1. leht 1-st

e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitatud: 18.03.2018 20:20 37
Postitas revo73
Tere, mure järgmine. Sõitsin teelt välja külmunud hange kinni. Enamus massist jäi tagasillale nii, et rattad pea koopas. Esisild oli enamvähem õhus. Asi oli korralikult ära ''pargitud'' nii et oma jõududega ei teinud piuksugi aga korraks proovisime ikka ja suureks üllatuseks vedasid vaid mõlemad esirattad. Õrnalt oli tunda, et tagasild midagi üritab teha aga kumbki tagaratas ei teinud lõpuks piuksugi fakt. Sai proovitud elektroonika maas ja peal, palju pöördeid vähe pöördeid jne. Mõlemad esirattad vilisevad, tagarattad kumbki mitte piuksugi. Peale välja tõmbamist lasi kenasti koju ära sõita. Mingeid hoiatusi, helisid midagi ei ole. Asfaldi pealt maha pole riskinud minna testima kas on nelivedu või esivedu.

Kas keegi tark inimene valgustaks võhikut on puhas esivedu xdrive skeemi puhul normaalne? Kui ei ole normaalne, siis mis on kõige mustem stsenaarium, vahekastis mingi vahetatava detaili purunemine või kogu vahekast õhtal? Kas sõita 20km ise hooldusse või parem otse treileri peale? Ma esimest korda kuulen, et xdrive lubab 100% esivedu. Tavaliselt nagu vastupidi tagasild veab ja ei võta esisilda järgi.

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitatud: 19.03.2018 01:11 40
Postitas Leho
Tõenäoliselt vahekastil tagasilla väljundflantsi nuudid maas, mitmel neliveolisel F-l olnud. Flantsi saab eraldi tellida või saab vanast pekkiläinud vahekastist. Igaks juhuks tuleb muu tagasilla osa ka üle vaadata.

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitatud: 19.03.2018 01:33 29
Postitas eero
Kas see raskekujulist sae häält ei peaks tegema sel juhul? Kui mul esimese kardaani nuudid maas olid, oli tahtmine välja karata ja jooksu panna autost.

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitatud: 19.03.2018 09:43 24
Postitas revo73
kas on ka lootust, et kõik on korras normi piires. mulle nimelt väideti, et uuem xdrive suudab vajadusel 100% veost esisillale suunata ja tagasillalt veo ära võtta. otse pidevat vedu tagasilda ei olevat, sidur pidi vahel olema mis võib ekstreemoludes läbi libiseda. teine tuttav väitis jälle, et see on lapsejutt tagasild on otseühenduses kardaaniga alati. võta nüüd kinni.

proovisin korraks veel sõita, kõik tundub justkui korras, hääli pole, vibratsiooni pole, tuled ei vilgu. nii parklas rattad väljas keerates kui maanteel sirgelt.

kui külg üles tunkida ja veojõukontrollid asjad maha võtta peaks vast nägema kas laseb tagaratast ringi või ei tee piuksugi.

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitatud: 19.03.2018 11:26 31
Postitas TarmoV12
Xdrive võib 100% vedu suunata esi- ja tagasilla vahel.
MInu autol purunes üks tagumine veovõll ja tuli otsapidi difrist välja. Siis tekkis omapärane efekt, et auto sõidab esiveolisena küll, aga ainult siis kui rattad on otseks keeratud.

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitatud: 19.03.2018 13:18 29
Postitas revo73
tänud kõigile kes vastasid. vahepeal on selgunud, et ongi mingi mehaaniline rike ja imede ime… bmw x5 sõidab rõõmsalt esiveolisena. õigemini enam mitte niiväga rõõmsalt… on ilmnenud esimene tunnetatav sümptom, et keeramise peal nagu hakkab kusagilt midagi kinni pooma nagu oleks mingi differ kusagilt lukus. nüüd treila peale ja remonti. kuidas see füüsiliselt võimalik on, et X5-st saab esiveoline linnakas ma küll jätkuvalt aru ei saa aga las ta olla.

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitatud: 19.03.2018 19:30 05
Postitas JAWAmees
TarmoV12 kirjutas:Xdrive võib 100% vedu suunata esi- ja tagasilla vahel.
MInu autol purunes üks tagumine veovõll ja tuli otsapidi difrist välja. Siis tekkis omapärane efekt, et auto sõidab esiveolisena küll, aga ainult siis kui rattad on otseks keeratud.
Samal ajal oli sul tegelikult vedu järgi ka tagasillal.

ATC500/700 vahekastiga siiski on tagasild jäigalt ühendatud ning vajadusel doseeritakse veojõudu läbi
siduri ka esiteljele.

https://www.youtube.com/watch?v=gZPfEKuNBoE
Kes vene keelt ei mõista, võib lihtsalt liikuvat pilti vaadata.


J.

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitatud: 20.03.2018 10:58 23
Postitas revo73
asi endiselt remondis aga võibolla kellelegi kunagi abiks, et väidetavalt xdrive ei suuda vedu kuidagi tagasillalt ära võtta lahti ühendada mehaaniliselt. tagasild on ikka otse jäigalt koguaeg taga. mingit sidurit ega diffrit veovõlli ja tagasilla vahel ei olevat. kui kunagi kellelgi xdrive puhtalt esiveoliseks muutub peab olema midagi füüsilist katki ja see kindlasti ei liigitu selleks olukorraks mida bmw välja reklaamib, et xdrive suudab jagada 100% momenti esisillale.

mulle väideti, et xdrive võib suunata jah 100% vedu esisillale aga see pole tehniliselt üldse nii uhke lahendus kui kõlab. see on lihtsalt kõrgem füüsika millest enamus inimesi valesti aru saavad, mina sealhulgas. väidetavalt see ei tähenda, et esisild käib kuidagi kiiremini ringi ja tagant võetakse vedu ära. kui vahekastis sidur on täielikult lukustatud ja masin on üleni asfaldi peal on jah 50:50 aga kui esisild on asfaldi peal ja tagasild on kiilasjää peal või õhus siis füüsikaliselt numbri kujul saabki öelda, et kogu 100% veojõud on suunatud esisillale sest tagarattad käivad ringi kiilasjää peal vs esirattad asfaldi peal.

tundub ebaloogiline aga väidetavalt kui tahad ''tarka'' lahendust mis suudab momenti jagada keevita keskel vahekast kinni ja xdrive sidur enne esisilda pidigi selle tulemuse tagama. kui tahad lolli 50:50 lahendust pane keskele lahtine differ. siis pidi moment alati olema 50:50 isegi kui üks sild jää ja teine asfaldi peal. see, et silmaga üks sild või ratas käib ringi ja teine mitte ei pidada omama mingit seost mis momenti mingi sild või ratas saab.

x1 pidi olema teine lahendus. aga e70 jms xdrive kui mootor töötab, käigukast annab momendi edasi aga kumbki tagaratas üldse ringi ei käi on problem. big problem.

oleks ma seda varem teadnud oleks kohe treila peale pannud. lootsin lõpuni, et asi normaalne ja xdrive lihtsalt jagas 100% veojõust ette.

ilmselgelt BMW teab kuidas disainida häid autosid ja kuidas neid ka müüa. paistab, et kõrgema füüsikaga saab raudtalast ka mingi vinge veojõu jagamise jutu kokku kirjutada :)

omaltpoolt ei garanteeri, et see jutt õige või ise õigesti aru sain.

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitatud: 20.03.2018 22:53 23
Postitas JAWAmees
IMO reaalselt suudab piiramatult esi- ja tagasilla vahel momenti jagada vaid Tesla(või muu eraldi elektrimootoritega auto) või siis mingi mehaaniline lahendus, kus saab füüsiliselt välja lülitada sõltumatult sildasid- viimase puhul siis variant ainult 0/100/50.

Kui sa liigud kuival teel, kus kõigil ratastel on sama hea haarduvus, siis võib lugeda, et lahtise keskdiffriga autol jagatakse jõud võrdselt esi/tagasilla vahel- aga kui reaalselt sellise autoga kinni jääd, siis ilma mehaanilise keskdiffri lukuta saab nelivedusest autost üherattaveoline auto. Selline variant on näiteks pre-facelift E53-ga. Lõunanaabrid(või on hoopis leedukad) on teinud sellise huvitava nelikvedude katsetuse.
Seal näga pre XDrive E46 ja X5- IMO suht abitud mõlemad https://www.youtube.com/watch?v=tpp5tW71qYI

Läbivuse seisukohalt on XDrive süsteem pigem hea- veab vähemalt 1 ratas tagsillast ja 1 ratas esisillast.
Juhitavuse poolest on tagaveo aktsendiga auto samuti huvitavam :)

Muideks tänapäevane Quattro teeb sama asja, mis XDrive, ainult et jäigalt on järgi esisild:https://www.youtube.com/watch?v=VjwYNvsJ-OM


Seda müügitrikina öeldud- "kogu veo suunamist ühele sillale" või võrdluses Haldexi jms süsteemidega võrreldes isegi osalt tõeks pidada- ei mäleta kus kohas, aga olen lugenud/kuulnud(Eestis juhtunud), et uus Honda CR-V lõi nelikveo errorisse, kui üritati väikse kaldpinna pealt startida tingimustes, kus esisillal puudus haardumine. Tõnenäoliselt asi lahjas siduris, mis pole mõeldud kannatama kogu momenti, mida mootor suudab pakkuda.

Loodetavasti sinu auto saab ruttu ja mõistliku raha eest korda :)

J.

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitatud: 21.03.2018 06:38 35
Postitas ooDDoo
kui diffrid on lahtised, siis miks ei peaks ainult üks ratas vedama. need rattad mis kiiremini ringi käivad pidurdatakse kinni ju. Samamoodi lubab ka vw touareg vajadusel 100 % veost suunata ühele tagarattale.

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitatud: 21.03.2018 09:30 09
Postitas JAWAmees
ooDDoo kirjutas:kui diffrid on lahtised, siis miks ei peaks ainult üks ratas vedama. need rattad mis kiiremini ringi käivad pidurdatakse kinni ju. Samamoodi lubab ka vw touareg vajadusel 100 % veost suunata ühele tagarattale.
Diffrilukkude imiteerimine pidurite abil on hea lisa ja kindlasti aitab kaasa, aga Youtube’s on palju
videosid erinevatest autodest/tootjatest, kus on näha, kui hästi või halvasti üks või teine süsteem tomib.


J.

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitatud: 11.04.2018 20:55 51
Postitas JAWAmees
revo73 kirjutas:asi endiselt remondis aga võibolla kellelegi kunagi abiks, et väidetavalt xdrive ei suuda vedu kuidagi tagasillalt ära võtta lahti ühendada mehaaniliselt. tagasild on ikka otse jäigalt koguaeg taga. mingit sidurit ega diffrit veovõlli ja tagasilla vahel ei olevat. kui kunagi kellelgi xdrive puhtalt esiveoliseks muutub peab olema midagi füüsilist katki ja see kindlasti ei liigitu selleks olukorraks mida bmw välja reklaamib, et xdrive suudab jagada 100% momenti esisillale...
Kuidas asi lahenes kokkuvõttes- mis vahetati ja mitu eesti keskmist läks, kui saladus pole?

J.