BMW E36 316i '96 - VeikoA

Moderaatorid: MargusA, Kert, Ander, Caspar, Henri.

VeikoA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 771
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Peamine sõiduk: BMW E36, 316i, 1996

Postitus 17.03.2018 03:12 15

Tervist.

Pikka aega (1,5a?) peale auto ostu mõtlesin täna, et teeks ikka teema ära oma masinast.
Kirjanikku minust pole, aga mingi "blogi" võiks siin pidada. Hea nõu küsida ja ka
teistele ehk asjade arengut näha. Plaane on selle masinaga kõvasti. Oleks vaid aega/raha teha korraga kõike.

Autoks siis E36, 316i, aastast 1996 passi järgi, aga üks leht ütleb VIN järgi, et 95.
Värviks must metallik (cosmosschwarz metallic).

Lisasid vms tal väga pole. Eesmised elektriaknad ja el. katuseluuk, el. välispeeglid.
Pmst kõik.


Ostetud sai ta millalgi 2016 sügisel vist, hetkel ei mäleta täpselt.
Sõitsin enne tema ostu Corsaga ja kuna palju sai siin foorumis ringi vaadatud ja igav oli ka mõneti, siis mõtlesin et võiks äkki kolmeka sebida endale taas. See on siis mul nüüd järjekorras neljas E36.
Sai siis ringi vaadatud auto24, et mida pakutakse. Mingi kogemus oli juba tekkinud mulle, et mida ja kuidas vaadata.
Eelkõige oli mulle oluline auto juures välimus ja siis sisu (süda).
Palju oli müügis väsinud ja vana ilmega kolmekaid ja ainult üks püüdis mu pilku. Vaatasin, et kuiv auto läigib nii kenasti. Ja näeb kuidagi ok välja. Sai siis kohtumine kokkulepitud sebisin tuttava oma autoga Tallinna, et kui läheb ostuks siis sõidan kolmekaga üksi tagasi koju. Kuigi sisimas juba teadsin et võtan ta ära.
Vaatasin ta kohapeal üle. Mis siis nägin ja hetkel veel mäletan..

Loomulikult oli auto pestud ja ka kuiv ja kohe kui kohale jõudsime juba ja ma teda kaugelt nägin, siis olin rõõmus, sest auto oli ilus ja hea. Polnud seda vana ja väsinud ilmet.

Roostet on veits tagaluugil ja esitiibade koopaservades ja veidi kundepoolne ukse alumine serv.
Kõik...




Muudest asjadest ka..
Veljed olid koledalt/lohakalt valgeks värvitud, käigukang oli "löta löta" ehk siis väga vedel.
Selle põhjuseks olid käigukangi hoovastiku puksid, noh esiiste oli räbal veits. see oli kavalalt peidetud müügipiltidel, aga see ei morjendanud mind. Pidurid võtsid halvasti, aga pidurdasid. Tegin väikese tiiru.
Igatahes väga imelik oli istuda kolmekas üle pika aja. Kuna vahepeal käisin mitu aega bussiga igalpool, siis Corsaga jne. Sa põhja alla vaadatud. Müüja muutus muidugi närviliseks korra, kuna tunnen inimese liigutustest ära.
Ei pidanud seal miskit lekkima ega midagi. Aga pilt mis avanes ütles veidi muud. Seal polnud midagi hullu, aga ikkagi müüja polnud taaskord aus. Aga see selleks..
Airbagi tuli põles ka, aga selle kohta oli vastus kohe, et ta vahetas rooli ja ei jõudnud arvutiga viga kustutada.
Kuigi asi oli hoopis kunde istumisanduris. INPA mulle nii ütles, kui garaazis kodus arvuti taha panin.
Ja rooli "taha" vaadates polnud seal padja pistikut äragi ühendatud. Rippus niisama.
Selle ühendasin tagasi.


Läbisõitu oli müügihetkel umbes 275000. Sai veel tiirutatud ja proovitud. Mitte mingeid kõrvalisi kolinaid ega jamasid polnud. Aus masin. Vin koodi kontrollisin ära ja lõime käed. Tingisin veits alla ja küsisin veel müüjalt, et kas Tallinnast minu kodulinna sõidab ära? Ütles et jah ikka. Auto tegi selle ära ilusti. Ilma jamadeta ja tee peale ei jätnud.
Temperatuuri näidikut muidugi jälgisin aeg ajalt ikka teepeal. Ma ei teagi miks. Igaks juhuks.

Kliimaplokk muidugi oli vigane. Kui pikalt töötas soojaga, siis "jooksis" kokku. Pilt muutus tuhmiks ja tegi haiget häält vahepeal see veeklapp kapoti all. Aga see ei seganud.

Mis siis sai tehtud mingi aeg peale ostu..
------------------------------------------


Järjekord võibolla vale kuna enam ei mäleta täpseid aegasid, kui tegin. Teen kõik ise garaazis. Töökodades käin ainult rehve vahetamas velgedel.

Eelkõige võtsin pidurid ette. Esipidurid olid täiesti läbi, klotsid olid olemas ja kettaid ka oli veel järgi, aga kettad olid mingil põhjusel suurte rantidega/kriipudega, nagu oleks vees pidurdanud, ja siis nagu roostetanud ja siis uuesti sõidetud. Ühesõnaga need ebatasasused olid rikkunud ka klotsid. Keegi tark pani uued klotsid selliste "kriibuliste" ketaste peale. Ja mingit pidurdust polnud õieti ollagi. Sai ostetud uued kettad, klotsid ette, uued pidurivoolikud ja supportite remondikomplekt. Kuna esipiduri supportid olid nagu nad olid. Kolvid käisid imelikult ja mitte hästi.
Tagapidurid võtsin lahti, puhastasin, määrisin, reguleerisin. Seal oli seisukord ok ja ei tahtnud sinna trumlitesse midagi investeerida. Hiljem ütlen miks.

Pidurid said hulga paremaks.

Siis oli aeg uurida, miks mootor lekib või kuskohast üldse lekib.
Aga sellest siis edaspidi koos piltidega.

Plaanidest siis niipalju, et soov teha madalamaks auto. Noh panna mingi 40/30 madaldus või siis 30/30. Puhtalt vedrudega. Coile ei plaani panna hetkel. Kuna kallis lõbu ja muid asju niipalju teha hetkel ja plaane palju.
Siis nahksisu panna, kuna tekstiil on nagu on ja istmekatteid ka pole väga ilus vaadata.
BMW valuveljed ka 15", ootavad kevadet/suve ja seda sama madaldust. Kuna hetkel väga rõvedad näevad välja, nagu suur vanker väikeste ratastega.

Plaanis ja juba alustatud tagasilla demonteerimine, plaanis on asendada taga trummelpidurid ketaspiduritega.
Samuti kuna ma ei viitsi tagasilda teist korda maha võtta, siis plaanis kohe vedada uued piduritorud, roostekohad (kui neid on) eemaldada, põhjamastiks parandada/lisada, ABSOLUUTSELT kõik puksid taga (ka diffril) vahetada, teha sillastend (siis kui ka esiots uuendatud), toonklaas taha, teised tuled taha ja ette + kulmud.
Lisaks M stanged. Ja kaugemas tulevikus ehk ka parem mootor, 2.5 või 2.8, aga see on kauges tulevikus.

Kindlasti unustasin midagi kirjutada, aga kui meenub, siis lisan infot uutes postitustes.


Lisan mõned pildid ka, eelmisest om.

PiltPilt
Pilt

Seest ka üks..
Pilt

Tänan tähelepanu eest ja soovin väga, et kaasfoorumlased ka minu autoteemal silma peal hoiavad.
Juba praegu on tekkinud mõned küsimused, milledele sooviks vastuseid ja ka nõuandeid Teie poolt.

Lisan need küsimused hiljem.
Kuna tegelen aktiivselt selle autoga hetkel, siis soiku see teema ei jää kohe kindlasti.

Veiko.

taunod
Huviline
 
Postitusi: 3278
Liitunud: 10.08.2007 06:54 43
Asukoht: Viljandi, Ørsta

Postitus 17.03.2018 10:25 22

Siis tasuks juba 2,5 või 2,8-le sobiv tagasild alla otsida. Muidu jälle topelt töö :)
Kui muidugi tahad nii põhjalikult swapi ette võtta.
Kindlasti võid kliima ka lisade alla liigitada ;)
2X328 '95

darkie
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3075
Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
Asukoht: Paide/Malmö, SE
Peamine sõiduk: E38 750iL

Postitus 17.03.2018 10:57 47

Mul vedeleb E36 kliimablokk ja 7-nupuline MID, äkki pakub huvi. Töökorda kahjuks ei tea. Äkki pakub huvi. Aga edu autoga!

VeikoA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 771
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Peamine sõiduk: BMW E36, 316i, 1996

Postitus 17.03.2018 11:22 17

Kui erinev see 2.5 tagasild on?
Differ on teine aga mis veel?


Muide unustasin öelda, et tagasilla need tugevdused ka plaanis keevitada. Võibolla mõttetu kui veel pikalt 1.6 sõita, aga siiski.


Kliimaploki sain mingi aeg foorumist teise. Toimetab okeilt.


Huvitav on aga see, et kui auto pikalt töötanud pole. Mõni päev, siis vahest nagu see suur vent võtab kord hoo maha ja siis taas üles. Seda ei juhtu alati. Vahest harva.
Et nagu pöörleb mingi kiirusega ja siis kaootiliselt veidi mängib pööretega.
Just veidi. Mitte palju. Vana kliimaplokiga jäi üldse seisma aeg ajalt.


Mingi aeg vaatasin harju. Olid veel okei. Lamelli ei puhastanud.

Ise arvan et asi tingitud jahedusest ja niiskusest. Sooja ilmaga pole täheldanud

ErrEmm
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 210
Liitunud: 11.05.2007 21:44 07
Asukoht: TLL
Peamine sõiduk: E30

Postitus 17.03.2018 11:35 14

Viisakas kolmene.
Tüüpiliselt lekivad neil kkk tihend ja õlifiltrijala tihend. Mõlema vahetus suhteliselt lihtne.
Jõudu!
are you sure it's your diff whining and not your girlfriend cause she has to hold your cup all the time?

VeikoA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 771
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Peamine sõiduk: BMW E36, 316i, 1996

Postitus 17.03.2018 11:37 09

Huvitab mind nüüd see, kuidas väikseimate kadudega vahetada piduritoru, mis jookseb eest piduri peasilindrist taha?

Kas lõigata eest toru pooleks ja siis kähku ots kahekorra väänata, et ei pääseks palju vedelikku kaduma ja õhku ka palju ei läheks sisse. Piduri peasilindrit vist pole väga lõbus õhutada (bench bleeding?)

Minu esialgne mõte oli, et lõikaks ära ja keeraks kahekorra otsa. Siis veaks uue koos otsaga.
Ja kui on veetud ja paigas, alles siis keeraks vana otsa lahti ja keeraks uue sisse koos oma selle uue otsaga.


Või teha muudmoodi? Pidurivedelik on mul värskendatud ammu juba. Aga äkki siiski lasta süsteem tühjaks, pesta pidurivedeliku paak ka sodist?

Ootan nõu

ErrEmm
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 210
Liitunud: 11.05.2007 21:44 07
Asukoht: TLL
Peamine sõiduk: E30

Postitus 17.03.2018 11:42 00

Ma arvan,et pole väga vahet. Õhk pääseb sisse niivõinaa ja õhutamine hiljem pole kahekesi tehes ka midagi keerulist.
are you sure it's your diff whining and not your girlfriend cause she has to hold your cup all the time?

VeikoA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 771
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Peamine sõiduk: BMW E36, 316i, 1996

Postitus 17.03.2018 11:53 07

Kas on mõtet sebida BMW originaalset piduriõli? Või käib Fixuse/Automaailma oma ka hästi?
Piduritorud ei vaheta niisama ajaviiteks. vaid ka ülevaatusel mainiti, et roostes on, soovitame ära vahetada.

Ja siis mingi aeg ma piilusin neid tagumisi ja seda "kolmikut", kus 1 toru läheb kaheks. Seal ikka väga jubedad need torud. Sellepärast oligi otsus, et kõik vahetada välja.

Tagumised kummitorud piduritel olid mõralised mõlemad. Polnud neid kunagi vahetatud. Need sai ära tehtud ja samal ajal tegin ka need lühikesed jupid uued taha, aga see oli üle-eelmine aasta.

Nüüd kui panen ketastega tagasilla, siis arvatavasti tuleb uuesti need teha, sest teistsugune kõik.


Aga see 2.5, 2.8 on jah "tulevikus". Praegu saab hakkama selle 1.6ga. Tal on ka teatud probleemid vahest, aga tegelen hiljem sellega. Igatahes nagu liigub hästi ja olen väga rahul. Aga viimati garaazi ajades ajas nii jubedat haisu, et see küll õige polnud. Mingi aeg tagasi (eelmine aasta?) oli sama jama, siis keerasin küünlad välja, olid mustad kõik. Aga hetkel pole vaadanud, mis praegu on. See ka suht kaootiline,
arvatavasti mingi andur. A

Aga see hilisem teema, mul pildimaterjali ka sellest.


Veel küsiks, millist õli diffrisse panna?
Üks YT soovitas 80W90 ?!

Tahaks sellist, mis oleks saada kohe poelettidelt.

NewBarni
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 183
Liitunud: 10.11.2015 19:42 46
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: BMW 318is e36 / Type-R EP3

Postitus 17.03.2018 12:18 44

Töötab ka see suvaline automaailma pidurivedelik ilusti ja diffrisse võid vabalt panna 75w90, seda leiab praktselt igalt poolt
Lühifilmis "Tulnukas ehk Valdise pääsemine 11 osas" kasutatakse sõna "t*ra" 63 korda

ErrEmm
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 210
Liitunud: 11.05.2007 21:44 07
Asukoht: TLL
Peamine sõiduk: E30

Postitus 17.03.2018 12:21 27

Kataloog näitab 75W90.
Pilt

Kui rajale ei roni siis paneks täitsa tavalise pidurivedeliku.

Pilt
are you sure it's your diff whining and not your girlfriend cause she has to hold your cup all the time?

VeikoA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 771
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Peamine sõiduk: BMW E36, 316i, 1996

Postitus 18.03.2018 16:39 48

Tänud info eest.
Sai siis eile sild maha võetud.

Huvitab nüüd täpne järjekord ja vahendite nimekiri, kuidas asja korda teha.
Olen niiipalju variante lugenud, kuidas haljast plekki kaitsta, katta jne. Mõned mässavad mingit fosforhapete segamisega jne jne. Ei soovi seda keemialaborit.

Tahan normaalselt, head toimivat meetodit, kuidas katta haljas plekk, mis tekib peale puhastamist.
Kõik roostes kohad lasen puhastuskettaga üle, haljaks. Ja ka põhjamastiksi maha sealt kus on vigastused.

Piisab happekrundist otse haljale plekile ja siis mingi tavakrunt, tavavärv ja siis põhjamastiks?
Otse happekrundile vist ei tohtinud panna miskit.

Ühesõnaga palun nõu, kuidas ja mis järjekorras. Et asi toimiks, ei läheks roostetama ja ei peaks kõike taas üle tegema. Olemas on mul ka HP antirust, aga seda vist kantakse otse roostele. Aga ma tahan ikkagi haljaks lasta kõik kahtlased kohad.

Kinnituskohtadele tulevad tugevdused ka. Et kui kunagi tuleb kõvem sild 2.5 või 2.8 jaoks siis on see töö tehtud. Ei viitsi pärast enam mässata.

Hullu roostet polnud väga.
Põhiliselt silla kinnituskohtades.
Pilt


Paak on plaanis ka maha võtta.

VeikoA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 771
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Peamine sõiduk: BMW E36, 316i, 1996

Postitus 20.03.2018 22:32 18

Sai siis ennast haritud veits rooste eemaldamise jms osas.
Plaanis siis kõikvõimalike harjade/ketastega rooste kaotada niipalju kui võimalik, plekk haljaks.
Seal kus kahtlus, et mingi rooste alles on, sinna roostemuundurit, siis happekrunt, siis tavakrunt, põhjamastiks.

Kus pole roostekahtlust, sinna siis plaanis nii: happekrunt, tavakrunt ja siis põhjamastiks.

Sai otsitud ka koht tänu kaasfoorumlase infile, kus teostada liivaprits + värvimine. Seal pakuti ka lakkimist, aga kas lakkimine annab midagi sillaosadele? Pikendab pulbervärvi eluiga või lihtsalt on sul läikivad sillaosad, niiöelda ilu pärast?!
Mõtlen veel laki osas.

Täna sai paak eemaldatud. Esmase asjana sai tagaiste ära võetud, ja kaaned maha. nagu tavaliselt ikka, siis üks viimane kruvi, mis veel keerata on jäänud, mille lahtisaamisest sõltub kogu õhtu töö, siis see üks iseloomuga tüüp ei tahtnud kruvikeerajale alluda. Sai siis oma (?) vana meetodit kasutatud: lukustustangid ilusti kruvipea külge, kõvasti kinni ja keerasin. Ja seekord võitsid taas tangid. Olen ülimalt rahul sellise tööriistaga. Lukustustangid on üks imeline leiutis. Ta on niipalju mind igas asjas juba aidanud, kus muud tööriistad ammu alla andnud. Need aga aitavad praktiliselt alati.

Pilt

Kuna kaane all oli mustust, muda, lehti, tigusid, siis otsustasin ikkagi tolmuimejaga kõik puhtaks teha.
Juhi taga oleva kaane all oli paksult sodi täis. veits sa kobestatud aeg ajalt kuni lõpuks sai kõik puhtaks ja lahtine sodi kadus.

Bensupaak on alt puhtam kui pealt. Kuidas see sodi küll paagi peale satud, aru ei saa. Suure tuulega?
Mädandab seal kere ja piduritorusid.

Pidurikolmik ja tagumised torud on tõesti omadega läbi. Nagu ka ülevaatusel mainiti.
Pilt


Seal on näha nagu oleks kõik märg (see pole bensiin ega õli), enne pildistamist lasin piduripuhastus vahendiga palju kohti üle, enne äraminekut, homseks kuivab ära. See märg seal ongi piduripuhastus vahend.


Uus kolmik on juba UMist tellitud. Tuli odavam kui ebayst võtta.
Vasktorud ja otsad võtan automaailmast. Otsad valtsin ise. Tööriistakomplekt olemas.

Olen juba tagumised need lühikesed teinud, kuna tagumiste mõranenud kummist pidurivoolikute vahetamisel oli probleem nende ärasaamisega, keeras piduritorud kahekorra, siis oligi põhjus teha uued.

Tegin ise torujupid, koos otstega ilusti ja keerasin kinni. Pikalt pikalt sõidetud ja kõik puhas ja kuiv torude ja ühenduste juurest, ei mingeid lekkeid. Nüüd lahti lammutades vaatasin veel, absull kuiv kõik.

Niiet ma ei karda teha. Tüütu tegevus on pikkus kokku saada, alates abs pumba juurest, ehk siis kapoti alt kuni taha otsa, sinna "kolmikuni".

Aga vaikselt teen.. Iga päev 3-4h miskit. Peale oma põhitööd.

Tühi auk haigutab tagaosas.
Pilt


Paagi eemaldamisel oli ka jeblat küllaga, eriti klambrite läbilõikamine, et torud lahti saada.
Eks seal tuleb ka vaadata, mida uuendada. Tahaks mõned kummivoolikud asendada uutega. Kuna koht on nii jube, et teist korda sinna ronida ei tahaks enam mitte niipea..

Paak on sopane pealt, plaanis veidi harjaga puhtaks nühkida, suurem sodi ära. Midagi ulmelist ei tee. Kuna nagunii mingi aja pärast samasugune. Oli soov survekaga puhtaks lasta ja seebiveega, aga kuna suvilas toru külmunud ja ega õueski midagi head pole, siis jääb seekord nii.

Pilt

Roostet on, aga ei midagi katastroofilist. Läbivaid auke pole roostest.
Mingi päev siis proovin seda puhastusketast, see mis värvi jms pidi eemaldama. Selline poolkõva(pehme) ketas. Imelikust materjalist. Eks näis. Prooviks ostsin ühe relaka otsa.

Kõige nõmedam töö paagi eemaldamise juures on see nõme bensuhais. Paak oli küll praktiliselt tühi, aga ikkagi tilgub peaaegu igast otsast, aga täna raputasin välja niipalju kui sain torudest ja panin punnid ette ja lasin puhastusvahendiga bensused kohad üle. Et see hais kaoks ja bensuaurud ka.

Kuna vaja keevitada mingi aeg seal veits.
Ja loomulikult peab koostama nimekirja puksidest ja kogused, mida vaja on tagasillale.
Lisaks diffri tihendid, siis differ enne seda puhastada. Selle teen drelli ja harjaga. Ei vii pritsi seda.

Õli ka vaja vahetada, aga mõni mees siin ütleb, et sõidab diffri soojaks ja siis vahetab.
Võibolla ka siis hiljema peale jätma asja.

Hetkel vist kõik, mis meeles oli.

taunod
Huviline
 
Postitusi: 3278
Liitunud: 10.08.2007 06:54 43
Asukoht: Viljandi, Ørsta

Postitus 20.03.2018 23:31 35

Difril kaas maha ja puhasta ja pese läbi. Minuarust pole seal midagi vaja soojaks sõita. Difril vaheta simmerid ka korraga ära.
2X328 '95

NewBarni
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 183
Liitunud: 10.11.2015 19:42 46
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: BMW 318is e36 / Type-R EP3

Postitus 20.03.2018 23:37 06

Diffri soojaks sõitmise mõte on ainult siis kui sa kaant maha ei võta - et kõik mustus ja muu ollus võimalikult suures koguses kaasa tuleks. Kui kaane maha võtad siis puhastad sa niivõinaa kõik seest ilusti ära. Paak pealt mustem kuna altpoolt peseb teda vihm/lumi ning kõik muu, ülesse nad ei pääse või mitte piisavas koguses ning tänu sellele on paak ülevalt alati ka sodi täis
Lühifilmis "Tulnukas ehk Valdise pääsemine 11 osas" kasutatakse sõna "t*ra" 63 korda

VeikoA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 771
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Peamine sõiduk: BMW E36, 316i, 1996

Postitus 20.03.2018 23:50 12

Aa, et differ ikka pulkadeks põhimõtteliselt?
Ei teadnud, et see vajalik. Aga kindlasti teen ära. Bensuga võib pesta? Pärast suruõhuga üle kõik.
Siis vaja tihendit ka uut.

Aga enne siis väljast puhtaks. Et see liiv jms sisse ei läheks.
Simmereid mõtlesingi jah, ei tulnud see õige sõna meelde.

Tänud. Ma oleks muidu väliselt ainult ära puhastanud. Tekkis korra mõte, et võtan lahti, aga see kadus sama kiirelt kui tuli.

Aga kui keegi targem soovitab seda teha, siis saab tehtud.

NewBarni
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 183
Liitunud: 10.11.2015 19:42 46
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: BMW 318is e36 / Type-R EP3

Postitus 21.03.2018 00:13 54

Täiesti lahti ei pea diffrit võtma, tagakaane maha saad siis pääseb juba ilusti ligi puhastama
Lühifilmis "Tulnukas ehk Valdise pääsemine 11 osas" kasutatakse sõna "t*ra" 63 korda

VeikoA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 771
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Peamine sõiduk: BMW E36, 316i, 1996

Postitus 22.03.2018 21:36 19

Sai siis diffri kallal eile mässatud. Võtsin elektridrelli ja panin harja otsa, omale prillid ja maski ja hakkasin uhama.
Sellisega esiteks
Pilt

Läks umbes 1,5h kogu kupatuse peale. Vahepeal mõned kohad lasin peenema harjaga.
Umbes midagi sellist:
Pilt

Ja siis teatud kohad suruõhuga üle lastud ja siis hiljem kogu differ suruõhuga. Kõik pilud ja kohad kuhu hari ei ulatu väga. Sealt sai ka kruvika otsaga nokitud. Kuni kõik oli suht puhas:

Differ enne:
Pilt

Ja peale puhastamist:
Pilt

Lahti ma veel diffrit ei võtnud. Ma niipalju ei jõudnud korraga. Oligi eesmärk üks päev, et teen diffri puhtaks.

Siis täna otsustasin võtta käsile tagumised piduritorud. Sai siis esialgu mõned pildid tehtud. Kuidas toru peasilindrist taha jookseb ja kuskohas kinnitub. Et võimalikult samamoodi saaks uus toru veetud.

Siis hakkasin tagant selle T kujulise "kolmiku" juurest minema. Suuri raskusi oli juba selle T poldi lahtisaamisel. Ei saanud enam aru on ta 10mm või 9. Sest 10 käis nagu üle ja 9 oli veidi väike.
Vaatasin, et 9 mm piduritoru võti sobib talle hästi ja tagusin selle natuke ümber poldipea, loomulikult nii, et poldipea ilusti istub võtmesse. Palju polnud vaja ja siis andiski järele.
Piduritoru mis tuleb eest ja läheb sinna kolmikliitesse ei tahtnud sealt tervena välja tulla ja tuligi ühenduskohast läbi lõigata. Siis harutasin lahti selle plastmassist hoidikutest, ka seal oli probleeme roostes kruvidega. Kahjuks 1 kruvi siiski murdus. aga kuna ta nii väike, siis mõtlen mida teha. Puurida välja või teha ise uus hoidik, vana minema ja keevitada alla uus. Mõtlen veel.

valge plastiku all mõtlen seda.
Pilt
Ta on ühe kruviga kere küljes ja ühel kahjuks see murdus. Pea murdus juba kruvikeerajaga keeramisel, siis üritasin allesjäänud osa eraldi välja keerata, aga kahjuks siiski oli see kruvi nii mäda, et murdus.
Äkki pääseb keevituseta ja mõtlen mingi muu kinnituse sellele välja.

Võibolla lasen pikema iselõikuva sisse ja asi vask. Nii pika, et päris salongi väga ei tuleks.

Ei viitsi keevitada väikest mutrikest seal all väga. Jube väikse vooluga ja traadikiirusega peab ja kas seegi aitab. Sulab ära see mutter.

Ka tagumised platikust klambrid mis hoiavad tagumist 2 toru kere küljes, ka need on haprad.
Üks lendas tükkideks. Aga kuna nagunii UMi minek, selle uue T liidese järgi, mis ära tuli, siis vist võtan uue diffri tihendi ja uued plastikud ka. Ei maksa suurt midagi. Klambrid 1 eur ja tihend 5 u.

Võimalik, et ka simmerid siis juba sealt originaalid. Kindlapeale minek.


Aga torude seis on ikka äärmiselt nutune. Ja ei uskunud, et nii hullus seisus.
Sain kõik torud kätte. See suur pikk toru oli nagu enam-vähem.
Aga need mis läksid tag. ratastele ja eriti vasakpoolne, nu see oli habras kui õlekõrs.
Võtsin ta kätte ja põhimõtteliselt õrnast jõnksust juba andis järgi ühest kohast ja peaaegu murdus, aga jäi rippuma.

Niiet võib öelda, ime, et ei lennanud see toru laiali kuskil maanteel, tänaval ja ei jätnud mind piduriteta.

Kokkuvõttes võib öelda, et kogu see vaev, kogu see remont ja mässamine, kõige selle ettevõtmine..
Kõik see on ennast juba sajaga ära tasunud.

Võib mõelda, et saanuks ka tagasilda maha võtmata kõike teha. Ja saanuks. Aga ka tagasilla puksid on viimne kui üks, pragulised ja läbi omadega.

Niiet asi tahtis tegemist nii või naa. Aga see töö juba tasus end ette ära, arvestades piduritorude seisukorda.
Nad töötasid, kui neid keegi ei puutunud. Aga kui puutud, lagunesid käes.

Arvestasin kokku piduritorude pikkused. Ja homme siis poodi järgi ja uued otsad ka 6tk.

Taga ketaspiduritel peaks tegelt olema mitmeosaline toru, aga leidsin vene lehelt inffi, et parem panna üks poole meetrine voolik E46 pealt ja on parem.

Sellised seiklused siis täna.

taunod
Huviline
 
Postitusi: 3278
Liitunud: 10.08.2007 06:54 43
Asukoht: Viljandi, Ørsta

Postitus 22.03.2018 21:47 46

Difril lekkeid polnud?
2X328 '95

VeikoA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 771
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Peamine sõiduk: BMW E36, 316i, 1996

Postitus 22.03.2018 22:10 06

Ei olnud. Ükspool vist enne tundus veits niiskem, aga ei olnud miskit märga.
Võibolla oli see niisama mustus, oli tumedam. Ei pööranud tähelepanu.
"Enne" pildil nagu oleks üks pool tumedam.

Aga kui nii üldiselt kirjeldada, siis differ jumala kuiv.

Aga need 2 simmerit vahetan ära nagunii.
Hea oleks ka kolmas ära vahetada, aga see vist suurem töö.

VeikoA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 771
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Peamine sõiduk: BMW E36, 316i, 1996

Postitus 23.03.2018 19:54 07

Täna siis sai käidud UMis, tuli ära tutikas ATE märgisega see "kolmene" liitmik ehk siis originaal.
Ja samas tellisin veidi plastjubinaid ja midagi oli veel. Kõik mingi eurosed asjad. Kokku mingi 9 euri.

Peale seda automaailmast võetud 5m piduritoru ja 6 otsa torudele.

Pilt

Peaaegu kogu see 5m läks ära, järgi jäi mingi 7cm jupp aint seda toru. Niiet mu pikkusearvestus oli õige. Arvestasin veel varuga.


Tüütu ja igav töö mässata nende torudega, aga üritasin teha võimalikult originaali lähedastena need torud, painutuskohad jne. Eelkõige ka pikkus, et oleks sama.

Aga vask on selles suhtes hea, et saab ilusti paika timmida, kui kuskilt pole päris see. Ta on pehme.

Kehva pilt torudest ka, aga on näha, et ära painutatud ja valmis:
Pilt


Minu arust kõige hullem ei ole:
Pilt

Otsad töötlesin nii maximum ettevaatlikult ja hoolega, kui ma sain. Suht vastutusrikas asi ikkagi.
Eks peale seda kui kõik koos ja pidureid õhutan ja proovin, siis peale seda vaatan endoskoobiga sinna paagi peale, liitmiku juurde, et kas on märg või ei. Tegin asja suure hoolega, tõsiselt loodan, et asi on ja jääb kuivaks, kui pidurivedelik sees ja surved taga.


Nüüd pean veel uurima esialgu vaid huvipärast, et kuidas ABS pumpa õhutada.
Ma saan INPAga ja oma isetehtud diagnostikaseadmega ilusti ABS pumpa tööle lülitada. Juba kevadel proovisin. Aga peab veel uurima, kaua seda ABSi peab käiama, enne kui ta õhumullid välja ajab.


Rohkem nagu ei teinud midagi täna. Aga olen rahul selle tööga, sest oli eesmärk torud valmis saada ühe päevaga, minu puhul siis 3 tunniga..

EDIT: need on 3 tagumist toru. Eesmised 2 ka plaanis vahetada, aga alles siis, kui tagasild koos ja all ja tehtud.

taunod
Huviline
 
Postitusi: 3278
Liitunud: 10.08.2007 06:54 43
Asukoht: Viljandi, Ørsta

Postitus 24.03.2018 00:37 00

VeikoA kirjutas:"Enne" pildil nagu oleks üks pool tumedam.

Sellepärast küsisingi, kas lekkeid polnud :)

Kas sadulaid ei hakka lahti lammutama, ennem kui uue vedeliku sisse valad? Sealt kaitsekummi alt võib ka üllatusi rooste näol ette tulla.
2X328 '95

VeikoA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 771
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Peamine sõiduk: BMW E36, 316i, 1996

Postitus 24.03.2018 11:14 19

Mul enne olid trumlid taga. Sai sebitud ketastega tagasild. Ja ma ei tea mis seisus sadulad on.
Seega uuendan neid.


Võtan pulkadeks ja lähevad liivapritsi. Koos tagasilla juppidega.
Kummiosad kõik tulevad uued ja kolvid vaatan üle ja ka silindriseinad.

Diffril lähevad simmerid vahetusse.
Hetkel sellega pole tegelenud. Vaja õli välja lasta, korkide seibid vahetada. Sisemus puhastada.

Kui see tehtud siis teen kuivaks ja õlivabaks välispinna ja läheb värvi alla.

Pukside vahetuseks läheb arvatavasti aprillis. Mitte enne.

Seni teen kere korda. Roostesurm. Happed jne

VeikoA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 771
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Peamine sõiduk: BMW E36, 316i, 1996

Postitus 27.03.2018 12:18 03

Pole vahepeal midagi teinud, kuna reedel sai veits jalgu külmetatud garaazis, suht asjata. Peale seda tekkisid terviseprobleemid. Mitte külmetus, aga kõhuprobleemid. Siiani süda pidevalt paha, tohutu väsimus, isegi peale 8h magamist. Mis viga ei tea.

Täna juba inimese moodi tunne, aga 3 päeva on olnud jubedad.


Ilmad ka soojemaks ei lähe. Vaja oleks alt kere puhastada ja kruntida, aga selliste külmadega vist happekrunt jms asjad oma tööd vist hästi ei tee. Mõtlesin soojapuhuri puhuma panna, sinna kus töötan ja siis kruntida, aga noh, ootan ilmade soojenemist.

Diffris saaks õli vahetada, siis veel diffri värvida, aga samamoodi värvimiseks vist 0 kraadi pole hea.
Plaanis musta Hammeritega üle lasta.

Lisaks oleks vaja veel vanad käsipiduritrossid välja tõmmata. Salongist mutrid ära ja auto alt välja.
Põhiliselt asi seisabki kere puhastuse ja kruntimise taga.

Puksid oleks vaja välja pressida, vanad. Pukside istumiskohad kaitsta mingi plastiku vms, et liivaprits liiga ei teeks. Ja võib ära viia.
Põhilised tegevused, mis vaja teha.

Ootan enesetunde ja ilma paranemist ja rahasüsti tööandja poolt.

WhipLash
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 529
Liitunud: 11.11.2015 17:21 20
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: E46 328Ci

Postitus 27.03.2018 13:28 21

VeikoA kirjutas:Ootan enesetunde ja ilma paranemist ja rahasüsti tööandja poolt.

Kiiret paranemist ja loodetavasti blogi jätkub peagi.
Sportlikust huvist paneb ikka küsima, kas tõesti ehitatakse selliseid raipeid palgapäeva põhjal?
Nii ka nagu päris ei saa ju. :D
Las ma arvan... "Juhiload ja dokumendid palun"

VeikoA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 771
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Peamine sõiduk: BMW E36, 316i, 1996

Postitus 27.03.2018 13:56 38

Päris raip ta pole . Näeks sa kere siis väidaksid vastupidist. Ei ehita palgapäeva põhjal.

Palju asju olemas, aga enesetunne kehva ja ilmad ka..


See milline auto saab olema, see erineb täiesti sellest, mis ta praegu on. Nii sisemiselt, kui välimiselt.

Suveks totaalne muutumine.

Nii hull see asi ka pole.

ooDDoo
Huviline
 
Postitusi: 4317
Liitunud: 01.11.2007 13:01 11
Asukoht: Tallinn/lasnamäe
Peamine sõiduk: e39 2,8ia

Postitus 27.03.2018 14:33 41

kust kohast siis autoehituseks raha peaks võtma kui mitte palgafondist... või peab oangast laenana :roll: ?
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega

WhipLash
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 529
Liitunud: 11.11.2015 17:21 20
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: E46 328Ci

Postitus 27.03.2018 15:08 34

VeikoA kirjutas:Päris raip ta pole . Näeks sa kere siis väidaksid vastupidist. Ei ehita palgapäeva põhjal.
Lihtsalt üldistasin, aga ega, kui täitsa roostepurk, siis poleks mõtet asja ette võtta.
Toetusin pelgalt infole, et protsess ootab rahasüsti ;)
Las ma arvan... "Juhiload ja dokumendid palun"

VeikoA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 771
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Peamine sõiduk: BMW E36, 316i, 1996

Postitus 27.03.2018 16:30 31

Just nii. Oleks roostehunnik ja vana ja väsinud ilmega siis ei võtaks nii põhjalikku tööd ette ja ei näeks vaeva.
Kere ja välimuse põhjal saigi see ostetud. Mootor toimis okeilt ja siiani okeilt. Juba on saanud ka plokikaane lihvi, klapid saanud soveldused jms. Aga sellest hiljem.



Mis siis, et mootor väike. Kere ja värvkate on põhiline.
Korraliku, tugeva ja avariivaba kere peale on hea oma "unistust" ehitada

prelude20
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3361
Liitunud: 19.02.2007 21:38 33
Asukoht: Pärnu / Stockholm-Högdalen
Peamine sõiduk: Metroo

Postitus 27.03.2018 18:13 17

Jäta pritsimise ajaks vanad puksid sisse.
HONDA CRX@91kw - ca 124kw+

VeikoA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 771
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Peamine sõiduk: BMW E36, 316i, 1996

Postitus 27.03.2018 18:31 49

Ise mõtlesin sama aga kas saavad kõik nn. nurgatagused ja servad puhtaks, et pulbriga ära värvida.
Mõeldav täitsa . Pean üle vaatama.


Tagasilla raami küljes on veel need plastikust karbikesed ABS anduri pistikutele.

Keegi teab mismoodi need ära saab?
Nii, et pärast tagasi kinnituvad.

Või peab pärast iselõikuvatega kinnitama

Järgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: J1anno, kimmo, MardoV, siim .j