e70 õlivann - ühekordne ?

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Lemboss
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 09.10.2015 12:00 07
Peamine sõiduk: BMW X5 4.4 235kw

e70 õlivann - ühekordne ?

Postitus Postitas Lemboss »

Tere,

Jutt käib 2008 aasta 3.0 diisel e70-st. Nimelt tuli ette teema vahetada kett. Nagu olen aru saanud selleks on kaks moodust, ühega võetakse maha pea ja nii jõutakse ketini või võetakse maha alumine õlivann ja nii jõutakse ketini.

Lasin siis enda oma viimase variandiga vahetada, kus võeti maha alumine õlivann ( part number - 11137796325). Kui kõik tehtud, viimasena pandi tagasi õlivann ja viimase liigutusena keerata kinni õli väljavoolu polt, kuid siis tekib poldist mõlemale poole pragu, kust õli immitseb. Ok, mis parata, tuleb uus õlivann osta, sai siis ostetud kasutatud teine õlivann, panime peale ja kui jäi kinni keerata viimane õli väljalaske polt siis täpselt sama jama, tekib pragu poldist mõlemale poole kust õli immitseb.

Võib olla on kokkusattumus, aga ei usu, kuna minu õlivann ei immitsenud enne selle maha võtmist ja enne kui teise kasutatud ostsin siis uurisin, et kas see on ikka ilma praota, vaadati üle ja öeldi, et on OK ning kui auto neile lammutamisele tuli oli õlivann kuiv - noh inimesi tuleb ikka ju uskuda.

Analüüsides olukorda, tekib tahtmatu mulje, et see õlivann on mõeldud ühekordseks kasutamiseks, et juhul kui see kord maha võetakse, siis seda enam tagasi panna ei saa ja tuleb uus tutikas osta ?! See seletaks ka seda, miks osades töökodades võetakse maha pea keti vahetamiseks, kuigi see töö on töömahukam ja pead tagasi oanna on keerulisem kui õlivanni.

Kas keegi saab enda kogemust antud teemal jagada või enda poolset kommentaari/arvamust ?
aronz12
Huviline
Postitusi: 1067
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: e70 õlivann - ühekordne ?

Postitus Postitas aronz12 »

Kas õli punnil ikka seib (vask tavaliselt) on all?
Millal mõrad tekivad? Siis kui viimast lõppu keerata? Kui suure jõuga? Põhi jääb korrektselt? Kuidagi pinges vast?
Kindlasti pole karteripõhi ühekordne. Õli punni tuleb ju tihemini lahti keerata ja ei panda ju peale seda uut põhja koos punniga.
TEL 57703395
Kasutaja avatar
Raemees
Huviline
Postitusi: 747
Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
Asukoht: Rae v, Harjumaa

Re: e70 õlivann - ühekordne ?

Postitus Postitas Raemees »

Kus teha lasid? Kui suva Gena äsja avatud garaaziz tegi siis täna õnne, et niigi veel läks...
Kasutaja avatar
Edson520
Huviline
Postitusi: 4664
Liitunud: 17.09.2008 07:28 12
Peamine sõiduk: 535d
Kontakt:

Re: e70 õlivann - ühekordne ?

Postitus Postitas Edson520 »

väga imelik, tundub et ikka mingi kogemusteta inimene tegi
+372 5 100 607
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: e70 õlivann - ühekordne ?

Postitus Postitas ttsys »

Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: e70 õlivann - ühekordne ?

Postitus Postitas teet82 »

Miski peab seda auku seal laiali kiiluma, et mõra sisse tuleks, lihtsalt liigne pingutamine rikuks pigem keerme. Õlipunn on sama kogu aeg, seib all ikka?

Ainult plokikaane või karteripõhja eemaldamine on niikuinii vale tegevus, otsakaas on nende kahe vahele kinni pigistatud ja tihendid ei jää pidama.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Lemboss
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 09.10.2015 12:00 07
Peamine sõiduk: BMW X5 4.4 235kw

Re: e70 õlivann - ühekordne ?

Postitus Postitas Lemboss »

Suur tänu kasutajale ttsys poolt toodud tabelitele, kus kirjas mis jõuga iga polti keerata!
Eks nagu vanasõna ütleb koonerdamine ei too kokkuhoidu :D Eks jah õlivann ühekordne pole, pragu tekkis siis kui õlipunn lõpuni keerati, põhjus siis lihtne töömees tabelit ei tundnud ja arvatavasti lihtsalt keeras liiga tugevasti ... eks selle õnnetuse otsa on sattutud paljudes töökodades kus sama tööd tehtud kus samuti ei tunta tabeleid :D Tundub, et õlivanni materjal on konstruktsioon ongi selline, et keeret maha ei keera, aga õlivann siis kuidagi nii paindub, et tekib mikroskoopilijne mõra kust õli immitseb, põhimõttelist see õlipunn ongi mõeldud a la käe jõuga kinni keeramiseks ....

Õlipunn oli sama, seib ikka alla ja algul arvatigi et seib laseb läbi, peale mida sai uus seib ostetud ja keti vahetamisel otsakaaned võeti ka ikka maha ning vahetati tihendid. See kes seda tööd tegi, tegi seda antud mootoriga masinal esimest korda, ehk jah koht kus algul tahad koonerdada ja kokku hoida toob lõpuks topelt kulu, kuigi jah vennal kelle autost jutt on raha polnud just pigistav probleem vaid põhimõtteline soov kokku hoida, seda enam, et see mehhanik selle töö talt välja lunis, kuid nüüd kindlasti seda kahetseb nagu ka vend kes selle töö talle andis :D Eks omad vitsad peksavad ja loll saab kirikus ka peksa nagu vanasõna jälle ütleb :D
Vasta