KUIDAS OSTA AUTOT?
-
- Huviline
- Postitusi: 4616
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
KUIDAS OSTA AUTOT?
Mõtlesin, õhtul igavusest, et teeks midagi kasulikku uue foorumi kasuks.
Igaüks on seisnud autot ostes probleemi ees, et kas valik on ikka õige ja kas uus auto ei valmista pettumust juba pärast mõningat kasutamist ning kas mitte ei teki varsti mõte et valik ei olnud päris õige ja võibolla tuleks üldse uuest autost lahti saada, sest vigade remont on osutunud arvatust kallimaks. Siis võibolla mõned mõtted mis meelde kohe tulid ja millega ise olen alt läinud. Siia teemasse on oodatud ka teiste isiklikud tähelepanekud ja näpunäited!
Kõige paremini on mul läinud oma esimese BMWga, pärast ostu ei tulnud ühtegi olulist viga välja, vanemate ladast ümber 325i-sse istudes vist ei olegi võimalik mitte rahul olla .
324d sedaan- müüja väitis, et kolin, mis kostab auto alt kohapeal seistes= käigukasti esimene laager- lahti võttes selgus et leevendusega hooratas, mis diislil käib on kinni keevitatud, siduriketas p.ses, kastil viga mitte midagi, samas kuna hooratas balansist väljas, tuli vahetada mootoris väntvõlli saaled. tuli välja et see on tüüpviga, niiet kohapeal kolin käigukastist ja jääb vait kui siduri alla vajutad, või kui mootori seisma jätad, teeb koll-koll-koll= hooratas vajab kontrolli ja kui kaua sõidetud, tuleks ka saaledega ja kastiga arvestada ning see kõik defitsiit loomulikult
324td touring- hooratta probleemiga kursis olles sai asja kohe jälgitud, tüng tuli välja siis kui auto seisis 20 minti maja ees(talvel), enam ei käi-**** - eelsüüteküünaldest ükski ei töötanud- võimalusel lase auto maha jahtuda ja käivita siis! (kehtib ka bensuka kohta) vana müügitrikk kuid ostutuhinas kipub ununema.
318i touring- sai tuttava käest ostetud- MAJOR MISTAKE ära kunagi usalda oma tuttavat sai küsitud, öelgu ausalt mis autol viga on, esitiib ja juhiuks kergelt mölkis, lansekal kerge keevitus, sai liiga palju tähelepanu antud detailidele osutatud, kahe silma vahele jäi m40 mootori põhiviga- ülemise otsa õlitus- kõik asjad klapikambrikaane alt kulunud , pärast tuli veel välja et katus ka vahetatud... omanik ütles pärast otse välja et tal oli seda raha nii väga vaja..
Airbagiga autod:
Airbagidega autode puhul on tavaline, et pärast laksu ei taha omanik kalleid airbagi komponente osta vaid proovib läbi ajada kuidagi poolnormaalselt, eriti, kui autot tehakse müügiks. Minugi poole on pöördutud palvega, et tee midagi, et tuluke ei jääks põlema
levinumad võtted: tuli on üldse ära kustutatud- süüte sissekeeramisel ei sütti üldse- asjatundmatu ei näe pärast käivitamist põlemajäävat tuld ja ei kahtlusta midagi.
veidi kavalam: airbagi tuli on ühendatud õlitule või laadimis(aku)tule alla- süüte sissekeeramisel süttivad kõik tuled ja auto käivitamisel kustuvad ilusti. tavaliselt airbagi tuli kustub hiljem(ei ole reegel). kui on kahtlust tasub kontrollida ja kui küsimuse esitamisel hakkab müüja mingit kägu ajama, et pole spetsialist siis... (ega autoplats näiteks lolli ja asjatundmatut tööle ei võtaks, kui mina viimast autot ostes küsisin midagi spetsiifilist, siis hakkas ajama, et pole spetsialist, kui tahtsin klapikambrikaant ära võtta, teatas kohe, et siis pean uue tihendi ka kohe kaasa võtma)
airbagi on kõige kindlam autokeskuses testida, ise ei ole võimalik 100% ära arvata. on ka esinenuud juhuseid, kus mõni külje-bag on lahti läinud, polster on osavalt korda tehtud ja bag-i takistiga simuleeritud- ja autokeskuses ära nullitud. seda viga ei ütle ka tester.
ABS
ABS pidureid on võimalik nii suvel kui talvel kontrollida lihtsalt järsult pidurdades, kapoti alt on rataste blokeerumise hetkest alates kuulda abs pumba tööd. abline kõrvalt jälgides ei tohi täheldada rataste pikka blokeerumist.
automüüjate trikk on ka auto parkimine kuskile parklanurka autode vahele, et oleks raskendatud proovisõiduvõimalus. sellega on võimalik ära peita undavat laagrit, kastis, difris, või mõne ratta laagrit. kui auto on lootusetult kinni pargitud ja müüja hakkab ohkima proovisõitu nõudes ja ähvardades 17kilose trahviga( ilma reg nrta ülevaatuseta kindlustuseta sõit) jätke see viimaseks ja kui ikka auto meeldib tehke otsus sõidu põhjal, kasvõi käsiraha makstes ja kokkuleppel, et müüja kõrval, ning kui olulisi probleeme pole, ära osta lubades. kui see ei sobi, jalutage minema.
kaasa võiks võtta ka tungraud ja matt, et saaks ka põhja alla piiluda. Mölkis bensupaak ja kriibitud põhi räägivad eelmise omaniku sõidumaneeridest (metsavahel? mööda halbu teid?)
Tõstes ratta üles ja seda loksutates(ka diagonaalis) saab aimu sharniiride, rooliotste, rattalaagrite jne seisukorrast.
Valjult töötav kütusepump ei pruugi tähendada seda, et ta tööaeg hakkab läbi saama vaid, et kütusefilter vajab vahetust. (ei ole reegel)
M20 (ka teised mootorid), mille õlikorgi all on majoneesitaoline ollus võib tähendada mikropragu silindripeas. Samas võib selline ollus tekkida ka rõske ilma puhul lühikesi otsi sõites ( või kui auto on uppunud- mul hekel selline eksemplar sees)
Kui õlivardal on õli vähe võib see viidata sellele, et mootor võtab õli. Küsige seda automüüja käest- vaadake kuidas reageerib, kui hakkab seletama, et see auto ei võta üldse õli on see bs, iga mootor tarbib õli, mida suurem kubatuur ja kõrgemal pööretepiiraja, seda rohkem.
Eelmise omaniku hoolikust näitab ka see, kas ees all on kõik logarid- katted, udukad, põll jne olemas ja terved.
Tasub teada, et bmw ei armasta universaalseid küünlajuhtmeid!
Kui käigukang töllerdab ja tagumise käigu sisselülitamine lõhub juba käigukangikotti, siis vajavad vahetust käiguvahetuspuksid.
Järsult kohapealt minnes teravad kolksud keset põhja viitavad probleemidele kardaani vahelaagri või leevenduskummiga.
-järgneb-
Igaüks on seisnud autot ostes probleemi ees, et kas valik on ikka õige ja kas uus auto ei valmista pettumust juba pärast mõningat kasutamist ning kas mitte ei teki varsti mõte et valik ei olnud päris õige ja võibolla tuleks üldse uuest autost lahti saada, sest vigade remont on osutunud arvatust kallimaks. Siis võibolla mõned mõtted mis meelde kohe tulid ja millega ise olen alt läinud. Siia teemasse on oodatud ka teiste isiklikud tähelepanekud ja näpunäited!
Kõige paremini on mul läinud oma esimese BMWga, pärast ostu ei tulnud ühtegi olulist viga välja, vanemate ladast ümber 325i-sse istudes vist ei olegi võimalik mitte rahul olla .
324d sedaan- müüja väitis, et kolin, mis kostab auto alt kohapeal seistes= käigukasti esimene laager- lahti võttes selgus et leevendusega hooratas, mis diislil käib on kinni keevitatud, siduriketas p.ses, kastil viga mitte midagi, samas kuna hooratas balansist väljas, tuli vahetada mootoris väntvõlli saaled. tuli välja et see on tüüpviga, niiet kohapeal kolin käigukastist ja jääb vait kui siduri alla vajutad, või kui mootori seisma jätad, teeb koll-koll-koll= hooratas vajab kontrolli ja kui kaua sõidetud, tuleks ka saaledega ja kastiga arvestada ning see kõik defitsiit loomulikult
324td touring- hooratta probleemiga kursis olles sai asja kohe jälgitud, tüng tuli välja siis kui auto seisis 20 minti maja ees(talvel), enam ei käi-**** - eelsüüteküünaldest ükski ei töötanud- võimalusel lase auto maha jahtuda ja käivita siis! (kehtib ka bensuka kohta) vana müügitrikk kuid ostutuhinas kipub ununema.
318i touring- sai tuttava käest ostetud- MAJOR MISTAKE ära kunagi usalda oma tuttavat sai küsitud, öelgu ausalt mis autol viga on, esitiib ja juhiuks kergelt mölkis, lansekal kerge keevitus, sai liiga palju tähelepanu antud detailidele osutatud, kahe silma vahele jäi m40 mootori põhiviga- ülemise otsa õlitus- kõik asjad klapikambrikaane alt kulunud , pärast tuli veel välja et katus ka vahetatud... omanik ütles pärast otse välja et tal oli seda raha nii väga vaja..
Airbagiga autod:
Airbagidega autode puhul on tavaline, et pärast laksu ei taha omanik kalleid airbagi komponente osta vaid proovib läbi ajada kuidagi poolnormaalselt, eriti, kui autot tehakse müügiks. Minugi poole on pöördutud palvega, et tee midagi, et tuluke ei jääks põlema
levinumad võtted: tuli on üldse ära kustutatud- süüte sissekeeramisel ei sütti üldse- asjatundmatu ei näe pärast käivitamist põlemajäävat tuld ja ei kahtlusta midagi.
veidi kavalam: airbagi tuli on ühendatud õlitule või laadimis(aku)tule alla- süüte sissekeeramisel süttivad kõik tuled ja auto käivitamisel kustuvad ilusti. tavaliselt airbagi tuli kustub hiljem(ei ole reegel). kui on kahtlust tasub kontrollida ja kui küsimuse esitamisel hakkab müüja mingit kägu ajama, et pole spetsialist siis... (ega autoplats näiteks lolli ja asjatundmatut tööle ei võtaks, kui mina viimast autot ostes küsisin midagi spetsiifilist, siis hakkas ajama, et pole spetsialist, kui tahtsin klapikambrikaant ära võtta, teatas kohe, et siis pean uue tihendi ka kohe kaasa võtma)
airbagi on kõige kindlam autokeskuses testida, ise ei ole võimalik 100% ära arvata. on ka esinenuud juhuseid, kus mõni külje-bag on lahti läinud, polster on osavalt korda tehtud ja bag-i takistiga simuleeritud- ja autokeskuses ära nullitud. seda viga ei ütle ka tester.
ABS
ABS pidureid on võimalik nii suvel kui talvel kontrollida lihtsalt järsult pidurdades, kapoti alt on rataste blokeerumise hetkest alates kuulda abs pumba tööd. abline kõrvalt jälgides ei tohi täheldada rataste pikka blokeerumist.
automüüjate trikk on ka auto parkimine kuskile parklanurka autode vahele, et oleks raskendatud proovisõiduvõimalus. sellega on võimalik ära peita undavat laagrit, kastis, difris, või mõne ratta laagrit. kui auto on lootusetult kinni pargitud ja müüja hakkab ohkima proovisõitu nõudes ja ähvardades 17kilose trahviga( ilma reg nrta ülevaatuseta kindlustuseta sõit) jätke see viimaseks ja kui ikka auto meeldib tehke otsus sõidu põhjal, kasvõi käsiraha makstes ja kokkuleppel, et müüja kõrval, ning kui olulisi probleeme pole, ära osta lubades. kui see ei sobi, jalutage minema.
kaasa võiks võtta ka tungraud ja matt, et saaks ka põhja alla piiluda. Mölkis bensupaak ja kriibitud põhi räägivad eelmise omaniku sõidumaneeridest (metsavahel? mööda halbu teid?)
Tõstes ratta üles ja seda loksutates(ka diagonaalis) saab aimu sharniiride, rooliotste, rattalaagrite jne seisukorrast.
Valjult töötav kütusepump ei pruugi tähendada seda, et ta tööaeg hakkab läbi saama vaid, et kütusefilter vajab vahetust. (ei ole reegel)
M20 (ka teised mootorid), mille õlikorgi all on majoneesitaoline ollus võib tähendada mikropragu silindripeas. Samas võib selline ollus tekkida ka rõske ilma puhul lühikesi otsi sõites ( või kui auto on uppunud- mul hekel selline eksemplar sees)
Kui õlivardal on õli vähe võib see viidata sellele, et mootor võtab õli. Küsige seda automüüja käest- vaadake kuidas reageerib, kui hakkab seletama, et see auto ei võta üldse õli on see bs, iga mootor tarbib õli, mida suurem kubatuur ja kõrgemal pööretepiiraja, seda rohkem.
Eelmise omaniku hoolikust näitab ka see, kas ees all on kõik logarid- katted, udukad, põll jne olemas ja terved.
Tasub teada, et bmw ei armasta universaalseid küünlajuhtmeid!
Kui käigukang töllerdab ja tagumise käigu sisselülitamine lõhub juba käigukangikotti, siis vajavad vahetust käiguvahetuspuksid.
Järsult kohapealt minnes teravad kolksud keset põhja viitavad probleemidele kardaani vahelaagri või leevenduskummiga.
-järgneb-
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Re: KUIDAS OSTA AUTOT?
... lisan ka omalt poolt üht-teist.
oma esimene Bmw, milleks oli 90a. 318(m40). Muidu tip-top, kuid proovisõit täheldas mingit kummalist urinat tagaistme juures, mõlemad rattalaagrid(selgus hiljem), müüa aga et uued m+s rehvid teevad seda kuival betoonil:)
Muidugi tulin ka mina Ladast Bmw-sse ja mulle piisas 1,8 115hj'stki...
Talve saabumisel selgus et masin ei lähe piisavalt soojaks....ilmselt termostaat, kuid täpselt jäigi selgusetuks. Siis veel et külmaga(-5 kuni -25 kraadini) ei lähe käigud üldse sisse...soojaks siis kõik ok, õli vahetus tehtud aga asja ei saand sotti ikkagi.
Huvitav seik seegi, et auto oli 4 uksega kuid esiistmed käisid alla nagu 2 ukselisel!? Spidol oli ees 179000(aasta 2001)...hydrotõukurid küll klõbisesid nii mis jube ja õli ka läks liiter 10 000 km peale!?
Istmed kulusid ka kohe ära..hakkas niite ajama jne. Muidu kere ok aga tagaluugi all oli metsikult jube rooste?! Ja ka katuse luugi juhipoolsel otsas väike täpp, mis hiljem osutus juba alt näpuotsa suuruseks auguks!?
Peale 10 tuhat sõitu vahetasin kõik esisilla õõtsad puksid otsad...kuidagi äkki tulid kõik...mis veel... muidu oli hea auto, kui öelda saab
Ja nüüd hetkel on 320, millel unustasin vaadata roolivõimu ja radiaatorit, nned on nüüd vahetatud, samuti on kadunud välitempi andur ja k.kasti otsa tihend ja siduri survelaager vahetatud, siiani on aga asi parem...
muidugi sai endal mootorid uuesti üles klopsitud, nüüd ka 2.5-ne, mis tõesti on huvitav mootor kui võrrelda 2.0-ga, küte sama aga minek ja momenti ikka rohkem:)
Hea soovitus veel, et enne kui autot osta, tuleks jätta natsa varu, et kõike raha mängu ei pane korraga ja et ikka leitaks AEGA asja testida!
Häid Pühi!
oma esimene Bmw, milleks oli 90a. 318(m40). Muidu tip-top, kuid proovisõit täheldas mingit kummalist urinat tagaistme juures, mõlemad rattalaagrid(selgus hiljem), müüa aga et uued m+s rehvid teevad seda kuival betoonil:)
Muidugi tulin ka mina Ladast Bmw-sse ja mulle piisas 1,8 115hj'stki...
Talve saabumisel selgus et masin ei lähe piisavalt soojaks....ilmselt termostaat, kuid täpselt jäigi selgusetuks. Siis veel et külmaga(-5 kuni -25 kraadini) ei lähe käigud üldse sisse...soojaks siis kõik ok, õli vahetus tehtud aga asja ei saand sotti ikkagi.
Huvitav seik seegi, et auto oli 4 uksega kuid esiistmed käisid alla nagu 2 ukselisel!? Spidol oli ees 179000(aasta 2001)...hydrotõukurid küll klõbisesid nii mis jube ja õli ka läks liiter 10 000 km peale!?
Istmed kulusid ka kohe ära..hakkas niite ajama jne. Muidu kere ok aga tagaluugi all oli metsikult jube rooste?! Ja ka katuse luugi juhipoolsel otsas väike täpp, mis hiljem osutus juba alt näpuotsa suuruseks auguks!?
Peale 10 tuhat sõitu vahetasin kõik esisilla õõtsad puksid otsad...kuidagi äkki tulid kõik...mis veel... muidu oli hea auto, kui öelda saab
Ja nüüd hetkel on 320, millel unustasin vaadata roolivõimu ja radiaatorit, nned on nüüd vahetatud, samuti on kadunud välitempi andur ja k.kasti otsa tihend ja siduri survelaager vahetatud, siiani on aga asi parem...
muidugi sai endal mootorid uuesti üles klopsitud, nüüd ka 2.5-ne, mis tõesti on huvitav mootor kui võrrelda 2.0-ga, küte sama aga minek ja momenti ikka rohkem:)
Hea soovitus veel, et enne kui autot osta, tuleks jätta natsa varu, et kõike raha mängu ei pane korraga ja et ikka leitaks AEGA asja testida!
Häid Pühi!
Abistan siis dr Patrikut ka omapoolsete kommentaaridega. Ma kahjuks peentest asjadest suht kauge inimene, aga olen ostnud-pidanud-ehitanud
kokku 5 bmw-d ning natuke ikka midagi kaasa rääkida oskan
Palju on ära öeldud, siis täiendaks seda.
1. Mootori kontrollimine
Rahakotile on kasulik alatiseks meeles pidada, et bmw tuleb osta külma mootoriga. Küllalt on nähtud neid soojast peast tööle turgutatud mootoreid, mis järgmisel hommikul üllatustega pihta hakkavad. Vanema põlve (K- ja L-jetronicuga) mootorite külmkäivitus ja tühikäik on asjad, mille peale külameeste mõistus reeglina ei hakka, samas on see piisavalt kaval süsteem, et kusagilt n vea varjamiseks "peale keerates" avaldub see silmapilk teisest otsast. Seepärast nii süsteemi korrasoleku kui ka peidetud vigade avastamiseks on hea, kui pääsete ligi täiesti külmale mootorile. Checklist:
1. Käivitamine. Korras mootor käivitub igasuguse temperatuuriga kohe või maks 1-2 sek jooksul. Aeglaselt tuld sisse võttev mootor on liigse kulumise tundemärk, kui käivitamisel kõik silindrid järgi ei tule ja tagant sinist lendab, siis on läbi klapisääretihendid ja/või -puksid. Ärge kuulake tuututamist, et need maksavad vähe. Reeglina on ka klapisäärepuksid (pronksitaoline materjal) kulunud. Vahetus nõuab eritöökoda ja riistu. Reeglina külma ilmaga tõusevad tühikäigupöörded kusagile 1500 kanti, kuid peavad kiiresti alla vajuma hakkama. Kui soojenedes pöörded tõusevad, siis on tainapead seguklapi piirdekruvi "peale keeranud". Minuarust väga amatöörlik tegu. Käivitamise järel tagant lendav, kuid soojenedes kaduv must toss on liigrikka segu (so valesti "tuunitud" CO kruvi tagajärg - see peab olema suht ülemises asendis. Tasuks kuulata imepäraseid hääli, mis mootorist kostab. Üldiselt korras mootor külmalt erilisi hääli ei tee. Tavaline viga on ka vale süüde - kuna tihti ei teata, et reeglina kontrollitakse süütemomenti mitte tühikäigul vaid 4000 p/min. Vahe tuleb enamasti täpselt 7 kraadi.
NB! Jälgige, kas süüte sisselülitamisel süttib õlirõhu tuli! Kui ei, siis on müügiks andurilt juhe tagant ära võetud. Kindlasti ei taheta sellega varjata korrasolevat õlirõhku.
2. Mõõtmine. Edaspidise raha- ja närvide raiskamise vältimiseks oleks kasulik mõõta ära mootori kompressioon ja võimalusel ka õlirõhk. Kompressiooni kohta ei saa anda ühest numbrit, kuna eri mootoritel on need üsna erinevad. Kasulik on teada, et mootori normaalne kompressioon võrdub surveaste*1,25. Tasuks endale 200-300 kr eest see mõõtja soetada. Vanematel ilma katita M20 ja M10 mootoritel surveastmega 8,8 on normaalne kompressioon 11 bar. Ilma katita 10,0 surveastmega M30B34-l aga juba 12,5 bar. Madalam kompressioon viitab enamasti kulunud kolvirõngastele, aga ka läbi klapipuksidele, kus logisevad klapid kulutavad ära sulgepinnad. Kõrgem kompressioon viitab kas mootori "ehitamisele", mida tuleks vältida, kui tegu pole usaldusväärse müüja/firmaga, liigsuurele kaane freesimisele (nt suurem kõverdumine) või mõnedel juhtudel valele kaanele M30B34-le on nt pandud M30B32 kaan.
Õlirõhk peab töösoojal mootoril tühikäigul olema vähemalt 1,0 bar, suurtel pööretel vähemalt 4,0 bar. Alla selle on rämps.
3. Justkui vesi karteris. Tihti ehmatakse talvel autot ostes, et õlikorgi all on heleroheline ollus. Enamasti on see lühikeste otste sõitmisel tekkiv kondentsniiskus, mis kaob siis, kui mootor tuliseks sõida. Kuid mitte alati.
M40 mootoritel olen täheldanud, et see solk ei kaogi talvel ära ja aeg-ajalt tuleb ka tühikäiguvoolikuid puhastada. Asja soodustavad viletsad õlid a'la Teboil.
4. Kuidas mootor käib. Korras 6-silindriline mootor käib ühtlase tirinaga, M20-l on kuulda pihustite tiksumist, M30-l ja M10-l kuuleb tavaliselt mõõdukat klapimehhanismi häält. Korras ja õigesti reguleeritud mootori käik on nii sujuv, et võib veeklaasi mootorile panna ja vesi isegi ei värise selles. Olen kuulnud pullikakajuttu sellest, et M20 peabki vibreerima ja natuke lonkama, selline "viga" olevat tehasest. Ei ole. Kes ei usu, tulgu vaataku minu mootorit. Õige reguleerimine on eeldus selleks, et ülevaatusel on CO jms normis (CO alla 1%) ning samal ajal käib mootor ühtlaselt ning õigete pööretega (800).
5. Nendel mudelitel, millel on jagaja rootoris pöörete piiraja, tasuks vaadata, kas see on alles. "Tjuunijad" ja streetreisserid kisuvad seda millegipärast välja (vedru) - kui autol on nt lihvitud plokikaas, siis tahhomeetrit põhja lastes kipuvad väljalaskeklapid ja kolvid kokku puutuma. Romulates on enamikel mootoritel kerged klapijäljed kolvipeades. Patrik kindlasti oskab täpsustada, vähemalt kuni 87 aastani M20 mootoris see oli nii.
6. Tasuks kuulata omaniku juttu sellest, kes ta autot viimati parandas. Kui hiljuti vahetati hammasrihm ja seda ei teinud nt UM, siis tuleb see töö uuesti teha. Esiteks seepärast, et külasepad panevad reeglina ühe hamba valesti . Segadust suurendab see, et M20-l on kaks erinevat rihma, mis erinevad 1 hamba poolest (127 ja 128 hammast). M40 mootori rihma korrektne panek nõuab eritööriistu. Ka olge ettevaatlik igasugu "bmw-sid vabalt valdavate sõpradega!" Mina olen ühe bmw teemal tuntud venna remonditud auto tühikäigutorudest leidnud isetehtud puupunne. Nendega pandi siis auto käima. Tegelikult oli rihm 1 hammas valesti, mootor ei käinud külmalt. Seda tuuniti loomulikult siis punnide ja süüte suvalise kruttimisega käima.
Vol 2 järgneb
kokku 5 bmw-d ning natuke ikka midagi kaasa rääkida oskan
Palju on ära öeldud, siis täiendaks seda.
1. Mootori kontrollimine
Rahakotile on kasulik alatiseks meeles pidada, et bmw tuleb osta külma mootoriga. Küllalt on nähtud neid soojast peast tööle turgutatud mootoreid, mis järgmisel hommikul üllatustega pihta hakkavad. Vanema põlve (K- ja L-jetronicuga) mootorite külmkäivitus ja tühikäik on asjad, mille peale külameeste mõistus reeglina ei hakka, samas on see piisavalt kaval süsteem, et kusagilt n vea varjamiseks "peale keerates" avaldub see silmapilk teisest otsast. Seepärast nii süsteemi korrasoleku kui ka peidetud vigade avastamiseks on hea, kui pääsete ligi täiesti külmale mootorile. Checklist:
1. Käivitamine. Korras mootor käivitub igasuguse temperatuuriga kohe või maks 1-2 sek jooksul. Aeglaselt tuld sisse võttev mootor on liigse kulumise tundemärk, kui käivitamisel kõik silindrid järgi ei tule ja tagant sinist lendab, siis on läbi klapisääretihendid ja/või -puksid. Ärge kuulake tuututamist, et need maksavad vähe. Reeglina on ka klapisäärepuksid (pronksitaoline materjal) kulunud. Vahetus nõuab eritöökoda ja riistu. Reeglina külma ilmaga tõusevad tühikäigupöörded kusagile 1500 kanti, kuid peavad kiiresti alla vajuma hakkama. Kui soojenedes pöörded tõusevad, siis on tainapead seguklapi piirdekruvi "peale keeranud". Minuarust väga amatöörlik tegu. Käivitamise järel tagant lendav, kuid soojenedes kaduv must toss on liigrikka segu (so valesti "tuunitud" CO kruvi tagajärg - see peab olema suht ülemises asendis. Tasuks kuulata imepäraseid hääli, mis mootorist kostab. Üldiselt korras mootor külmalt erilisi hääli ei tee. Tavaline viga on ka vale süüde - kuna tihti ei teata, et reeglina kontrollitakse süütemomenti mitte tühikäigul vaid 4000 p/min. Vahe tuleb enamasti täpselt 7 kraadi.
NB! Jälgige, kas süüte sisselülitamisel süttib õlirõhu tuli! Kui ei, siis on müügiks andurilt juhe tagant ära võetud. Kindlasti ei taheta sellega varjata korrasolevat õlirõhku.
2. Mõõtmine. Edaspidise raha- ja närvide raiskamise vältimiseks oleks kasulik mõõta ära mootori kompressioon ja võimalusel ka õlirõhk. Kompressiooni kohta ei saa anda ühest numbrit, kuna eri mootoritel on need üsna erinevad. Kasulik on teada, et mootori normaalne kompressioon võrdub surveaste*1,25. Tasuks endale 200-300 kr eest see mõõtja soetada. Vanematel ilma katita M20 ja M10 mootoritel surveastmega 8,8 on normaalne kompressioon 11 bar. Ilma katita 10,0 surveastmega M30B34-l aga juba 12,5 bar. Madalam kompressioon viitab enamasti kulunud kolvirõngastele, aga ka läbi klapipuksidele, kus logisevad klapid kulutavad ära sulgepinnad. Kõrgem kompressioon viitab kas mootori "ehitamisele", mida tuleks vältida, kui tegu pole usaldusväärse müüja/firmaga, liigsuurele kaane freesimisele (nt suurem kõverdumine) või mõnedel juhtudel valele kaanele M30B34-le on nt pandud M30B32 kaan.
Õlirõhk peab töösoojal mootoril tühikäigul olema vähemalt 1,0 bar, suurtel pööretel vähemalt 4,0 bar. Alla selle on rämps.
3. Justkui vesi karteris. Tihti ehmatakse talvel autot ostes, et õlikorgi all on heleroheline ollus. Enamasti on see lühikeste otste sõitmisel tekkiv kondentsniiskus, mis kaob siis, kui mootor tuliseks sõida. Kuid mitte alati.
M40 mootoritel olen täheldanud, et see solk ei kaogi talvel ära ja aeg-ajalt tuleb ka tühikäiguvoolikuid puhastada. Asja soodustavad viletsad õlid a'la Teboil.
4. Kuidas mootor käib. Korras 6-silindriline mootor käib ühtlase tirinaga, M20-l on kuulda pihustite tiksumist, M30-l ja M10-l kuuleb tavaliselt mõõdukat klapimehhanismi häält. Korras ja õigesti reguleeritud mootori käik on nii sujuv, et võib veeklaasi mootorile panna ja vesi isegi ei värise selles. Olen kuulnud pullikakajuttu sellest, et M20 peabki vibreerima ja natuke lonkama, selline "viga" olevat tehasest. Ei ole. Kes ei usu, tulgu vaataku minu mootorit. Õige reguleerimine on eeldus selleks, et ülevaatusel on CO jms normis (CO alla 1%) ning samal ajal käib mootor ühtlaselt ning õigete pööretega (800).
5. Nendel mudelitel, millel on jagaja rootoris pöörete piiraja, tasuks vaadata, kas see on alles. "Tjuunijad" ja streetreisserid kisuvad seda millegipärast välja (vedru) - kui autol on nt lihvitud plokikaas, siis tahhomeetrit põhja lastes kipuvad väljalaskeklapid ja kolvid kokku puutuma. Romulates on enamikel mootoritel kerged klapijäljed kolvipeades. Patrik kindlasti oskab täpsustada, vähemalt kuni 87 aastani M20 mootoris see oli nii.
6. Tasuks kuulata omaniku juttu sellest, kes ta autot viimati parandas. Kui hiljuti vahetati hammasrihm ja seda ei teinud nt UM, siis tuleb see töö uuesti teha. Esiteks seepärast, et külasepad panevad reeglina ühe hamba valesti . Segadust suurendab see, et M20-l on kaks erinevat rihma, mis erinevad 1 hamba poolest (127 ja 128 hammast). M40 mootori rihma korrektne panek nõuab eritööriistu. Ka olge ettevaatlik igasugu "bmw-sid vabalt valdavate sõpradega!" Mina olen ühe bmw teemal tuntud venna remonditud auto tühikäigutorudest leidnud isetehtud puupunne. Nendega pandi siis auto käima. Tegelikult oli rihm 1 hammas valesti, mootor ei käinud külmalt. Seda tuuniti loomulikult siis punnide ja süüte suvalise kruttimisega käima.
Vol 2 järgneb
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
-
- Huviline
- Postitusi: 4711
- Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
- Peamine sõiduk: BMW 520d
- Asukoht: Tallinn
Kui selliseid väga kasulikke juhendeid siia kirjutate, siis pange siia väikene spikker ka, mis aasta mis mootoritel mis tähised on. Kuna minul (arvatavasti ka mõnel teisel) pole peas, mis autol näiteks M20 mootor on ja ei hakka ka iga kord mingit teemat lugedes netist seda otsima.
Ette tänades ja pühi soovides
Ette tänades ja pühi soovides
BMW mootorid
Ehk siis puust ja punaseks
Laias laastus tuleb tava-omanikul kokkupuudet M-seeria (ei oma mingit seost Motorspordi'ga) mootoritega, S-seeria mootorid (M3; M5) on siiski harv eksootika ning need jätame välja. Siinsel kasutajal on kokkupuude
valdavalt M10, M20, M30; M40 ja M40 seeriatega, vähem M21-ga (2.4 diisel ja td).
Tähises M10B18 tähendab "M10" mootori tüüpi, "B18" 1.8 bensiinimootorit.
M30B34 tähendab siis 3,4 liitrist M30 mootorit jne....
M10 näeb välja nagu mosse mootor, töömahte kohtab 1,5; 1,6; 1,8 ja 2,0 ning eriti rariteetne on 2,0 turbo.
järgneb õhtul....
Laias laastus tuleb tava-omanikul kokkupuudet M-seeria (ei oma mingit seost Motorspordi'ga) mootoritega, S-seeria mootorid (M3; M5) on siiski harv eksootika ning need jätame välja. Siinsel kasutajal on kokkupuude
valdavalt M10, M20, M30; M40 ja M40 seeriatega, vähem M21-ga (2.4 diisel ja td).
Tähises M10B18 tähendab "M10" mootori tüüpi, "B18" 1.8 bensiinimootorit.
M30B34 tähendab siis 3,4 liitrist M30 mootorit jne....
M10 näeb välja nagu mosse mootor, töömahte kohtab 1,5; 1,6; 1,8 ja 2,0 ning eriti rariteetne on 2,0 turbo.
järgneb õhtul....
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Re: KUIDAS OSTA AUTOT?
324d sedaan- müüja väitis, et kolin, mis kostab auto alt kohapeal seistes= käigukasti esimene laager- lahti võttes selgus et leevendusega hooratas, mis diislil käib on kinni keevitatud, siduriketas p.ses, kastil viga mitte midagi, samas kuna hooratas balansist väljas, tuli vahetada mootoris väntvõlli saaled. tuli välja et see on tüüpviga, niiet kohapeal kolin käigukastist ja jääb vait kui siduri alla vajutad, või kui mootori seisma jätad, teeb koll-koll-koll= hooratas vajab kontrolli ja kui kaua sõidetud, tuleks ka saaledega ja kastiga arvestada ning see kõik defitsiit loomulikult
----------------
Jutt hoorattast ja leevendist täiesti õige. Aga siiski on ka võimalus, et pärast hooratta laialilendamist saab kahjustatud ka käigukasti otsalaager. Omal nahal täiesti üle elatud (kusjuures vänt tasakaalustamist ei vajanud). Defitsiitset 324d hooratast saab asendada tunduvalt töökindlama tavalise leevendita hoorattaga, asendades hammasvöö (natuke treimist) ja tavalised sidurikettad leevendiga ketastega. Pärast mõnekümnetuhandelist läbisõitu asi ikka vaikselt ja kolinata töötab Ainuke asi on selles, et tahhomeeter ei tööta kuna lugeja andur ei tunnista teist tüüpi hooratast.
----------------
Jutt hoorattast ja leevendist täiesti õige. Aga siiski on ka võimalus, et pärast hooratta laialilendamist saab kahjustatud ka käigukasti otsalaager. Omal nahal täiesti üle elatud (kusjuures vänt tasakaalustamist ei vajanud). Defitsiitset 324d hooratast saab asendada tunduvalt töökindlama tavalise leevendita hoorattaga, asendades hammasvöö (natuke treimist) ja tavalised sidurikettad leevendiga ketastega. Pärast mõnekümnetuhandelist läbisõitu asi ikka vaikselt ja kolinata töötab Ainuke asi on selles, et tahhomeeter ei tööta kuna lugeja andur ei tunnista teist tüüpi hooratast.
BMW mootorid vol 2
M10 mootorite juurde niipalju veel, et vaatamata tema ebpopulaarsusele, on tegu läänes suht populaarse projekti põhjaga - mootori plokk ja väntvõll kannatavat välja mistahes võimsusi - soomlased on turboga saanud 900 hj, BMW võidusõiduosakond ise aga 1400 hj. Mootor ise on tehniliselt 2/3 M30 mootorist.
Miinusteks on väike töömaht ja sellest tulenev M20/30st kiirem kulumine- reeglina on 80ndate alguse mootorite silindrid juba sedavõrd kulunud, et on tarvis järgmisee remontmõõtu puurida. Ka on vanadel probleemiks kulunud nukkvõll ja nookurid - jälgida, et poleks nuka laginat kuulda! Kulunud nuka korral on otstarbekas osta asemele Schricki sportvõll, mida M10-le on äärmiselt suur valik (kuni 324 kraadi). Ostmisel kindlasti mõõta kompressiooni! Ebapopulaarsed on ka ühe karburaatoriga mudelid, tavaliselt selleks M10B18 66 kW -eelkõige tähendab see vanadusest väsinud ja häälest ära olevat karpat, mis nõuab profi tegemist. Suht lihtne on asendamine nt 2101 karbussiga. Igasugu kahe karburaatoriga ja Kugelfisheri sissepritsega asju siinkandis praktiliselt pole ja seepärast neid siin ei käsitleta. Mootorid ise arendavad ilma kosmosematerjale kasutamata vabalthingavalt kuni 240 hj ning pöörlevad seeriavändaga probleemivabalt 7500 p/min.
M20 seeria. Nn väike-kuuene, näeb välja selline:
See on M20 viimane mall, Motronicu pritsega, millel on jagaja nukkvõlli otsas ning suur diagnostikapistik (E30 87-üles; E34):
Seda mootorit on nii karburaatoriga (1xSolex), mehhaanilise pritsega (92 kW, kuni 10/85), elektroonilise pritse ja Hally jagajaga (86-87, 95 kW) ning Motronicuga (87-üles, 95 kW). Mehh. pritsel on teine sisselase kui pildil. On üks väheseid hammasrihmaga mootoreid BMW valikus ja sellest rihmast saavad alguse enamik hädasid - paljudel on klapid pähe sõidetud, pärast oskamatult/pohhuilt remonditud. NB! Klappide pähesõitmine ei pruugi piirduga ainult kaane vigastustega - kui mõni klapp satub sobivasse asendisse, võib vabalt keps propelleris pärast olla. Kohtab mitmeid eri võimsusi ja mudeleid, töömahud on 2,0, 2,3; 2,5 ja 2,7. On kurdetud ka probleeme plokikaane pragunemisega. Kuna enamik neid mootoreid on E30 peal, siis on kõige suureb probleem nokamütsidega tahmad roolis, tänu kelle oskamatusele, lohakusele ja pohhuismile neide eluiga lühikeseks jääb. Oma eluealt on M20 üle M10-st, samas jääb töökindluselt viimasele alla. Samuti on ta tuntavalt lühema elueaga kui M30.
M30. Teatud objektiivsetel põhjustel minu lemmik Kohtab töömahuga 2,5; 2,8; 3.0, 3,2 ja 3,43 ja 3,45 ning ka turbo. Kõige tugevam, kaladevabam ja lollikindlam mootoritüüp BMW ajaloos siiani. Ainukese tüüpveana tuntakse vanematel mootoritel nukkvõlli kulumist. Paremad on alates 82 valmistatud mootorid (eristada saab sisselaske kuju järgi).
Varane L-jetronicuga M30
Hilisem (sõltuvalt mudelist kas L-jetronic või Motronic) M30
to be continued
Miinusteks on väike töömaht ja sellest tulenev M20/30st kiirem kulumine- reeglina on 80ndate alguse mootorite silindrid juba sedavõrd kulunud, et on tarvis järgmisee remontmõõtu puurida. Ka on vanadel probleemiks kulunud nukkvõll ja nookurid - jälgida, et poleks nuka laginat kuulda! Kulunud nuka korral on otstarbekas osta asemele Schricki sportvõll, mida M10-le on äärmiselt suur valik (kuni 324 kraadi). Ostmisel kindlasti mõõta kompressiooni! Ebapopulaarsed on ka ühe karburaatoriga mudelid, tavaliselt selleks M10B18 66 kW -eelkõige tähendab see vanadusest väsinud ja häälest ära olevat karpat, mis nõuab profi tegemist. Suht lihtne on asendamine nt 2101 karbussiga. Igasugu kahe karburaatoriga ja Kugelfisheri sissepritsega asju siinkandis praktiliselt pole ja seepärast neid siin ei käsitleta. Mootorid ise arendavad ilma kosmosematerjale kasutamata vabalthingavalt kuni 240 hj ning pöörlevad seeriavändaga probleemivabalt 7500 p/min.
M20 seeria. Nn väike-kuuene, näeb välja selline:
See on M20 viimane mall, Motronicu pritsega, millel on jagaja nukkvõlli otsas ning suur diagnostikapistik (E30 87-üles; E34):
Seda mootorit on nii karburaatoriga (1xSolex), mehhaanilise pritsega (92 kW, kuni 10/85), elektroonilise pritse ja Hally jagajaga (86-87, 95 kW) ning Motronicuga (87-üles, 95 kW). Mehh. pritsel on teine sisselase kui pildil. On üks väheseid hammasrihmaga mootoreid BMW valikus ja sellest rihmast saavad alguse enamik hädasid - paljudel on klapid pähe sõidetud, pärast oskamatult/pohhuilt remonditud. NB! Klappide pähesõitmine ei pruugi piirduga ainult kaane vigastustega - kui mõni klapp satub sobivasse asendisse, võib vabalt keps propelleris pärast olla. Kohtab mitmeid eri võimsusi ja mudeleid, töömahud on 2,0, 2,3; 2,5 ja 2,7. On kurdetud ka probleeme plokikaane pragunemisega. Kuna enamik neid mootoreid on E30 peal, siis on kõige suureb probleem nokamütsidega tahmad roolis, tänu kelle oskamatusele, lohakusele ja pohhuismile neide eluiga lühikeseks jääb. Oma eluealt on M20 üle M10-st, samas jääb töökindluselt viimasele alla. Samuti on ta tuntavalt lühema elueaga kui M30.
M30. Teatud objektiivsetel põhjustel minu lemmik Kohtab töömahuga 2,5; 2,8; 3.0, 3,2 ja 3,43 ja 3,45 ning ka turbo. Kõige tugevam, kaladevabam ja lollikindlam mootoritüüp BMW ajaloos siiani. Ainukese tüüpveana tuntakse vanematel mootoritel nukkvõlli kulumist. Paremad on alates 82 valmistatud mootorid (eristada saab sisselaske kuju järgi).
Varane L-jetronicuga M30
Hilisem (sõltuvalt mudelist kas L-jetronic või Motronic) M30
to be continued
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
-
- Huviline
- Postitusi: 737
- Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
- Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
- Asukoht: Tallinn
Üsnagi põhjalik tabel eri kere- ja mootoritähistest on olemas John G Burnsi kodulehel:
http://www.unixnerd.demon.co.uk/enumber.html
Väändearvud seal küll lb/ft, mis siis tavapärase Nm saamiseks tuleks 1,36-ga korrutada.
http://www.unixnerd.demon.co.uk/enumber.html
Väändearvud seal küll lb/ft, mis siis tavapärase Nm saamiseks tuleks 1,36-ga korrutada.
lisaks siis kah omalt poolt
kindlasti tasuks kontrollida ka kere korrasolekut. enda esimene bmw 86a 525'el oli läbi roostetanud parempoolne esimene tungraua nn"koht" Samuti tasuks üle vaadata ka lansekad. vanematel e28 keredele kipuvad need kah roostetama. enda e28 oli lausa nii õnnetu, et auto üles tõstes vajus parem nurk ca 10cm. see oli tõsisema esitotsa avarii tulemus. suur pragu oli põhja alla välja.
teine bmw 325e 85a ka sellel oli probleeme kerega. nimelt oli parem nurk ca 5cm all pool kui vaska. selgus, et ka see auto oli tõsiseid avariisid üle elanud. (selle tuvastamiseks nüüd hea abimees www.lkf.ee kodulehel) kere kontorllides vaadata üle sellised kõrvalsiemad kohad. tihendi alla piiluda pagassis natuke polstreid ära kiskuda sinna alla vaadata.
m20 mootoril tasuks kindlasti vaadata üle õhulugeja, et seda pole lahti tehtud. selle reedab tavaliselt ääre vahelt lopendav silikoon. silma võiks peale visata kah sumpsile. sinna pannakse kah otse läbi torusid ja pütte. minu omal oli taha keevitatud lihtsalt üks suur pott. metall oli rulli keeratud otsadesse ümargused plaadid toru augud sisse ja vola ise tehud otseläbi pütt. üle tasuks ka vaadata elektroonika osa. laes olev parda kompuuter ja armatuuris olev oil ja service tabloo. minu omal oli nii et vahest töötas vahest mitte. nende vigade leidmine on, aga kulukas. üle tasuks vaadata ka piduri kettad antud isendil oli ainult üks ilma praguteta
kolmas bmw 320i 84a automaat eelneva kahe kõrval on see nagu prilli kivi. tänu automaat kastile pole mootor piina saanud. kere on kah täitsa tip top. probeleeme tekidavad väsindu küünla juhtmed (eriti präeguste ilmadega) jagajast süütepooli minev juhe läheb märjaks ja auto seisab. mootori pealt on hea vaadata mis vaakum kuhu läheb, sest ei ole mingit ise tegevust tehud. autol on peal ka rooli võim kui lekkiva latti pärast on rihm maas. ostes tasuks vaadata kui rihm maas siis järelikult mingi kala seal kuskil on.
soovitused: ei tasu minna ekstaasi ühe auto üle. endal selles viga ongi olen nii vaimustuse uuest autost, et ei märka pooli vigasid. tasuks kaasa võtta mõni sõber kes su maapeale tagasi toob. kui auto ikka paistab välja nagu totaalne surm siis ei ole ju mõtet teda osta.
my 2 cents
kindlasti tasuks kontrollida ka kere korrasolekut. enda esimene bmw 86a 525'el oli läbi roostetanud parempoolne esimene tungraua nn"koht" Samuti tasuks üle vaadata ka lansekad. vanematel e28 keredele kipuvad need kah roostetama. enda e28 oli lausa nii õnnetu, et auto üles tõstes vajus parem nurk ca 10cm. see oli tõsisema esitotsa avarii tulemus. suur pragu oli põhja alla välja.
teine bmw 325e 85a ka sellel oli probleeme kerega. nimelt oli parem nurk ca 5cm all pool kui vaska. selgus, et ka see auto oli tõsiseid avariisid üle elanud. (selle tuvastamiseks nüüd hea abimees www.lkf.ee kodulehel) kere kontorllides vaadata üle sellised kõrvalsiemad kohad. tihendi alla piiluda pagassis natuke polstreid ära kiskuda sinna alla vaadata.
m20 mootoril tasuks kindlasti vaadata üle õhulugeja, et seda pole lahti tehtud. selle reedab tavaliselt ääre vahelt lopendav silikoon. silma võiks peale visata kah sumpsile. sinna pannakse kah otse läbi torusid ja pütte. minu omal oli taha keevitatud lihtsalt üks suur pott. metall oli rulli keeratud otsadesse ümargused plaadid toru augud sisse ja vola ise tehud otseläbi pütt. üle tasuks ka vaadata elektroonika osa. laes olev parda kompuuter ja armatuuris olev oil ja service tabloo. minu omal oli nii et vahest töötas vahest mitte. nende vigade leidmine on, aga kulukas. üle tasuks vaadata ka piduri kettad antud isendil oli ainult üks ilma praguteta
kolmas bmw 320i 84a automaat eelneva kahe kõrval on see nagu prilli kivi. tänu automaat kastile pole mootor piina saanud. kere on kah täitsa tip top. probeleeme tekidavad väsindu küünla juhtmed (eriti präeguste ilmadega) jagajast süütepooli minev juhe läheb märjaks ja auto seisab. mootori pealt on hea vaadata mis vaakum kuhu läheb, sest ei ole mingit ise tegevust tehud. autol on peal ka rooli võim kui lekkiva latti pärast on rihm maas. ostes tasuks vaadata kui rihm maas siis järelikult mingi kala seal kuskil on.
soovitused: ei tasu minna ekstaasi ühe auto üle. endal selles viga ongi olen nii vaimustuse uuest autost, et ei märka pooli vigasid. tasuks kaasa võtta mõni sõber kes su maapeale tagasi toob. kui auto ikka paistab välja nagu totaalne surm siis ei ole ju mõtet teda osta.
my 2 cents
Kere kohta - siis oli Kristjani puhul tegu lihtsalt panniga - E28 on väga kvaliteetselt ehitatud kerega, allosa on tsingitud. Rooste on pigem E30 probleem, kuna ehituskvaliteet (eriti 88-üles mudelid) ei kannata 5sega võrreldes mingit kriitikat. Eriti hull on asi siis kui ostad valge auto - neid pruune täpikesi saad parandada igal nädalavahetusel......asja talvel parandavad kindlasti täislogarid - vanasti müüs neid mingi pood Seegi kaupluse taga Maakri tänaval -E28 komplekt maksis seal alla 900 krooni ning mingeid koopaservade värvimisi pole mul viie aasta jooksul teha tulnud.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
M30 kohta edasi:
Esimeste põlvede mootorid olid igasugu väärkasutuste suhtes hapramad (ülekuumenemine), mis tõi kaasa rea muudatusi. Ka ei olnud karburaatoriga mootorite töökindlus ja ökonoomia eriti kiita. Esialgne M30 setup näeb välja umbes selline (3.0S, 3,0CS, 630, Inglismaale 530) - variant ühe neljakambrilise Solexiga:
Hullem variant on kahe karburaatoriga mudel, mille korraliku häälestamise keerukuse kohta räägitakse õuduslugusid. Välja näeb ta selline:
Need vana põlve M30-te probleem on vanus ja üldine väsimine - pluss nende kulunud poolelektriliste karburaatorite töölesaamine ei ole kodustes tingimustes tehtav. Tüüpvigadest pre-82 mootoritel mainitakse plokikaane pragunemist ülekuumenemisel (viga parandadi 70ndate lõpus paksemate valanditega). Kodus on mul 73 aasta 3.0 mootor, mis vajab suurematest töödest uusi kolvirõngaid, silindrites tuntav kulumine puudub.
Tavalisest on ka nukad kulunud, kuid seda on vist igal 25 aastat sõitnud mootoril.
Kui klassika erihuvi pole, siis tasuks kindlasti kiigata viimase otsa mootorite peale (M30B25, M30B28, M30B30, M30B32, M30B34. Märkida tasuks, et 3,5 mootor ehitati E28 tulekuga totaalselt ümber, väimuse kohta vt eelnevad artiklid. 82-87 valmistatud Motronicuga M30B34 oli tollal kõige moodsam sõiduautomootor ja minuteada esimene seeriaauto, millel süüdet ECU juhtis.
[/list]
Esimeste põlvede mootorid olid igasugu väärkasutuste suhtes hapramad (ülekuumenemine), mis tõi kaasa rea muudatusi. Ka ei olnud karburaatoriga mootorite töökindlus ja ökonoomia eriti kiita. Esialgne M30 setup näeb välja umbes selline (3.0S, 3,0CS, 630, Inglismaale 530) - variant ühe neljakambrilise Solexiga:
Hullem variant on kahe karburaatoriga mudel, mille korraliku häälestamise keerukuse kohta räägitakse õuduslugusid. Välja näeb ta selline:
Need vana põlve M30-te probleem on vanus ja üldine väsimine - pluss nende kulunud poolelektriliste karburaatorite töölesaamine ei ole kodustes tingimustes tehtav. Tüüpvigadest pre-82 mootoritel mainitakse plokikaane pragunemist ülekuumenemisel (viga parandadi 70ndate lõpus paksemate valanditega). Kodus on mul 73 aasta 3.0 mootor, mis vajab suurematest töödest uusi kolvirõngaid, silindrites tuntav kulumine puudub.
Tavalisest on ka nukad kulunud, kuid seda on vist igal 25 aastat sõitnud mootoril.
Kui klassika erihuvi pole, siis tasuks kindlasti kiigata viimase otsa mootorite peale (M30B25, M30B28, M30B30, M30B32, M30B34. Märkida tasuks, et 3,5 mootor ehitati E28 tulekuga totaalselt ümber, väimuse kohta vt eelnevad artiklid. 82-87 valmistatud Motronicuga M30B34 oli tollal kõige moodsam sõiduautomootor ja minuteada esimene seeriaauto, millel süüdet ECU juhtis.
[/list]
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Minu riistal on küll tagumine osa päris pehme ja just alumine osa.Aare kirjutas:
E28 on väga kvaliteetselt ehitatud kerega, allosa on tsingitud
juhipoolne esitiib ja kõrvalistuja poolsed uksed sama rida.
Aga asi mida öelda tahtsin oli tegelikult see: kui mõni arvab, et siit tekstist autoostmisel abi pole siis ta eksib. Minusugustele on sellest abi kõvasti
Ma aktsepteerin Gey abielusid aga mõlemad tibid peavad ilusad olema!!!
suht normaalne
et keegi viitsib siia ikkagi midagi kirjutada ise loen seda kogu aeg ja olen palju juurde saanud ja kui kevadel uut autot ostma lään siis võtan neid näpunäiteid kõike arvesse
edu teiel jätkamises
edu teiel jätkamises
-
- Huviline
- Postitusi: 4616
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
veel mõtteid, mis aja jooksul on kogunenud.
inimesed ostavad parema meelega autosid, mis on piiri tagant siia sisse toodud. miks? nad arvavad, et näiteks saksast toodud auto on paremas seisukorras- õige ja samas ka vale: saksas on head teed, need lõhuvad sharniire, pukse jms vähem, järelikult on sillad paremini säilinud. AGA keegi sellega ei arvesta, et need jupid on seal olnud sageli auto tehasest väljumist saadik. jah hea tee peal kestavad nad veel kaua, aga aukliku tee peal annab saba varsti kogu vedrustus. samas meilt ostetud autol on tavaliselt need vead juba välja tulnud ja kui on normaalne omanik olnud on ta ka katkised osad välja vahetanud, iseasi kas uue või romulajupi vastu. pole ime,et mõni ostab saksast auto ja müüb juba poole aasta pärast, et mitte hakata tegelema remondiga. vot selliseid autosid tuleks kõige kriitilisema pilguga vaadata
Uuemad mudelid, millel on pagassi küljes igasugu tuled ja lülitid nt e32,e34,e36:
Tasuks jälgida seda, et vasakult poolt mööda pagassihinge minev juhtmepunt ei oleks paindekohast katki, seda on tunda käega katsudes, kas ei ole isoleeri all, muhkusid ja teravaid murdekohtasid( kui asi päris katki on hakkavad jamad kesklukuga ja tagatuledel toimub värvimuusika kui pagassiluuki liigutada üles-alla). samas on see viga kergelt ravitav.
inimesed ostavad parema meelega autosid, mis on piiri tagant siia sisse toodud. miks? nad arvavad, et näiteks saksast toodud auto on paremas seisukorras- õige ja samas ka vale: saksas on head teed, need lõhuvad sharniire, pukse jms vähem, järelikult on sillad paremini säilinud. AGA keegi sellega ei arvesta, et need jupid on seal olnud sageli auto tehasest väljumist saadik. jah hea tee peal kestavad nad veel kaua, aga aukliku tee peal annab saba varsti kogu vedrustus. samas meilt ostetud autol on tavaliselt need vead juba välja tulnud ja kui on normaalne omanik olnud on ta ka katkised osad välja vahetanud, iseasi kas uue või romulajupi vastu. pole ime,et mõni ostab saksast auto ja müüb juba poole aasta pärast, et mitte hakata tegelema remondiga. vot selliseid autosid tuleks kõige kriitilisema pilguga vaadata
Uuemad mudelid, millel on pagassi küljes igasugu tuled ja lülitid nt e32,e34,e36:
Tasuks jälgida seda, et vasakult poolt mööda pagassihinge minev juhtmepunt ei oleks paindekohast katki, seda on tunda käega katsudes, kas ei ole isoleeri all, muhkusid ja teravaid murdekohtasid( kui asi päris katki on hakkavad jamad kesklukuga ja tagatuledel toimub värvimuusika kui pagassiluuki liigutada üles-alla). samas on see viga kergelt ravitav.
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Minul jälle kogemus vastupidi - siin pannakse valdavalt külge suvalise kvaliteediga b-osi, mis ei pea essugi vastu. Minu esimesel autol, mille ostsin 98 jaanuaris olid all 100% tehase esisilla jupid. Auto Eestis 1994. aastast alates. Sellest ajast (98 jaan) olen sõitnud 110 000 km, esisillast
on vahetatud mõlemad amordid (kuna ühega panin löökauku), kas rooliotsa neljast, stabika kondid (olid enne vahetatud b-osa vastu) om kaks korda. Sarniirid, keskvarras, puksid on originaal ja kõikidel ülevaatustel olen puhaste paberitega käinud.
on vahetatud mõlemad amordid (kuna ühega panin löökauku), kas rooliotsa neljast, stabika kondid (olid enne vahetatud b-osa vastu) om kaks korda. Sarniirid, keskvarras, puksid on originaal ja kõikidel ülevaatustel olen puhaste paberitega käinud.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Ma arvan, et need, kes toovad välimaalt autosi (ei ole kindlasti reegel), otsivad ikka kõige odavamad autod, teevad siin väiksed keretööd ning panevad müüki. Mina neid eriti ei ostaks, kuna müüja ei tea ka midagi auto kohta rääkida. Heal juhul räägib seda edasi, mida türklased talle saksas kokku luuletasid. (soovitan käia eri päevadel erinevate müüjate või erinevate autode kohta küsida infi - story sama, saksast toodud, rikka inimese oma, kes hooldas autot nagu oma perekonnaliiget, sõitis vähe jne)
Ma olen üldjuhul ikkagi automüüja käest küsinud siin tehtud remondiarveid näha (ka aasta vana autoga midagi tehtud) ning esinduses kontrollis käinud. Need toodud autod, millel hoolduseraamat kaasas ja siis vaatad, et viimased 100 tuh kohta templid ühe kulumisastmega ning käekiri ka üks ja sama pastakaga vihutud. (jällegi pole reegel).
Aga asi ole arusaadav, müüja tahab müüa odavalt saadud suht uue ja vähekasutatud pähe maha, sealt ka need spido kerimised jne.
Ma olen üldjuhul ikkagi automüüja käest küsinud siin tehtud remondiarveid näha (ka aasta vana autoga midagi tehtud) ning esinduses kontrollis käinud. Need toodud autod, millel hoolduseraamat kaasas ja siis vaatad, et viimased 100 tuh kohta templid ühe kulumisastmega ning käekiri ka üks ja sama pastakaga vihutud. (jällegi pole reegel).
Aga asi ole arusaadav, müüja tahab müüa odavalt saadud suht uue ja vähekasutatud pähe maha, sealt ka need spido kerimised jne.
USA-s võidakse sellise asja eest 5ks aastaks kinni panna. Meil võiks sama kord olla, siis pooled automüügikollid türmis istuksid. Alles jääks ausad, hinnad veidi tõuseks, aga vuhveldamine kaoks päris kiiresti. Spidonäidu ehtsuse eest vastutab viimane müüja ja tema asi on tõendada, et ta kerinud pole. "Seal" vähemalt nii on. Enamikel uuematel autodel saab selle tegeliku läbisõidu suht kergesti kätte ka.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
-
- Huviline
- Postitusi: 4616
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
mingi ulmeline müüt õlikorgi mahakeeramisest
et siis palju olen kuulnud sellist asja et auto ostmisel keeratakse õlikork pealt ära ja mootori pöörete langedes tahakse mingeid järeldusi paljudel mootoritel on karterituulutus klapikambrikaanest juhitud tagasi sisselaskesse pärast õhumõõtjat. selge see, et mootori pöörded muutuvad kui läbi õlikorgi ava sisenev lisaõhk läbi tuulutustoru sisselaskesse jõuab.või on kellelgi mingit paremat seletust
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Selle õlikorgi teooria kohta pole muid loogilisi seletusi, et nt kohvil mootoril on "müügiks" kõik sisselaske lõdvikud õlist ära puhastatud ja värskest mootorist mulje jätmiseks karterituulutuse torusse punn ette pandud
Või on veel millegi varjamiseks hea...aga mingi üldtunnustatud kontrollimeetodiga küll tegu pole
Või on veel millegi varjamiseks hea...aga mingi üldtunnustatud kontrollimeetodiga küll tegu pole
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
-
- Huviline
- Postitusi: 4616
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
leidsin ühe õpetliku lingi, kuidas üht meest p_sest tõmmati automüügiga, inglise keele oskus abiks.
http://bimmer.roadfly.org/bmw/forums/e2 ... 888&page=1
http://bimmer.roadfly.org/bmw/forums/e2 ... 888&page=1
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Midagi lõbusat - kunagi käisime mulle uut autot ostmas - suure spetsialistina vaatasin subjekti (E30 325i) ise üle. Järgmine päev uuesti koos Eikiga ja lisapowerit andis ka autotargast äi. Kõik OK, proovisõit sujus jne - lõime müüjaga käed. Järgmine päev, kui hakkasime Sauele minema puuduvaid palikaid ostma, hakkas jahutuse näidik kuidagi väga atsakalt sinna kuuma poole peale ronima - mootor seisma ja milles asi? Selgus, et ventika siduri ja tiiviku puudumist polnud märganud ükski kolmest targast! Tagantjärgi olen mõelnud, et kas me ärevuses näituseks mootori puudumist oleks märganud või mitte... :-)
VASTUS
Siin sai vist pea kogu E36 skaala läbi arutatud
http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic. ... hlight=318
Siin sai vist pea kogu E36 skaala läbi arutatud
http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic. ... hlight=318
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
This is a quote from Detective Hagan from the Auto Theft Task Force, in WPB Florida;patrik kirjutas: leidsin ühe õpetliku lingi, kuidas üht meest p_sest tõmmati automüügiga, inglise keele oskus abiks.
http://bimmer.roadfly.org/bmw/forums/e2 ... 888&page=1
"TAKE WHATEVER THE SELLER SAYS ABOUT HIMSELF AND THE CAR, THROW IT OUT THE WINDOW"
Words of wisdom, trust me.
_________________________________________________________
Tõlge ka igaks juhuks:
See on Florida Autovarguste osakonna detektiiv Hogani tsitaat.
"Kõik mida müüja räägib sulle endast ja oma autost, unusta"
Pärast selle loo läbi lugemist ma usun seda lauset ja täitsa nõustun sellega.
ise kavatsen seda tulevikus järgida.
Kahju hakkas sellest vennast lausa
ja mida siis teha kui 1 või teine asi pole päris nii kui peaks olema? kas iga asja eest mingi summa alla küsida või otsida perfektset autot? Usun et kõik nimetatud punktid tulevad kasuks aga müüjatel võib teist "norm" mulje jääda kui paberilt järge ajad et nüüd läheme bensiinipumpa kuulama või juhtmekimpu lahkama. kui läbi mädanenud pole ja ülevaatus ausalt läbitud ja üleliigseid kolinaid pole siis on ju auto praktiliselt korras? Kuidas on selle teeninduses testimisega või näiteks ülevaatuspunktis? mis see maksab ja kas on sobilik müüjal lasta see kinni maksta kui miskit pole ikka 100% korras?