1. leht 2-st

Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 04.05.2018 11:38 04
Postitas Lemboss
Tere, kas keegi on näppinud Inpas või Disis VVT-d (variable valve lift). Väärtusi saab muuta vahemikus 0.3 mm kuni 0.8 mm, need siis rakenduvad kui mootor juba soe. Külmaga käivitades on lift 6mm siis langeb 0.3 peale ja alles siis kui mootor soe võtab määratud kõrguse. Standard peaks vist 0.3 mm olema.

Olen aru saanud, et kui klapp on madalamas asendis (0.3mm), siis avaneb gaasihoob ja klapitõstuk reguleerib mootori pöörlemiskiirust ja kollektoris on vähe vaakumi. Kui klapp on seatud kõrgemale väärtusele (0.8 mm), sulgub gaasihoob mootori pöörlemiskiiruse reguleerimiseks ja kollektoris on rohkem vaakumi.

Oskab selle keegi inimkeeli lahti seletada või enda kogemust jagada ? Saan aru, antud võimalus on sisse viidud kui näiteks pöörded tühikäigul kõiguvad.

Kas võib nii olla, et kui kui klapp maksimumkõrgusel 0.8 mm siis on kütusekulu suurem, gaasi pedaal erksam ja minek parem ning kui 0.3 siis kütusekulu väiksem, aga samal gaasipedaal vähem erksam ja minek mitte nii hea või vastupidi ? Või hoopis pole eel mainitu omavahel seotud otseselt ? :)

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 09.05.2018 11:40 20
Postitas Lemboss
Nagu olen aru saanud, saab antud seadistust kasuatda, et reguleerida sooja mootori tööd tühikäigul. DIS-is on ainult 2 varianti 0,3 ja 0,8 mm, INPA võimaldab mängida vahemikus 0,1 - 0,8 mm kolm kohta peale koma täpsusega isegi. DISi lisatigi antud funktsioon, kuna n62 omanikud kurtsid ebaühtlase mootori töö tõttu tühikäigul. DIS ütleb millegi pärast, et 0,8 seadistus ei ole soovitatav X5-le, seega 5 ja 7 seeraga on ok, aga ei mõista isiklikult milles siis erinevus nende autode mootorite vahel.

Ühesõnaga enda X5-l sai seadet näptitud ja peatusin 0,67 mm peal, kuna siis on mootori töö tühikäigul kõige ühtlasem ning vibratsioon on vaikne ühtlane mitte ei käi lainetena kui muid kõrgusi proovin. Ise olen hetkel väga rahul kuidas mootor töötab. Võimalik, et sellest võib kütusekulu veidi kõrgem olla, kuna klapid on tühikäigul rohkem avatud ja seda ka väiksematel kiirustel liikumisel, kui aga 65-ga ühtlaselt sõita rääkimata sujuvast kiirendusest kui klapid on nii kui nii üle 0,6 mm lahti.

Vot selline kogemus, ehk seletab kellegi jaoks midagi või annab paremini mõista seda seadet :)

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 01.06.2018 16:00 58
Postitas raksike89
Olen ka ise selle misfire probleemiga jännanud omajagu, külmadega loopise multiple misfire viga ja 3 cylinder misfire viga. Soojaga jäi ainult 3 cylinder misfire. Kui võtsin Bank 1 sisselaske nuka pistiku küljest ära kadusid mootori töös kõik eelnevad misfire probleemid. Kas see võib viidata hoopis vigasele nuka andurile, või avas valvetronic klapid maksimum asendisse vms ja tänu sellele asi toimib? Sai proovitud ka eccentric shafti pistikut lahti ühendada, kadus misfire aga tekkis justkui fuel cut kõrgematel pööretel.

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 01.06.2018 17:04 49
Postitas ttsys
Ilmselt kurvastan, aga see kõik, millest tee räägite on kulunud valvetronic, mis vajab kogu mänguna välja vahetamist.
Seadistused 0,3 kuni 0,8 on mõeldud testiks ja ainult väga ajutiseks seadistuseks kuni sõiduki omanik kooskõlastab finantsid ja sobiva remondiaja. See seadistus ei ole mõeldud jäädava lahendusega ega ei ole ka remondivõte.

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 02.06.2018 02:04 48
Postitas A.Karro
Valvetronicut olen välja softinud, peale seda töötab nagu tavaline mootor. Õlitustorusid on tulnud ka hulgim puhastada, eks pikad õlivälbad aitavad kaasa nende ummistustele ja seal edasi kulub kõik kiiremini.

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 02.06.2018 11:03 33
Postitas ttsys
Jah muidugi saab taburetiks teha ja see avaldub otseselt siis asja väärtuses-hinnas.

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 03.06.2018 23:12 11
Postitas eero
Huvi pärast tahaks dünos võrrelda vahet korras valvetronicuga ja ilma kruvi keeramata, välja kirjutatud valvetronicuta sama autot.

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 03.06.2018 23:16 45
Postitas A.Karro
Ei taburetiks see mootor selle lükkega kindlasti mitte ei muutu! Sõiduomadusi see ei muuda kuidagi halvemaks.
Võrreldes remondi hinnaga on see hea alternatiiv ikkagi. Millegipärast enamus, kes minu juures käinud, valivad selle välja lülitamise. Nende autode vanus on täpselt selline et lammari mootoriga võib ka alata kõik uuesti mingi aja pärast.
Sellega nõustun et vahemikus 0,3 kuni 0,8 õnne otsimine on aja raiskamine. Jah saab paremaks...halvemaks, aga mitte heaks.
Minu jaoks klient on kuningas, kumb soov on, nii on ka saanud.

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 04.06.2018 00:13 23
Postitas ttsys
BMW teete selle "alternatiiviga" taburetiks. Ei pea vast hakkama selgitama, mis asi on valvetronic ja miks on see BMW-l. Selle remondihinna võrra ongi sõiduki väärtus madalam. Kuskil või millestki saavadki algused need "alternatiivsed" remondid. Päeva lõpuks võib kõik välja visata või välja kodeerina nii, et ongi taburet-rattad-ja-rool. Paarsada kilo "träni" maha tõsta ja pole ka düno vaja, et erinevusest aru saada. ;)

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 04.06.2018 00:50 05
Postitas A.Karro
Ma leian et foorum on teadmiste-lahenduste jagamise koht ning edasine teemaarendus sellisel kujul ei täida siin enam eesmärki. Need mootorid töötavad perfektselt ilma valvetronicuta ning neid autosid sõidab väga palju eestis ringi nii. Eks igaüks kes seda teenust pakkuda suudab on leidnud oma raja selle eesmärgi saavutamiseks. See ei ole paar lihtsat klikki arvutis või mõne pistiku lahti tõmbamine. Minu eesmärk oli pakkuda erinavaid võimalusi probleemi lahendamiseks, lõpuks otsustab ikkagi klient.
Palju suurem probleem on neil mootoritel klapisääretihendid pigem...tossavad ja tapavad katte ning õgivad õli.

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 04.06.2018 01:01 36
Postitas ttsys
Täpselt nii. Foorum on ka info allikas ja kui asutakse sellist tüüpi kasutatud autot ostma või müüma siis osatakse selle info alusel ka järeldusi teha. Kasutatud autode turg on kirju ja üldse ei vaidle vastu, et täisverelisi BMW sõidukeid jääb järelturul karjuvalt väheks. Kordan veelkord, et BMW küljest saab palju asju maha lasta ning välja kodeerida, mis poosetuspiltidelt või toidupoe vahemaadelt kohe näkku ei karju. Saab. Jah seda saab teha ja seda tehakse. Hea, et sellest ka räägitakse. Ongi vaja teada, mida osta või müüa.

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 04.06.2018 08:58 01
Postitas Lemboss
Kas siis tehase seade on 0,1 mm kui 0,3 ja 0,8 mm on ainult testide jaoks mõeldud ? DIS-is on valikud 0,3 ja 0,8 ehk kui korra oled tesitinud siis ju 0,1 peale enam tagasi ei saagi ainult siis INPA-ga ?

Auto külmkäivitusel tekkivaid vigu klappide tõstmine kuidagi jah ei mõjuta, kuna auto külmkäivitusel on klapid avatud 6mm ja võtavad määratud kõrguse (0,1 - 0,8 mm) alles peale seda kui mootor on töösoe.

Endal soojade imadega käivitusel ega hiljem mingeid vigu ei ole, hetkel seadistus 0,3 mm peal ning mudisin mitte missfire tekkimiste pärast vaid, et mootori töö (vibratsioon) oleks ühtlene mitte ei käiks väikeste lainetena. Olen Valvetronicu tööd INPA-s jälginud ning see tundub ka korrektne olema, töötab kenasti ja järgib määratud väärtusi.

Missfire esineb mul ainult talvel ja tundub tõesti, et põhjus on kulunud osades, kuid ei saa ikka päris lõpuni aru, miks talvel on probleem ja suvel puudub ? Kahju, et meil aastaringselt soe pole, siis ei oleks siin foorumis ka selliste probleemide arutelu :)

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 04.06.2018 10:33 15
Postitas ttsys
See on dünaamiline süsteem ja valve lift-i adaptsiooni seade võtab mootor ise. Selle jaoks on oluline peale mingit sekkumist seal süsteemis teha alati min-max seade (learning dog).
Testideks ja lühiajaliseks seadeks on see vahemik 0,3-0,8 mõeldud, et nn nõrkusehetki kohalt ära minnes minimiseerida.
Võll ja heeblid on kulunud ning nii kõik süveneb kuni ebaühtlustumine läheb nii suureks, et pole enam vahet ka õlitemp. külmkäivituse juures. Pealegi knock-sensor, mis seda misfire regab ei ole nii täpne sellise olemusega meh. vea korral. Mootorid, kus mitme silindri peale 1 andur tekitab üldse igasuguseid mõtteid. Reeglina on rohkem kulunud ka just nende silindrite tööpinnad, kus andur rohkem # ehk silindrinumbrilisi teateid fikseeris. Samas pannakse tüüpiliselt ka laiend juurde, et viga regati mitmes silindris. Selleks ongi need testid, et välistada küünalde, s-pooli, kütusesurve, klappide, kompensaatorite jnejne vead ehk mitte hakata tegema töid või tegevusi, mis antud probleemiga pole otseselt seotud.
Valvetronic vea saab ka efektiivsemalt tuvastada, aga selle jaoks on vaja 2 inimest ja üks peab käed mustaks tegema eemaldades v-t mootorilt pistiku kuskil 2500p/m juures. Kui mootor tühikäigul ka siis endiselt ebaühtlane, rapsib vm siis vaja täiendavalt uurida. Kui aga mootor hakkab tühikäigul ühtlaselt tööle võib valvetroniku vea lukku lüüa. NB! Mitte teha seda katset ilma diag. seadme lähedalolekuta, sest mootor pannakse avariireziimi ning piiratakse võimsus. Üldiselt läheb mootor sellest seisust välja, kui v-t mootorile pistik tagasi panna, aga mitte kõik mootorid või ei pruugi seda vähemalt mitte koheselt.

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 04.06.2018 22:31 57
Postitas raksike89
Küsimus, kui üks nukaandur on tagant ära, kas siis avab valvetronic klapid maksimum avatud asendisse ja sellepärast mootor käibki normaalselt lahti ühendatud nukaanduriga?

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 07.06.2018 09:30 40
Postitas A.Karro
Jah seni kuniks avarii reziimi läheb. Aga nii pmst saab kontrollida küll, sõita nii ei saa, vähemalt väga pikalt mitte.

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 07.06.2018 14:59 34
Postitas raksike89
Hmm, ok. Hetkel on juba üle kuu pistik tagant ära olnud ja ei lähe avariisse, pole kordagi olnud misfire viga jne.

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 08.06.2018 00:37 07
Postitas ttsys
Kui sisselaskenukkvõlliandur tagant ära siis avariisse ei lähe ega mootorivõimsust ei vähendata (No Limp-Home Mode). Kui registris on eelnevalt misfire regatud siis ei panda pikalt ka mootorituld põlema..., aga see päädib lõpuks ikkagi mootoritule veateatega kuni algoritm selle läbi jahvatab. Kui vearegister tühjaks teha siis pannakse anduri puudumise peale üsna kiiresti vealipp üles (mootorituli, sest see mõjutab otseselt ka väljuvaid gaase). Selles mõttes andur ecu map-st välja visata, et mootorituld manipuleerida ning ongi taburet tehtud.
Igatahes selline valvetronic rats tähendab mootorist teravuse kadumist ning pole vaja mingid dünot, et sellest aru saada. Asi on valvetronic-uta ikka üks pidurdav taburet. Eluskatse numbrites:
Pilt
Pilt

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 08.06.2018 07:29 35
Postitas teet82
Arvan, et nukaanduri lahti ühendamine tühistab pigem Vanoste juhtimise, ilma tagasisideta seal vaevalt midagi pööratakse. Võib-olla tühistatakse ka Valvetronic, aga iseenesest on need sõltumatud süsteemid ja kumbki oma anduritega. Kuskilt otsast tuleb hakata remontima kui pooled näidud on punases arvutiga vaadates, päris nii ei saa, et mitmest veast üritatakse see üks leida, mis terve auto korda teeks. Nendel mootoritel tuleb tõenäoliselt ketivahetusest alustada.

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 08.06.2018 11:15 05
Postitas ttsys
Lift on pea 10mm. Mida seal enam arvata. Valvetronic on ühes asendis. Kett peab korras olema igal mootoril. Loomulikult vaja ka kett vahetada, kui vedel. Testida saab neid eraldi ja totter on sellises olukorras vahetada mitmes järgus, sest valvetronic eemaldamisel on vaja järjekordselt kett vabastada jne.

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 08.06.2018 11:33 53
Postitas raksike89
ttsys kirjutas:Kui sisselaskenukkvõlliandur tagant ära siis avariisse ei lähe ega mootorivõimsust ei vähendata (No Limp-Home Mode). Kui registris on eelnevalt misfire regatud siis ei panda pikalt ka mootorituld põlema..., aga see päädib lõpuks ikkagi mootoritule veateatega kuni algoritm selle läbi jahvatab. Kui vearegister tühjaks teha siis pannakse anduri puudumise peale üsna kiiresti vealipp üles (mootorituli, sest see mõjutab otseselt ka väljuvaid gaase). Selles mõttes andur ecu map-st välja visata, et mootorituld manipuleerida ning ongi taburet tehtud.
Igatahes selline valvetronic rats tähendab mootorist teravuse kadumist ning pole vaja mingid dünot, et sellest aru saada. Asi on valvetronic-uta ikka üks pidurdav taburet. Eluskatse numbrites:
Pilt
Pilt
Postituse esimeses otsas on justkui mainitud, et võimsust ei piirata, samas postituse lõpupoole kirjas, et valvetronicuta on tegu nn. taburet (?). Kui valvetronic on välja progetud, mida see siis endaga kaasa toob? Nukaanduri lahtiühendamise koha pealt. Kas saan õieti aru, et mingi hetk hakkab mootorituli siiski põlema ja hakkab jälle mingi jant pihta?

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 08.06.2018 11:49 16
Postitas ttsys
Kui katkestada valvetronic töö v-t el. mootori poolelt siis pannakse mootor avariisse ja kohe.
Kui eemaldada sisselaskenukkvõlliandur siis avariisse ei panda ega võimsust ei piirata. Registreeritakse vaid rike (mootorituli).
See tegevus on testimiseks mitte tulevase remondi asendustegevus.
Ilma valvetronicuta on mootor vigane, aeglane, tuim. Raske ja lontis. :) Veateate välja kirjutamine ehk silme eest veateadete ära peitmine ei kaota "jama".

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 08.06.2018 12:02 24
Postitas raksike89
Ok, kunagi kusagilt postitustest lugesin, et valvetronicu välja progemisel võiks mootor isegi erksam olla aga selle jutu põhjal tundub, et nii see siiski pole.

Registreeritakse vaid rike (mootorituli). Mul hetkel pole veel mootorituld see lahti ühendatud andur tekitanud.

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 08.06.2018 12:11 38
Postitas ttsys
Varsti tuleb. Tahad kiirendada reaalsust siis kustuta kogu vearegister ja mootorituli lastakse näkku. Testisin just selle algoritmi olemasolu/ paika pidavust eile.

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 08.06.2018 12:50 26
Postitas raksike89
Ok, iseenesest olen korra lasknud vearegistri tühjaks, eks mingi hetk tuleb vast :)

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 08.06.2018 12:54 37
Postitas ttsys
Vaata, kas vearegistris on peale anduri vea veel midagi. Kui seal näiteks misfire siis loetakse selle tsükleid enne, kui anduriga seonduvat minnakse käsitlema.

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 08.06.2018 12:57 49
Postitas raksike89
Viimati kui vaatasin oli ainult nukaanduri veakood

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 08.06.2018 13:01 10
Postitas ttsys
Põnev. Mis mootor täpselt?

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 08.06.2018 13:05 59
Postitas raksike89
2004a X5 4.4 235kw N62

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 08.06.2018 18:41 42
Postitas ttsys
Mõlemad sisselaskenukkvõllisensorid on lahti või 1?

Re: Valve lift N-seeria mootorid

Postitatud: 09.06.2018 12:01 17
Postitas raksike89
1