1. leht 1-st

küsimus 750 e38 katalüsaatori kohta

Postitatud: 28.01.2013 02:18 02
Postitas sidrunimees
Kas keegi tark oskaks öelda mis on plussid ja miinused katalüsaatorite eemaldamisel,autoks e38 750 ( 5,4)
Ei taha nagu sellemõttega ära võtta ,et kokkuostu viia ,vaid mingi selline teema,et kui mootor külm siis käib kehvasti kuidagi hüppab kohapeal hommikuti vms (loe. jätab vahele vms) ,et üks pakkus ,et võib olla umbes/läbi katalüsaatoritest..
Et kui kat-id ära võtta kas siis hakkab rohkem bensiini sööma ja KW kaovad vms ?! (voi veel midagi?!)
Ettetänades.

Re: küsimus 750 e38 katalüsaatori kohta

Postitatud: 28.01.2013 08:18 34
Postitas Trionic
Kat`e on su masinal 2 ja enam,kui kindel,et viga pole neis. Otsi pädev diagnostik.

Re: küsimus 750 e38 katalüsaatori kohta

Postitatud: 28.01.2013 16:39 23
Postitas MargusRaska
Kahtlustaks esimese hooga ikka lamdasid jne.Peaksid tõesti pöörduma pädeva diagnostiku poole,mitte kohe katte lõikuma.Hiljem luurad mööda ülevaatuspunkte ...lisa eurod näpus :D

Re: küsimus 750 e38 katalüsaatori kohta

Postitatud: 28.01.2013 18:43 43
Postitas PeeterA
Külma mootoriga lambdade infot ei võeta arvesse, kuna pritsung töötab siis "open loop" reziimis.

Võimalikud veaallikad on küünlad, pihustid, jagajad.

Umbes katalüsaatorid seda ei põhjusta.

Re: küsimus 750 e38 katalüsaatori kohta

Postitatud: 28.01.2013 19:35 34
Postitas sidrunimees
PeeterA kirjutas:Külma mootoriga lambdade infot ei võeta arvesse, kuna pritsung töötab siis "open loop" reziimis.

Võimalikud veaallikad on küünlad, pihustid, jagajad.

Umbes katalüsaatorid seda ei põhjusta.
Selge :)
Küünlad saan kolmapäeval kätte ja vahetan ära siis eks näis,kui ei aita siis tuleb jagajakaaned ette võtta !

Re: küsimus 750 e38 katalüsaatori kohta

Postitatud: 29.01.2013 08:01 09
Postitas Trionic
Kaaned, rootorid, süütejuhtmed, lekkivad EGR klapid, lekkivad sisselasketihendid,katkised karterituulutuse kummidetailid jne.

Re: küsimus 750 e38 katalüsaatori kohta

Postitatud: 29.01.2013 13:05 34
Postitas sidrunimees
diagnost näitas ka ainult 3nda ,5nda slindri vahele jätmist vist aint külmast peast ja soojast peast on 3mas ja viies kuidagi nati ebaühtlasemad /skaala järgi/ kui teised,kui saaks lisaõhku jms siis oleks koik pütid ebaühtlased ja teeks soojast peast ka sellist pulli jms.. :roll:

Re: küsimus 750 e38 katalüsaatori kohta

Postitatud: 29.01.2013 14:04 58
Postitas Trionic
Kui lekivad sisselasketihendid (need lekivad M73 mootoril pea alati),siis ei pea su väide paika.

Re: küsimus 750 e38 katalüsaatori kohta

Postitatud: 30.01.2013 01:29 08
Postitas sidrunimees
Trionic kirjutas:Kui lekivad sisselasketihendid (need lekivad M73 mootoril pea alati),siis ei pea su väide paika.
seda saab kontrollida mingi "spreiga" ka ,et pihustad kuskile umbkaudselt sinna kus tihendid/õhulekked olema peavad ja siis kui saab õhku peaks mootori pöörded kõikuma ?
EDIT: JA küsimus ka siis,et mis juhtub peale selle veel,et ülevaatuselt läbi ei saa kui katid ära võtaks ? Olen kuulnud mitmeid variante nii häid kui halbu..,et kütusekulu väheneb kuna kat mingi "roheliste" pärast rohkem seal all,mootor hakkab õli võtma ?! ,kiirendus / kw kaovad voi muutuvad kehvemaks kui katte pole ?!,kiirendus läheb paremaks kuna väljalase ühtlasem ?!
Minu autol vähemalt enne katte lamdad ja peale katte lamdad,et kas kui katte vahel pole hakkavad lamdad ka valesti tööle vms ?!
Igatahes oodatud siis vastused mis on reaalne kui kattid eemaldatakse..

Re: küsimus 750 e38 katalüsaatori kohta

Postitatud: 30.01.2013 11:55 39
Postitas Trionic
Hapnikuandurid ei hakka valesti tööle. Tagumised panevad ilusti CE tulukese põlema ja vea-teateks u. "catalyst converter malfunction",või midagi sarnast.

Võimalik õlikulu ja hapnikuandurid/kat`id - igasugunegi seos puudub.
Antud Motronicust ei saa lihtmeetoditega tagumisi andureid välja progeda.

Mis valu sul nende kat`de eemaldamisega on? Kas 500Nm. pole veel piisav?

Re: küsimus 750 e38 katalüsaatori kohta

Postitatud: 30.01.2013 14:30 33
Postitas sidrunimees
Trionic kirjutas:Hapnikuandurid ei hakka valesti tööle. Tagumised panevad ilusti CE tulukese põlema ja vea-teateks u. "catalyst converter malfunction",või midagi sarnast.

Võimalik õlikulu ja hapnikuandurid/kat`id - igasugunegi seos puudub.
Antud Motronicust ei saa lihtmeetoditega tagumisi andureid välja progeda.

Mis valu sul nende kat`de eemaldamisega on? Kas 500Nm. pole veel piisav?
Eks nii ja naa aga las nad jääda sinna alla ma lihtsalt tahtsin teada mis "oleks" jne :D

Re: küsimus 750 e38 katalüsaatori kohta

Postitatud: 31.01.2013 01:30 16
Postitas fiziks
midagi muud ei ole kui et saad õige pisut jõudu juurde, autot umbes nii 30kg võrra kergemaks ja rahakotti mingi arvu euroda võrra raskemaks...iseasi muidugi palju torude asemele keevitamise eest võetakse.
aga kui need katid tõesti umbes ei ole siis ma ei näe sellisel ettevõtmisel pointi!

Re: küsimus 750 e38 katalüsaatori kohta

Postitatud: 31.01.2013 23:02 52
Postitas Peeter_S
fiziks kirjutas: autot umbes nii 30kg võrra kergemaks
:lol:

Niiet lihtne matemaatika:

30 x 60 (umbes katalüsaatori kilohinne) = 1800 EUR

Et siis e38 katid 7umbes 50% turuhinnast?

Osta katid, ma võtan ülejäänud :D

Re: küsimus 750 e38 katalüsaatori kohta

Postitatud: 01.02.2013 22:00 20
Postitas sidrunimees
käisin ülevaatus punktis Co-d mõõtmas ,ja sotsin sinna umbes 10km ja sisse ajades pidi paar sekundit kaasi all hoidma ja juba co paigas/korras vms.. seega katid heas korras eeldan ja umbes pole..

Re: küsimus 750 e38 katalüsaatori kohta

Postitatud: 04.02.2013 14:55 26
Postitas fiziks
No vabandust väga Peeter_S, panin 10'ga puusse, oli valesti meeles...ei jälgi neid kolakate kaalusid päris iga päev.

Võtsin selle järgi, mis täisosad bmwfansi järgi kaaluvad (tegelikult on siis ~10kg tükk). Jah, eks leegitoru kaalub sellest ka mingi osa, aga no ei hakka ma seda siin eraldi välja arvutama :lol: