1. leht 1-st

K: Swirl Flaps

Postitatud: 11.09.2014 09:54 17
Postitas mait00
Tere

E38 730d 142kw tõstetud turborõhku.

Kas kellelgi on kogemusi "Swirl Flaps" klappide eemaldamisega ja nende asemele panna kinnised.
Kas auto jõudlusel või kütusekulul muutub midagi?
Suurema turborõhu korral peaks ju olema õhtul vabam tee mootorisse?


http://www.ebay.co.uk/itm/6-x-22-mm-BMW ... 27cf24ef24" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 11.09.2014 10:05 33
Postitas Silver88
Kõige lihtsam ja ohutum on need klapid eemaldada, sest need võivad mootorisse lennata.
Osad räägivad et altpoolt läheb natuke uimasemaks vms. Kuid näiteks M57 manuaalil neid klappe üldse pole ja aru küll ei saa, et uimane oleks vms.
Seal ebay lingil on kõige mõttekm need osta ja need jupid asemele panna.

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 11.09.2014 13:21 34
Postitas LTD
Saab ka põhimõtteliselt ilma rahata need augud seal kinni katta. Klapid lõhud välja ja kruvi kuumakindla keermeliimiga sisse.
Endal tegin ka nii.
(pildid internetist laenatud)

Pilt

Pilt

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 11.09.2014 16:39 35
Postitas arnis
Minek jääb samaks (võibolla 1kW saad juurde) ja küttekulu jääb
samuti samaks (võibolla halveneb 0,1l/100km võrra, maksimum).
Soovitan lihtsalt hermeetikuga kruvid ette liimida.
Juhtklapile jäta juhe alles, voolikule pane pime ette.

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 11.09.2014 21:21 47
Postitas teet82
Need klapid on seal väidetavalt selleks, tekitada õhukeeriseid ja paremat segu moodustamist madalamatel pööretel. Sellise lahenduse puhul on mootoril kaks sisselaskeklappi silindri kohta aga ainult ühe klapi kanalis on see "liblikas", mis madalatel pööretel kinni pannakse. Selle tulemusena peab õhk minema silindrisse läbi ühe kanali, see suurendab õhu liikumise kiirust ja aitab keeriseid tekitada. Pole otseselt uurinud, aga M57 mootoril peaks asi samamoodi toimima.
Teoreetiliselt peaks seega klappide eemaldamisel võimsus madalamatel pööretel vähenema, reaalselt ei pruugi seda tunda. Ja uuematel autodel on nendele klappidele lisatud ka asendiandur, mootoriaju hakkab kisendama kui süsteem sellisel viisil likvideerida.

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 12.09.2014 00:55 33
Postitas arnis
Kõik õige. Kuid minuteada nii kui talda antakse, on klapid lahti, seega minekut
madalatel pööretel see juurde anda ei tohiks. Püsikaga sõites aga "minek" puudub.
See kiirem õhu liikumine peaks jah esiteks paremini kütust segama ja teiseks
rohke õhku sisse rammima, seetõttu see 0,1 võib tõesti olemas olla.

Kõige huvitavam minu jaoks on ikka see küsimus, miks E39 puhul automaadil on ja
manuaalil ei ole :?

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 12.09.2014 07:06 27
Postitas teet82
Kuskil keegi väitis, et need peaks käiguvahetust sujuvamaks tegema automaadil või midagi sellist. Iseenesest ju kastiaju saadab mingi info mootoriajule käiguvahetuse hetkel, et võimsust vähendada tõenäoliselt, äkki siis need klapid ka osalevad seal protsessis, kindlalt ei tea.

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 12.09.2014 09:30 56
Postitas mj6u
Just hiljuti võtsin enda x5-el välja. Mitte midagi ei muutunud. Ärge kujutage ette endale.

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 12.09.2014 18:54 44
Postitas teet82
Mingi mõte nendel klappidel seal kindlasti on, lihtsalt nalja pärast BMW insenerid neid sinna ei pannud. Pigem on küsimus selles, kas süsteem oli enne eemaldamist töökorras või logisesid need klapid suvaliselt seal kollektoris, sellisel juhul ei pruugi vahe tunda olla.

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 16.09.2014 15:29 49
Postitas Sten.H
Enda masinal sai samuti need ära võetud e39 530dA ja tunda oli kohe, et pole enam nii äkiline stardis, aga see vahe nüüd midagi müstilist ka pole ja võibolla mõne masinaga ei saa arugi, et miskit teistmoodi oleks. Käigukasti töös ei muutunud minu autol küll midagi. :)

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 16.09.2014 15:45 35
Postitas sigaelmar
http://en.wikipedia.org/wiki/Swirl_flap" onclick="window.open(this.href);return false;

Nagu kõik tänapäeva diiselmootori hädad, on ka need wikipedia andmetel heitgaaside pärast seal. Muidugi samuti ka pakuvad madalatel põõretel veidi paremat jõudlust. Oma E61'l võtsin need üsna kohe pärast ostu ära ja ei osanud väga võrrelda, kas ja kuipalju kohaltminek hullemaks läks aga eriti erk ta igatahes ei olnud :mrgreen:

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 16.09.2014 15:51 10
Postitas sigaelmar
teet82 kirjutas:Need klapid on seal väidetavalt selleks, tekitada õhukeeriseid ja paremat segu moodustamist madalamatel pööretel. Sellise lahenduse puhul on mootoril kaks sisselaskeklappi silindri kohta aga ainult ühe klapi kanalis on see "liblikas", mis madalatel pööretel kinni pannakse. Selle tulemusena peab õhk minema silindrisse läbi ühe kanali, see suurendab õhu liikumise kiirust ja aitab keeriseid tekitada. Pole otseselt uurinud, aga M57 mootoril peaks asi samamoodi toimima.
Teoreetiliselt peaks seega klappide eemaldamisel võimsus madalamatel pööretel vähenema, reaalselt ei pruugi seda tunda. Ja uuematel autodel on nendele klappidele lisatud ka asendiandur, mootoriaju hakkab kisendama kui süsteem sellisel viisil likvideerida.
M57 mootoril peaks samamoodi toimima kui misasjal?
Aga need siibrid on sisselaskekollektori sees ja seal rohkem küll kanaleid ei ole, mis jääksid mõndade klappide jaoks vabaks, kui laba sulgub.
Uuematel pole vist vaja ka enam neid labasid eemaldada.

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 16.09.2014 19:48 56
Postitas Silver88
Minumeelest üldse BMW võttis alates 2007.a need klapid välja?

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 16.09.2014 20:10 26
Postitas Chris.S
Kus kohas need klapid täpselt üldse asuvad, kõik räägivad aga maru ümmargune jutt minu meelest.

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 16.09.2014 20:21 18
Postitas teet82
sigaelmar kirjutas:Aga need siibrid on sisselaskekollektori sees ja seal rohkem küll kanaleid ei ole, mis jääksid mõndade klappide jaoks vabaks, kui laba sulgub.
Kas mitte kahest erinevast kohast ei lähe need sisselaskekanalid, ühes kohas on need siibrid ja teises mitte?

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 16.09.2014 21:06 27
Postitas Tauri_J
etachris kirjutas:Kus kohas need klapid täpselt üldse asuvad, kõik räägivad aga maru ümmargune jutt minu meelest.
sisselaskekollektori küljes

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 16.09.2014 23:27 57
Postitas Raemees
Silver88 kirjutas:Minumeelest üldse BMW võttis alates 2007.a need klapid välja?
Mingis mõttes peab see väide paika, googel minu auto mootoril enam sellist klappidevärki ei näita...

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 17.09.2014 22:03 46
Postitas sigaelmar
teet82 kirjutas:
sigaelmar kirjutas:Aga need siibrid on sisselaskekollektori sees ja seal rohkem küll kanaleid ei ole, mis jääksid mõndade klappide jaoks vabaks, kui laba sulgub.
Kas mitte kahest erinevast kohast ei lähe need sisselaskekanalid, ühes kohas on need siibrid ja teises mitte?
Ma ei ole küll sellist asja tähele pannud kui omal neid välja võtsin.

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 17.09.2014 22:24 57
Postitas teet82
Kõige lihtsam on vist siia mingi pilt panna:

Pilt

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 04.11.2016 19:47 03
Postitas Raemees
Just nimelt kõige lihtsam on pilt panna. Küll vana teema kuid lisan ka pildi. Sai siin igaksjuhuks äsja üks VIN järgi 04.2004a 2.0d 85kw E46 ostetud ja sellel siis nii:

Pilt

Re: K: Swirl Flaps

Postitatud: 06.11.2016 20:10 01
Postitas mel1
3' E91 325d Intake manifold- without flap control
2007 manual.