e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
revo73
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 18.03.2018 19:37 22
Peamine sõiduk: BMW X5
Telefon: 53302708

e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitus Postitas revo73 »

Tere, mure järgmine. Sõitsin teelt välja külmunud hange kinni. Enamus massist jäi tagasillale nii, et rattad pea koopas. Esisild oli enamvähem õhus. Asi oli korralikult ära ''pargitud'' nii et oma jõududega ei teinud piuksugi aga korraks proovisime ikka ja suureks üllatuseks vedasid vaid mõlemad esirattad. Õrnalt oli tunda, et tagasild midagi üritab teha aga kumbki tagaratas ei teinud lõpuks piuksugi fakt. Sai proovitud elektroonika maas ja peal, palju pöördeid vähe pöördeid jne. Mõlemad esirattad vilisevad, tagarattad kumbki mitte piuksugi. Peale välja tõmbamist lasi kenasti koju ära sõita. Mingeid hoiatusi, helisid midagi ei ole. Asfaldi pealt maha pole riskinud minna testima kas on nelivedu või esivedu.

Kas keegi tark inimene valgustaks võhikut on puhas esivedu xdrive skeemi puhul normaalne? Kui ei ole normaalne, siis mis on kõige mustem stsenaarium, vahekastis mingi vahetatava detaili purunemine või kogu vahekast õhtal? Kas sõita 20km ise hooldusse või parem otse treileri peale? Ma esimest korda kuulen, et xdrive lubab 100% esivedu. Tavaliselt nagu vastupidi tagasild veab ja ei võta esisilda järgi.
Kasutaja avatar
Leho
Huviline
Postitusi: 4557
Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
Peamine sõiduk: BMW E60 550I
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitus Postitas Leho »

Tõenäoliselt vahekastil tagasilla väljundflantsi nuudid maas, mitmel neliveolisel F-l olnud. Flantsi saab eraldi tellida või saab vanast pekkiläinud vahekastist. Igaks juhuks tuleb muu tagasilla osa ka üle vaadata.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5622
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitus Postitas eero »

Kas see raskekujulist sae häält ei peaks tegema sel juhul? Kui mul esimese kardaani nuudid maas olid, oli tahtmine välja karata ja jooksu panna autost.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
revo73
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 18.03.2018 19:37 22
Peamine sõiduk: BMW X5
Telefon: 53302708

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitus Postitas revo73 »

kas on ka lootust, et kõik on korras normi piires. mulle nimelt väideti, et uuem xdrive suudab vajadusel 100% veost esisillale suunata ja tagasillalt veo ära võtta. otse pidevat vedu tagasilda ei olevat, sidur pidi vahel olema mis võib ekstreemoludes läbi libiseda. teine tuttav väitis jälle, et see on lapsejutt tagasild on otseühenduses kardaaniga alati. võta nüüd kinni.

proovisin korraks veel sõita, kõik tundub justkui korras, hääli pole, vibratsiooni pole, tuled ei vilgu. nii parklas rattad väljas keerates kui maanteel sirgelt.

kui külg üles tunkida ja veojõukontrollid asjad maha võtta peaks vast nägema kas laseb tagaratast ringi või ei tee piuksugi.
Kasutaja avatar
TarmoV12
Klubiliige - admin
Postitusi: 2398
Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
Asukoht: Tallinn

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitus Postitas TarmoV12 »

Xdrive võib 100% vedu suunata esi- ja tagasilla vahel.
MInu autol purunes üks tagumine veovõll ja tuli otsapidi difrist välja. Siis tekkis omapärane efekt, et auto sõidab esiveolisena küll, aga ainult siis kui rattad on otseks keeratud.
V8
revo73
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 18.03.2018 19:37 22
Peamine sõiduk: BMW X5
Telefon: 53302708

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitus Postitas revo73 »

tänud kõigile kes vastasid. vahepeal on selgunud, et ongi mingi mehaaniline rike ja imede ime… bmw x5 sõidab rõõmsalt esiveolisena. õigemini enam mitte niiväga rõõmsalt… on ilmnenud esimene tunnetatav sümptom, et keeramise peal nagu hakkab kusagilt midagi kinni pooma nagu oleks mingi differ kusagilt lukus. nüüd treila peale ja remonti. kuidas see füüsiliselt võimalik on, et X5-st saab esiveoline linnakas ma küll jätkuvalt aru ei saa aga las ta olla.
JAWAmees
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 29.11.2015 18:15 31
Peamine sõiduk: X5 E70 '07 3.0d

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitus Postitas JAWAmees »

TarmoV12 kirjutas:Xdrive võib 100% vedu suunata esi- ja tagasilla vahel.
MInu autol purunes üks tagumine veovõll ja tuli otsapidi difrist välja. Siis tekkis omapärane efekt, et auto sõidab esiveolisena küll, aga ainult siis kui rattad on otseks keeratud.
Samal ajal oli sul tegelikult vedu järgi ka tagasillal.

ATC500/700 vahekastiga siiski on tagasild jäigalt ühendatud ning vajadusel doseeritakse veojõudu läbi
siduri ka esiteljele.

https://www.youtube.com/watch?v=gZPfEKuNBoE
Kes vene keelt ei mõista, võib lihtsalt liikuvat pilti vaadata.


J.
revo73
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 18.03.2018 19:37 22
Peamine sõiduk: BMW X5
Telefon: 53302708

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitus Postitas revo73 »

asi endiselt remondis aga võibolla kellelegi kunagi abiks, et väidetavalt xdrive ei suuda vedu kuidagi tagasillalt ära võtta lahti ühendada mehaaniliselt. tagasild on ikka otse jäigalt koguaeg taga. mingit sidurit ega diffrit veovõlli ja tagasilla vahel ei olevat. kui kunagi kellelgi xdrive puhtalt esiveoliseks muutub peab olema midagi füüsilist katki ja see kindlasti ei liigitu selleks olukorraks mida bmw välja reklaamib, et xdrive suudab jagada 100% momenti esisillale.

mulle väideti, et xdrive võib suunata jah 100% vedu esisillale aga see pole tehniliselt üldse nii uhke lahendus kui kõlab. see on lihtsalt kõrgem füüsika millest enamus inimesi valesti aru saavad, mina sealhulgas. väidetavalt see ei tähenda, et esisild käib kuidagi kiiremini ringi ja tagant võetakse vedu ära. kui vahekastis sidur on täielikult lukustatud ja masin on üleni asfaldi peal on jah 50:50 aga kui esisild on asfaldi peal ja tagasild on kiilasjää peal või õhus siis füüsikaliselt numbri kujul saabki öelda, et kogu 100% veojõud on suunatud esisillale sest tagarattad käivad ringi kiilasjää peal vs esirattad asfaldi peal.

tundub ebaloogiline aga väidetavalt kui tahad ''tarka'' lahendust mis suudab momenti jagada keevita keskel vahekast kinni ja xdrive sidur enne esisilda pidigi selle tulemuse tagama. kui tahad lolli 50:50 lahendust pane keskele lahtine differ. siis pidi moment alati olema 50:50 isegi kui üks sild jää ja teine asfaldi peal. see, et silmaga üks sild või ratas käib ringi ja teine mitte ei pidada omama mingit seost mis momenti mingi sild või ratas saab.

x1 pidi olema teine lahendus. aga e70 jms xdrive kui mootor töötab, käigukast annab momendi edasi aga kumbki tagaratas üldse ringi ei käi on problem. big problem.

oleks ma seda varem teadnud oleks kohe treila peale pannud. lootsin lõpuni, et asi normaalne ja xdrive lihtsalt jagas 100% veojõust ette.

ilmselgelt BMW teab kuidas disainida häid autosid ja kuidas neid ka müüa. paistab, et kõrgema füüsikaga saab raudtalast ka mingi vinge veojõu jagamise jutu kokku kirjutada :)

omaltpoolt ei garanteeri, et see jutt õige või ise õigesti aru sain.
JAWAmees
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 29.11.2015 18:15 31
Peamine sõiduk: X5 E70 '07 3.0d

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitus Postitas JAWAmees »

IMO reaalselt suudab piiramatult esi- ja tagasilla vahel momenti jagada vaid Tesla(või muu eraldi elektrimootoritega auto) või siis mingi mehaaniline lahendus, kus saab füüsiliselt välja lülitada sõltumatult sildasid- viimase puhul siis variant ainult 0/100/50.

Kui sa liigud kuival teel, kus kõigil ratastel on sama hea haarduvus, siis võib lugeda, et lahtise keskdiffriga autol jagatakse jõud võrdselt esi/tagasilla vahel- aga kui reaalselt sellise autoga kinni jääd, siis ilma mehaanilise keskdiffri lukuta saab nelivedusest autost üherattaveoline auto. Selline variant on näiteks pre-facelift E53-ga. Lõunanaabrid(või on hoopis leedukad) on teinud sellise huvitava nelikvedude katsetuse.
Seal näga pre XDrive E46 ja X5- IMO suht abitud mõlemad https://www.youtube.com/watch?v=tpp5tW71qYI

Läbivuse seisukohalt on XDrive süsteem pigem hea- veab vähemalt 1 ratas tagsillast ja 1 ratas esisillast.
Juhitavuse poolest on tagaveo aktsendiga auto samuti huvitavam :)

Muideks tänapäevane Quattro teeb sama asja, mis XDrive, ainult et jäigalt on järgi esisild:https://www.youtube.com/watch?v=VjwYNvsJ-OM


Seda müügitrikina öeldud- "kogu veo suunamist ühele sillale" või võrdluses Haldexi jms süsteemidega võrreldes isegi osalt tõeks pidada- ei mäleta kus kohas, aga olen lugenud/kuulnud(Eestis juhtunud), et uus Honda CR-V lõi nelikveo errorisse, kui üritati väikse kaldpinna pealt startida tingimustes, kus esisillal puudus haardumine. Tõnenäoliselt asi lahjas siduris, mis pole mõeldud kannatama kogu momenti, mida mootor suudab pakkuda.

Loodetavasti sinu auto saab ruttu ja mõistliku raha eest korda :)

J.
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5349
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitus Postitas ooDDoo »

kui diffrid on lahtised, siis miks ei peaks ainult üks ratas vedama. need rattad mis kiiremini ringi käivad pidurdatakse kinni ju. Samamoodi lubab ka vw touareg vajadusel 100 % veost suunata ühele tagarattale.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
JAWAmees
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 29.11.2015 18:15 31
Peamine sõiduk: X5 E70 '07 3.0d

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitus Postitas JAWAmees »

ooDDoo kirjutas:kui diffrid on lahtised, siis miks ei peaks ainult üks ratas vedama. need rattad mis kiiremini ringi käivad pidurdatakse kinni ju. Samamoodi lubab ka vw touareg vajadusel 100 % veost suunata ühele tagarattale.
Diffrilukkude imiteerimine pidurite abil on hea lisa ja kindlasti aitab kaasa, aga Youtube’s on palju
videosid erinevatest autodest/tootjatest, kus on näha, kui hästi või halvasti üks või teine süsteem tomib.


J.
JAWAmees
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 29.11.2015 18:15 31
Peamine sõiduk: X5 E70 '07 3.0d

Re: e70 173kw xdrive esisild veab tagasild ei vea

Postitus Postitas JAWAmees »

revo73 kirjutas:asi endiselt remondis aga võibolla kellelegi kunagi abiks, et väidetavalt xdrive ei suuda vedu kuidagi tagasillalt ära võtta lahti ühendada mehaaniliselt. tagasild on ikka otse jäigalt koguaeg taga. mingit sidurit ega diffrit veovõlli ja tagasilla vahel ei olevat. kui kunagi kellelgi xdrive puhtalt esiveoliseks muutub peab olema midagi füüsilist katki ja see kindlasti ei liigitu selleks olukorraks mida bmw välja reklaamib, et xdrive suudab jagada 100% momenti esisillale...
Kuidas asi lahenes kokkuvõttes- mis vahetati ja mitu eesti keskmist läks, kui saladus pole?

J.
Vasta