X5 aku

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Aare ev
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 08.02.2018 00:10 13
Peamine sõiduk: Bmw x5
Telefon: 53031576

X5 aku

Postitus Postitas Aare ev »

Küsimus siis et kas kellelgi on akuga probleemi old auto on e53 n62 mootor 235 kw panin uue exide agm 95Ah 850A aku peale õhtul oli aku andmed ok hommikuks langeb märgatavalt auto voolu ei soo aku andmed õhtul mõõdetud testriga eluiga 83% laetud 98% käevitusvool 780% hommikul eluiga 56% laetud 59% käevitusvool 530% kas kellelgi on sihukest anomaaliat old tänud
Volum
Huviline
Postitusi: 3949
Liitunud: 26.02.2010 20:59 57
Asukoht: BMW Diagnostika Tartus

Re: X5 aku

Postitus Postitas Volum »

Miks agm aku peale panid? Kas webasto on ka olemas?
Buumer Auto / 53302262
Lemboss
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 09.10.2015 12:00 07
Peamine sõiduk: BMW X5 4.4 235kw

Re: X5 aku

Postitus Postitas Lemboss »

Aku teema koha pealt küsin juurde, endal tegu sama e53-ga, siis milline peaks olema auto pinge elektrisüsteemis (V) enne ja peale käivitamist hea aku puhul. Millises vahemikus tohib pinge (V) kõikuda näiteks kümne sekundi jooksul peale auto käivitmist ning kui näiteks istmesoojendus sisse lülitada, kui seda näitajat (V) "salamenüüst" vaadata ?

Tundub, et n62 on väga tundlik pinge osas, näiteks ca 4 aastat tagasi oli pidev probleem valvetronicuga ehk talvel käivitmisel lõi check engine tulukese vilkuma, tahtsin juba vahetada VT-d, aga vahepeal selgus, et generaator pea õhtal, sai pandud uus genekas ja aku ja valvetronic ei löönud enam check engine tulukest vilkuma. Nüüd on sellest ajast ca 4 aastat möödas ja külmaga käivitades näen armatuuris jälle diskot hommikuti. Muidugi on arusaadav, et antud viga tuleneb ka osaliselt VT võlli nukkade kulumisest, kuid jah too kord see probleem lahenes just uue aku ja genekaga, mis pinge tase õigele tasemele ja ühtlaseks muutis.

Peale auto käivitamist genekas ju kohe sekundi pealt laadima ei hakka ja auto elektrisüsteem ning VT mootorid kasutavad akut õige positsiooni seadmiseks ning kui pinge madal ja ebapüsiv võib see missfire tekitada silindris ja muid anomaaliaid elektrisüsteemis.

Kas on minu mõttekäigus mingit loogikat või kuidas kommenteerite ?
Lemboss
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 09.10.2015 12:00 07
Peamine sõiduk: BMW X5 4.4 235kw

Re: X5 aku

Postitus Postitas Lemboss »

Küsin sellist asja, et originaalis nagu teema algataja ostis, käib aku 95Ah ja 850A käivitusvooluga, kas on mõtet osta veidi kangem aku näiteks 100Ah ja 900A käivitusvooluga või see pigem raha raiskamine ja ei ole mõtet osta veidi võimsamat akut kui tehase poolt ette nähtud ?
Aare ev
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 08.02.2018 00:10 13
Peamine sõiduk: Bmw x5
Telefon: 53031576

Re: X5 aku

Postitus Postitas Aare ev »

Tänud vastamast aga teglikult miks mul aku probleem endal silma jäi ja hakkasin seda lähemalt uurima sest probleem on mul valvetronicu töös kenekas on täielikult taastatud laadimine on mul ok aga siis valvetronic jampsid vahel noh tegelikult 100% ei ole ükski tagem diagnostik öelnud et läbi olen käinud valvetronicuga bmw teeninduses mb autos patriku ja on vastuseks töötab ja on elus aga hommikuti töötab mõne pütiga keerad süüte välja ja käevitad uuesti läheb käima ilusti mõni hommik läheb ilusti käima tegin veel testi kui võtsin camshaft sensori pistikud lahti et valvetronicule infot ei annaks käima läheb nats pikalt ja raskelt nägu säde või kütus hilineks vahetatud on kütuse filter küünlad süütepoolid ja selle kütusepoolelt et kui kütuse latilt surve hommikuks maas siis mõnikord annab süüteasendis pensupumbale voolu peale siis pumpab rõhu üles mõnihommik ei tee piuksugi käevitamisel töötab ilusti muidu kütuse pumba surve on 3.5 bar ei osata öelda kust tuleb ajule info millal anda pumbale vool peale ja millal ei mittekuskil ei ole surve andurit
Aare ev
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 08.02.2018 00:10 13
Peamine sõiduk: Bmw x5
Telefon: 53031576

Re: X5 aku

Postitus Postitas Aare ev »

Aku kohapealt soovitus ei tasu peale panna võimsamat akut tegelikult on peal originaalis 90ah 720a käevitusvoolu nii diislil kui pensukal aga ligilähedane 95Ah 850A kuigi enda autol agm aga samas bmw elekter suht tundlik võibolla ei istu suurema andmetega akut peale kui tehas ette kirjutab
Lemboss
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 09.10.2015 12:00 07
Peamine sõiduk: BMW X5 4.4 235kw

Re: X5 aku

Postitus Postitas Lemboss »

Aare, peale seda kui uur aku peale panid, siis kas missfire hommikuti silindrites sul jätkuks samamoodi või läks midagi paremaks, et check engine tuluke ei vilguta ennast enam nii järjepidevalt ?
Aare ev
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 08.02.2018 00:10 13
Peamine sõiduk: Bmw x5
Telefon: 53031576

Re: X5 aku

Postitus Postitas Aare ev »

Küsiks veel seda et kas keegi on mõõtnud silindri surved ära mis peaks õige surve olla n62 235 kw 4.4 i mootorilendal oli 1.2.3.4.5.6 ja 8 silindris 20psi ehk umber 14-15 bar ja 7 silinder 15 psi ehk umdes 11 bar tänud
Lemboss
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 09.10.2015 12:00 07
Peamine sõiduk: BMW X5 4.4 235kw

Re: X5 aku

Postitus Postitas Lemboss »

Ei ole küll spets, aga minu teada peaks surve enam-vähem võrde olema, kui mingis silindris on ikka 3-4 bari madalam siis on mingi jama selle silindriga.
Aare ev
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 08.02.2018 00:10 13
Peamine sõiduk: Bmw x5
Telefon: 53031576

Re: X5 aku

Postitus Postitas Aare ev »

Olen seda ka jälginud et kui pikemad sõidud ja aku rohkem täis siis käevitub paremini kuigi võib juhus olla ise jälgin aku pinget aku pealt otse smart testriga päris hea vidin kuigi aku oli aasta vana agm exide ja näitas tester replayce läksin karantiikorras automaailma ja seal laeti täis sain aku kahe nädala pärast kätte ,panin peale õhtu vaatasin andmeid ok kaks päeva hiljem aku tester näitas replayce eluiga 43% laetud16% ja käevitus 480% läksin automaailma ja vahetati aku ära praegu aku vool parem aga eile õhtul jälle misfire vilgutas tuld ja siis kustus ära tänahommikul läks ilusti käima üks asi veel sellest läbiläind akust aastal 2016 dedsembris kui agm aku ostsin siis auto töötas kuni 2017 novembrini ilusti ja siis misfire ja nüüd jälle uus aku ise hakkan kahtlustama et kas üldse exide agm sobib nende andmetega võibolla peaks originaali ostma
Aare ev
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 08.02.2018 00:10 13
Peamine sõiduk: Bmw x5
Telefon: 53031576

Re: X5 aku

Postitus Postitas Aare ev »

Jah aga se misfire on üle mootori ja see üks silinder jah aga kuskilt ma leidnud pole kui palju peab olema silindri surve on kahtlustatud klapi tihendeid aha mootor ei tossa
Lemboss
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 09.10.2015 12:00 07
Peamine sõiduk: BMW X5 4.4 235kw

Re: X5 aku

Postitus Postitas Lemboss »

OK, tänan info eest, lähen lähiajal uue aku järgi, kuna hetkel süüte sissekeeramisel enne käivitust näitas ainult 11.5 - 11.6 V. Uurin erinevaid akusi, saan ma õigesti aru, et X5-le on ikka agm akut vaja ning tavaline ei sobi ?
AGMi omadest vaatan seda Vartat hetkel: VARTA G14 12V 95Ah 850CCA AGM.
Ei usu et orignaal palju parem teist sobivatest akudest on, mis väga oluliselt mõjutaks, kui aku nõrgaks jääb siis vigu võib ka originaalil esineda.
Mul ka missfire rändab üle kõigi silindire, seega see VT viga ning VT tööd kindlasti aku mõjutab, kui on hea laetud agu siis tõenäosus väikem, et CE tuld vilgutab hommikul, kidel tuleb ka olla, et genekas korralikult töötab ja laeb jõudsalt.
Lemboss
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 09.10.2015 12:00 07
Peamine sõiduk: BMW X5 4.4 235kw

Re: X5 aku

Postitus Postitas Lemboss »

Kas ma olen õigesti aru saanud, et pre-facelift X5-l oli tehasest tulles tavaline ning facelift X5-l AGM aku (4.4 bensiinimootoriga), oskab keegi öelda ?
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: X5 aku

Postitus Postitas BumBum »

Facelift diislil on tavaline aku. AGM võis tulla seal lõpupoole, kui hakati peale panema neid laadimiskontrolli mooduleid või midagi sellist, kui üldse pandi.
BMW esindusest kunagi sai küsitud, kas E53 tuleb akut õpetada ja vastus oli, et ei tule. Sellepõhjal võiks öelda, et AGM ei pandud E53-le.
Enda autole panin ka AGM aku. Toimetab normaalselt ja on ka olnud paarkorda olukordi kus aku sai tühjaks aga see oli 90% tõenäoseusega tingitud ümberehitatud helisüsteemist või vigasest kliimaradika vendist, mille juhet ma ei ole viitsinud lahti ühendada.
Kusagil keegi kirjutas, et AGM ilma õige moodulita ei talu pikk sõite jne. Mul neid pikk sõite on palju ja selle väite võib E53-e peal küll ümberlükata.
AGM sai valitud webasto seisusoojendina töötamise pärast.
Lemboss
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 09.10.2015 12:00 07
Peamine sõiduk: BMW X5 4.4 235kw

Re: X5 aku

Postitus Postitas Lemboss »

Enne auto käivitmasit oleks õige mõõta aku pinget aku klemmide pealt testriga, kuna endal testrit ei ole, siis kui vaadata enne auto käivitmasit aku pinget auto "salamenüüst" siis kas testri näidud klemmide pealt ja menüüst on samad või võib seal erinevus olla ?
Aare ev
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 08.02.2018 00:10 13
Peamine sõiduk: Bmw x5
Telefon: 53031576

Re: X5 aku

Postitus Postitas Aare ev »

Natuke on erinev minul näitas akupealt 12.6 ja menüüst 12.4
Aare ev
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 08.02.2018 00:10 13
Peamine sõiduk: Bmw x5
Telefon: 53031576

Re: X5 aku

Postitus Postitas Aare ev »

X5 e53 annab varuosaprogramm hetkel nii tavalist akut kui agm akut alates pre facelift-ile kui faceliftile 90A ja 92A aga aastal 2000 ei old meil agm akusi sellepärast um -is ei pakutud , akusi hakati hiljem varuosaprogrammi panema ja vastavalt varustusele
Viimati muutis Aare ev, 13.02.2018 11:32 37, muudetud 1 kord kokku.
Aare ev
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 08.02.2018 00:10 13
Peamine sõiduk: Bmw x5
Telefon: 53031576

Re: X5 aku

Postitus Postitas Aare ev »

Lemboss kas sa lasid geneka remontida või ostsid taastatud
Lemboss
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 09.10.2015 12:00 07
Peamine sõiduk: BMW X5 4.4 235kw

Re: X5 aku

Postitus Postitas Lemboss »

Vahetasin geneka 3-4 aastat tagasi, aga minu mäletamist mööda andsin vana ära ja sain asemele taastatud (hinda ei mäleta), toimib hetkel kenasti ning töötab suure koormusega pidevalt, sellel põhjusel, et enamus sõite on mul väga lühikesed 4-5 km, seega külmalt käima ja kohale jõudes tõuseb jahutusvedelik parimal juhul 80ne kraadini. Eks sellised lühikesed otsad tühjendavad akut jõudsalt ja geneks ei jõua lihtsalt täis akut laadida ning kui pikke sõite linnade vahel ei tee, siis arvan, et igasugune aku hakkab aja jooksul tühjenama ning seda tuleb aeg ajalt laadida, et pinge normis oleks, et CE tulukest hommikuti ei vilgutaks külmaga :)

Aare ev, küsin korra juurde, kas sul ka ei näita "salamenüü" õli temperatuuri ehk seda ei olegi võimalik kuskilt näha ja on ainult juhutusvedeliku analoognäidik ja sama asja saab "salamenüüst" vaadata või on mul mingi andur puudu ? 4.8is mudelil on analoog õlitemperatuuri näidik, väga imelik minu meelest, et 4.4 selline info puudub, muidu ju ei tea, millal on safe pöörded punasesse ajada :)
Aare ev
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 08.02.2018 00:10 13
Peamine sõiduk: Bmw x5
Telefon: 53031576

Re: X5 aku

Postitus Postitas Aare ev »

https://m.youtube.com/watch?v=5gR8t5whXsA" onclick="window.open(this.href);return false; Siin on video kus ta vabastab õlisüsteemi andmed aga misukese numbrialt ta kuvab hetkel uurin veel
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5349
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: X5 aku

Postitus Postitas ooDDoo »

õlitempi kuvatakse ainult 4.6 4.8 ja 5.0 mootoritel. teistel on seal -48
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Lemboss
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 09.10.2015 12:00 07
Peamine sõiduk: BMW X5 4.4 235kw

Re: X5 aku

Postitus Postitas Lemboss »

Ok, tänan info eest. Jah mingi numbri alt näeb justkui OIL-i aga see väärtus puudub või on mingi lambi number. Iseenesest veidi üllatav, et BMW pole pidanud vajalikuks 4.4 mudelitel antud väärtust kuvada ning seda näeb ainult IS 4.6 ja 4.8 mudelitel.

5.0 all mõtles ooDDoo vist juba järgmise põlvkonna e70/71 mudelitel olevat 4.4 n63 mootorit.
Volum
Huviline
Postitusi: 3949
Liitunud: 26.02.2010 20:59 57
Asukoht: BMW Diagnostika Tartus

Re: X5 aku

Postitus Postitas Volum »

BumBum kirjutas:Sellepõhjal võiks öelda, et AGM ei pandud E53-le.
Paigaldati, aga autodele, millel oli lisa S536A Auxiliary heating.
Buumer Auto / 53302262
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5349
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: X5 aku

Postitus Postitas ooDDoo »

5 liitriseks pean ikka m5 mootorit ehk s62
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
Kert11
Huviline
Postitusi: 961
Liitunud: 13.09.2013 21:31 03
Peamine sõiduk: X5 3.0d 135kw
Asukoht: Kesklinna linnaosa, Raua asum

Re: X5 aku

Postitus Postitas Kert11 »

Volum kirjutas:Miks agm aku peale panid? Kas webasto on ka olemas?

Kas on mingi põhjus ka miks peaks vältima AGM akut antud mudelil või tohib seda ikk panna? Minu arusaama järgi peaks AGM parem olema. Lihtsalt huvipärast küsin, kuna omal ka plaanis AGM panna.
2xE46, 1xE65 (745i), 4xE60 (525d, 530d, 530xd, 530i), 1xE53 (X5 3.0d)
aronz12
Huviline
Postitusi: 1065
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: X5 aku

Postitus Postitas aronz12 »

AGM aku ei kannata tavalist laadimist. AGM akudega tekkis see aku tutvustamise vajadus jne kuna AGM akut ei laeta 100% täis. Kui pole pidevaid pikki otsi ja kasutusel ka webasto siis saab AGM aku piisavalt kasutust ja võiks kesta ka nn lolli laadimisega autol. Nt enda e39 peal on kestnud üle aasta ja läks peale korralik kasutatud tk.
TEL 57703395
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: X5 aku

Postitus Postitas BumBum »

Peab vist tõdema, et selles on tõsi. Varem kiitsin ja nautisin, kuid viimati sai probleemi, kus aku oli täiesti tühi ja tester näitas aku korrasolekut. Käivitus ja käivitus ja järgmisel käivitamisel oli täisesti tühi, ükski tuli ka armatuuris ei hõõgunud. Tühjeneb viimasel ajal väga kiiresti. Peale põhjaliku laadimist toimis jälle ja kahe nädala möödudes enam käima ei lasknud panna.
Ei saa midagi 100% väita, kui ei ole veel mõõtnud kas on elektripoolelt kõik korras. Aku kõigest 2 aastat vana.
Volum
Huviline
Postitusi: 3949
Liitunud: 26.02.2010 20:59 57
Asukoht: BMW Diagnostika Tartus

Re: X5 aku

Postitus Postitas Volum »

Kert11 kirjutas:
Volum kirjutas:Miks agm aku peale panid? Kas webasto on ka olemas?

Kas on mingi põhjus ka miks peaks vältima AGM akut antud mudelil või tohib seda ikk panna? Minu arusaama järgi peaks AGM parem olema. Lihtsalt huvipärast küsin, kuna omal ka plaanis AGM panna.
Kui ETK AGM'i ette ei näe, siis ei lähe antud aku peale. E53'l on ainult webasto lisaga agm aku peal. (Eraldi seisusoojendina)
Buumer Auto / 53302262
Kasutaja avatar
Kert11
Huviline
Postitusi: 961
Liitunud: 13.09.2013 21:31 03
Peamine sõiduk: X5 3.0d 135kw
Asukoht: Kesklinna linnaosa, Raua asum

Re: X5 aku

Postitus Postitas Kert11 »

webasto eelsoojendust tehasest ei ole jah, seega peab vist non-AGM ehk tavalise aku vaatama
2xE46, 1xE65 (745i), 4xE60 (525d, 530d, 530xd, 530i), 1xE53 (X5 3.0d)
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: X5 aku

Postitus Postitas BumBum »

Eile rääkisin siin kohaliku automehaanikuga. Rääkisin oma 2004 aasta BMW-st ja tema ütles, et neil autodel on olemas uue aku teavitamise võimalus. Ma nüüd ei ole kindel, kas seal pannakse ka aku andmed kirja, kuid kirja läheb, et autol on uus aku. Kasutab ta Autologic diagnostika vahendeid ja seal võimalus olemas.
Lisaks sellel rääkis ta, et paljudel BMW-del sellest ajastust on ta vahetanud mingit "vidinat" mis on aku miinus kaabli vahel. Selle rike pidavat põhjustama aku tühjenemist?
Vastuväited? On seal aku massi kaabli vahel midagi? Ta ei rääkinud küll konkreetselt X5-est, kuid selle ajastu BMW-dest.
Vasta