E38 728, 97 kliima küsimus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
vaho
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 22.10.2007 10:22 40

E38 728, 97 kliima küsimus

Postitus Postitas vaho »

kui keegi teab, siis võiks seletada natuke. Nimelt tundub mulle, et kliimakompressor töötab sisselülitamisel kogu aeg, kuigi ilmselt peaks ka vahest ennast välja lülitama. Samuti ei ole veel tähele pannud, et el. ventikas radiaatori ees ennast sisse lülitaks. Teiste autodega (mitte BMW) on nii olnud, et kui jahutus sisse lülitada, siis hakkab kohe ka vent tööle, olgu välistemperatuur milline iganes.
Kas see on kuidagi seotud ka välistemperatuuriga ja millised andurid juhivad kompressori sisse- ja väljalülitust ning ventilaatori lülitust?
Kas võib olla, et ei ole piisavalt gaasi sees ja rõhk ei tõuse nii kõrgele, et oleks vaja ventilaatori jahutust? Kuigi siis ei peaks ju üldse ka kompressorit lülitama.
Külma õhku puhub ja sisetemperatuuri hoiab automaatreziimil korralikult.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8285
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Millest järeldad, et kompressor kogu aeg taga on?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
vaho
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 22.10.2007 10:22 40

Postitus Postitas vaho »

olen oodanud lahtise kapotiga ja vaadanud. Kompressorist saab ju näha, kui ratas ringi käib on taga, kui nupust välja lülitada, siis jääb ratas seisma. Ise automaatselt aga nii kolme nelja minuti jooksul ennas tagant ära ei lase. Kauem ei ole muidugi oodanud ka, aga selle ajaga peaks vist ikka tagant ära minema.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8285
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Alguses ei pruugi, kui kiiresti temperatuuri alandada vaja. Tänase ilmaga ei tohiks siiski veel probleemi olla.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4370
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Postitus Postitas PeeterA »

to vaho: Aga miks sa üldse arvad, et kliimakompressorit mingi kindla ajavahemiku tagant lahti ühendatakse? Seni, kuni töötamiseks vajalikud tingimused on täidetud, töötab kompressor senikaua, kuni teda mootori poolt käitatakse.
Näiteks sidurdatakse kompressor mõneks ajaks lahti, kui auto kiirendab kohapealt. See võimaldab mootoril kiiremini pöördeid koguda.

Kliimaventikas peab töötama esimesel astmel, kui kliimakompressor on külge sidurdatud(töötab) ja välisõhu temp. on üle 10C. Kui need tingimused on täidetud, aga ventikas ei tööta, siis pead rikkeid otsima hakkama.
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8285
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Lihtsalt infomüra jaoks lisan juurde, et näiteks uuematel mootoritel on kliimakompressori magnetsidurist üldse loobutud ja kompressorit veetakse kogu aeg ringi. Neil on aga reguleeritav tootlikkus. S.t. kui kliimavõimsust pole vaja laseb magnetklapp kogu pumbatava külmaaine pumba sees kohe tagasivoolu ilma kondensaatorit ja aurustit läbimata.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
vaho
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 22.10.2007 10:22 40

Postitus Postitas vaho »

tänud vastajatele, eks ma ootan natuke soojemad ilmad ära ja siis vaatan, mida ta teeb.
Kasutaja avatar
vaho
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 22.10.2007 10:22 40

Postitus Postitas vaho »

Nii, nüüd on esimesed soojad ilmad ka juba käes ja kliimasüsteemiga on ikkagi probleemid. Kaevasin netis ja tõde on siiski see, et lülitades jahutuse sisse, peab lisaventilaator radiaatori ees kohe kõige aeglasemas astmes tööle hakkama. Minul ei hakanud ja kontrollides tuli välja, et viga on ühes resistoris, mis reguleerib aeglast kiirust. Vool tuli kuni resistorini, kuid edasi ei läinud. Mure sai alguse sellest, et linnas sõites ei puhunud hästi külma, linnast väljas oli kõik ok. Resistoreid on kaks ja neid saab osta ainult koos esinduse hinnaga 688 krooni. Kiiruseid on muidu kolm, kaks saavad voolu läbi resistorite ja üks läheb otse. Mina lahendasin ajutiselt probleemi nii, et tõstsin ventika pistikus esimese ja teise kiiruse kontaktid ringi, et nüüd jahutuse sisselülitamisel hakkab kohe tööle teine kiirus ja saab ka linnas jahedaks. Siiski võib veel probleem ka gaasi vähesuses olla või siis ka rõhuanduris, sest kompressor on kogu aeg taga ja rõhu tõustes oleks pidanud teise ja kolmanda kiiruse ometi taha lülitama, kuid mul ei teinud midagi. Eks tuleb ka täitma minna, kuigi hetkel puhub külma küll. Resistorite olukorda ei ole raske kontrollida http://www.bimmerboard.com/forums/posts/399548 ja http://www.bimmerboard.com/forums/posts/400697. Äkki on kellelegi abiks, sest need on radika ees lahtiselt ja kipuvad tihti läbi minema.
Lisaks tuli välja, et AUTO reziimis puhub aknale ikka sooja, mis on ilmselt soojenduse klappide (heater valve) probleem. Tuleb lahti võtta ja puhastada esialgu, äkki hakkab tööle.
Kasutaja avatar
vaho
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 22.10.2007 10:22 40

Postitus Postitas vaho »

selgus, et soojenduse klappidest üks ei töötagi, mähise traadid täitsa ussitanud ja katki, lisaks on keegi neid veel üritanud parandada. Siit ka palve, et kui kellelgi on E38 soojenduse klappe müüa, siis oleksin huvitatud. Võib helistada ka: 5046067.
Kasutaja avatar
vaho
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 22.10.2007 10:22 40

Postitus Postitas vaho »

nüüd on soojenduse klappidega kõik ok, kasutaja Trionic´u käest sain töötava komplekti, tänud talle
Kasutaja avatar
Hiis
Huviline
Postitusi: 1319
Liitunud: 22.08.2004 15:00 12
Peamine sõiduk: Bmw F02 730 ld
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hiis »

Sorry et siia oma soovi panen. Oleksin ka huvitatud soojendus klappidest kui kellelgi on veel siis võib hel.56909675 soov korralikud sest neid on lihtne kontr.Lisaventilaatoriga on iga aastane jama lasin eelmine aasta Um. vahetada need kontaktid ja nüüd jääle vaikus ei midagi. :?
]Datsun 120>E30 318i>E30 320i>E30 325i>E34 525I>E34 fl525i>.E-38 725tds>E-65 730D faclift.
Kasutusel ☺F02 730 ld , E-30 325i M-technik 1, Tööloom Opel Omega Caravan 2,5td.
Kasutaja avatar
vaho
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 22.10.2007 10:22 40

Postitus Postitas vaho »

kui UM vahetasid, siis peaks vist kaheaastane garantii kehtima, mine tagasi ja tõsta lärmi. Ise ostsin takistid ka UM-st, kuid vahetuse võtsin ise ette, umbes tund läks ja kõik töötab. E38.org lehel on mitu õpetust ka, kuidas seda teha. Takistite korrasolek on oluline, sest ventilaator peab kliima sisselülitamisel töötama, netis sama probleemiga kimpus olnud inimeste arvamuse järgi pidi see ka kliimaseadme muid osi rikkuma või siis lihtsalt gaasi leket põhjustama, kuna jahutuse puudumisel tekib liiga suur rõhk. Mine võta kinni, minul hetkel töötab.
Kasutaja avatar
Hiis
Huviline
Postitusi: 1319
Liitunud: 22.08.2004 15:00 12
Peamine sõiduk: Bmw F02 730 ld
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hiis »

Kliima ise muidu jahutab aga see vent ei tööta .Gaasi olen iga aasta lasknud kontrollida ja vähe lisamist on vajanud vahest.Pean minema vaatama jah mis naad räägivad.
]Datsun 120>E30 318i>E30 320i>E30 325i>E34 525I>E34 fl525i>.E-38 725tds>E-65 730D faclift.
Kasutusel ☺F02 730 ld , E-30 325i M-technik 1, Tööloom Opel Omega Caravan 2,5td.
Kasutaja avatar
vaho
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 22.10.2007 10:22 40

Postitus Postitas vaho »

eks kliima jahutabki, kuid kasutajad mujalt räägivad, et kui vent ei tööta, siis näiteks linnasõidul ummikutes kipub rõhk liiga suureks minema või midagi sellist ja siis ilmselt hakkavad nõrgad kohad järgi andma. Mul oli sama asi, vent ei töötanud ja linnas sõites ning peale seisma jätmist tuli igasuguseid imelikke sisinaid ja vilinat kapoti alt, juskui oleks kuskilt midagi suure surve all väljunud. Linnast väljas jälle ilmselgelt tuul suutis niipalju läbi puhuda, et kõik oli ok.
Kasutaja avatar
vaho
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 22.10.2007 10:22 40

Postitus Postitas vaho »

enne kui UM-i lähed ja suure raha eest neil asja kontrollida lased, võiksid ise asja vaadata - ülevalpool on ka mõned lingid. Võib olla, et läbi on hoopis ventilaator ise, mitte takistid. Ventikat saad kontrollida nii, et radiaatori üleval vasakus nurgas (kui seisad näoga auto poole) suunaga mootori poole on andur, mis lülitab ventilaatorit. Võta see lahti ja lühista keskmine alumine ja parem klemm - tööle peab hakkama kõige kiirem kiirus, mis läheb otse takistitest mööda. Keskmise ja vasaku klemmi lühistamisel peab tööle hakkama kõige aeglasem kiirus. Kui nüüd kõige kiirem kiirus ka tööle ei hakka, siis on ilmselt ventikas ise läbi või lihtsalt kinni. Ma ei tahaks uskuda, et ühe aastaga originaaltakistid läbi lähevad. Lisaks saad asja kontrollida veel stange taga radiaatorite ees oleva pistiku kaudu, see tuleb lihtsalt välja, midagi maha võtma ei pea, aga vaata ise linkidest.
Kasutaja avatar
Hiis
Huviline
Postitusi: 1319
Liitunud: 22.08.2004 15:00 12
Peamine sõiduk: Bmw F02 730 ld
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hiis »

Seda ma tean et linnas ja väikse hooga ei ole hea kasutada aga ventikat peaks kontrollima küll .tänks. :cool:
]Datsun 120>E30 318i>E30 320i>E30 325i>E34 525I>E34 fl525i>.E-38 725tds>E-65 730D faclift.
Kasutusel ☺F02 730 ld , E-30 325i M-technik 1, Tööloom Opel Omega Caravan 2,5td.
Kasutaja avatar
Hiis
Huviline
Postitusi: 1319
Liitunud: 22.08.2004 15:00 12
Peamine sõiduk: Bmw F02 730 ld
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hiis »

Proovisin neid lühistada aga ventikaga ei toimunud midagi.Käisin siis UM ja öeldi et vent oli kinni aga mingi vardaga liigutades pöörles küll.See et ta kinni oli kärsatas madalama astme takisti läbi ja suurem pidi töötama nende juttu järgi aga pasisin seisvaauto juures 10min ja ei midagi vendi tööst .Täna veits jahe ka muidugi eks vaatame mis hommne toob .Kuidagi nõme süstem selleks et vent kinni ei jääks peab teda aeg ajalt käivitama aga käima läheb alles +5juures ja iga talv jääb see kinni vähemalt mul vahetan vist kogu selle jama välja uue vastu.
]Datsun 120>E30 318i>E30 320i>E30 325i>E34 525I>E34 fl525i>.E-38 725tds>E-65 730D faclift.
Kasutusel ☺F02 730 ld , E-30 325i M-technik 1, Tööloom Opel Omega Caravan 2,5td.
Kasutaja avatar
Hiis
Huviline
Postitusi: 1319
Liitunud: 22.08.2004 15:00 12
Peamine sõiduk: Bmw F02 730 ld
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hiis »

No nüüd lühistasin ära keskmiseja vasaku siis hakkas küll kiire tööle aga seest ei tööta samas MAX air nupp, pean selle takkisti ikka laskma vahetada .Hull jama iga aasta selline :evil: Peab need takistid vist paremase kohta panema kust kergem kätte saada ja ei lähe läbi nii lihtsalt. ;)
]Datsun 120>E30 318i>E30 320i>E30 325i>E34 525I>E34 fl525i>.E-38 725tds>E-65 730D faclift.
Kasutusel ☺F02 730 ld , E-30 325i M-technik 1, Tööloom Opel Omega Caravan 2,5td.
Vasta