Valve lift N-seeria mootorid

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Lemboss
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 09.10.2015 12:00 07
Peamine sõiduk: BMW X5 4.4 235kw

Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas Lemboss »

Tere, kas keegi on näppinud Inpas või Disis VVT-d (variable valve lift). Väärtusi saab muuta vahemikus 0.3 mm kuni 0.8 mm, need siis rakenduvad kui mootor juba soe. Külmaga käivitades on lift 6mm siis langeb 0.3 peale ja alles siis kui mootor soe võtab määratud kõrguse. Standard peaks vist 0.3 mm olema.

Olen aru saanud, et kui klapp on madalamas asendis (0.3mm), siis avaneb gaasihoob ja klapitõstuk reguleerib mootori pöörlemiskiirust ja kollektoris on vähe vaakumi. Kui klapp on seatud kõrgemale väärtusele (0.8 mm), sulgub gaasihoob mootori pöörlemiskiiruse reguleerimiseks ja kollektoris on rohkem vaakumi.

Oskab selle keegi inimkeeli lahti seletada või enda kogemust jagada ? Saan aru, antud võimalus on sisse viidud kui näiteks pöörded tühikäigul kõiguvad.

Kas võib nii olla, et kui kui klapp maksimumkõrgusel 0.8 mm siis on kütusekulu suurem, gaasi pedaal erksam ja minek parem ning kui 0.3 siis kütusekulu väiksem, aga samal gaasipedaal vähem erksam ja minek mitte nii hea või vastupidi ? Või hoopis pole eel mainitu omavahel seotud otseselt ? :)
Lemboss
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 09.10.2015 12:00 07
Peamine sõiduk: BMW X5 4.4 235kw

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas Lemboss »

Nagu olen aru saanud, saab antud seadistust kasuatda, et reguleerida sooja mootori tööd tühikäigul. DIS-is on ainult 2 varianti 0,3 ja 0,8 mm, INPA võimaldab mängida vahemikus 0,1 - 0,8 mm kolm kohta peale koma täpsusega isegi. DISi lisatigi antud funktsioon, kuna n62 omanikud kurtsid ebaühtlase mootori töö tõttu tühikäigul. DIS ütleb millegi pärast, et 0,8 seadistus ei ole soovitatav X5-le, seega 5 ja 7 seeraga on ok, aga ei mõista isiklikult milles siis erinevus nende autode mootorite vahel.

Ühesõnaga enda X5-l sai seadet näptitud ja peatusin 0,67 mm peal, kuna siis on mootori töö tühikäigul kõige ühtlasem ning vibratsioon on vaikne ühtlane mitte ei käi lainetena kui muid kõrgusi proovin. Ise olen hetkel väga rahul kuidas mootor töötab. Võimalik, et sellest võib kütusekulu veidi kõrgem olla, kuna klapid on tühikäigul rohkem avatud ja seda ka väiksematel kiirustel liikumisel, kui aga 65-ga ühtlaselt sõita rääkimata sujuvast kiirendusest kui klapid on nii kui nii üle 0,6 mm lahti.

Vot selline kogemus, ehk seletab kellegi jaoks midagi või annab paremini mõista seda seadet :)
raksike89
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 15.10.2008 17:39 28

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas raksike89 »

Olen ka ise selle misfire probleemiga jännanud omajagu, külmadega loopise multiple misfire viga ja 3 cylinder misfire viga. Soojaga jäi ainult 3 cylinder misfire. Kui võtsin Bank 1 sisselaske nuka pistiku küljest ära kadusid mootori töös kõik eelnevad misfire probleemid. Kas see võib viidata hoopis vigasele nuka andurile, või avas valvetronic klapid maksimum asendisse vms ja tänu sellele asi toimib? Sai proovitud ka eccentric shafti pistikut lahti ühendada, kadus misfire aga tekkis justkui fuel cut kõrgematel pööretel.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas ttsys »

Ilmselt kurvastan, aga see kõik, millest tee räägite on kulunud valvetronic, mis vajab kogu mänguna välja vahetamist.
Seadistused 0,3 kuni 0,8 on mõeldud testiks ja ainult väga ajutiseks seadistuseks kuni sõiduki omanik kooskõlastab finantsid ja sobiva remondiaja. See seadistus ei ole mõeldud jäädava lahendusega ega ei ole ka remondivõte.
Kasutaja avatar
A.Karro
Klubiliige
Postitusi: 288
Liitunud: 24.10.2014 17:05 39
Peamine sõiduk: BMW 735i
Telefon: 53413027
Asukoht: Jõgevamaa, Mustvee vald, Piilsi küla, Karusoo-Joosepi
Kontakt:

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas A.Karro »

Valvetronicut olen välja softinud, peale seda töötab nagu tavaline mootor. Õlitustorusid on tulnud ka hulgim puhastada, eks pikad õlivälbad aitavad kaasa nende ummistustele ja seal edasi kulub kõik kiiremini.
Automaatkastide remont Jõgevamaal.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas ttsys »

Jah muidugi saab taburetiks teha ja see avaldub otseselt siis asja väärtuses-hinnas.
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5624
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas eero »

Huvi pärast tahaks dünos võrrelda vahet korras valvetronicuga ja ilma kruvi keeramata, välja kirjutatud valvetronicuta sama autot.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
A.Karro
Klubiliige
Postitusi: 288
Liitunud: 24.10.2014 17:05 39
Peamine sõiduk: BMW 735i
Telefon: 53413027
Asukoht: Jõgevamaa, Mustvee vald, Piilsi küla, Karusoo-Joosepi
Kontakt:

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas A.Karro »

Ei taburetiks see mootor selle lükkega kindlasti mitte ei muutu! Sõiduomadusi see ei muuda kuidagi halvemaks.
Võrreldes remondi hinnaga on see hea alternatiiv ikkagi. Millegipärast enamus, kes minu juures käinud, valivad selle välja lülitamise. Nende autode vanus on täpselt selline et lammari mootoriga võib ka alata kõik uuesti mingi aja pärast.
Sellega nõustun et vahemikus 0,3 kuni 0,8 õnne otsimine on aja raiskamine. Jah saab paremaks...halvemaks, aga mitte heaks.
Minu jaoks klient on kuningas, kumb soov on, nii on ka saanud.
Automaatkastide remont Jõgevamaal.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas ttsys »

BMW teete selle "alternatiiviga" taburetiks. Ei pea vast hakkama selgitama, mis asi on valvetronic ja miks on see BMW-l. Selle remondihinna võrra ongi sõiduki väärtus madalam. Kuskil või millestki saavadki algused need "alternatiivsed" remondid. Päeva lõpuks võib kõik välja visata või välja kodeerina nii, et ongi taburet-rattad-ja-rool. Paarsada kilo "träni" maha tõsta ja pole ka düno vaja, et erinevusest aru saada. ;)
Kasutaja avatar
A.Karro
Klubiliige
Postitusi: 288
Liitunud: 24.10.2014 17:05 39
Peamine sõiduk: BMW 735i
Telefon: 53413027
Asukoht: Jõgevamaa, Mustvee vald, Piilsi küla, Karusoo-Joosepi
Kontakt:

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas A.Karro »

Ma leian et foorum on teadmiste-lahenduste jagamise koht ning edasine teemaarendus sellisel kujul ei täida siin enam eesmärki. Need mootorid töötavad perfektselt ilma valvetronicuta ning neid autosid sõidab väga palju eestis ringi nii. Eks igaüks kes seda teenust pakkuda suudab on leidnud oma raja selle eesmärgi saavutamiseks. See ei ole paar lihtsat klikki arvutis või mõne pistiku lahti tõmbamine. Minu eesmärk oli pakkuda erinavaid võimalusi probleemi lahendamiseks, lõpuks otsustab ikkagi klient.
Palju suurem probleem on neil mootoritel klapisääretihendid pigem...tossavad ja tapavad katte ning õgivad õli.
Automaatkastide remont Jõgevamaal.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas ttsys »

Täpselt nii. Foorum on ka info allikas ja kui asutakse sellist tüüpi kasutatud autot ostma või müüma siis osatakse selle info alusel ka järeldusi teha. Kasutatud autode turg on kirju ja üldse ei vaidle vastu, et täisverelisi BMW sõidukeid jääb järelturul karjuvalt väheks. Kordan veelkord, et BMW küljest saab palju asju maha lasta ning välja kodeerida, mis poosetuspiltidelt või toidupoe vahemaadelt kohe näkku ei karju. Saab. Jah seda saab teha ja seda tehakse. Hea, et sellest ka räägitakse. Ongi vaja teada, mida osta või müüa.
Lemboss
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 09.10.2015 12:00 07
Peamine sõiduk: BMW X5 4.4 235kw

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas Lemboss »

Kas siis tehase seade on 0,1 mm kui 0,3 ja 0,8 mm on ainult testide jaoks mõeldud ? DIS-is on valikud 0,3 ja 0,8 ehk kui korra oled tesitinud siis ju 0,1 peale enam tagasi ei saagi ainult siis INPA-ga ?

Auto külmkäivitusel tekkivaid vigu klappide tõstmine kuidagi jah ei mõjuta, kuna auto külmkäivitusel on klapid avatud 6mm ja võtavad määratud kõrguse (0,1 - 0,8 mm) alles peale seda kui mootor on töösoe.

Endal soojade imadega käivitusel ega hiljem mingeid vigu ei ole, hetkel seadistus 0,3 mm peal ning mudisin mitte missfire tekkimiste pärast vaid, et mootori töö (vibratsioon) oleks ühtlene mitte ei käiks väikeste lainetena. Olen Valvetronicu tööd INPA-s jälginud ning see tundub ka korrektne olema, töötab kenasti ja järgib määratud väärtusi.

Missfire esineb mul ainult talvel ja tundub tõesti, et põhjus on kulunud osades, kuid ei saa ikka päris lõpuni aru, miks talvel on probleem ja suvel puudub ? Kahju, et meil aastaringselt soe pole, siis ei oleks siin foorumis ka selliste probleemide arutelu :)
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas ttsys »

See on dünaamiline süsteem ja valve lift-i adaptsiooni seade võtab mootor ise. Selle jaoks on oluline peale mingit sekkumist seal süsteemis teha alati min-max seade (learning dog).
Testideks ja lühiajaliseks seadeks on see vahemik 0,3-0,8 mõeldud, et nn nõrkusehetki kohalt ära minnes minimiseerida.
Võll ja heeblid on kulunud ning nii kõik süveneb kuni ebaühtlustumine läheb nii suureks, et pole enam vahet ka õlitemp. külmkäivituse juures. Pealegi knock-sensor, mis seda misfire regab ei ole nii täpne sellise olemusega meh. vea korral. Mootorid, kus mitme silindri peale 1 andur tekitab üldse igasuguseid mõtteid. Reeglina on rohkem kulunud ka just nende silindrite tööpinnad, kus andur rohkem # ehk silindrinumbrilisi teateid fikseeris. Samas pannakse tüüpiliselt ka laiend juurde, et viga regati mitmes silindris. Selleks ongi need testid, et välistada küünalde, s-pooli, kütusesurve, klappide, kompensaatorite jnejne vead ehk mitte hakata tegema töid või tegevusi, mis antud probleemiga pole otseselt seotud.
Valvetronic vea saab ka efektiivsemalt tuvastada, aga selle jaoks on vaja 2 inimest ja üks peab käed mustaks tegema eemaldades v-t mootorilt pistiku kuskil 2500p/m juures. Kui mootor tühikäigul ka siis endiselt ebaühtlane, rapsib vm siis vaja täiendavalt uurida. Kui aga mootor hakkab tühikäigul ühtlaselt tööle võib valvetroniku vea lukku lüüa. NB! Mitte teha seda katset ilma diag. seadme lähedalolekuta, sest mootor pannakse avariireziimi ning piiratakse võimsus. Üldiselt läheb mootor sellest seisust välja, kui v-t mootorile pistik tagasi panna, aga mitte kõik mootorid või ei pruugi seda vähemalt mitte koheselt.
raksike89
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 15.10.2008 17:39 28

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas raksike89 »

Küsimus, kui üks nukaandur on tagant ära, kas siis avab valvetronic klapid maksimum avatud asendisse ja sellepärast mootor käibki normaalselt lahti ühendatud nukaanduriga?
Kasutaja avatar
A.Karro
Klubiliige
Postitusi: 288
Liitunud: 24.10.2014 17:05 39
Peamine sõiduk: BMW 735i
Telefon: 53413027
Asukoht: Jõgevamaa, Mustvee vald, Piilsi küla, Karusoo-Joosepi
Kontakt:

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas A.Karro »

Jah seni kuniks avarii reziimi läheb. Aga nii pmst saab kontrollida küll, sõita nii ei saa, vähemalt väga pikalt mitte.
Automaatkastide remont Jõgevamaal.
raksike89
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 15.10.2008 17:39 28

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas raksike89 »

Hmm, ok. Hetkel on juba üle kuu pistik tagant ära olnud ja ei lähe avariisse, pole kordagi olnud misfire viga jne.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas ttsys »

Kui sisselaskenukkvõlliandur tagant ära siis avariisse ei lähe ega mootorivõimsust ei vähendata (No Limp-Home Mode). Kui registris on eelnevalt misfire regatud siis ei panda pikalt ka mootorituld põlema..., aga see päädib lõpuks ikkagi mootoritule veateatega kuni algoritm selle läbi jahvatab. Kui vearegister tühjaks teha siis pannakse anduri puudumise peale üsna kiiresti vealipp üles (mootorituli, sest see mõjutab otseselt ka väljuvaid gaase). Selles mõttes andur ecu map-st välja visata, et mootorituld manipuleerida ning ongi taburet tehtud.
Igatahes selline valvetronic rats tähendab mootorist teravuse kadumist ning pole vaja mingid dünot, et sellest aru saada. Asi on valvetronic-uta ikka üks pidurdav taburet. Eluskatse numbrites:
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas teet82 »

Arvan, et nukaanduri lahti ühendamine tühistab pigem Vanoste juhtimise, ilma tagasisideta seal vaevalt midagi pööratakse. Võib-olla tühistatakse ka Valvetronic, aga iseenesest on need sõltumatud süsteemid ja kumbki oma anduritega. Kuskilt otsast tuleb hakata remontima kui pooled näidud on punases arvutiga vaadates, päris nii ei saa, et mitmest veast üritatakse see üks leida, mis terve auto korda teeks. Nendel mootoritel tuleb tõenäoliselt ketivahetusest alustada.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas ttsys »

Lift on pea 10mm. Mida seal enam arvata. Valvetronic on ühes asendis. Kett peab korras olema igal mootoril. Loomulikult vaja ka kett vahetada, kui vedel. Testida saab neid eraldi ja totter on sellises olukorras vahetada mitmes järgus, sest valvetronic eemaldamisel on vaja järjekordselt kett vabastada jne.
raksike89
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 15.10.2008 17:39 28

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas raksike89 »

ttsys kirjutas:Kui sisselaskenukkvõlliandur tagant ära siis avariisse ei lähe ega mootorivõimsust ei vähendata (No Limp-Home Mode). Kui registris on eelnevalt misfire regatud siis ei panda pikalt ka mootorituld põlema..., aga see päädib lõpuks ikkagi mootoritule veateatega kuni algoritm selle läbi jahvatab. Kui vearegister tühjaks teha siis pannakse anduri puudumise peale üsna kiiresti vealipp üles (mootorituli, sest see mõjutab otseselt ka väljuvaid gaase). Selles mõttes andur ecu map-st välja visata, et mootorituld manipuleerida ning ongi taburet tehtud.
Igatahes selline valvetronic rats tähendab mootorist teravuse kadumist ning pole vaja mingid dünot, et sellest aru saada. Asi on valvetronic-uta ikka üks pidurdav taburet. Eluskatse numbrites:
Pilt
Pilt
Postituse esimeses otsas on justkui mainitud, et võimsust ei piirata, samas postituse lõpupoole kirjas, et valvetronicuta on tegu nn. taburet (?). Kui valvetronic on välja progetud, mida see siis endaga kaasa toob? Nukaanduri lahtiühendamise koha pealt. Kas saan õieti aru, et mingi hetk hakkab mootorituli siiski põlema ja hakkab jälle mingi jant pihta?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas ttsys »

Kui katkestada valvetronic töö v-t el. mootori poolelt siis pannakse mootor avariisse ja kohe.
Kui eemaldada sisselaskenukkvõlliandur siis avariisse ei panda ega võimsust ei piirata. Registreeritakse vaid rike (mootorituli).
See tegevus on testimiseks mitte tulevase remondi asendustegevus.
Ilma valvetronicuta on mootor vigane, aeglane, tuim. Raske ja lontis. :) Veateate välja kirjutamine ehk silme eest veateadete ära peitmine ei kaota "jama".
raksike89
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 15.10.2008 17:39 28

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas raksike89 »

Ok, kunagi kusagilt postitustest lugesin, et valvetronicu välja progemisel võiks mootor isegi erksam olla aga selle jutu põhjal tundub, et nii see siiski pole.

Registreeritakse vaid rike (mootorituli). Mul hetkel pole veel mootorituld see lahti ühendatud andur tekitanud.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas ttsys »

Varsti tuleb. Tahad kiirendada reaalsust siis kustuta kogu vearegister ja mootorituli lastakse näkku. Testisin just selle algoritmi olemasolu/ paika pidavust eile.
raksike89
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 15.10.2008 17:39 28

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas raksike89 »

Ok, iseenesest olen korra lasknud vearegistri tühjaks, eks mingi hetk tuleb vast :)
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas ttsys »

Vaata, kas vearegistris on peale anduri vea veel midagi. Kui seal näiteks misfire siis loetakse selle tsükleid enne, kui anduriga seonduvat minnakse käsitlema.
raksike89
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 15.10.2008 17:39 28

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas raksike89 »

Viimati kui vaatasin oli ainult nukaanduri veakood
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas ttsys »

Põnev. Mis mootor täpselt?
raksike89
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 15.10.2008 17:39 28

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas raksike89 »

2004a X5 4.4 235kw N62
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas ttsys »

Mõlemad sisselaskenukkvõllisensorid on lahti või 1?
raksike89
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 15.10.2008 17:39 28

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitus Postitas raksike89 »

1
Vasta