Talveks valmistumine

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
bummer2
Huviline
Postitusi: 83
Liitunud: 29.09.2006 21:00 37

Talveks valmistumine

Postitus Postitas bummer2 »

Tere ! Oleks siis selline küsimus , et milliseid mootori eelsoojendeid kasutate oma autodel? Autoks on 730D 1999a. Soovitage siis mida sellele autole paigaldada. Asi peaks võimalikult odav olema! Ja kindlasti võrgutoitel(220v) töötav. Ise uurisin defa WarmUp i. Ja ärge hakake ajama sellist jama, et hea mootor käivitub iga ilmaga ma lihtsalt ei taha oma auto mootorit piinata. :D Sooviks siis kuulda teie kogemusi ja arvamusi eri lahenduste kohta.
Kasutaja avatar
Leho
Huviline
Postitusi: 4557
Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
Peamine sõiduk: BMW E60 550I
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Leho »

räägitakse et üks talvine diisli käivitamine kulutab mootorit samapalju kui bensuka 72h käiamine :)
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Kui 220v pealt töötav asi peab olema, siis loomulikult defa abiks.
Üks diisli talvine külmkäivitus, võrdub ca 500 km (bensuautodel ca 300 km) läbisõitu, seda numbrit saab küll kavaliteetse õliga väiksemaks, aga miks autot lõhkuda.
Mercedes EQS 450+ 2022
bummer2
Huviline
Postitusi: 83
Liitunud: 29.09.2006 21:00 37

Postitus Postitas bummer2 »

On kellelgi defa plokisoojendus sama mootoriga autol? tahaks teada kas asi ka proktiliselt toimib. Kui kiiresti mootor soojeneb?
UrMas.L
Huviline
Postitusi: 175
Liitunud: 09.06.2006 13:25 24

220

Postitus Postitas UrMas.L »

Mul on selline juhtmega seina variant ühel autol peal. Kui see 20 pakasega seina lülitada, siis läheb 4-6h, kui käega katsudes mootor leigena tundub. Tavaliselt olen kohe, peale sõidust tulemist asja võrku ühendanud ja nii see seal kuidagi vindub.
Kui ilm ikka väga külm on ja auto salongis mingit kütet ei ole, siis peale käivitust soenduse sisse lülitamisega võib esiklaasi mõra kergelt tulla.
Õige asi on siiski Webasto tüüpi küte. Need juhtmetega seina variandid on kuidagi nõmedad. Kui töötava Webasto saab peale 5000-6000 tuhandega, siis selle kasutusmugavus korvab tehtud kulutuse.
Kasutaja avatar
arnie
Huviline
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2005 20:35 07
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas arnie »

Omale tahaks ka panna webasto, või kas või juhtmega defagi, et plokk soojaks saaks, aga üks tuttav, kes neid paigaldab ütles, et minu autole ei saagi panna kuna V12 mootoril ei ole nii palju vaba ruumi kapoti all kuhu küttekeha vahele sussata. :cry:
Jama lugu kui su autol suur süda sees on.
E32 750i 220kW :)
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: 220

Postitus Postitas AARE540 »

UrMas.L kirjutas: Need juhtmetega seina variandid on kuidagi nõmedad. Kui töötava Webasto saab peale 5000-6000 tuhandega, siis selle kasutusmugavus korvab tehtud kulutuse.
Rootsis põhja poole minnes on enamus autod öösel juhtmete otsas- see on seal väga popp, pea iga maja juures on mitu pistikut meetrikõrguste postide otsas:) Ja nende soojendite puhul 2-3h täiesti piisab, et mootor soojaks saada. Kui rohkem aega võtab, siis on soojendi ise vigane vms.
Muidugi näiteks rekkade ja metsamasinate puhul on see suht välistatud, seal on ikka autonoomsed kerod peal, mis max 2 tunniga toa ja mootori soojaks kütavad :)
Muuseas, Urmas, hinnaga pakkusid nats üle 5000K vaevalt midagi maksab, pigem ikka 5K :D ;)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

arnie kirjutas:Omale tahaks ka panna webasto, või kas või juhtmega defagi, et plokk soojaks saaks, aga üks tuttav, kes neid paigaldab ütles, et minu autole ei saagi panna kuna V12 mootoril ei ole nii palju vaba ruumi kapoti all kuhu küttekeha vahele sussata. :cry:
Jama lugu kui su autol suur süda sees on.
Rumal jutt. Tehasest ju pandi ja ka järelpaigaldus ette nähtud. Tööd on ainult palju.
Pilt
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Re: Talveks valmistumine

Postitus Postitas kimmo »

bummer2 kirjutas:Tere ! Oleks siis selline küsimus , et milliseid mootori eelsoojendeid kasutate oma autodel? Autoks on 730D 1999a. Soovitage siis mida sellele autole paigaldada.
Kontrolli enne, kas sul äkki webasto juba peal - asub ta juhipoolse esilogari all.
UrMas.L
Huviline
Postitusi: 175
Liitunud: 09.06.2006 13:25 24

Postitus Postitas UrMas.L »

Eh, hind läks jah vähe kosmiliseks :cool:
Mis puutub rootsi ja üldse põhjamaadesse, siis neil on jah see juhtmestamine väga popp. Neil on ka olemas kohad, kuhu see juhe suruda, aga meil...
Kui elukoht ja turvalisus võimaldab, siis on see juhe seinas variant üks odavamaid, aga siiski. Taimer mingiks ajaks seada või puldist rõveda külmaga auto sooja panna on siiski mugavam.
750 -ile läheb Webasto ilusti peale. Minu oma eelmisesajandi bmw-l on V8, mis võtab enam ruumu mootoriruumis, kui V12 ja ahi on ilusti sinna ära mahutaud.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

UrMas.L kirjutas:Eh, hind läks jah vähe kosmiliseks :cool:
Mis puutub rootsi ja üldse põhjamaadesse, siis neil on jah see juhtmestamine väga popp. Neil on ka olemas kohad, kuhu see juhe suruda, aga meil...
Kui elukoht ja turvalisus võimaldab, siis on see juhe seinas variant üks odavamaid, aga siiski. Taimer mingiks ajaks seada või puldist rõveda külmaga auto sooja panna on siiski mugavam.
Ka juhtmega variantidel on taimer võimalik, kuigi jah, meie oludes on see vast suht välistatud, et pistikuga postid üle mõne päeva püsiks- meil see turvalisus ja värk nats erinevad. Kusjuures, Rootsis on taimer vähemalt kohati juba pistikusse sisse ehitatud.
bummer2
Huviline
Postitusi: 83
Liitunud: 29.09.2006 21:00 37

Postitus Postitas bummer2 »

Elekter pole probleem kuna elan maal ja omas majas. Mugavuse kohapealt on neid odavaid taimereid küll müügil. Hetkel ei teagi kas peab el soojendust paigaldama kuna äkki on autol tehasest webasto peal. Peab asja uurima.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

UrMas.L kirjutas:Minu oma eelmisesajandi bmw-l on V8, mis võtab enam ruumu mootoriruumis, kui V12 ja ahi on ilusti sinna ära mahutaud.
Seda väidet küll uskuda ei tahaks.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
arnie
Huviline
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2005 20:35 07
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas arnie »

Soomes ei teagi sellist majaesist parklat kus ei ole neid pooleteistmeetriseid poste väljas.

Mis minu autosse puutub siis soovitage palun kes teab kus ma omale selle juhtmega süsteemi peale saan, tundub et minu tuttav vist ei viitsinud seda tööd ette võtma hakata.
priitv8 kirjutas:
UrMas.L kirjutas:Minu oma eelmisesajandi bmw-l on V8, mis võtab enam ruumu mootoriruumis, kui V12 ja ahi on ilusti sinna ära mahutaud.
Seda väidet küll uskuda ei tahaks.
mulle tundub ka kuidagi ulmeline see v8 mootor olevat, kui ma oma kapotti lahti teen siis ei mahu sõrme ka kusagile vahele toppida, huvitav milline see v8 siis olema pidi.
E32 750i 220kW :)
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

võib ka nii, et koondad ära midagi kapoti alt.
mul on näiteks eelmine omanik arvanud, et klaasipesuvedeliku paaki pole
vaja ja on sinna asemele webasto installinud.
pestuvett saab kasutada sellegipoolest, sest väike intensiivpesu paak on alles siiski.
Kasutaja avatar
arnie
Huviline
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2005 20:35 07
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas arnie »

Nu kirjutas:võib ka nii, et koondad ära midagi kapoti alt.
mul on näiteks eelmine omanik arvanud, et klaasipesuvedeliku paaki pole
vaja ja on sinna asemele webasto installinud.
pestuvett saab kasutada sellegipoolest, sest väike intensiivpesu paak on alles siiski.
No sellist asja ma küll ei teeks , minu arvates klaasipesuvdelik on üks tähtsamaid asju turvalisuse mõttes, eriti veel alles alanud sügisel, kohe peale tuleval talvel ja ehk. ka varsti uuesti saabuval kevadel :lol:

ennem valiks igal juhul klaasi kraapimise ja 5 min. maja ees mootori soojenemise!
E32 750i 220kW :)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

arnie kirjutas:...ja 5 min. maja ees mootori soojenemise!
See on küll sulaselge aja ja kütuse raiskamine!
Pealegi soojeneb mootor mõistliku koormusega sõites kiiremini, kui kohapeal.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

priitv8 kirjutas:
UrMas.L kirjutas:Minu oma eelmisesajandi bmw-l on V8, mis võtab enam ruumu mootoriruumis, kui V12 ja ahi on ilusti sinna ära mahutaud.
Seda väidet küll uskuda ei tahaks.
usus mind v12 on rohkem ruumi kapoti all kui v8l vähemalt juhipoolses osas.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

toivoku kirjutas:usus mind v12 on rohkem ruumi kapoti all kui v8l vähemalt juhipoolses osas.
Külgedel? Nõus, V8 on 90-kraadi laiali, V12 on 60-kraadi. Aga V12 on 1) pikem ja 2) sisselaske kollektorid võtavad silmnähtavalt palju ruumi.
E32 kere on kummaltki poolt oma 3-4cm laiem ka, kui E34.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
UrMas.L
Huviline
Postitusi: 175
Liitunud: 09.06.2006 13:25 24

suutem-väiksem

Postitus Postitas UrMas.L »

Kahjuks on see näperdamist sooviv kraam just enamalt külgedel. V8 on kohati remondivaenulikum, kui V12, kuigi just see V12 oli saanud kunagi kõige remondimehe vaenulikuma mootori tiitli.
Ega mullegi oli üllatuseks, kui toivoku autole mootoriruumi kiikasin ja nägin kraami ka allpool, mis minu autol täiesti nägematusesse jääb.
bummer2
Huviline
Postitusi: 83
Liitunud: 29.09.2006 21:00 37

Postitus Postitas bummer2 »

Oskab keegi öelda kuidas originaal webasto toimib. Et kas menüüst paned aja millal hakkab sealt kus on võimalik seda õhu puhumist panna ajaliselt. Milleks on 2 aega võimalik panna , et nagu 2 tsüklit ? Kuidas selgeks teha kas ta ka mootorisoojendusena toimib? Eks peab hommikul külma mootoriga asja katsetama.
Vasta