2. leht 3-st

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 21.05.2017 22:00 37
Postitas botzor
teet82 kirjutas:Ruville ja Swag on mõlemad pakendajad, miks ei või ka Iwis olla nende karpides..

Edit: siin lausa kirjas, et Iwis ja Swag on partnerid: http://www.swag.de/service/newsarchiv/n ... aetze.html" onclick="window.open(this.href);return false;
+1. Bmw kirjad puudu, täpselt nagu lemfi silla jupid..

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 22.05.2017 12:43 09
Postitas sigaelmar
LatsRist kirjutas:Tõenäoliselt on ketitootjaks jätkuvalt Iwis-vähemalt vanasti oli BMW-del ketitootjaks Iwis.See jutt peab paikka,et mingeid Ruville ega Swagi jubinaid ei ole mõtet kasutada.
No kui Iwis on nende kettide tootjaks, mis tehases pannakse siis pole ju mõtet neid ka panna sest nagu näha ei kesta need ka :)

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 22.05.2017 19:06 50
Postitas Tauri_J
sigaelmar kirjutas:
LatsRist kirjutas:Tõenäoliselt on ketitootjaks jätkuvalt Iwis-vähemalt vanasti oli BMW-del ketitootjaks Iwis.See jutt peab paikka,et mingeid Ruville ega Swagi jubinaid ei ole mõtet kasutada.
No kui Iwis on nende kettide tootjaks, mis tehases pannakse siis pole ju mõtet neid ka panna sest nagu näha ei kesta need ka :)
Kurb, aga tõsi :lol:

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 22.05.2017 21:29 13
Postitas Volum
sigaelmar kirjutas:
LatsRist kirjutas:Tõenäoliselt on ketitootjaks jätkuvalt Iwis-vähemalt vanasti oli BMW-del ketitootjaks Iwis.See jutt peab paikka,et mingeid Ruville ega Swagi jubinaid ei ole mõtet kasutada.
No kui Iwis on nende kettide tootjaks, mis tehases pannakse siis pole ju mõtet neid ka panna sest nagu näha ei kesta need ka :)
Ei kesta sellepärast, kuna õlivälp on viidud 30k km. Vaheta õli iga 10k km tagant, kestab mootor miljon kilomeetrit.

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 22.05.2017 22:21 31
Postitas teet82
Eelnevalt viidatud SWAG-i kodulehelt võib lugeda, et ainult 5 aastat või 100.000km antakse garantiid kettidele, seegi ainult tehase poolt soovitatud õli kasutades. See on väga vähe tegelikult, nö eluaegsele asjale.

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 22.05.2017 22:37 50
Postitas LatsRist
Just!Alustada tuleks pigem sellest,et mootori õlivahetusvälbad on ikka tänapäeval ulmelised-selliste välpadega ei kesta ükski kett.Mina isiklikult üle 10000km ühe õliga ei sõida-olgugi,et välp on 20000km ja nii mõnelgi tänapäeva autol 30000km :lol: No võibolla,et tänasel päeval pole enam vahet mis varuosa mootoris kasutada kuna paljude jubinate tootjad on ühinenud jne.,aga sellest võiksid kirjutada ikka need kel kogemusi mitte lihtsalt arvamusi.Samas ei ole ka tänapäeva mootorid konstrueeritud nii,et need kestaks.Kohe tuua välja ka näide tuttava Audi A6 Allroad kohta-3l diisel,hooldusvälp 30000km.Ostetud,tellitud uuena esindusest.Peale teist hooldust ehk,siis 60000km + läksid vahetusse nukkvõllid nukkvõllide kulumise tõttu,mootori töö oli häiritud.Nüüd 140000 läbi sõidetud ning tundub ja arvatakse,et taas sama häda vaevamas.Kirjutasin eelnevas postituses oma kogemuse põhjal mis leidis aset u.7 aastat tagasi,kui enda E38-l V8 mootoril ketivahetuse(d) ette võtsin ning varuosad sai tellitud Carmastersist Valdeku soovitusel ning soovitus kõlas:" Tellida võid ju mida iganes,aga kett peab olema Iwis.On katsetatud ning nähtud Swagi kette mis kahe nädala pärast nii välja veninud,et mootori ajastus täelikult pe..s,tekkis detonatsioon."(natuke ikka on vahet-kaks nädalat või ,siis nooh 5-6 aastatki-olenevalt läbisõidust ning õlivälbast ja vaevalt 30000km kahe nädalaga maha uhati ning vaevalt ka üks üle laskmine asja nii kardinaalselt muudaks).Vaevalt,et Valdek tänapäevalgi teatud kogemuste põhjal peale Iwise midagi soovitada sooviks?Mina usaldan ikka pigem kogemusi,kui müügimehe juttu,et pakend on Swag või mis iganes,aga kett on kõik üks-vahet pole mis seal keti peal kirjas on.Mina eelistaksin siiski ketti kirjaga Iwis olgugi,et Swagi pakendis!Müügimees müüb ju ikka seda mis kohe saada on ning mis kliendi taskule sobivam kuna klient ei soovi palju raha välja käia ning soovib võimalikult odavalt ja mis seal salata ega mullegi ei öelnud sel ajal Iwis mitte kui midagi.Uskuda ,siis müügimeest kellel on mis kogemus või remondimeest?.Minu mäletamist mööda tulid E 38 mootorist välja Iwise kirjadega ketid-ei olnud seal midagi maha viilitud või BMW oma initsiaale.Mainiks veel,et oma kogemuste põhjal Swagi jubinatega olnud palju probleeme-veepump kestis 11 kuud,radiaatori ventilaatori visco sidur 7 kuud.!Minu jaoks kõike eelnevat silmas pidades pole vahet Swag või Vag-üritan neist võimalikult kaugele hoida.

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 22.05.2017 22:43 06
Postitas LatsRist
Silla juppide kohta veel nii palju,et ei pruugi olla maha viilitud lemf.vaid vabalt võib olla ka TRW.Eelnevalt mainitud E38-l oli pikk roolivarras näit.TRW ja ka BMW oli sinna sisse sisse graveeritud-seega tehase toodang mõlema tootja initisaaliga!

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 22.05.2017 22:51 50
Postitas Volum
Lisaks veel siia, see kes arvab, et lihvitud märkega toode võis olla originaal, eksib rängalt. :)

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 23.05.2017 06:49 36
Postitas Sulev
Selline info Febi kettide kohta
febi’s partner for engine timing is the renowned chain specialist IWIS. The German company is market leader in the timing chain sector and renowned for the top quality of its products. IWIS supplies timing chains for all febi kits.
High quality parts are particularly important in engine timing to avoid costly engine damage. febi bilstein gives a 5-year or 100,000 km quality guarantee with its timing chain kits (subject to use of the correct engine oil recommended by the manufacturer).
Mina tellisin igatahes febi ketid, hakkan just ühel N47D20 mootoril kette vahetama. Täna tulid ketid ja tallad kohale, pakendis siis pingutid, tallad, ketid kõik IWISe omad.

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 01.10.2017 20:57 25
Postitas madz
PeeterA kirjutas:Küsimus Volum'ile: kas vastab see jutt tõele, et UM-s(või muus BMW esinduses) kõiki mootoriõli vahetusi hooldusraamatusse kirja ei panda?
Viimasel ajal ka UM ei ole kõige just hoolikumad töötajad. Kui arvuti näitab õlivahetust 30k km pärast ja sa lased seda teha 15k peale, siis nemad kipuvad seda arvutisse panemata jätta... mina jõuga lasin raamatusse templit panna, hiljem aga BMis avastasime et eelmine õlivahetus sisse kandmata Peetri esinduse poolt.

Eks täna ei ole juba UM see mis oli 8-10 aastat tagasi

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 01.10.2017 21:10 35
Postitas Tauri_J
see küll jura jutt

Ükskõik mis sa UMis teed, läheb see ajaloosse kirja.

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 01.10.2017 21:29 47
Postitas sigaelmar
Volum kirjutas:Lisaks veel siia, see kes arvab, et lihvitud märkega toode võis olla originaal, eksib rängalt. :)
Äkki põhjendaks selle teooria ära?

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 01.10.2017 22:39 26
Postitas teet82
Ootaks ka seda selgitust, siin on päris erinevaid variante pakutud sellele lihvimisele viimastel päevadel.
Ise sai tellitud hiljuti üks N62 ketipinguti tald, tuli SWAG kilekotis ja Forss-ist. Seda oli ikka päris mitmest kohast lihvitud, nii alumiiniumit kui ka plastikust talda selle peal. Alles olid "Germany" kirjad ja varuosakood.

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 02.10.2017 07:49 50
Postitas madz
Tauri_J kirjutas:see küll jura jutt

Ükskõik mis sa UMis teed, läheb see ajaloosse kirja.

Paraku mitte alati, isegi keretööd kirja nad ei pane.. isegi kui läbi kindlustuse... oleme sellega kokkupuutunud :evil:

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 02.10.2017 18:31 09
Postitas Volum
sigaelmar kirjutas:
Volum kirjutas:Lisaks veel siia, see kes arvab, et lihvitud märkega toode võis olla originaal, eksib rängalt. :)
Äkki põhjendaks selle teooria ära?
Kogemused. Kui ühele poole panen originaali, teisele lihvitud, siis alati olen lihvitud varianti 3 korda ära vahetanud enne kui originaal ära kulub.

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 02.10.2017 19:01 49
Postitas BumBum
Volum kirjutas:
sigaelmar kirjutas:
Volum kirjutas:Lisaks veel siia, see kes arvab, et lihvitud märkega toode võis olla originaal, eksib rängalt. :)
Äkki põhjendaks selle teooria ära?
Kogemused. Kui ühele poole panen originaali, teisele lihvitud, siis alati olen lihvitud varianti 3 korda ära vahetanud enne kui originaal ära kulub.
Vaata asja positiivselt, teenid kolm korda rohkem raha!

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 02.10.2017 19:18 25
Postitas Volum
BumBum kirjutas:Vaata asja positiivselt, teenid kolm korda rohkem raha!
Seda muidugi. :mrgreen:

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 02.10.2017 19:46 09
Postitas teet82
Aga mis märgid sealt siis ikkagi maha lihvitakse, BMW logod või midagi muud?
Kui need lihvitud asjad tuleks kuskilt teisest tehasest, kas siis poleks lihtsam valuvormi muuta kui märke maha käiata. Ja kui tulevad samast tehasest, siis mina küll ei usu, et vahepeal midagi muudetakse tootmisprotsessis või tooraines. Kõige loogilisem on ikkagi see, et need on originaalid.
Keegi võiks selle teema diplomitööks valida endale ja tõe välja selgitada, jälitada käiatud varuosade liikumist tagurpidi tagasi kuni tehaseni :D

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 04.10.2017 12:50 19
Postitas sigaelmar
Volum kirjutas:
sigaelmar kirjutas:
Volum kirjutas:Lisaks veel siia, see kes arvab, et lihvitud märkega toode võis olla originaal, eksib rängalt. :)
Äkki põhjendaks selle teooria ära?
Kogemused. Kui ühele poole panen originaali, teisele lihvitud, siis alati olen lihvitud varianti 3 korda ära vahetanud enne kui originaal ära kulub.
Kas muidu tootjad on mõlemad samad olnud?

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 05.10.2017 19:36 04
Postitas Volum
Jah.

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 05.10.2017 21:54 16
Postitas sigaelmar
Ok. See on küll midagi uut mulle.

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 05.10.2017 22:35 45
Postitas Volum
Minu jaoks oli ka kunagi. :)

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 10.10.2017 22:47 13
Postitas sander k
Ehk keegi BMW praak toodangule käpa peale saanud ja turustab seda. Tänapäeval ei imestaks väga selle üle.

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 11.10.2017 08:41 20
Postitas sigaelmar
Üks teooria oleks olnud, et erinevad tarnijad originaalosadel. Ja siis võibolla probleemsema tarnijaga on koostöö lõpetatud ja nendel jäi üle hunnik varuosi BMW logoga.

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 26.02.2018 16:31 59
Postitas gljuk
Soovitage palun kohta, kus lasta F10 N57 ketid vahetada. Kaalun ka Lätti sõitmist. Eesmärk: kvaliteet ja mõistlik hind.

Tänan

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 26.02.2018 18:30 19
Postitas Tauri_K
Kvaliteet ja mõistlik hind ei käi üldjuhul käsikäes. Mina vahetaks sellise asja vaid UM'is.

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 26.02.2018 20:26 44
Postitas Leho
Volum kirjutas:Aga seda saab ennetada. Süüdi on ikkagi pikk õlivälp.
Miks pika õlivälba tõttu kuluvad vaid mõned lülid?

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 27.02.2018 09:06 13
Postitas gljuk
Leidsin Lätist. Alla 1k saab vahetatud. Originaalosadega.

Eestis, kusjuures, UM ongi kõige mõistlikum koht, mida leidsin. Hind odavam, kui BMautos ja usun, et pretensioone esitamisel vastutust on nendel samuti rohkem.

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 04.03.2018 12:05 25
Postitas patrik
Ilmselt tuleks võrrelda pakkumises olevate varuosade kogust ka.
Sageli tehakse vähemate varuosadega pakkumine- näiteks ei panda sisse kõiki polte mis tegelikult tuleks vahetada ja üsna sageli jäetakse töö käigus tegemata asjad, mida oleks mõistlik koos suure lahtivõtmisega teha.
Näiteks sillatala allalaskmise puhul ei tehta sillastendi, kuigi tuleks.keti vahetuse puhul ei pakuta kollektori vahele uusi tihendeid ja pöördklappide pimedaid ning õlist nõretava ning poolumbes egr juhtsolenoidi vahetust. Kuigi mahavõetud kollektori puhul sisuliselt tööraha ei lisandu kuid kasu on suur ja eraldi tehes maksab töö üksjagu.

Re: E70 keti vahetus.

Postitatud: 04.03.2018 12:52 14
Postitas gljuk
Vägagi võimalik, aga siis tasuks seda kliendile pakkuda, et saame teha ketivahetust (seda ja just seda klient küsib ju) 1k eest, kuid mõistlik oleks veel seda ja toda ära teha, siis kasvab eelarve vastavalt aga lõppkokkuvõttes tuleb hoopis säästu. Siis saaks klient, minu näol, näiteks, mõelda ja otsustada. Seda polnud tehtud. UMist sain pakkumist, kus iga polt ja mutter kirjas. Seal oli 2 ketti, mitte 3. Ehk isegi kettivahetust ei tehta lõplikult. EGR klappidest ja muudest asjadest rääkimata.
BM auto telefoni kaudu pakkumine oli selline: "alates 2300". Saksast ja Leedust saaks mootorit alla 3k. Pole ju nagu mõtet üldse ketti vahetada, saab teist mootorit sama rahaga kätte ja varuosasid jääb üle veel.

Jutt N57 mootorist.