05

Kallid on ju ainult need liistudmis küljekarbi katetele mõeldud on, tavalisedkummi liistud ei maksnud eriti midagi, küsi edsoni käest atlantvaruosad.ee :)
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, Subaru legacy , E39 528iT:)
Kui midagi vaja siis 58344541

EinarK
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 283
Liitunud: 26.06.2011 14:11 20
Asukoht: Hiiumaa
Peamine sõiduk: '92 E34 525 TDS

Postitus 20.12.2016 14:42 54

Täpsustuseks jah, et need, mis mina ostsin olid tõesti need, mis istuvad karbi katetega. Mainisin seda sellepärast, et viimase pildi peal näha ka, et masinal katted peal. MINULE isiklikult jääks silma riivama see, kui on katted karpidel peal ja tavalised ukse liistud.
Maitse üle ei vaielda.

Aga tavalised liistud on tõesti kordi odavamad, nagu Toits mainis.

Raghza
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 888
Liitunud: 29.03.2011 19:46 11
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Peamine sõiduk: '91 525i 141kw

Postitus 20.12.2016 15:41 41

Jep, arusaadav, karbikatted on küljes ja jäävad ka tulevikus külge. Karmo_k autol vist on need tavalised liistud koos karbikatetega?
Kindlasti jääb silma riivama, aga parem kui praegu ikka.

Magnus.
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 403
Liitunud: 10.08.2011 11:53 32

Postitus 20.12.2016 19:03 50

Mina näiteks ostsin 13 euri tk, need tavalised.

Riivo
Kasutaja avatar
Klubiliige
 
Postitusi: 7638
Liitunud: 27.02.2003 11:13 41
Asukoht: Edgarlandia
Peamine sõiduk: ´02 530d Touring

Postitus 20.12.2016 21:09 11

kui kunstiliselt lähened siis petab ära ja ei jää häirima :)
Hallmetallikdiisel

Raghza
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 888
Liitunud: 29.03.2011 19:46 11
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Peamine sõiduk: '91 525i 141kw

Postitus 29.12.2016 11:21 43

Aasta alguses väike puhkus tulemas ning selle jooksul tahaks üht-teist to-do listist ära teha.

Üks asi, mis on algusest peale kimbutanud ja siiani alles ning pisut häirib, on justkui hetkeks peale jääv gaas. See avaldub üsna suvalistel hetkedel, kuid täheldanud olen, et:
1) Auto käivitumise hetkel viskab pöörded sekundiks-pooleks üles (jõuab tõusta u. 1800RPM'ni) ning siis langetab õige tühikäiguni.
2) Mingitel teatud kiirustel ja teatud käiguga sõites gaasipedaal vabastades jääb gaas pisut peale u. 2-3 sekundiks (tujurikkuja ei kuku nulli, vaid jääb kuhugi 5-6 kanti nagu hoiaks varbaotsaga gaasipedaali all, pedaali uuesti vajutamine ja vabastamine ei muuda midagi).
3) Ummikus venides ja lihtsalt käik sees veeredes tõusevad pöörded aeglaselt mingil määral (nt. kui veeren vabakäigul 10km/h ja panen 2. käigu sisse ning gaasi ei anna, hakkab auto vaikselt kiirendama ning pöörded tõusevad u. kuni 1200RPM), sidurit vajutades langevad tühikäigule tagasi.

Esimesed mõtted on gaasiklapi puhastamine, ICV puhastamine, aga mis veel? Vaakumileke põhjustaks ühtlasi ka ju ebastabiilset tühikäiku?
Tühikäigupöörded on ühtlased ega kõigu ning suurematel pööretel sõites viga ei esine.

Raghza
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 888
Liitunud: 29.03.2011 19:46 11
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Peamine sõiduk: '91 525i 141kw

Postitus 07.01.2017 20:28 35

Plätserdasin natukene värviga ning nüüd näeb nina juba suhteliselt viisakas välja - vaja on veel udutulede kõrvale võresid ning siis on kombes.
Kinni pahteldatud märgikoht kapotil eraldus esimese peitlilöögi peale ning peale puhastamist sai sinna kenasti õige märgi paigaldada :)
Pilt

Uurisin uksi lähemalt ning vaatasin, et mul ongi seal need tavalised, ilma karbikateteta autole mõeldud liistud küljes. Seega tuleks sinna kunagi ikka need laienditele mõeldud liistud muretseda.

Pisut nodi olen ka vahepeal kokku ostnud, kuid sellest juba hiljem.

Raghza
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 888
Liitunud: 29.03.2011 19:46 11
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Peamine sõiduk: '91 525i 141kw

Postitus 23.01.2017 11:32 53

Niisiis. Vahetasin termostaadi (Wahler 88 C) ja termostaadikorpuse (oli alumiiniumist ja hetkel läks asemele plastikust) ning mootori temperatuuri probleemid said lahendatud.
Lisaks vahetasin kindalaeka lingi (vana oli pooleks) ja täiendasin heli poolt.
Sisse sai mingisugune CD makk ning tagumisele aknalauale 2 x GAS 100W koaksiaali. Tulevikus oleks sinna ikka 200W vaja, kuna esimesed mängivad praegu üle. Üldplaanis on heli täitsa okei juba.
Juhipoolsed esimesed kõlarid sain mängima, kui vedasin otse maki tagant uued juhtmed kõlarini. Siiani jooksid kõik kõlarikaablid läbi crossoveri, aga ilmselt on see aastatega saba andnud, et juhikõlarisse sealt vool edasi ei jõudnud.
Nüüd peabki vaatama, kas visata see crossover sealt vahelt minema või vahetada välja. Tõenäoliselt teen esimest, kuna esimestel kompodel on endal ka korralik filter vahel.

Pilt

Sain ka samasuguse riidega istmepadjad, kust saan piisavalt riiet praeguste lappimiseks.

Lisapudinatest olen mõelnud teise rooli, OBC IV ja esimeste-tagumiste kohtvalgustite peale, aga eks ole näha, kuna see ei ole prioriteet. Kuid kuna sellele autole on erinevate asjade retrofittimine nii lihtne, siis koguaeg on mõte, et miks mitte :) Talvehooajal siiski igapäevases liikumises ning endal peab meeldiv olema.

Raghza
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 888
Liitunud: 29.03.2011 19:46 11
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Peamine sõiduk: '91 525i 141kw

Postitus 10.04.2017 10:05 58

Suveks viskasin alla 16" Style 16 veljed, et ka soojal ajal autot ikka liigutada saaks.
Pilt Pilt

Samuti otsin mõistlikku inimest, kes suvekuudel mõningaid keretöid sellele autole teha. Teema siin.

Raghza
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 888
Liitunud: 29.03.2011 19:46 11
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Peamine sõiduk: '91 525i 141kw

Postitus 25.04.2017 16:37 54

750iM kirjutas:
Raghza kirjutas:Kas keegi sellega oskab aidata?
- juhiklaas on vaja kandurite külge kinnitada. Millega seda teha? Kuidas see originaalis lahendatud on? Hetkel saan ma klaasi küll kanduri soonte sisse lükata ning mingi kleepuv mögin on seal samuti, kuid klaasi kinni ei hoia ja peale paari töötsüklit jookseb kandurist välja ja vajub viltu.
Tuleb kuskilt klaasiliimi (devor, automaailm jne) ja silikoni püstol osta ning saab kenasti korda. See vana möga tuleb muidugi ära sealt proovida saada.
Paljudel autodel teinud ja asi ok
Olen unustanud hüva nõu eest tänada!
Toimisingi täpselt nii - vana möga maha, krunt-aktivaator peale ning klaasiliimiga klaas kandurite külge kinni. Paar päeva ei julgenud klaasi igaks juhuks puutuda, aga kui siis hiljem proovisin, liugles üles-alla nagu siidi. Seega korras! :)

Endiselt otsin inimest, kes suve alguses keretööd ette võtaks. Olenevalt hinnast võiks tegelikult siis lisaks ka parempoolse tagatiiva ära vahetada - saaks sellest tuuning kütuseluugi lahendusest lõpuks lahti :mrgreen:

Raghza
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 888
Liitunud: 29.03.2011 19:46 11
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Peamine sõiduk: '91 525i 141kw

Postitus 29.05.2017 09:04 17

Eilsel ilusal päeval võtsin pisut aega vanakesega tegelemiseks.
Ghetto-fixisin esimesi istmeid ning tulemus jäi päris okei - enam suuri, porolonist läbi kulunud auke ei ole (võrdluseks vaata sisupilti esimeses postituses).

Samuti leidsin S564A Interior lighting package (includes S560A, S562A, S563A) ning kohe sai paika pandud:
S560A Reading light in rear compartment
S562A Map reading lights for driver and front passenger seat

S563A Lighted make-up mirror ootab veel oma järge. Pistikud leidsin katuseluugi mehhanismi juurest üles, kuid nende jaoks on tarvis laepolstrisse auk lõigata ning ma ei tea, kuidas seda normaalselt teha. Lae välja kiskumine on välistatud (korra teinud ja rohkem ei viitsi), kuid millega neid auke lõigata võiks?

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Järgmine operatsioon on tagatiiva ja klaasisirmi eemaldamine. Heaga neid küljest ei saanud.. proovib siis halvaga :mrgreen:

hs_
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 447
Liitunud: 18.05.2011 19:21 31
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

Postitus 29.05.2017 17:15 13

Tagatiib ju pole kõige koledam, bensuluuk hullem. Sellest ei taha alustada? :D
'93 318is | '06 C180K | '95 316i | '15 GTI >

Raghza
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 888
Liitunud: 29.03.2011 19:46 11
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Peamine sõiduk: '91 525i 141kw

Postitus 29.05.2017 19:08 40

Ikka tahaksin, kuid see on asi, mida arutada inimesega, kes suvel karpe vahetama hakkab - teeks siis ühe korraga selle tagatiiva ka juba ära :)

AARE540
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 9177
Liitunud: 31.01.2004 22:43 11
Asukoht: Pärnu
Peamine sõiduk: Saab 9-5 Aero Turbo
Telefon: 53311120

Postitus 30.05.2017 13:15 24

Mul ei ole meeles, kuidas valgustusega sirmi juhtmed laepolstrist läbi tulevad (mul omal ka täis valgustuspakett), kuid äkki saaks auke installeerida näiteks vaibanoaga? Kargas siuke mõte pähe :)
PS! Ära tsiteeri eelnevat postitust!

Raghza
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 888
Liitunud: 29.03.2011 19:46 11
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Peamine sõiduk: '91 525i 141kw

Postitus 30.05.2017 13:19 12

Leidsin netist eile siiski pooljuhuslikult õpetuse selle kohta, kuid tänud kaasa mõtlemast. :)
Arukas oleks ikkagi lagi välja võtta, kuna lae sisemisel poolel on kerge piirjoonega korrektne väljalõike piirjoon märgitud. Et ma seda teha ei taha, oleks juba suureks abiks, kui keegi saaks nende valgustite asukoha igast küljest millegi suhtes ära mõõta - siis kannataks tõesti seestpoolt vaibanoaga ettevaatlikult läheneda.
Juhtmed peaks siis veetud saama, kui augud lõigatud. Ning lisaks on siis tarvis loomulikult ka uusi päikesesirme koos vastustega. Kui kusagilt leiab, siis tuleb ligi võtta. :)

Samuti otsin korralikke uksepolstreid selle sisustuse jaoks ning originaalne käigukanginupp ja käsipidurinahk koos nahast kangiga kuluksid ka ära :)

AARE540
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 9177
Liitunud: 31.01.2004 22:43 11
Asukoht: Pärnu
Peamine sõiduk: Saab 9-5 Aero Turbo
Telefon: 53311120

Postitus 30.05.2017 13:29 11

Kui sul mõni nädal oodata kannataks, kuni ma taas Eesti jõuan, võiks ma sulle need kohad ära mõõta. Helehallid el. akende polstrid on mul ka olemas, kuid piltide järgi on vist veidi heledamad kui sul põrandapolster. Aga võibolla ainult tundub :) Aga sa vist tahad tumedat nagu armatuur, ma oletan.
PS! Ära tsiteeri eelnevat postitust!

Järgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: andrisjou, artzz, bmwE38, KristoL, Madizz