Z3 kesklukk puldist käima?

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded

Moderaatorid: Caspar, Henri.

traktor
Huviline
 
Postitusi: 23
Liitunud: 19.09.2014 08:50 45
Peamine sõiduk: BMW 120d E87

Postitus 22.04.2018 19:16 23

Otsustasin teha vb siinse seltskonna meelest ebapopulaarse sammu ja proovida panna auto kesklukk aftermarket mooduli abil puldist tööle. Asi jäi toppama, sest ma ei suuda leida ZV plokist luku avamise ja sulgemise klemme.
Ostetud jubin annab lukustamise ja avamise juhtmetest ilusti +12v & olen ZV ploki 26-pinnises pistikus kõik klemmid läbi käinud, kuid ka neli 15A kaitset hiljem (keskluku, mitte auto küljest) olen ikka omadega samakaugel.

Auto on '96 M44 mootoriga E-spec Z3, mille armatuuri all on ZV moodul Version 5. Netist otsimise järel tundub mul olevat ainus sellise mooduliga Z terves maailmas? :(
On ehk kellelgi mingeid häid ideid?

Testriga hullates sain teada, et:
Pin 15 - parem uks lukus = 12v
Pin 16 - vasak uks lukus = 12v
Pin 17 - parem uks lahti = 12v
Pin 18 - vasak uks lahti = 12v
Pin 19 - kui võtmest juhiuks lukku keerata, siis tekib u. sekundiks 12v.
Pin 20 - pakiruum lahti = 12v
Pin 21 - pakiruum lukus = 12v

Pinnid 10, 11, 13 ja 23 on pistikus tühjad. Ülejäänud näitavad minu jaoks tundmatuil põhjuseil kas 0 või 12v ja ukselukkude toimetamisest ei sõltu. Eks seal ole el. akende juhtimine jms. Osad "nullid" on kindlasti maandatud (sestap kulus 4 tk 15A kaitsmeid).

ttsys
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 4301
Liitunud: 20.07.2011 16:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398

Postitus 22.04.2018 20:14 11

Keskluku aktuaatotreid juhitakse negatiivse (-12V) potensiaaliga. Kui see aftermarket seade ei võimalda juhtsignaali potentsiaali polaarsust valida siis pead selle ise nn ümber pöörama kasutades selleks lihtsalt mõnda releed või loogikaahelat. Kui skeemi pole siis leiad need 2 vajalikku juhet ukse sisse minevast juhtmekimbust.

patrik
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3823
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri

Postitus 23.04.2018 03:33 15

Niipalju võin öelda et kuskile voolu peale anda pole vaja
Vaja pealetulevad voolud ümber kommuteerida
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520

traktor
Huviline
 
Postitusi: 23
Liitunud: 19.09.2014 08:50 45
Peamine sõiduk: BMW 120d E87

Postitus 25.04.2018 20:22 53

Kas need soovitused on otse lukumootoritele voolu andmise vaatepunktist, e. nö. pärast ZV moodulit? Ma tegelt sooviks ZV moodulit tüssata tehaseimpulssidega lukke juhtima ja terve youtube on ka umbes taolisi õppevideoid täis, aga neis on autodel alati ZKE moodulid olnud, ehk siis pistikud ja klemmid ei klapi minu omadega. Kas muide eesti signapaigaldajate tavaline praktika on ühendada bemmidel alarme otse lukumootorite juhtmetesse?

ttsys
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 4301
Liitunud: 20.07.2011 16:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398

Postitus 25.04.2018 20:29 30

Oleneb alarmist. Antud juhul ei näe teist või kolmandat võimalust ja peadki selle aftermarket asjandusega mooduli ja aktuaatori "vahele astuma".
PS: lepime kokku, et voolu me kuhugi ei anna. Parim, mida suudad teha on pinge peale ühendada - voolu võtab süsteem ise ning täpselt nii palju ampreid kui talle tööks vaja.

patrik
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3823
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri

Postitus 26.04.2018 08:27 42

Kl mootoritele pole küll vaja otse midagi peale anda, ei pinget ega voolu
Kõik ikka läbi juhtotste
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520

ttsys
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 4301
Liitunud: 20.07.2011 16:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398

Postitus 27.04.2018 10:23 36

Mis asi on "juhtots" eksole (?) :) Kui järelturu mooduli väljund on positiivne potensiaal siis sellega ei ole muud midagi teha, kui aktuaatoreid juhtida, sest me ei räägi siin can shiinist või pneumopumbast, mida pole.
Otseloomulikult kõige lihtsam on aktuaatoreid otse juhtimiseks pingestada, aga seda mitte positiivse potensiaaliga, sest see on neil pidevalt aktiivne.

patrik
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3823
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri

Postitus 27.04.2018 11:24 22

kunagi aastaid tagasi sai ühte välismaa bmw foorumisse postitatud skeemid ja puust ja punaseks lahti seletatud koos pildimaterjaliga antud keskluku juhtimine kuid just suure tulva vaidluste ja imelike küsimuste peale sai see lõpuks ikka maha võetud
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520

ttsys
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 4301
Liitunud: 20.07.2011 16:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398

Postitus 27.04.2018 11:57 43

Ka tasuline koolitus ei aita seda seltskonda, kes "voolu peale annab". ;)

traktor
Huviline
 
Postitusi: 23
Liitunud: 19.09.2014 08:50 45
Peamine sõiduk: BMW 120d E87

Postitus 07.06.2018 09:17 05

Lõpuks andsin alla ja panin kaugjuhitava mooduli releede kaudu ZV plokist tulevate lukumootorite juhtmete külge. Samas, juhiukse lukku manipuleerides jätkavad ZV ploki sees olevad releed klõpsimist isegi kui ainus ühendatud pistik on suur valge, seega kuskil selle 26 klemmiga pistiku sees peavad siiski olema juhtmed, mis neid releesid juhivad. Noh, teinekord otsin edasi kui viitsin.


Mine Z seeria

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole