E32, V12 käsitsi käiguvahetusele

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
UrMas.L
Huviline
Postitusi: 175
Liitunud: 09.06.2006 13:25 24

E32, V12 käsitsi käiguvahetusele

Postitus Postitas UrMas.L »

Nagu me teame, ei ole V12 käsitsi lülitamisega eriti levinud masin. Siinkohal tahan ütelda neile, kes eelistavad ise käikude lülitamist, et nägin oma silmaga, kuidas E32, V12 oli ümber tehtud käsikastile. Põgusalt omanikuga antud teemal vesteldes selgus, et asi on naeruväärselt lihtne ja odav lõbu (odavam, kui osta romulast töökorras automaat).
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Kas sa seda ka küsisid mis marki käsikast sinna külge oli pandud?
Ma ei usu, et v12 võimsusele vastav manual kast eriti odav oleks, lisaks veel vaja hooratast, sidurit, pedaale, käiguhoovastiku, kardaani...
Kasutaja avatar
M4rt
Huviline
Postitusi: 595
Liitunud: 09.03.2004 16:13 21
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas M4rt »

v12 automaat kast on vist sama kui 3.5 automaat? Järelikult peaks sinna sobima e34 3.5 manuaal kast
Jass
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 27.02.2005 17:54 57

Postitus Postitas Jass »

nii palju kui ma uurinud olen siis sobib e32 kõige paremingi 850 manuaal kast 5.0l mootorile...3.5 manuaalid ja muud madalam sodi ei pea väändele vastu..ilmselt tasub uurida pigem kas kudagi on võimalik 5.0 autmaat kast käsi lülitustele ümber ehitada...
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Mis tähendab et 3,5 kast ei pea väändele vastu? Neid 3,5 turbo mootoreid on tehtud küll ja küll ning paremates mootorites on ikka kõvasti rohkem väänet ja ka hj kui seda on V12 mootoril.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

Kasti laialilaskmine eeldab madalalt kõvasti väänet ja korralikku pidamist. Turbod tavaliselt väga madalalt üldse ei spooli ja slikkidega ka vaevalt keegi ringi sõidab. Sama teema on 4.0 V8 panemise 3.0 kasti otsa, kui mõistlikult ringi käia, siis ilmselt kestab. Kui lähebki laiali, siis on lihtsam otsida tugevamaid juppe sinna, kui mingit 850 kasti tikutulega
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
Ken
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 25.03.2003 14:42 58
Asukoht: tallinn

Re: E32, V12 käsitsi käiguvahetusele

Postitus Postitas Ken »

UrMas.L kirjutas:Nagu me teame, ei ole V12 käsitsi lülitamisega eriti levinud masin. Siinkohal tahan ütelda neile, kes eelistavad ise käikude lülitamist, et nägin oma silmaga, kuidas E32, V12 oli ümber tehtud käsikastile. Põgusalt omanikuga antud teemal vesteldes selgus, et asi on naeruväärselt lihtne ja odav lõbu (odavam, kui osta romulast töökorras automaat).

mida siis selle kastiga tehti,mis tegema peab,
Jass
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 27.02.2005 17:54 57

Postitus Postitas Jass »

raimo_r kirjutas:Kasti laialilaskmine eeldab madalalt kõvasti väänet ja korralikku pidamist. Turbod tavaliselt väga madalalt üldse ei spooli ja slikkidega ka vaevalt keegi ringi sõidab. Sama teema on 4.0 V8 panemise 3.0 kasti otsa, kui mõistlikult ringi käia, siis ilmselt kestab. Kui lähebki laiali, siis on lihtsam otsida tugevamaid juppe sinna, kui mingit 850 kasti tikutulega
ma ei usu et inimene kes kavatseb panna 5.0 otsa manuaal kasti sellega mõistlikult ümber hakkab käima...ja siiamaani pole leidnud eriti vastupidavaid ja tugevaid bmw b varuosi.
kaspar
Huviline
Postitusi: 843
Liitunud: 19.01.2003 16:24 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kaspar »

Räägi lähemalt urmas :D
kaspar
Huviline
Postitusi: 843
Liitunud: 19.01.2003 16:24 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kaspar »

raimo_r kirjutas:Kasti laialilaskmine eeldab madalalt kõvasti väänet ja korralikku pidamist. Turbod tavaliselt väga madalalt üldse ei spooli ja slikkidega ka vaevalt keegi ringi sõidab. Sama teema on 4.0 V8 panemise 3.0 kasti otsa, kui mõistlikult ringi käia, siis ilmselt kestab. Kui lähebki laiali, siis on lihtsam otsida tugevamaid juppe sinna, kui mingit 850 kasti tikutulega
5.0 on 1000 rpm'i juures 360nm väänet, 3.5 on max 302nm
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2613
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Postitus Postitas kapa »

kulge see läheb hulluks kätte ära 750 manuaal :S:D
kaspar
Huviline
Postitusi: 843
Liitunud: 19.01.2003 16:24 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kaspar »

hull on hea, mõte sellest on liiga mõnus juba :D
UrMas.L
Huviline
Postitusi: 175
Liitunud: 09.06.2006 13:25 24

käsikast

Postitus Postitas UrMas.L »

Lähematel nädalatel uurin lähemalt, kuidas see kokku on pandud. Asjaga liigub ringi vanem meeskodanik ja seda juba m6ned aastad. Omalgi on "sportlik huvi" sellevastu.
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2613
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Postitus Postitas kapa »

te ei jõua siis enam tagumisi rehve osta ju . :roll: ei muretse vaid lihtsalt mainin.
Kasutaja avatar
Leho
Huviline
Postitusi: 4557
Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
Peamine sõiduk: BMW E60 550I
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Leho »

kapa kirjutas:te ei jõua siis enam tagumisi rehve osta ju . :roll: ei muretse vaid lihtsalt mainin.
nu kui mõni pingutab väga palju siis võib kardaanist kah jagu saada :D
Kasutaja avatar
Leho
Huviline
Postitusi: 4557
Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
Peamine sõiduk: BMW E60 550I
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Leho »

wirx kirjutas:Pilt

Loodan, et minuga ei juhtu nii, nagu ühe vennikesega, kes tegi 750i manuaaliks ringi... http://www.robertlevinson.com/seven/
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

pange mingi teistsugune kardaan, mis oleks seest täis vms. see on kõll ilus kruvi :lol:
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

minu teada on täis materjali isegi kergem kruviks keerata kui toru. ehk aitab see, kui teha titaanist kardaan :D . ei tea küll kuidas titaan sellist pinget talub?
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Jaanus_P kirjutas:minu teada on täis materjali isegi kergem kruviks keerata kui toru. ehk aitab see, kui teha titaanist kardaan :D . ei tea küll kuidas titaan sellist pinget talub?
Sul ei ole mingit titaani tarvis, see mootor ei ole midagi ulmelist, lihtsalt stock gardaan on dimensioneeritud väiksemale koormusele.
Mida kergem gardaan seda erksam auto on ja jõu kaod on ka väiksemad.
Def
Huviline
Postitusi: 157
Liitunud: 24.09.2005 12:49 28
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Def »

krt, kõige uuem 750 E32 on 12 aastat vana, ei usu et kõik nendest annavad 220kW ja 450Nm, et ärge nii muretsege, et kardanni jms ta iganes murdub teil :) ärge unustage, et isegi S600 W140 oli manuaal kastiga olemas, ja sel oli sama palju KW, kui bemmil HJ ;)
Jaguar Sovereign 4.0i-24v - 1993
auktagavarakummis
Huviline
Postitusi: 85
Liitunud: 12.06.2005 19:03 05

Postitus Postitas auktagavarakummis »

veits offtopic aga küsiks ära. kas e32 740i v8 nahksisu 92 aasta oma saab olla manuaalkäimariga? mul sõber. tema isa 55 midagi. tal 92 aasta e32 740i v8 nahksisu kõik kellad ja viled ja kui ta tolle ostis mingi aasta pool aastat tagasi läksime sõbraga karvupidi kokku sest ta väitis mulle, et too masin olla manuaal. pole ekspert aga minu teada tehasest midagi sellist ei tulnud. või kui tuli siis mingi baasmudel aga mitte nahksisuga. lõppeks sain toda imelooma oma silmaga näppida. ja täis**** manuaal mis manuaal. 5käik manuaal. taga on suurelt veel mingi hõbekiri G tähe pealt hakkas. nagu erimudel või nii.

seni pole sellele suurt tähelepanu pööranud aga nüüd selle 750i valguses tekkis sportlik huvi, et äkki too kah ümber ehitatud. sõber ise ei teadnud isa tegemisestest midagi. ta tunnistab kõiki marke ja veelvähem huvitab teda autoehitus. peaks vist külla minema. seda tean küll et ta isa endine kolhoosi brigadir :) mine tea äkki ongi kuldnäpp.
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

neid vist tehti mingi piiratud kogus aga pigem usun, et kas on isearetatud või steptronic hoopis :lol:
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

No olen isegi istunud E32 3.0-is millele oli 4.0 vahele tõstetud, ja täiesti manual :)
530d
auktagavarakummis
Huviline
Postitusi: 85
Liitunud: 12.06.2005 19:03 05

Postitus Postitas auktagavarakummis »

terv.

kusjuures võib vabalt olla jah. pealegi pole see 4,0 miskit erilist et las ta jah jääda. v12 5l ja manuaal ikka hoopis käredam variant :)
UrMas.L
Huviline
Postitusi: 175
Liitunud: 09.06.2006 13:25 24

Postitus Postitas UrMas.L »

Kahjuks teadis selle 750 omanik rääkida vaid, et lammutusest sai ostetud kõik asjad ja vist isegi 500-se kast (5 käiguline) on all.
auktagavarakummis
Huviline
Postitusi: 85
Liitunud: 12.06.2005 19:03 05

Postitus Postitas auktagavarakummis »

aga huvitav kas manuaal 5.0 v12 mootorile ennast õigustaks kah. pean silmas juhtu, mil muud modifikatsioonid ei muutu (a'la käredamad nukad ja muid sportmaiustusi) tegemist ju ikkagi tiba teist malli mootoriga. manuaal annab mulle teadaolevalt parimaid tulemusi sellises käredama äkilisema pööretemootori puhul. kuid ma kujutan ette, et v12 pole standardseades teab mis äkiline. mõeldud ikkagi selleks, et boss tagaistmel oma kohvi armani ülikonnale ei puterdaks. seda spidomeetri seierit puhub too v12 illegaalsete kiirusteni lihtsalt oma hullult jõuliste njuutonmeetritega.

mulle endale jääb mulje. et antud teemas läbi käinud vanapapi on lihtsalt tõsine fänn mitte rallimees. ja automaatkast andis tal otsad. siis vaatas, et kuramus automaat maru kirves ja eriti ei leia kah paneme 3,5 manuaali otsa. mõeldud tehtud ja kuna rallimees papi ei ole siis asi vist ka kestab?

aaja siis veel see, et isegi bmw pole vast nii hea masin, et näiteks 90 aasta e32 750-il kõik need hobused mis tehasest tuli alles on.

lihtsalt mõte.
UrMas.L
Huviline
Postitusi: 175
Liitunud: 09.06.2006 13:25 24

750

Postitus Postitas UrMas.L »

Sportlikust huvist sai uuritud 750 kohta ja selgus, et siiski on tehtud V12 (E32) käsikastiga (ja jalaga siduriga). Nähtavasti on tegu autoga neile, kes automaadile kunagi raha ei leidnud ja kohitsetud variandiga on soostunud. Tänapäeval on E32 muidugi friigi auto ja käsitsi käikude lülitamine omamoodi huvitav harrastus. Isegi lülitan samal masinal (V8,4.0) neid huviga ja keeran aga uusi tükke sellele külge. ...ja kui rahakott hõredaks jääb, liigun japsi "peeretusega" ...ja varsti keeran jälle uusi tükke külge :-)
inc13

Re: 750

Postitus Postitas inc13 »

UrMas.L kirjutas:Sportlikust huvist sai uuritud 750 kohta ja selgus, et siiski on tehtud V12 (E32) käsikastiga (ja jalaga siduriga). Nähtavasti on tegu autoga neile, kes automaadile kunagi raha ei leidnud ja kohitsetud variandiga on soostunud.
Einoh,irw .. kindel see,et rahalised põhjused selle taga olid :lol:
UrMas.L
Huviline
Postitusi: 175
Liitunud: 09.06.2006 13:25 24

Postitus Postitas UrMas.L »

inc13, igasuguseid tegelasi on olemas, kes soovitav mingist täiusest vaid osa tarbimiseks saada. Vaata vähe põhjapoole, seal saad näha tõelisi kombinatsioone "täiusest".
Isiklikult mulle on E38 2.5 disla arusaamatu asi, aga see liigub siiski.
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8457
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

UrMas.L kirjutas:Isiklikult mulle on E38 2.5 disla arusaamatu asi, aga see liigub siiski.
Ja päris palju on neid suuri autosid ka manuaal kastiga.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Vasta